عطر مونت بلانک زنانه است یا مردانه؟

عطر مونت بلانک زنانه است یا مردانه؟

فهرست محتوا

عطر و ادکلن یه چیزیه که از قدیم خیلی معروف بود و خیلیا برای استفاده روزانه و مناسبت‌های مهم ازشون استفاده می‌کردن. قبلاً عطرا بیشتر از اسانس‌های طبیعی مثل گلاب و اینا درست می‌شدن، ولی الان عطر و ادکلن با برندهای مختلف و رایحه‌های متنوعی تو بازاره و هر کس می‌تونه با توجه به سلیقه و هزینه‌ای که داره، عطر مورد نظرشو بخره. هر عطری رایحه‌ی خودشو داره و به عنوان یه عطر خاص شناخته می‌شه و برای انتخاب یه عطر مناسب باید به سلیقه شخصی، شخصیت و همچنین میزان پخش بوی مورد نظرتون توجه کنید. یکی از انواع عطرها عطر مونت بلانک هست. اما سوالی که ممکنه برات پیش بیاد اینه که این عطر مونت بلانک زنانه است یا مردانه؟

همه چیز درباره عطر مون بلانک

مون بلانک یعنی “کوه سفید”، این عطر حس شما رو به سفر تو جاهای جدید میبره، حس میکنی دقیقا مثل یه مسافر هستی. نحوه بررسی هر عطر میتونه بهت کمک کنه تا به عطر مورد علاقه خودت برسی Mont Blanc. واقعا خاص و شیکه و فقط باید بفهمی کدومش بیشتر به سلیقت میخوره.

راه رفتن تو مسیر مون بلان یه حس خاص و خفن داره

Mont Blanc یه شرکت عطر معروفه که خیلی عجیب و غریب تونسته خودش رو معرفی کنه. ولی نامش هیچ ارتباطی به عطراش نداره. بیشتر برندهای خفن آلمانی مثل مونت بلان اسم بنیانگذاراشون رو نمیبرن. کلاوس-یوهانس فوس (Claus-Johannes Voss)، آگوست ابرشتاین (August Eberstein) و آلفرد نهمیاس( Alfred Nehemias) که بانکداره، تونستن این برند رو راه بندازن. خلاصه خیلی چیزای جالب توی تاریخشون دارن.

همچنین این برند در سال ۱۹۰۸ با نام شرکت “قلم پرکننده سیمپلو” شروع به کار کرد، اما نامی که امروزه اونو می‌شناسیم از یه خودکاریه که تو سال ۱۹۱۰ تو هامبورگ طراحی شده و از اون نام گرفته شده. همونطور که میدونین، قله‌ی مون بلان تو کوه‌های آلپه. ایده‌ها برای اسم جدید این برند از این تشبیه الهام گرفته شدن و لوگوی ستاره سفید که روی هر محصول امروزیش قرار داره هم از همین تشبیه ناشی شده. اعتقاد دارن که از قلم‌های فواره‌ای مون بلان، به‌ویژه قلم افسانه‌ای مایسترستراک که تو سال ۱۹۲۴ ساخته شده، برای امضای قراردادهای میلیونی و اسناد تاریخی استفاده شده.

سفر این برند به سمت موفقیت خیلی شبیه به صعود به یه قله باشکوه بود که اسم خودش رو از اون گرفته. تعجب آوره که یک بانکدار و یک فروشنده خودکار برای معروف شدن این مسیر رو طی کردند. ولی با این حال، این برند تجاری خیلی سریع از مرزهای جدیدی عبور کرد و گسترش پیدا کرد.

مغز متفکران این برند لوکس تا سال ۱۹۳۵ به فروش ساعت، کالاهای چرمی و دفترچه‌های خوشگل می‌پرداخت. متأسفانه ، جنگ جهانی دوم باعث نابودی کامل شرکت شد، اما به سرعت با تولید محصولات تو دانمارک معروفیت خودشو دوباره به دست آورد.

تو سال ۱۹۷۷، آلفرد دانهیل مون بلان رو خرید و خودکارهای لوکس این مجموعه رو با کارتیه و ون کلیف و آرپلز، دو تا از بزرگترین برندهای لوکس دنیا، به بازار عرضه کرد. امروزه، مون بلان تحت مالکیت یوهان روپرت، تاجری اهل آفریقای جنوبی، و در مجموعه‌ای به نام گروه ریچمونت که یه شرکت سوئیسیه، فعالیت می‌کنه.

داستان مون بلان واقعاً یکی از منحصر به فردترین داستان‌ها برای برندهای لوکسه. همه چیز از اونجایی شروع شد که سه تا مرد، که خودشون چیزی درباره‌ی عطرهای آلمانی نمی‌دونستن، یه سفر به آفریقای جنوبی کردن و به طراحی یک شرکت سوئیسی رسیدن. واقعاً عالیه که الان ادکلن‌های خودشون رو هم می‌سازن!

اولین عطری که توسط مون بلان به بازار عرضه شد، عطر Mont Blanc Presence بود که در سال ۲۰۰۱ به بازار آمد. و در سال ۲۰۰۵، عطر مردانه Starwalker همراه با خودکار و ساعت مچی برای علاقمندان به کلکسیون بود.

پیشنهاد مطالعه :عطر جدایی میاره آیا حقیقت داره؟

ویژگی های ادکلن مونت بلان

مونت بلان یک برند بزرگه که ساعت‌های باکیفیت و لوکس، کالاهای چرمی، عطرها و البته خودکارها رو عرضه می‌کنه. هر محصولی که از این برند تهیه می‌کنید، واقعاً جای تحسین رو داره. فعلاً فراموش کنیم محصولات دیگه‌ی این برند و روی ادکلناش تمرکز کنیم.

برخی از دستاوردهای این برند عبارتند از

برند مونت بلان با دستاوردهای زیادی مواجه شده که به عنوان نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در سال ۲۰۱۳، عطر Mont Blanc Legend جایزه بسته‌بندی سال از بنیاد عطر را از آن خود کرد.
  • در سال ۲۰۱۹، عطر Mont Blanc Explorer جایزه بهترین رایحه گیاهی در جوایز GQ Grooming را به دست آورد.
  • همچنین در سال ۲۰۲۰، عطر Mont Blanc Explorer بهترین عطر جدید مردانه در جوایز COPRA شد.
  • در سال ۲۰۲۱، ادکلن Mont Blanc Explorer Ultra Blue توسط مجله GQ تحسین شد و به عنوان افترشیو مردانه سال نامیده شد.

مونت بلان یک برند بسیار موفق بوده و ادکلن‌های آن جزو برند‌های محبوب برای اکثر مردان محسوب می‌شوند، به ویژه اگر ادکلن مورد نظر را بر اساس سبک زندگی و شخصیت خود انتخاب کنند. این برند محبوبیت خود را به دلیل کیفیت عالی و طراحی‌های منحصر به فرد به دست آورده است و در دنیای عطر نیز همچنان پیشرفت می‌کند.

خرید ادکلن مونت بلانک

عطرهای مونت بلان یه سفر حسی باحال رو براتون به ارمغان میارن. یه قسمت از این عطرها شما رو مثل کوهنوردی به قله‌های کوه می‌برن و بعضیاشونم شما رو به امواج خنک و تازه دریاچه می‌اندازن. من میخوام بهتون بگم هر عطر چه حسی داره، از چه موادی ساخته شده و برای کدوم رده سنی مناسبه.

Mont Blanc Explorer EDP

Mont Blanc Explorer EDP

این یه ادکلن جدیده که تو سال ۲۰۱۹ اومده و بوی آزادی، ماجراجویی و کاریزمایی رو بهتون میده. اینو عطرسازای مشهور به نام های  Olivier Pescheux، Antoine Maisondieu و Jórdi Fernandez درست کردن. این عطر از مواد گرانبها و کمیاب استفاده می‌کنه که بوی تاپ و لوکسی بهتون می‌ده.

رایحه‌اش از یه لهجه چوبی جسورانه شروع میشه که هزاران نت و نت‌های قلبی گرانبها تشکیلش میدن، بعد از اون بوی معطر و مرکباتی میاد. بعد خشک میشه و تند و متعادل میشه، که با چوبای کمیاب و احساس خاکی ترکیب میشه. مطمئناً بوی اکتشاف رو بهتون میده.

ویژگی های کلیدی

آکوردهای اصلی:

چوبی، کهربا، مرکبات، معطر، تند تازه، مشک، عود، تند ملایم، خاکی و تند گرم

رایحه اوج:

مریم گلی، فلفل صورتی و ترنج

نت های قلبی:

وتیور هائیتی و چرم

نت پایانی:

چوب آکیگالا، غلاف کاکائو، برگ گیاه پاتچولی اندونزیایی و آمبروکسان

محدوده سنی

۳۰ تا ۵۰

شخصیت های مناسب

ماجراجو، ملایم، تحسین برانگیز، ورزشکار و کنجکاو

ماندگاری:

 ماندگاری متوسطی دارد و حدود ۸ ساعت طول می کشد

فصول

پاییز، بهار و تابستان

بوی گرمی دارد، اما در ماه‌های گرم‌تر و نه در ماه‌های سردتر به خوبی ترکیب می‌شود (رایحه‌های خنک معمولاً در ماه‌های گرم بهتر عمل می‌کنند، اما این ادکلن یک استثناست)

Mont Blanc Explorer Ultra Blue EDP

Mont Blanc Explorer Ultra Blue EDP

ادکلن Mont Blanc Explorer Ultra Blue، که در سال ۲۰۲۱ معرفی شده، بوی تند، کاریزماتیک، طراوت‌بخش و ظریفی داره. این عطر توسط سه عطرساز استثنایی، Jordi Fernández ، Antoine Maisondieu و Olivier Pescheux، ساخته شده که در برندهای لوکس شناخته شدن. مون بلان علاقه‌مند به استفاده از مواد منحصر به فرد است و این ادکلن قراره بینی شما رو به سفری در میان بوهای تازه و اقیانوسی ببره، با لطافتی که به آرامی با رایحه‌های معطر ترکیب میشه و قبل از برگشت به شور و چوبی‌ها. نت پایانی این عطر شامل ترکیبی از رایحه‌های معطر و آبی است.

ویژگی های کلیدی

آکوردهای اصلی

دریایی، مرکباتی، معطر، میوه ای، شور، چوبی، شیرین، تند تازه، تند نرم و آبزی

نت‌های اوج

ترنج سیسیلی، نت‌های میوه عجیب و غریب و فلفل صورتی

نت های قلبی

عنبر و نت های دریایی

نت پایانی

برگ گیاه پاتچولی اندونزیایی، چرم و نت های چوبی

رده سنی

۲۰ تا ۴۰

شخصیت های مناسب

جسور، کاریزماتیک، سکسی، سرزنده و به آرامی پیچیده

ماندگاری

ماندگاری نسبتاً متوسطی دارد و حدود ۸ ساعت طول می کشد

فصول

تابستان و بهار

بدون شک این عطر تازه و خنک است که در ماه‌های سردتر اثری ندارد و در جوان‌های جوان‌تر بوی بهتری دارد.

Mont Blanc Legend EDP

Mont Blanc Legend EDP

عطر مون بلان لجند، که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، بویی بی‌نظیر از ظرافت را برای مردان فعال به ارمغان می‌آوره. Olivier Pescheux، مغز متفکر پشت این ادکلن باشکوهه. با هربار استفاده بوی قوی، ترکیبات شیرین و میوه‌ای رو استشمام می‌کنید و یه بوی ملایم و معطر تبدیل می‌شه همچنین، ترکیبی از رایحه‌های تازه چوبی، مرکبات و گیاهان به مشام میرسه.

ویژگی های کلیدی

آکوردهای اصلی

شیرین، میوه ای، معطر، اسطوخودوس، چوبی، مرکبات، تند تازه، وانیل و گیاهی

نت‌های اوج

آناناس، دمنوش لیمو، ترنج و اسطوخودوس

نت های قلبی

میوه خشک، سیب قرمز، گل رز، کومارین، شمعدانی و خزه بلوط

نت پایانی

چوب صندل و دانه تونکا

رده سنی

۲۰ تا ۴۰

شخصیت های مناسب

سرزنده، رام نشده، با اعتماد به نفس، مدرن-پیچیده و شهری-مردانه

ماندگاری

بیداری متوسطی دارد و حدود ۸ ساعت طول می کشد

فصول

تابستان، بهار و پاییز

برخی از مردان فکر نمی‌کنند که افسانه‌ها بوی میوه‌ای شیرین می‌دهند، اما این ادکلن ممکن است زمینه را برای افسانه‌های آینده، به‌ویژه در میان افراد جوان‌تر فراهم کند.

