بررسی گوشی Xiaomi 14 Ultra + معرفی و عکس

بررسی گوشی Xiaomi 14 Ultra

بررسی گوشی Xiaomi 14 Ultra


در دنیای امروزی پر از فناوری، گوشی‌ های هوشمند به عنوان یک ابزار حیاتی در زندگی ما تبدیل شده‌ اند. همواره شرکت‌ های تولید کننده این دستگاه‌ ها سعی در ارائه محصولات پیشرفته و با کیفیت دارند تا توانایی رقابت با یکدیگر را داشته باشند. یکی از نام‌ های برجسته در این عرصه، شرکت Xiaomi است که با ارائه گوشی‌ های هوشمند با قیمت مناسب و امکانات برتر، موفق به تحقق استراتژی‌ های خود شده است.

گوشی Xiaomi 14 Ultra، یکی از اعضای جدید خانواده محصولات این شرکت است که با ویژگی‌ های منحصر به‌ فرد و عملکرد برجسته، توانسته است به عنوان یک گزینه جذاب برای مصرف‌ کنندگان پیشرو در تکنولوژی معرفی شود. در این مقاله از سایت مجله آنلاین قصد داریم به بررسی عمیق و معرفی جزئیات دقیق این گوشی هوشمند بپردازیم و ویژگی‌ های آن را به طور کامل برای شما معرفی کنیم تا از اطلاعات کامل و جامعی برای انتخاب و خرید این محصول برخوردار شوید.

بررسی طراحی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

Xiaomi 14 Ultraاز جدید ترین تغییراتی که از طراحی گوشی Xiaomi 14 Ultra شاهد آن بوده‌ ایم، حذف کامل برآمدگی لنز دوربین است که به ظاهری صاف و بدون هیچ ابراز بیرونی ناخوشایندی منجر شده است. همچنین، با طراحی لبه‌ های همسطح و هم‌ ارتفاع و حضور یک نمایشگر کمی خمیده، تجربه استفاده از گوشی به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

گوشی Xiaomi 14 Ultra با اندازه‌ گیری ضخامت ۹.۲ میلی‌ متر، در دست حسی بسیار محکم و یا سنگین بودن دارد. حذف عدم تناسب بین لبه‌ های نازک و قسمت بالای پهن که معمولا با صفحه‌ نمایش‌ های خمیده سنتی همراه است، به طرز چشم‌ گیری بهبود یافته است. به علاوه، این گوشی دارای گواهی IP68 مقاومت در برابر آب نیز می‌ باشد.

بررسی صفحه نمایش گوشی Xiaomi 14 Ultra

Xiaomi 14 Ultraشیائومی در گوشی جدید خود از یک نمایشگر OLED LTPO به ابعاد ۶.۷۳ اینچ استفاده می‌ کند که امکان نمایش تصاویر بسیار روان و با کیفیت باورنکردنی را فراهم می‌ کند. این نمایشگر با نرخ تازه‌ سازی تصویر متغیر ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۰ هرتز عملکرد بسیار روانی ارائه می‌ دهد. همچنین، از استاندارد های HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می‌ کند و حداکثر روشنایی آن به ۳۰۰۰ نیت می‌ رسد. با طیف رنگی ۱۲ بیتی، جزئیات تصاویر با دقت و وضوح بی‌ نظیری نمایش داده می‌ شوند. همچنین، این نمایشگر با شیشه محافظ Ceramic Glass پوشانده شده است که از خط و خش‌ ها محافظت می‌ کند و عمر آن را طولانی می‌ کند.

بررسی نرم افزار و سخت افزار شیائومی ۱۴ اولترا

Xiaomi 14 Ultraشیائومی ۱۴ اولترا از اندروید ۱۴ استفاده می‌ کند که بر اساس رابط کاربری HyperOS طراحی شده است. این رابط کاربری در مقایسه با نسخه‌ های قبلی، تفاوت‌ های چشمگیری ندارد. افرادی که از MIUI استفاده کرده‌ اند، به راحتی می‌ توانند بدون هیچ گونه مشکلی با این پوسته جدید کار کنند. با وجود تغییرات کمی در ظاهر محیط کاربری مانند آیکون‌ ها، بقیه بخش‌ ها به همان صورت قبلی باقی مانده اند.

گوشی Xiaomi 14 Ultra از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 جدیدترین تراشه پرچمدار از کوالکام استفاده می کند. این تراشه با معماری ۴ نانومتری طراحی شده و دارای ۸ هسته با فرکانس حداکثر ۲٫۸۴ گیگاهرتز است. همچنین همراه با حافظه رم LPDDR5 با ظرفیت ۸ یا ۱۲ گیگابایت، به شما امکان اجرای برنامه‌ ها و بازی‌ ها با سرعت و کارایی بالا می‌ دهد.

گوشی Xiaomi 14 Ultra از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 همراه با حافظه RAM LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 بهره می‌ برد. این ترکیب باعث جایگاه برتر Xiaomi 14 Ultra در رده برترین گوشی‌ های اندروید در سطح جهان شده است. همچنین، Xiaomi یک ویژگی جدید برای این مدل گوشی معرفی کرده است؛ یک خنک‌ کننده دایره‌ ای دو مداره که دوربین حرارت را به صورت منحصر به فرد به سیستم خنک‌ کننده معمولی اضافه می‌ کند. این نوآوری گرما را به دو منطقه جداگانه تقسیم می‌ کند و قدرت دفع حرارت آن به ۶۸ میلی‌ آمپر بر سانتی‌ گراد می‌ رسد.

بیشتر بخوانید:بررسی جامع موبایل Redmi K60 Ultra

بررسی عملکرد دوربین Xiaomi 14 Ultra

Xiaomi 14 Ultraدوربین‌ های بسیار قوی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا شامل لنز ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX989، لنز ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید، لنز ۵۰ مگاپیکسلی تله‌ فوتو و لنز ۵۰ مگاپیکسلی تله‌ فوتو پریسکوپ است که بتوانند تصاویر بسیار زیبا و شفافی را در شرایط نور کم نیز به تصویر بکشند. تکنولوژی پیشرفته ردیابی سوژه‌ های متحرک هم به بهبود کیفیت عکس‌ ها کمک می‌ کند. همچنین، دوربین سلفی با کیفیت ۳۲ مگاپیکسل که در صفحه نمایش جای گرفته است، قادر به گرفتن عکس‌ های پرتره و ویدیو‌ های با کیفیت است.

در دستگاه شیائومی ۱۴ اولترا، شیائومی از یک پردازنده سیگنال هوشمند AISP استفاده کرده است که برای این محصول ویژه‌ تر شده است. این پردازنده به کاربران امکان ذخیره عکس‌ ها به صورت Ultra Raw و ۱۶ بیت را می‌ دهد. همچنین، با حضور تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، گوشی Xiaomi 14 Ultra امکان بزرگنمایی ۳۰ برابری را نیز فراهم می کند.

در پاسخ به بازخورد های قبلی، شیائومی در گوشی شیائومی ۱۴ اولترا امکان عکاسی ماکرو را به هر سه دوربین فرعی اضافه کرده است. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌ دهد تا جزئیات ریز سوژه‌ ها را از زوایای مختلف و فواصل متنوع به تصویر بکشند. مثلاً، می‌ توان از لنز فوق عریض برای عکس‌ های نزدیک از حشرات یا گل‌ ها استفاده کرد، در حالی که لنز‌ های تله فوکوس برای عکاسی از بافت‌ های ظریف یا جزئیات اشیاء از فاصله دور مناسب هستند. با این بهبود‌ های جدید، گوشی Xiaomi 14 Ultra به یک ابزار قدرتمند برای علاقه‌ مندان به عکاسی ماکرو تبدیل شده است.

گوشی Xiaomi 14 Ultra نیز برای فیلمبرداری به شکل مشابه گلکسی S24 Ultra سامسونگ مجهز شده است و امکان ضبط ویدیو های با کیفیت ۴K با نرخ فریم ۶۰ و ۱۲۰ در ثانیه (توسط دوربین اصلی) و همچنین ویدیو های ۸K را فراهم می‌ کند.

بررسی عملکرد باتری گوشی Xiaomi 14 Ultra

Xiaomi 14 Ultraشیائومی ۱۴ اولترا از یک باتری تک سلولی با ظرفیت ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعت و چگالی بالای سیلیکون-کربن بهره می‌ برد که باعث بهبود چشم‌ گیری در عمر مفید باتری می‌ شود. شیائومی ادعا می‌ کند که این باتری حتی پس از ۱۶۰۰ بار شارژ کامل، توانایی نگهداری بیش از ۸۰ درصد سلامت باتری را دارد که این عدد از رقم تضمین شده ۸۰ درصد سلامت باتری گوشی‌ های آیفون پس از ۱۰۰۰ بار شارژ کامل بیشتر است.

Xiaomi 14 Ultra با باتری ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعت، از شارژر سریع سیمی ۹۰ واتی، شارژر بی‌ سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌ سیم معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌ کند. این سرعت‌ های شارژ بسیار بالا باعث می‌ شود که نیاز به نگرانی از کمبود شارژ در طول روز به صفر برسد.

در آخر ما در این مقاله به شرح و بررسی گوشی Xiaomi 14 Ultra پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما خریداران و علاقه مندان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

منبع: آوند

4.7/5 - (3 امتیاز)

موبایل

معرفی گوشی Xiaomi 14 Ultra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *