بهترین روش تنگ کردن انگشتر طلا

بهترین روش تنگ کردن انگشتر طلا

بهترین روش تنگ کردن انگشتر طلا


وقتی ما یک انگشتر خریداری می‌کنیم، باید دو عامل مهم را در نظر داشته باشیم تا انتخاب خرید خوبی داشته باشیم. اولاً، ظاهر انگشتر باید با سلیقه ما همخوانی داشته باشد و دوماً، اندازه انگشتر باید با اندازه انگشت ما مطابقت داشته باشد.

اگر پس از مدتی اندازه انگشت ما تغییر کند و انگشتر برای ما بزرگ شود، چه راه‌هایی وجود دارد تا انگشتر را کوچک کنیم؟

در این مقاله از مجله  بهترین روش‌های کوچک کردن انگشتر و نحوه اجرای آن‌ها را برای شما توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

بهترین روش‌های تغییر اندازه انگشتر

بهترین روش‌های تغییر اندازه انگشتر

بهترین روش‌های تغییر اندازه انگشتر

در صورتی که خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید، به راحتی می‌توانید اندازه انگشتر را با انگشت خود تطبیق دهید.

بسیاری از افرادی که انگشتری از جواهرفروشی خریداری می‌کنند، هنگام مراجعه به فروشنده برای تغییر سایز انگشتر، معمولاً تنها به تغییر دائمی اندازه انگشتر فکر می‌کنند. اما این تنها راه بهترین نیست و حتی تنها راه هم نیست.

زیرا هر تغییری در اندازه باعث کاهش استحکام فلز می‌شود، بنابراین بهتر است از راه‌های دیگر که ممکن است باعث افزایش استحکام انگشتر شوند، استفاده کنیم. در ادامه، روش‌هایی آورده شده است که بسیاری از فروشندگان جواهر از آن‌ها بهره می‌برند:

بیشتر بخوانید : بهترین برند طلا و جواهر ایرانی ، با کیفیت ترین طلا

استفاده از دانه‌های تغییر دهنده اندازه

استفاده از دانه‌های تغییر دهنده اندازه

استفاده از دانه‌های تغییر دهنده اندازه

در این روش، فروشنده جواهر دو دانه فلزی یا طلا را به پشت انگشتر جوش می‌دهد. این دانه‌ها باعث می‌شوند تا فضای زیر آن‌ها به اندازه انگشت اثری نگذارد. این روش بسیار مقرون به صرفه است و برای کوچک کردن اندکی اندازه انگشتر و جلوگیری از چرخش آن بر روی انگشت، عالی عمل می‌کند.

ممکن است برخی از افراد احساس ناراحتی کنند هنگامی که از این نوع انگشتر استفاده می‌کنند، بنابراین قبل از تغییر اندازه، از فروشنده بخواهید نمونه آن را به شما نشان دهد.

حلقه داخلی تغییر دهنده اندازه

این روش هم یک روش آسان است که می‌تواند اندازه انگشتر را به میزان کمی کوچک کند. این حلقه به شکل یک نعل‌پای اسب طراحی شده است و به صورت فنری عمل می‌کند تا از آسانی بر روی انگشت قرار گیرد.

بعضی افراد ممکن است احساس راحتی نکنند هنگام استفاده از این نوع حلقه. بنابراین، پیش از انجام تغییر اندازه، از طلافروش بخواهید نمونه آن را به شما نشان دهد.

حلقه و انگشتر بافته‌ای

این روش نیز برای افرادی مناسب است که ترجیح می‌دهند فشار جانبی اضافی روی انگشتشان نباشد. در این روش، جواهرساز در بخش پایینی انگشتر یک حلقه و یک قفل قرار می‌دهد. این حلقه قابلیت باز و بسته کردن را دارد و باعث می‌شود انگشتر به شکل ثابتی روی انگشت قرار نگیرد.

با استفاده از این روش، انگشتر یا حلقه تا حدودی می‌تواند کوچک‌تر شود، اما حتماً قبل از سفارش، یک نمونه از این روش را امتحان کنید. باید توجه داشت که این روش به طور گسترده معمول نیست.

استفاده از چسب برای کوچک کردن

در صورتی که می‌خواهید به صورت خودکار در منزل انگشتر خود را کوچک کنید، مراحل زیر را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید:

ابتدا انگشتر را با آب بشویید.

از چسب دو مرحله‌ای (چسب ۱۲۳) استفاده کنید.

ابتدا مقداری از چسب را به اندازه پیش‌بینی‌شده بر روی قسمت پایینی انگشتر بریزید و سپس اسپری کنید.

منتظر بمانید تا چسب به طور کامل خشک شود.

اندازه انگشتر را بررسی کنید و اگر به اندازه مطلوب کوچک شده باشد، آن را به آرامی دربیاورید و کنار بگذارید.

در صورت لزوم، این مراحل را دوباره تکرار کنید.

نکات مهم در استفاده از چسب برای کوچک کردن انگشتر:

نکات مهم در استفاده از چسب برای کوچک کردن انگشتر:

نکات مهم در استفاده از چسب برای کوچک کردن انگشتر:

اگر چسب به قسمت‌های کناری انگشتر برسد، باید با دستمال مرطوب آن را پاک کنید.

زمان لازم برای خشک شدن کامل چسب حداقل ۳۰ دقیقه است.

چسب بر اساس تغییرات دمایی حساس است، پس هنگام استفاده از چسب دست را نزدیک به دمای سرد و گرم نگه دارید.

در انتخاب چسب برای انگشتر، بهترین نوع چسب دو مرحله‌ای است که بسته به کیفیت، دوام و پایداری بهتری دارد. توجه داشته باشید که چسب دو مرحله‌ای دارای دو بخش مایع و اسپری است.

بیشتر بخوانید : چگونگی آبکاری و رنگ بندی طلا و جواهرات

آیا چسب نوک قلمی طلا را آسیب می‌رساند؟

خیر، این یک باور اشتباه است که چسب‌های یک دو سه یا چسب‌های دو مرحله‌ای موجود در بازار می‌توانند به طلا آسیب برسانند. برای تغییر سایز انگشتر، بهترین گزینه موقت استفاده از چسب‌های ۱۲۳ است.

چگونه می‌توان انگشتر را به سایز اولیه بازگرداند؟

با استفاده از این روش به راحتی می‌توانید سایز انگشتر خود را کوچک کنید. برای بازگرداندن انگشتر به سایز طبیعی‌اش، می‌توانید از یک ابزار ناخن‌گیر یا یک قلم برای تراشیدن آن با ضربه استفاده کنید، اما باید با احتیاط این کار را انجام دهید تا به انگشتر آسیب نرسانید.

کی نباید سایز انگشتر را کوچک کند؟

اگر به طور ناگهانی متوجه شدید که انگشتر شما کوچک شده و بر روی انگشتتان می‌چرخد، اولین مرحله باید علت اصلی این اتفاق را پیدا کنید.

دلایل مختلفی می‌تواند باعث تغییر ناگهانی سایز انگشت شما شود؛ مانند تغییر دما یا کاهش وزن. همچنین شرایط خاصی نیز وجود دارند که باید مد نظر قرار گیرند؛ به عنوان مثال، اگر زمان خرید در دوره‌ای از بارداری بوده باشد، دلیل این تغییر واضح است. همچنین بعضی عوامل نیز ممکن است برای شما کاملاً مشخص نباشند، مانند مصرف غذای پرنمک قبل از خرید که به طرز تعجب‌آوری می‌تواند بر سایز انگشت‌اندازی تأثیر بگذارد.

ممکن است بدن شما به تغییرات دما بسیار حساس باشد و با تغییر دما، اندازه ی انگشت شما تغییر کند. اگر یکی از این دلایل برای شما صادق باشد، بهتر است انگشتر خود را کوچک نکنید.

منبع : گالری سنجاق 

امتیاز

طلا و جواهر

اکسسوری طلاترفند استفاده از طلاطلا 18 عیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *