۱۰ بازی گروهی و سرگرم کننده برای نوجوانان

۱۰ بازی گروهی و سرگرم کننده برای نوجوانان

۱۰ بازی گروهی و سرگرم کننده برای نوجوانان


همانطور که اطلاع دارید نوجوانان در دوران رشد به شیوه‌های قدیمی دیگر جذب نمی‌شوند و باید برای آنها بازی‌های جدیدی طراحی یا به کار گرفته شود. امروز در این مقاله از وبسایت مجله تصمیم داریم به فهرستی از بهترین بازی‌ها برای نوجوانان اشاره کنیم.

بی‌تردید هر والدینی مایل است بداند که نوجوانش چگونه سرگرم می‌شود. در حال حاضر بازی‌های موبایلی زیادی در انواع و اقسام مختلف منتشر شده است که متاسفانه بیشتر آن‌ها از گیم‌پلی اعتیادآور برخوردار هستند و این وضعیت برای نوجوانانی که در حال رشد هستند هرگز مناسب نیست. همین مسئله باعث شده تا نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌ها برای نوجوانان داشته باشیم که در آن می‌توانید به ۱۰ بازی سرگرم‌کننده برای نوجوانان دسترسی داشته باشید.

بهترین بازی‌ها برای نوجوانان

برای تهیه این فهرست تلاش کردیم تا به مواردی اشاره کنیم که بتواند نوجوانان را در گروه‌های جمعی سرگرم کند و این امر باعث تفریح خانوادگی نیز خواهد شد. با توجه به این توضیحات، می‌توان این اطمینان را داد که لیست بهترین بازی‌ها برای نوجوانان مجموعه‌ای از عناوین خوب برای سرگرمی خواهد بود که در هر لحظه از شبانه‌روز می‌توانید از آنها برای سرگرمی خود استفاده کنید. بدون اینکه بگوییم، برخی از بازی‌های مذکور نیازی به ابزار یا انجام کار خاصی ندارند.

بیشتر بخوانید : بازی های سرگرم کننده برای بچه های ۵ تا ۱۲ سال در خانه

بازی مافیا

بازی مافیا

بازی مافیا

در این میان از بهترین بازی‌های مناسب برای نوجوانان، مافیا یک انتخاب سرگرم‌کننده و گروهی در این زمینه محسوب می‌شود که از طریق آن می‌توانید برای مدت طولانی سرگرم شوید. اکنون کمتر کسی را می‌توان یافت که این بازی را نشناسد زیرا جذابیت‌ها و ویژگی‌های سرگرم‌کننده آن باعث شده تا در بخش‌های مختلف فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیونی شاهد حضور مسابقات متنوعی از مافیا باشیم. همانطور که به طور کلی می‌دانید، در بازی مافیا یک راوی یا مدیریت کننده حضور دارد که وظیفه دارد تا اعلام شب و روز و گفتگوی شخصیت‌های حاضر در بازی را اداره کند. بسته به تعداد افراد، بازی مافیا قابل اجرا است، به طوری که اگر ۱۰ نوجوان شرکت کننده داشته باشید، می‌توانید در بازی سه مافیا و یک پزشک و یک تیرانداز و یک کارآگاه و ۴ شهروند عادی را انتخاب کنید. روند بازی به این صورت است که باید شخصیت‌های مربوطه را روی کاغذ بنویسید و آنها را از طریق راوی به اشخاص بدهید، سپس هر یک از اشخاص کارت‌های دریافتی را باز می‌کنند و باید شخصیت خود را در ذهن خود حفظ نمایند. در طول بازی مافیا، شخصیت‌های مختلف دیگری نیز حضور دارند که اگر به دنبال این موضوع هستید تا نوجوانان خود را در جمع‌های خانوادگی سرگرم کنید، مافیا می‌تواند گزینه مناسبی برای سرگرمی باشد. شخصیت‌های مافیا باید به دنبال ایجاد ناامنی در شهر باشند و خود را به عنوان شهروند معرفی کنند تا سبب اخراج شدن شهروندان اصلی از شهر شوند.

بازی خوردن غذا ایستاده

بازی خوردن غذا ایستاده

بازی خوردن غذا ایستاده

بازی “خوردن غذا ایستاده” یکی دیگر از عناوین سرگرم‌کننده در این فهرست است که ماهیت آن به این شکل است که باید یک غذای خوشمزه مانند پیراشکی را به یک نخ وصل کنید. نوجوان بدون استفاده از دست، باید غذایی که آویزان شده است را بخورد و این کار را می‌توانید برای تعدادی از نوجوانان انجام دهید. هر شخص که بتواند سریع‌تر پیراشکی آویزان را میل کند، برنده بازی خواهد بود. این بازی می‌تواند به روش‌های مختلفی نیز اجرا شود که می‌توانید بسته به سلیقه خود، آن را اجرا کنید.

بازی تلاش برای عدم خنده

گزینه دیگری که در فهرست بهترین بازی‌ها برای نوجوانان در نظر گرفته شده بازی تلاش برای عدم خنده می‌باشد. ماهیت اصلی این بازی به این صورت است که باید دو فرد در مقابل یکدیگر قرار بگیرند و برای هر کدام زمانی مشخص در نظر گرفته می‌شود. آغاز بازی به این شکل است که یک شخص باید از روش‌های مختلفی مانند حرف زدن یا نمایش شکل و شمایل چهره و هر روش دیگری که به ذهن می‌رسد، شخص مقابل را به خنده وادار کند.

در صورتی که شخص مقابل بعد از پایان زمان تعیین شده هیچ خنده‌ای بر چهره نداشته باشد، برنده بازی خواهد بود و باید در مقابل او قرار بگیرد و همین روش را برای خنداندن او در نظر بگیرد. این بازی قابلیت اجرا به صورت گروهی را نیز دارد که می‌توانید در جمع‌های خانوادگی شرکت کنید و با تلاش برای خنداندن شخصیت‌های دیگر اعضای خانواده، در صورت خندیدن هر یک از آنها، باید او را از بازی خارج کنید و این روند ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که یک نفر باقی بماند.

بازی چشم‌پوشی

بازی چشم‌پوشی یک نام سرگرم‌کننده مناسب برای جوانان است که می‌تواند به صورت گروهی نیز اجرا شود. مراحل بازی به این صورت است که باید یک فرد را در محیط خانه چشم بپوشانید و دیگر اعضا بدون صدای برخورد با هم در جایی خاص قرار گیرند. شخصی که چشم‌پوشی را انجام داده است باید تلاش کند تا اشخاص را پیدا کند و هرگاه با کسی برخورد کند، بازی به پایان می‌رسد و فرد مورد برخورد باید چشم‌پوشی را انجام دهد. در این مدت بقیه اشخاص بدون ایجاد هر گونه صدا باید از دسترس فرد فرار کنند. مهم است که هنگام بازی اگر فردی که چشم‌پوش شده است به سمت موارد خطرناک حرکت می‌کند، می‌توانید او را هشدار دهید و با صدایتان به او اطلاع دهید.

بازی اسم فامیل

بازی اسم فامیل

بازی اسم فامیل

بازی نام خانوادگی یکی از قدیمی‌ترین تفریحات خانوادگی در ایران است که تقریباً همه آن را شناخته‌اند. سبک بازی به این شکل است که شما باید تعدادی مورد خاص مانند نام، نام خانوادگی، نام شهر، نام کشور، غذا، شی، و سایر مواردی که مد نظر دارید، را روی کاغذ بنویسید. سپس یکی از بازیکنان یک حرف از الفبا را انتخاب می‌کند و بعد از تعیین حرف، همه باید کلماتی را بنویسند که با آن حرف شروع می‌شوند. کسی که سریع‌تر موفق به پر کردن موارد بازی شود، برنده این بازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ۶ تا از سنگین ترین بازی های اندروید با کیفیت و گرافیک بالا

بازی گل یا پوچ

بازی گل یا پوچ یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سرگرم‌کننده در جمع‌های خانوادگی، به ویژه در ایام تعطیلات عید، است. این بازی به صورت گروهی نیز قابل اجراست، به این ترتیب که افراد را به دو تیم مساوی تقسیم می‌کنیم. یکی از تیم‌ها یک شی کوچک مانند نخود یا لوبیا را در دست می‌گیرد و با حرکت آن، سعی می‌کند شخصیت‌های مقابل را گمراه کند. اگر تیم حریف توانایی تشخیص صحیح را داشته باشد، یک امتیاز به دست می‌آورد و شی را از تیم حریف به دست می‌آورد.

بازی جوکر

بازی جوکر یکی از شوخی‌ترین عناوین موجود برای نوجوانان و جمع‌های خانوادگی است که خوب است بدانید ماهیت اصلی این بازی می‌تواند در شرایط و مواقع مختلفی قابل اجرا باشد. داستان و سبک بازی به این صورت است که باید در یک محیط حضور داشته و هر شخص با هر روشی که می‌تواند فرد دیگری را به خنده بیندازد. اگر هر کسی لبخندی بر لب بیاورد، یک کارت زرد دریافت خواهد کرد و اگر این اتفاق مجدداً رخ دهد، او از بازی حذف می‌شود. این فرآیند ادامه خواهد یافت تا زمانی که تمامی شخصیت‌ها از بازی حذف شوند و این می‌تواند باعث سرگرمی نوجوانان به مدت طولانی شود.

بازی تخم مرغ

در فهرست بهترین بازی‌های سرگرم‌کننده برای نوجوانان، بازی تخم مرغ یک گزینه دیگر برای سرگرمی محسوب می‌شود. ماهیت این بازی به این صورت است که یک فرد در گروه یا خانواده، به عنوان مثال، باید جمله “تخم مرغ” را بیان کند. سپس فرد بعدی باید همین جمله را به نفر بعدی با صدای خود منتقل کند، و آن نفر هم به شخص بعدی با گویش و زبان متفاوت جمله را انتقال دهد. این روند ادامه می‌یابد تا زمانی که جمله به شخص اول برگردد. در صورتی که کسی خندید یا اشتباه کرد، از بازی حذف می‌شود.

بازی توپ بازیگوش

بازی توپ بازیگوش در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی به یک سرگرمی بسیار عالی تبدیل شده است که مهم است بدانید در فضاهای مختلف مانند اینستاگرام، اجرای این بازی توسط افراد مختلف دیده می‌شود. ماهیت این بازی به این شکل است که نوجوانان باید به همراه یکدیگر یک دایره بسازند. سپس یکی از افراد باید توپ را به سمت دیگری پرتاب کند و یا می‌تواند این کار را بدون جدا شدن توپ از دستش انجام دهد. اگر شخص مقابل یا دریافت کننده بدون دریافت توپ حرکتی داشته باشد، از بازی حذف می‌شود و باید صبر کند تا توپ به دست او برسد. امروزه این بازی برای افزایش تمرکز نوجوانان و حتی بزرگسالان استفاده می‌شود که باید از طریق دیدگاه بصری کنترل خوبی روی توپ یا شیءی که در حال نزدیک شدن به آنهاست، داشته باشند.

بازی پانتومیم

بازی پانتومیم

بازی پانتومیم

و در پایان بازی نمایش حرکتی یکی دیگر از عناوین سرگرم‌کننده برای نوجوانان است که مهم است بدانید این بازی مانند سایر عناوین معرفی شده در جمع‌های خانوادگی قابل اجرا است. امروزه بازی‌های مختلفی در این زمینه برای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده‌اند که هر یک از آن‌ها میزبان موضوعات و آیتم‌های مختلفی هستند که در کنار این موضوع با محدودیت زمانی نیز همراه می‌باشند.

ماهیت اصلی بازی بدین گونه است که شما باید به دو گروه متساوی تقسیم شوید، سپس یک فرد از هر گروه برخاسته و مقابل یک شخص دیگر از گروه مخالف قرار می‌گیرد. این فرد باید یک کلمه یا جمله را به او بگوید، و سپس شخص مقابل باید با استفاده از حرکات دست و صورت خود معنی کلمه یا جمله را برای تیمش توضیح دهد. اعمال محدودیت زمانی می‌تواند تنش و هیجان بازی را افزایش دهد، زیرا عدم انجام صحیح این حرکت باعث کسر یک امتیاز منفی از تیم می‌شود، در حالی که انجام صحیح آن قبل از پایان زمان مقرر، یک امتیاز مثبت برای تیم فراهم می‌کند.

سخن آخرین

همان‌گونه که مشاهده کرده‌اید در طول این فهرست به ۱۰ مورد از بهترین بازی‌ها برای نوجوانان اشاره شد. با توجه به موارد ذکر شده، شما می‌توانید دیگر بازی‌های مناسبی که از یادمان رفته است را برایمان به اشتراک بگذارید و از این راه به تکمیل کردن فهرست کمک کنید. همچنین امکان دارد دیدگاه خود را درباره این فهرست با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : کیدزی 

امتیاز

دانستنی ها

بازیبازی چالشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *