مرسدس بنز اخیرا یک خودروی کانسپت با نام ویژن یک-یازده (Vision One-Eleven) رونمایی کرد که بسیار هیجانانگیز است. این خودرو پیشرفته به شرح زیر است و به دلیل تعقیب سری تحقیقاتی C111 طراحی شده است. قطعاً این سری همچنان مفهومی است که در دهههای ۶۰ و ۷۰ میلادی برای آزمایش آخرین فناوریهای آن زمان تولید شده بود. این خودرو جذاب از پیشرانه الکتریکی با موتورهای پیشرفتهتر از گذشته بهره میبرد و از جدیدترین فناوریهای موجود بهره میبرد که در اشتوتگارت طراحی شده است.
طراحی مرسدس بنز ویژن یک-یازده به طور کامل به سری تحقیقاتی C111 اشاره دارد؛ خودرویی پیشرفته و جذاب که در سال ۱۹۶۹ معرفی شد و ۱۶ دستگاه از آن برای انجام تحقیقات مختلف ساخته شد. این کانسپت جدید دارای بدنهای بسیار آیرودینامیک و با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی است. در قسمت روبرو، اسپویلر فوقالعاده حجیم و یک پنل بیضیشکل شاخصترین المانها هستند. این پنل در واقع یک صفحه نمایش دیجیتال است که میتواند پیامهای مختلفی را نمایش دهد.
![برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژیهای جهان](https://majaale.ir/wp-content/uploads/2023/06/Mercedes-Benz-vision-one-eleven--1024x659.jpg)
برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژیهای جهان
مانند C111، کاپوت مرسدس بنز ویژن یک-یازده دارای دو شکاف بزرگ است. این شکافها با محفظه کابینه ترکیب شده و ساختاری واحد را ایجاد کردهاند. شیبی که از جلوی خودرو آغاز شده است، با قوسی زیبا و ملایم و عبور از روی پنجرههای جلو به انتهای خودرو متمایل میشود. همانطور که در تصاویر میتوانید مشاهده کنید، کانسپت جدید اشتوتگارتیها بدنه صاف و یکدستی دارد و برخلاف مدلهایی مانند لامبورگینی روئلتو، اثری از خطوط تیز و شکستهای بههیچوجه نیست.
ارتفاع مرسدس بنز ویژن یک-یازده تنها ۱,۱۷۰ میلیمتر است. درهای بزرگ این خودروی الکتریکی با گالوینگ بوده و به مدل افسانهای ۳۰۰SL دهه ۵۰ میلادی اشاره دارند. نمای عقب این خودروی جذاب دارای شکلی قرینه با نمای روبرو است. همچنین، مرسدس بنز ویژن یک-یازده در قسمت عقب به یک باله متحرک مجهز است. اما نکته جالب این است که شرکت پیشتاز آلمانی تأکید دارد که اسپویلر موجود در پایین سپر به اندازه باله نیروی رو به پایین تولید میکند. این شرکت میگوید که قطعه مذکور به «اتصال محکم و ادغام خودرو با سطح جاده» اشاره دارد.
بهرهگیری از تکنولوژی فرمول یک و نسل بعدی موتورهای برقی
![بهرهگیری از تکنولوژی فرمول یک و نسل بعدی موتورهای برقی](https://majaale.ir/wp-content/uploads/2023/06/Mercedes-Vision-One-Eleven-7-1024x683.webp)
بهرهگیری از تکنولوژی فرمول یک و نسل بعدی موتورهای برقی
کانسپتهای سری C-111 با پیشرانههای دورانی و دیزلی مجهز بودند، اما ویژن یک-یازده با استفاده از پیشرانهای کاملاً الکتریکی به طور مدرن طراحی شده است. باتری این خودرو به دست تیم فرمول یک مرسدس بنز توسعه یافته است و سلولهای باتری دارای ساختار استوانهای هستند و با یک مایع خنک کننده خاص سرد میشوند. اشتوتگارتیها درباره ترکیب شیمیایی باتری نیز صحبت کردهاند، اما جزئیات این مسئله مشخص نیست. پیشرانه مرسدس بنز ویژن یک-یازده از دو موتور برقی شار محوری تشکیل شده است که توسط شرکت انگلیسی “یاسا” ساخته شدهاند و مالکیت این شرکت در اختیار مرسدس بنز است. این موتورها به دلیل وزن کمتر، حجم کمتر و قدرت بیشتر نسبت به موتورهای دیگر استفاده شدهاند. متأسفانه در خصوص خروجی این موتورها اطلاعاتی در دسترس نیست.
بیشتر بخوانید : جدید ترین خودرو های تولیدی در چین |
طراحی مشابه با ابرخودروها، فضایی همانند خودروهای سدان
![طراحی مشابه با ابرخودروها، فضایی همانند خودروهای سدان](https://majaale.ir/wp-content/uploads/2023/06/2023-06-15_15-20-27_347108-1024x714.png)
طراحی مشابه با ابرخودروها، فضایی همانند خودروهای سدان
استفاده از موتورهای برقی پیشرفته و کوچکتر، فضای کابین خودروها را گسترش داده است. به همین دلیل، مرسدس بنز ویژن یک-یازده به مقدار بیشتری جادارتر از سوپراتومبیلهای فعلی است. صندلیهای آن نوعی سطلی و رنگ نقرهای دارند و بخشهای دیگر آن بهصورت عمدتاً رنگهای سفید، نارنجی و قهوهای دارند. داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده یک نمایشگر عریض با ساختار بیضیشکل است که اطلاعات را بهصورت پیکسلی درجا میگذارد. مهم است که بگوییم که داشبورد آن از پلیاستر بازیافتی ساخته شده است. فرمان آن فرمی مستطیلی دارد و یک نمایشگر دیگر نیز در کنار آن قرار دارد که اطلاعات اصلی را به راننده نشان میدهد. با استفاده از هدست واقعیت افزوده مجیک لیپ ۲، راننده میتواند فضای اطراف خودرو را بهصورت بزرگ در نمایشگری با رابط کاربری تبدیل کند. با این حال، مرسدس بنز ویژن یک-یازده فقط یک پروژه مفهومی است و تکنولوژیهای آن در مدلهای تولید انبوه قابل استفاده خواهند بود.