Mont Blanc Legend Night EDP

Mont Blanc Legend Night EDP

ادکلن Mont Blanc Legend Night، در سال ۲۰۱۷ تولید شد و بوی اون واقعاً عجیب و غریبه، از ترکیب جسورانه‌ای که با رایحه عطری و چوبی شروع میشه و با پایه شیرین وانیلی تکامل پیدا می‌کنه. قبل از اینکه آروم آروم به بوی‌های تند و طبیعی با رایحه میوه‌ای و اسطوخودوس تبدیل بشی.

ویژگی های کلیدی

آکوردهای اصلی

 معطر، وانیلی، چوبی، تند گرم، تند تازه، پودری، سبز، میوه ای، اسطوخودوس و تازه

نت اوج

هل، مریم گلی، نعناع و ترنج

نت های قلبی

رزین صنوبر، چوب سدر، برگ بنفشه، اسطوخودوس و سیب سبز

نت پایانی

چوب آکیگالاوود، نعناع هندی، مشک، وتیور و پوسته وانیل سیاه

محدوده سنی:

۲۰ تا ۵۰ سال (همه کاره است)

شخصیت های مناسب

ظریف، مدرن-مردانه، مصمم و اغواگر

ماندگاری

ماندگاری نسبتاً متوسطی دارد و حدود ۸ ساعت طول می کشد

فصول

پاییز و زمستان

Mont Blanc Legend Spirit EDT

Mont Blanc Legend Spirit EDT

ادکلن Mont Blanc Legend Spirit، سال ۲۰۱۶ عرضه شده. بوش واقعاً حس دلنشین و شجاعانه‌ای داره، تازه و طراوت بخش. شعارشم کاملاً باهاش همخوانی داره: “روحتو دنبال کن!”، به معنای جستجوی درونی و اینکه دقیقاً می‌خوای کی باشی. Mont Blanc از مواد خاصی استفاده می‌کنه که به عطرشون جنبه‌ی منحصربه‌فردی میده، و خیلی بازم به بوی چوبی وابسته نیستن. اولش حس مرکبات و دریا رو می‌گیری که بعداً خشک میشن و تبدیل میشن به رایحه‌های گلی ملايم‌تر که به عطر چوبی وارد میشن و آخرشم با تندی ختم میشن.

ویژگی های کلیدی

آکوردهای اصلی

آبزی، مرکبات، معطر، مشک، اسطوخودوس، تازه تند، چوبی، پودری، تازه و تند نرم

رایحه اوج

فلفل صورتی، گریپ فروت و ترنج

نت های قلبی

 اسطوخودوس، هل و نت های آب

نت پایانی

 مشک سفید، چوب کشمیر، خزه بلوط و نت های چوب سفید

رده سنی:

۲۰ تا ۴۰

شخصیت‌های مناسب

 هیجان‌انگیز، با اعتماد به نفس، کاریزماتیک، ماندگار و از نظر حسی جذاب

ماندگاری:

 ماندگاری متوسطی دارد و حدود ۶ ساعت طول می کشد

فصول:

 تابستان و بهار

چطوری ادکلن خودمون رو انتخاب کنیم

انتخاب عطر یه چیز شخصی و هر کسی میتونه به دلایل مختلف به یه عطر علاقه داشته باشه. اما چند تا نکته رو میتونی برای انتخاب عطرت در نظر بگیری:

  • اولین مرحله اینه که عطرها رو تست کنی. میتونی به فروشگاه عطر و ادکلن بری و روی پوستت چند تا عطر رو تست کنی. این بهت کمک میکنه که بوی عطر رو حس کنی و ببینی آیا با سلیقه و شیوه زندگیت میخوره یا نه.
  • نکته دوم اینه که به نت‌ها توجه کنی. نت‌ها مواد تشکیل دهنده اصلی عطر هستن و بوی هر نت عطر، در طول زمان حس میشه. نت‌ها شامل مرکبات، گلها، ادویه‌ها و چوب‌ها هستن. با آشنایی با نت‌ها میتونی عطرهایی رو پیدا کنی که بویی که دوست داری رو پیدا کنی.
  • هر عطر ممکنه برای موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف مناسب باشه. مثلاً بعضی عطرها برای استفاده روزانه و موقعیت‌های رسمی مناسبن، در حالی که بعضی دیگه برای استفاده در شب و مناسبت‌های ویژه توصیه میشن.
  • همیشه به خاطر داشته باش که عطری که انتخاب میکنی باید با شخصیت و سلیقه خودت سازگار باشه. بهتره این نکته رو هم در نظر بگیری که هر فردی سلیقه و ترجیحات خودش رو داره و نباید نگران نظرات دیگران باشی. برو و عطری رو پیدا کن که خودتو خوشحال کنه و بهت اعتماد به نفس بده.

تشخصیص عطر تقلبی از اصل

دیگه همه‌جا ادکلن تقلبی مونت بلانک پیدا می‌شه. اگه می‌خوای بوی ادکلنت بی‌عیب و نقص باشه، این راهنما بهت کمک می‌کنه که ادکلنای تقلبی رو از ادکلن‌های اصلی Mont Blanc تشخیص بدی:

  • اولاً، چاپ و بسته‌بندی رو چک کن. هرگونه غلط املایی یا عدم تطابق روی برچسب‌ها نشون میده که احتمالاً عطر تقلبیه.
  • برندهای لوکس برای مشتریاشون اهمیت قائلن و بسته‌بندی عطرهاشون یه لایه مقوا توش داره تا بطری رو در حمل و نقل محافظت کنه. اگه بسته‌بندی بدون لایه مقوا باشه، احتمالاً تقلبیه.
  • مارک‌های گران قیمت هم عطرهاشون رو با رنگای زیاد و مواد اضافی زیاد ترکیب نمی‌کنن. یعنی رنگ عطرت باید شفاف و روشن باشه. اگه رنگش زیادی تیره باشه، احتمالاً تقلبیه.
  • بطری رو هم بررسی کن. بطری‌های مون بلان به راحتی قابل تشخیص هستن که اصلن یا تقلبی  و هرگونه تغییر شکل توی لبه‌ها، حتی ترک و ناهمواری لبه‌ها، میتونه نشون بده که تقلبیه.

اگه میخوای عطرهای معتبر مون بلان رو بخری که به عنوان امضای لوکس خودت استفاده کنی، مطمئن شو که از ادکلنت درست نگه داری میکنی. محیط میتونه عطر رو خراب کنه و  اهمیت نداره که چقدر بابتش پول دادی. با نگهداری مناسب از عطرت میتونی عمر عطرت رو طولانی‌تر کنی و از عوامل مضر دور نگهش داری.

سوالات متداول
سوال: آیا Mont Blanc یک برند ادکلن لوکسه؟

به نظرم، لوکس بودن این برند یعنی چیزی که برای توصیفش استفاده می‌کنیم. وقتی آلفرد دانهیل مالک برند بود، این برند مثل کارتیه، یه برند طراح معروف بود. تو دنیای عطرها مشهوره و با برندهای دیگه‌ای مثل گوچی، پرادا و شنل رقابت می‌کنه.

سوال: آیا مون بلان لجند بوی خوبی برای مردان دارد؟

پاسخ: به نظرم، آره! مون بلان لجند خیلی خوبه برای مردها! البته، همه چیز به شخصیت و سن شما بستگی داره. این عطر یه ترکیب مدرن و هیجان انگیز از رایحه‌های شیرین و میوه‌ایه که به تدریج به ترکیبات چوبی و معطر تبدیل میشه، قبل از اینکه توی گل سرخی نمادین قدم بزنید و توی پایانی شیرین و گیاهی به پایان برسید. در کل، خیلی از پسرا این عطر رو جذاب و دوست داشتنی می‌دونن.

امتیاز

عطر و ادکلن

Mont BlancMont Blanc Legendادکلن مونت بلانادکلن مونت بلانکخرید ادکلن مونت بلانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *