جرمن رول؛ تهیه این وعده بی نظیر به روش های مختلف

جرمن رول؛ تهیه این وعده بی نظیر به روش های مختلف

جرمن رول؛ تهیه این وعده بی نظیر به روش های مختلف


غذای جرمن رول یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین غذا های افغانستان است که معمولاً به‌ عنوان یک غذای سریع و خوشمزه شناخته می‌شود. غذای ژیرمن رول یا جرمن رول با استفاده از لایه‌ های نازک خمیری، گوشت، پیاز، فلفل دلمه‌ای و ادویه ‌جات تهیه می‌شود و بسته به ترجیحات شخصی، از گوشت مرغ یا گوشت چرخ‌کرده استفاده می‌شود.

جرمن رول معمولاً به عنوان یک میان ‌وعده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل طعم لذیذ و بافت تردش، طرفداران زیادی دارد. در این غذا، لایه ‌های خمیری با اندازه مناسب به هم متصل می‌شوند و سپس گوشت، پیاز و فلفل دلمه‌ای روی آن قرار می‌گیرند. همچنین با استفاده از ادویه‌ جات به‌طور کامل به غذا طعم و مزه خاصی می‌دهند.

در این مقاله از سایت مجله، قصد داریم به طور دقیق تر به معرفی و توضیح اجزای اصلی این غذا بپردازیم و همچنین فرایند تهیه و پخت آن را توضیح دهیم. در نهایت با خواندن این مقاله، خوانندگان  با دستور خوشمزه آن آشنا خواهند شد با ما همراه باشید.

طرز تهیه جرمن رول با گوشت چرخ کرده:

طرز تهیه جرمن رول با گوشت چرخ کرده:

طرز تهیه جرمن رول با گوشت چرخ کرده:

مواد لازم برای تهیه خمیر جرمن رول:

آرد = ۵۰۰ گرم(۳ پیمانه) ، آب = ۱ پیمانه ، نمک = ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای میان جرمن رول:

گوشت چرخ کرده = ۴۰۰ گرم ، فلفل دلمه ایی = ۳ عدد ، هویج = ۳ عدد ، برگ کلم = ۳۰۰ گرم ، پیاز متوسط = ۳ عدد ، زردچوبه = ½ قاشق چایخوری ، نمک،فلفل و پودر گشنیز = به مقدار لازم ، سیز =  ۳ حبه

طرز تهیه جرمن رول با گوشت:

جرمن رول اغلب با گوشت مرغ تهیه می شود. اما می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید. برای تهیه جرمن رول، ابتدا خمیر آن را تهیه کنید. برای این منظور، در یک ظرف مناسب، آرد را با آب و نمک مخلوط کنید و خمیری لطیف و نسبتاً سفت تهیه کنید. خمیر را خوب ورز بدهید تا به دست شما نچسبد. سپس به آن اجازه دهید استراحت کند.

در همین حین، پیاز را ریز خرد کنید و با یک مقدار کم روغن درون ماهیتابه تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر را به آن اضافه کنید و کمی بپزید. گوشت چرخ‌کرده را هم اضافه کنید و تفت دهید. زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به این مواد اضافه کنید و همه را با هم تفت دهید. بعد از مدتی تفت دادن، آب را به مواد اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. به گوشت اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد و آب گوشت کشیده شود.

پس از تهیه خمیر جرمن رول، هویج، برگ گلم و فلفل دلمه‌ای را خلالی و ریز خرد کنید و آن‌ها را بشویید. اجازه دهید آب اضافه آن‌ ها کشیده شود. سپس هویج را به ماده گوشت اضافه کرده و کمی تفت دهید. به آرامی فلفل دلمه‌ای را نیز اضافه کنید و اجازه دهید کمی نرم شوند. در نهایت، کلم را به مواد دیگر اضافه کنید و با حرکت دایره‌ای هم بزنید. منتظریم که برگ‌ های کلم پخته شوند آنها نباید آب بیندازند در واقع آنها را با مواد درون ماهیتابه سرخ کنید. در غیر این صورت، ممکن است طعم و بوی مطلوب را نداشته باشد.

سپس تخم گشنیز و فلفل تازه یا خشک و در صورت لزوم، نمک را به مواد اضافه کرده و تفت دهید. مواد نباید آب داشته باشند.

در این مرحله، با یک ورز ۳۰ ثانیه ای خمیر را هوا گیری کنید. سپس خمیر را به برش‌های تقریباً یکنواخت و به اندازه‌های مساوی با اندازه یک لیموکوچک برش بزنید. سطح میز را آرد پاشی کنید و خمیر را با استفاده از وردنه صاف کنید. روی هر برش خمیر را ، با استفاده از برس و روغن، چرب کنید. این روش را برای تمامی خمیرها تکرار کنید و آن‌ها را چرب کنید. سپس برش ‌های خمیر را روی یکدیگر قرار دهید (می‌توانید آن‌ها را به دسته‌ های جدا گانه تقسیم کنید تا به دلیل حجم آن‌ها مشکلی به وجود نیاید.)

پس از قرار دادن برش‌ های خمیر روی یکدیگر، آن‌ها را با کمک وردنه نازک کنید و مواد را داخل آن قرار دهید. سپس خمیرها را در یک قابلمه داغ خیلی کم بپزید تا خمیرها غیرچسبنده شوند. مهم است که خمیرها در داخل قابلمه نچسبیده باشند. اجازه دهید خمیرها حرارت بگیرند و هر چند ثانیه آن ‌ها را برگردانید تا به مرحله نیم ‌پز برسند. سپس خمیرها را از یکدیگر جدا کنید ابتدا دو طرف برش خمیر را با هم جمع کنید و سپس آن‌ ها را رول کنید و داخل روغن حرارت داده شده سرخ کنید. می‌توانید خمیر را در سینی فر قرار دهید و روی آن روغن و زرده تخم مرغ و زعفران بمالید و سپس در فری با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شود.

 بیشتر بخوانید:طرز تهیه کراکت مرغ با پنیر و سیب زمینی

طرز تهیه جرمن رول با گوشت مرغ :

طرز تهیه جرمن رول با گوشت مرغ :

طرز تهیه جرمن رول با گوشت مرغ :

مواد لازم برای تهیه خمیر جرمن رول:

آرد = ۵۰۰ گرم(۳ پیمانه) ، آب = ۱ پیمانه ، نمک = ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای میان جرمن رول:

سینه مرغ = ۵۰۰ گرم ، فلفل سبز = ۳ عدد ، هویج  =  ۲ عدد ، برگ کلم = ۳۰۰ گرم ، پیاز متوسط = ۲ عدد ، زردچوبه = ½ قاشق چایخوری ، نمک،فلفل و پودر گشنیز = به مقدار لازم ، سیز =  ۳ حبه

طرز تهیه جرمن رول با مرغ:

ابتدا مرغ ها را به همراه پیاز ، نمک و زردچوبه آب پز کنید. در این مدت خمیر را آماده کنید، ابتدا به یک کاسه نسبتا بزرگ آرد و نمک را بیافزایید و آنها را با هم مخلوط کنید. سپس، به آرامی آب ولرم را به آرد اضافه کنید و همزمان با دست خود آنها را با هم مخلوط کنید. بهتر است تا زمانی که خمیر نسبتاً سفتی به دست آید و نچسب بماند، ادامه دهید. حالا می‌توانید ظرف حاوی خمیر را با یک پلاستیک بپوشانید و برای حدود نیم ساعت در کنار قرار دهید تا خمیر به خوبی استراحت کند.

برای تهیه جرمن رول شما نیازمند گوشت مرغ پخته شده هستید. برای این کار، با دو عدد چنگال گوشت مرغ پخته شده را ریش ریش کنید. سپس در یک تابه، با یک مقدار مناسب روغن زیتون، روغن سرخ کردنی یا کره، پیاز ریز خرد شده را تفت دهید. منتظر باشید تا پیاز طلایی شود و در این زمان، هویج رنده شده را (با رنده درشت) به تابه اضافه کنید و به مدت کافی تفت دهید. در نهایت، گوشت مرغ پخته را نیز به تابه اضافه کنید و با همدیگر تفت دهید تا تمامی مواد به طور یکنواخت مخلوط شوند.

پس از گذشت چند دقیقه، با رنده کردن یا خرد کردن کلم برگ، آن را به مواد اضافه کنید. سپس فلفل سبز خرد شده، نمک و فلفل سیاه، و تخم گشنیز را به مواد اضافه کنید و همه را با حرارت متوسط الی بالا تفت دهید، تا رنگی زیبا بگیرند و بپزند، اما به مواد اجازه ندهید آب بیندازند. در نهایت، زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید مواد خنک شوند. حالا روی سطح میز خود کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن بگذارید. سپس به مدت تقریبا ۳۰ ثانیه جرمن رول را به شکل یک توپ کوچک شکل دهید. حالا روی این توپک ها کمی آرد بپاشید و با وردنه آنها را به صورت نازک پهن کنید. موادی که قبلا آماده کرده بودید را روی خمیر بریزید. از طرفین ، خمیر را تا بزنید، سپس آن را به صورت رول شکل دهید.

حالا، روغن سرخ کردنی را در ماهیتابه ریخته و آن را داغ کنید. سپس لقمه‌های جرمن رول را به طور دقیق در روغن سرخ کردنی سرخ کنید تا به رنگ طلایی روشن دربیایند. پس از سرخ شدن، رول ها را در ظرفی که دستمال کاغذی داخل آن قرار داده اید قرار دهید تا اضافه‌ای از روغن آنها جذب شود ، حالا جرمن رول شما آماده است.

بیشتر بخوانید:راز خوشمزگی همبرگر استفاده از ادویه مخصوص همبرگر

نکات پخت جرمن رول:

  • برای پخت جرمن رول، می توانید از روش فر استفاده کنید.
  • از خمیر های آماده مانند خمیر یوفکا، خمیر هزارلا یا نان لواش استفاده کنید.
  • سبزیجات مورد علاقه خود را به جرمن رول اضافه یا حذف کنید.
  • می توانید جرمن رول را به عنوان یک فینگرفوددر مهمانی ها سرو کنید.
  • برای سرو با جرمن رول، از سس دلخواه خود استفاده کنید.

در نهایت، جرمن رول یکی از غذا هایی است که در خانه و رستوران‌ها محبوبیت بالایی دارد و آموزش تهیه آن در این مقاله می‌تواند به شما در پخت جرمن رول کمک کند.امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز

آشپزی

طرز تهیه غذای جرمن رولغذای افغانستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *