تاریخچه هوندا

تاریخچه هوندا

تاریخچه هوندا


شرکت هوندا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری در جهان است که تاریخچه‌ی طولانی‌ای را پشت سر دارد. این شرکت ژاپنی به حدود ۷۵ سال پیش برمی‌گردد. سویچیرو هوندا، بنیانگذار هوندا، در زمانی که استفاده از دوچرخه جهت جابجایی رواج داشت، تصمیم گرفت روی این وسیله نقلیه ساده، موتور خودرو نصب کند. او در تعمیرگاه خودرو مشغول به کار بود و انجام این ایده برای او کار چندان سختی نبود. او تغییراتی در موتورهای مختلف ایجاد کرد تا بالاخره این ایده را عملی کند. در سال ۱۹۴۸، سویچیرو هوندا و تاکیو فوجیساوا با یکدیگر کارخانه کوچکی با نام هوندا موتور راه‌اندازی کردند.

در اوایل فعالیت خود، شرکت هوندا با ۳۴ کارگر و سرمایه ۱ میلیون ین تنها به تولید موتورسیکلت متمرکز بود. پس از یک سال تلاش دائمی، ساچیرو هوندا موفق به عرضه مدل مهندسی هوندا دریم تایپ دی (Honda Dream D) در بازار ژاپن شد. همکاری سوچیرو و تاکیو تا سال ۱۹۷۳ ادامه داشت. در ژانویه ۱۹۵۳، دفتر مرکزی شرکت به منطقه‌ای دیگری از هاماتسو منتقل شد و هدف آن تولید وسایل نقلیه موتوری کارآمدتری برای استفاده روزانه مردم بود. بنابراین، هوندا تصمیم گرفت تا بیشتر لوازم و تجهیزات موتوری برای کشاورزی تولید کند. در سال ۱۹۵۴، با وجود مشکلات مختلف، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد وارد صنعت موتورسواری شود و پنج سال بعد در اولین مسابقات خود شرکت کرد.

موفقیت Honda Cub یا Supercub

موفقیت Honda Cub یا Supercub

موفقیت Honda Cub یا Supercub

در سال ۱۹۵۸، شرکت هوندا محصولی از موتورسیکلت‌های خود را عرضه کرد که در بازار جهانی بسیار محبوب و پرفروش بود و به علت موفقیت آن، فعالیت‌های شرکت در حوزه‌های دیگر نیز گسترش یافت. موتورسیکلت هوندا کاب (Cub) یا سوپرکاب (Supercub)، یک نوع آندربن با یک موتور تک سیلندر چهار زمانه در حجم ۴۹ تا ۱۲۴ سی سی بود که از سال ۱۹۵۸ تا به امروز به صورت پیوسته تولید شده است. طبق آمار، بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از موتورسیکلت های هوندا کاب یا سوپرکاب تا سال ۲۰۱۷ تولید و به فروش رسیده‌اند. به همین دلیل، این موتورسیکلت به عنوان پرفروش‌ترین وسیله نقلیه موتوری در تاریخ شناخته شده و سهم بزرگی در رسیدن هوندا به جایگاه فعلی آن داشته است. در سال ۱۹۵۹، شرکت هوندا تصمیم گرفت که شعب نمایندگی خود را از ژاپن به سایر کشورهای دنیا گسترش دهد و نخستین نمایندگی هوندا در کالیفرنیا آمریکا در همین سال تأسیس شد که باعث شناخته‌تر شدن هوندا و گسترش بازار جهانی آن شد.

ورود کمپانی

Honda

به خودروسازی

در دهه ۶۰ میلادی، شرکت هوندا توانست بازار موتورسیکلت آمریکا را به صورت کامل تسخیر کند. در سال ۱۹۶۰، هوندا علاوه بر موفقیت‌های بسیار در زمینه تولید موتورسیکلت، تصمیم گرفت به عرصه خودروسازی وارد شود و خودروی T-30 با چهار چرخ را طراحی و به بازار عرضه کرد. پس از مدتی، این وانت به مدل ۳۶۰N تبدیل شد که یک خودروی هاچبک کوچک بود. در سال ۱۹۶۸، شرکت هوندا توانست نخستین خودروی کوچک خود با گیربکس اتوماتیک را به بازار جهانی عرضه کند و در سال ۱۹۶۹ خودروی ۶۰۰N را به عنوان اولین خودروی هوندا در آمریکا به فروش رساند. موفقیت‌های شرکت هوندا در حوزه خودروسازی به سال ۱۹۷۲ بازمی‌گردد که نسل اول خودروی سیویک معرفی شد؛ خودرویی که در بازار آمریکا محبوبیت بسیاری پیدا کرد و بهترین خودروی سال ژاپن شناخته شد. فروش خودروی سیویک در سال ۱۹۷۵ در آمریکا به ۱۰ هزار دستگاه در ماه رسید.

بیشتر بخوانید : جدید ترین خودرو های تولیدی در چین 

خودروهای محبوب کمپانی هوندا

خودروی اسپرت بسیار قدرتمند هوندا NSX، به عنوان اولین خودروی سوپراسپرت این کمپانی معرفی شد و توانست نگرش جهانیان را نسبت به خودروهای ژاپنی و به خصوص برند هوندا بهبود دهد. هوندا NSX با یک موتور ۶ سیلندر در مرکز خودرو به بازار عرضه شد. این موتور باعث شد NSX در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت در ۵٫۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد، که هر دوی این عدد با فراری ۳۴۸، برابری می‌کردند. البته موتور هوندا، دو سیلندر کمتر از رقیب ایتالیایی خود داشت.

نسل اول خودرو سیویک هوندا که برای این شرکت بسیار سودآور بود، به سال ۱۹۷۲ بازمی‌گردد. این مدل توانست تا سال ۲۰۲۳ در نسخه‌های مختلفی به بازار عرضه شود. هوندا سیویک تایپ R همواره به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری عملکرد خودروهای هاچ‌بک شناخته شده است. مدل ۲۰۲۳ هوندا سیویک تایپ R با موتور ۲ لیتری توربوشارژ و گیربکس دستی ۶ سرعته عرضه شده است. پیشرانه این خودرو یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در حدود ۵٫۷ ثانیه است.

امتیاز

خودرو

خودرو ژاپنیژاپنی محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *