راهنمای خرید تجهیزات شیرینی پزی برای راه اندازی قنادی حرفه ای !

راهنمای خرید تجهیزات شیرینی پزی برای راه اندازی قنادی حرفه ای !

راهنمای خرید تجهیزات شیرینی پزی برای راه اندازی قنادی حرفه ای !


راه‌اندازی واحد تولید شیرینی و قنادی یکی از کسب و کارهای با بازدهی بالا در ایران محسوب می‌شود. خرید شیرینی برای مناسبت‌ها، جشن‌ها و مراسمات مختلف در بین جامعه ایرانی رایج و پرکاربرد است و به همین دلیل مصرف شیرینی در این کشور بسیار بالا است. به همین دلیل بسیاری از افراد به راه‌اندازی یک واحد قنادی و تولید شیرینی علاقه‌مند هستند.

در این مطلب از مجله آنلاین به معرفی تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای راه‌اندازی واحد شیرینی‌پزی و قنادی میپردازیم.

معرفی تجهیزات و وسایل واحد شیرینی‌پزی

معرفی تجهیزات و وسایل واحد شیرینی‌پزی

معرفی تجهیزات و وسایل واحد شیرینی‌پزی

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی واحد قنادی شامل مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و ابزارهاست که خرید هر یک از آن‌ها به وسعت و نوع فعالیتی که می‌خواهید داشته باشید بستگی دارد. اما در اینجا مهمترین دستگاه‌هایی که در هر واحد شیرینی‌پزی استفاده می‌شوند، مورد بررسی قرار گرفته است:

۱- دستگاه خمیرگیر

1- دستگاه خمیرگیر

1- دستگاه خمیرگیر

برای تهیه بسیاری از شیرینی‌ها از خمیر شیرین استفاده می‌شود و کیفیت خمیر شیرین در نهایت برای پختن شیرینی با کیفیت بالا بسیار مهم است. دستگاه مخلوط‌کن خمیر، خمیر اولیه را به همراه سایر مواد لازم به طور یکنواخت مخلوط می‌کند. اگر قصد دارید شیرینی با کیفیت بپزید، خرید دستگاه خمیر گیر برای شما ضروری است. همچنین این دستگاه را می‌توان برای تهیه نان فانتزی نیز استفاده کرد.

۲- میکسر قنادی

2- میکسر قنادی

2- میکسر قنادی

میکسر قنادی برای مخلوط کردن موادی مانند تخم مرغ، شیر و شکر استفاده می‌شود. در این میکسر از انواع دستگاه‌های هم‌زن استفاده می‌شود و هر یک نیز کاربرد مشخصی دارند. برای مواد شیرینی‌ای که دارای حالت چسبنده هستند، از میکسر مارپیچی استفاده می‌شود.

۳- فر شیرینی ‌پزی

3- فر شیرینی ‌پزی

3- فر شیرینی ‌پزی

یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای راه‌اندازی واحد شیرینی‌پزی، فر شیرینی‌پزی است. فر در تهیه شیرینی‌های با کیفیت نقش مهمی دارد. با فر شیرینی‌پزی می‌توان انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها، نان‌ها و بیسکویت‌ها را پخت. این دستگاه با سیستم یکپارچه پخت و با استفاده از حرارت غیر مستقیم باعث می‌شود محصولات پخته شده دارای مغز و کیفیت بالا باشند.

۴- انواع قالب کیک و شیرینی

4- انواع قالب کیک و شیرینی

4- انواع قالب کیک و شیرینی

پختن کیک و شناخت انواع قالب‌های کیک فلزی و استفاده از آن‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها برای بسیاری از افراد در سراسر جهان است. با این حال، این فعالیت همچنین چالش‌های خود را دارد و علاقه‌مندان باید با این چالش‌ها روبرو شوند. به طور کلی، آشپزان و کارآفرینان در زمینه قنادی به خوبی می‌دانند که پختن کیک بدون ابزار مناسب بسیار دشوار است و حتی ممکن است غیرممکن به نظر برسد. بنابراین برای آماده‌سازی یک کیک خوشمزه و جذاب، علاوه بر استفاده از مواد اولیه باکیفیت، به ابزار و تجهیزات مختلفی نیاز است.

یکی از این ابزارها و تجهیزات که نقش بسیار حیاتی در پختن کیک دارد، قالب است. قالب کیک که در انواع مختلفی تهیه می‌شود، مستقیماً بر کیفیت و ظاهر کیک تأثیرگذار است.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای آغاز کسب و کار قنادی چقدر است؟

یکی از سوالات اساسی قبل از شروع فعالیت در زمینه قنادی، مقدار سرمایه لازم برای شروع کسب و کار است. در بررسی این موضوع باید قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم را در این زمینه انجام داد. عواملی مانند موقعیت مکانی، تهیه تجهیزات مورد نیاز برای شیرینی‌پزی، خرید مواد اولیه قنادی، استخدام کارکنان، طراحی داخلی و … می‌توانند بر میزان سرمایه اولیه لازم تأثیرگذار باشند.

هرچه محل انتخابی برای شروع کسب و کار بزرگ‌تر باشد یا در موقعیت بهتری مثل مرکز شهر قرار داشته باشد، احتمالاً نیاز به سرمایه اولیه بیشتری دارد. همچنین استخدام کارکنان بیشتر در ابتدای کار ممکن است هزینه‌ها را بیشتر کند. بنابراین توصیه می‌شود که با تعداد کمی از کارکنان ماهر شروع کنید و با گذشت زمان به تدریج نیروهای جدید را استخدام کنید.

علاوه بر این، تهیه و خرید تجهیزات مورد نیاز برای شروع فعالیت در قنادی نیازمند سرمایه است. به طور کلی می‌توان گفت که برای شروع فعالیت در قنادی، سرمایه اولیه قابل توجهی مورد نیاز است. با این حال، برخی افراد به دلیل درآمد بالا و بازگشت سریع سرمایه، به ریسک می‌پردازند و به شروع فعالیت در قنادی می‌پردازند. به طور کلی باید برای شروع کسب و کار در قنادی، حداقل ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه در نظر گرفت.

راجب این واحد تولیدی بیشتر بدانید : معرفی مجموعه مصلح فِر آسیا + معرفی خدمات و محصولات

خرید انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی تولید نان و شیرینی. معرفی شرکت تولیدی صنعتی مصلِح فِر آسیا

با بیش از ۳ دهه فعالیت پیوسته در زمینه تولید ماشین‌آلات و تجهیزات نانوایی، تولیدی صنعتی مصلح فر آسیا همواره به دنبال رضایت مشتریان و پیشرفت در عرصه تولید و صنعت کشور می‌باشد.

تولیدی صنعتی مصلح فر آسیا با مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی، همواره سعی در ارائه بهترین محصولات با بالاترین استانداردهای کیفیت به بازار داشته است.

در دهه ۹۰ شمسی، مصلح فر آسیا موفق به دریافت مجوز رسمی از سازمان ملی استاندارد کشور شده و دارای ثبت رسمی می‌باشد.

این شرکت پیشتاز در تولید وسایل نانوایی و تجهیزات شیرینی پزی است. برای مشاهده محصولات این شرکت می‌توانید به وبسایت آن مراجعه کنید. همچنین، برای دریافت مشاوره در زمینه راه‌اندازی کارگاه نانوایی و شیرینی پزی، می‌توانید با این شرکت تماس بگیرید.

آدرس وبسایت شرکت مصلح فر آسیا : moslehioven.com

 

 

امتیاز

رپورتاژ

خرید تجهیزات با کیفیت شیرینی پزیراه اندازی کافه بیکریراه اندازی مغازه قنادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *