فعالسازی (Astrophoto) برای عکس گرفتن از ستارگان در گوشی سامسونگ

فعالسازی (Astrophoto) برای عکس گرفتن از ستارگان در گوشی سامسونگ

فعالسازی (Astrophoto) برای عکس گرفتن از ستارگان در گوشی سامسونگ


امکان عکاسی از ستاره ها با گوشی سامسونگ، یکی از ویژگی های پیشرفته دوربین برای گوشی های پرچمدار سامسونگ است که در این مقاله از سایت مجله قصد داریم به طور جامع آن را بررسی کنیم. عکاسی، یکی از حرفه هایی است که با ورود فناوری های جدید، در حال تغییرات زیادی است. در سال های گذشته، افرادی که علاقه داشتند به طرف حرفه ی عکاسی حرفه ای بروند، با چالش های متعددی همچون تهیه دوربین ها و لنز های با کیفیت مواجه بودند، اما باید اذعان کنیم که با ورود فناوری و گوشی های هوشمند با دوربین های بسیار عالی که امروزه وجود دارند، تصویر برداری به طرز چشمگیری تغییر کرده است. البته این نکته مهم است که این موضوع نشان دهنده این نیست که عکاسی حرفه ای جای خود را از دست داده است و همچنان قوی و حاضر است؛ اما نمی توان تکان دادنی بر این نکته داشت که گوشی های هوشمند تغییرات عمده ای را در زمینه عکاسی برای علاقه مندان به این هنر به ارمغان آورده اند.

یکی از پیشرفت ‌های مهم در حوزه عکاسی، قابلیت عکس برداری از ستاره ها با گوشی سامسونگ (Astrophoto) است که در این مقاله قصد داریم با هم درباره قابلیت عکس برداری از ستاره ها با گوشی سامسونگ بحث کنیم و راهنمایی کاملی را برای این موضوع ارائه دهیم. البته باید اشاره کنیم که این قابلیت در تمامی گوشی ‌های سامسونگ وجود ندارد، اما در محصولات پرچمدار این شرکت، از سری گلکسی S22 به بعد، این قابلیت اضافه شده است. در ادامه، درباره تعریف این قابلیت و منشأ آن صحبت خواهیم کرد.

قابلیت عکس گرفتن از ستاره ها یا همان Astrophoto  چیست ؟

عکاسی از ماه و ستارگان، یک فعالیتی است که همه ما حداقل یک بار سعی کرده ‌ایم انجام دهیم. متأسفانه باید اذعان کنیم که بیشتر اوقات نتیجه این فعالیت به اندازه ‌ای که انتظار داریم، مطلوب نیست و ما فقط چند نقطه درخشان را در تاریکی شب مشاهده می‌کنیم. اما با تنظیمات صحیح روی دوربین گوشی خود، می‌توانید تصاویری با کیفیت از آسمان شب به دست آورید. که تحت تأثیر آن باعث رضایت خواهد شد. البته می‌بایست به سخت افزار دوربین موبایلتان نیز توجه داشته باشید و این نکته را در نظر بگیرید که گوشی شما تا چه حدی قابلیت تنظیمات پیشرفته را به شما ارائه می‌دهد.

ممکن است که قابلیت عکاسی از ستارگان با گوشی سامسونگ برایتان جالب باشد ، که اکنون می‌تواند تصاویر خیره کننده ‌ای از آسمان شب را برای شما به ارمغان آورد، در واقع توسط سامسونگ توسعه نشده است. در واقع، قابلیت Astrophoto یک ویژگی بود که گوگل آن را برای گوشی‌ های پیکسل توسعه داده بود و در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار معرفی شد. این ویژگی بر اساس بهبود و ویرایش تصاویر RAW عمل می‌کند و با استفاده از این بهبود، اجسام آسمانی را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهد.

باید بیان کنیم که قابلیت Astrophoto از زمان ارائه توسط گوگل تغییر چندانی نکرده و اصلا پیشرفت قابل توجهی نداشته است. این ویژگی در ابتدا برای گوشی ‌های پیکسل معرفی شده و سپس به سایر گوشی ‌های سامسونگ اضافه شده است. قابلیت عکسبرداری از ستاره ها با گوشی سامسونگ هم به طور کامل از همان تکنولوژی استفاده می‌کند.

آموزش عکس گرفتن از ستاره ها

برای استفاده از قابلیت عکاسی از ستاره ها با گوشی سامسونگ، ابتدا باید آن را فعال کنید و سپس گزینه های مربوطه در دوربین برایتان نمایش داده خواهد شد. در ادامه، هر یک از این موارد را به صورت جدا بررسی خواهیم کرد.

فعالسازی عکس گرفتن از ستاره ها با گوشی سامسونگ

برای فعالسازی این قابلیت، شما باید ابتدا حالت کاربری دوربین Samsung Expert RAW را روی گوشی خود فعال کنید. این حالت به شما امکان می‌دهد تصاویر خام را با کیفیت ویژه ‌ای ثبت کنید و بعداً کیفیت تصویر را بهبود ببخشید. برای فعالسازی این حالت مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد برنامه دوربین شوید.
  2. در قسمت پایین صفحه و در انتهای حالت ‌های عکاسی، گزینه “بیشتر” را انتخاب کنید.
  3. در میان گزینه ‌های موجود، گزینه “Expert Raw” را انتخاب کنید.

فعالسازی عکس گرفتن از ستاره ها با گوشی سامسونگ

۴٫در صفحه تنظیمات، گزینه سوم با عنوان “Special Photo Options” را انتخاب و فعال کنید.

در صفحه تنظیمات، گزینه سوم با عنوان "Special Photo Options" را انتخاب و فعال کنید.

استفاده از ویژگی عکس گرفتن از ستاره ها

این ویژگی راهکاری برای عکاسی از ستاره ها با استفاده از گوشی سامسونگ در دوربین و برنامه فعلی فراهم می‌کند. برای استفاده از این قابلیت، باید ابتدا برنامه Expert Raw را روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه به عنوان یک دوربین جداگانه با قابلیت ‌های خاص برای عکاسی با فرمت‌ های Raw و خام عمل می‌کند. تصاویر به دست آمده با این برنامه برای ویرایش ‌های پیچیده در نرم ‌افزار هایی مانند Lightroom و Photoshop استفاده می‌شوند و نشانگر بازدهی خوبی در تغییرات نوری هستند. شما می‌توانید این برنامه را از گلکسی استور دانلود کنید.وقتی برنامه Expert Raw را بر روی گوشی شما نصب کردید و تنظیمات دوربین را فعال کردید، نصف مسیر عکاسی از ستاره ها با گوشی سامسونگ را طی کرده اید.

برنامه Expert Raw

برنامه Expert Raw

در ادامه، در حال بررسی روش انجام این کار هستیم. پس از فعال سازی این ویژگی در گوشی، برای شروع عکاسی از ستاره ها و اجسام آسمانی، بهتر است گوشی خود را به طور ثابت قرار دهید. به دلیل حساسیت بالای عکاسی در این زمینه، لرزش دوربین را به حداقل برسانید. برای این منظور، استفاده از یک ترازوی سه پایه برای ثابت نگه داشتن گوشی، بهترین انتخاب است.

پس از تثبیت موقعیت گوشی، مراحل زیر را طی کنید:

۱٫اجرای برنامه Expert Raw.

۲٫تنظیم کیفیت دوربین را روی ۱۲ مگاپیکسل قرار دهید (توجه داشته باشید کیفیت Astrophoto در دسترس نیست).

.تنظیم کیفیت دوربین را روی 12 مگاپیکسل قرار دهید

۳٫ انتخاب گزینه Astromaster از نوار گزینه‌های بالا (از سمت راست).

۴٫اعمال تنظیمات مورد نظر خود از پاپ آپی که نمایش داده می‌شود.

۵٫استفاده از گزینه Sky Guide برای نمایش توضیحات در مورد آسمان شب و صورتهای فلکی روی دوربین. گزینه ‌های Show و Hide برای روشن و خاموش کردن این توضیحات در دسترس است.

۶٫تغییر در مدت زمان جمع آوری نور توسط دوربین با تغییر مقدار Duration. با افزایش این مقدار، کیفیت تصاویر شما نیز بهبود خواهد یافت.

پس از تنظیم بهترین زاویه، می‌توانید تصویر خود را بگیرید. برای کیفیت بهتر، لازم است در زمان فشار دادن دکمه شاتر، دست شما بدون لرزش باشد. عکس‌ برداری از ستاره ‌ها با گوشی سامسونگ، به دقت بالایی نیاز دارد و استحکام گوشی برای بهبود کیفیت بسیار مهم است. استفاده از سه پایه می‌تواند بهترین راه باشد، همچنین تنظیم تایمر می‌تواند به شما کمک کند که پس از فشار دادن دکمه، دست را در حالت ثابت نگه دارید و از لرزش کم کند.

تنظیم بهترین زاویه

همچنین، یک نکته مهم دیگر که می‌تواند به شما در بهتر عکس ‌برداری کمک کند و در صورت نادیده گرفتن آن احساس نا امیدی به شما دست می‌ دهد، عدم توجه به آلودگی نوری است. در صورتی که در یک شهر پرجمعیت زندگی می‌کنید، نباید انتظار داشته باشید که عکس خوبی از آسمان شب بگیرید. بهتر است مکان عکاسی خود را از شهر دور کنید تا گوشی شما بیشترین میزان نور را از ستارگان جمع کند و نور مزاحمی نداشته باشد. این شرایط راستین عکاسی از ستاره ها با گوشی سامسونگ را به حداکثر مقدار بهبود می‌بخشد، اما همچنان باید به تاریکی آسمان توجه کنید تا تصویر خارق ‌العاده ای از آسمان بگیرید.

منبع:www.plaza.ir

در نتیجه

در این مقاله، ما به طور جامع آموزش عکس ‌برداری از ستاره ‌ها با گوشی سامسونگ پرداختیم. قابل ذکر است که قابلیت عکس‌ برداری با کیفیت از اجسام آسمانی یکی از ویژگی ‌های برجسته گوشی‌ های پرچمدار است و برای عکس ‌برداری از ستاره ‌ها با گوشی سامسونگ به فعالسازی قابلیت آن در دوربین، نصب برنامه Expert Raw و انجام تنظیمات مناسب نیاز دارید. همچنین، ما نکاتی را برای بهبود عکس برداری از آسمان بدست آورده‌ایم. اگر نظر یا تجربه‌ای درباره این موضوع دارید، ما خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

امتیاز

موبایل

فعالسازی (Astrophoto) برای عکس گرفتن از ستارگان در گوشی سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *