معرفی سریع ترین موتورسیکلت های جهان

معرفی سریع ترین موتورسیکلت های جهان

معرفی سریع ترین موتورسیکلت های جهان


رسیدن به سرعت‌های بسیار بالا با دو چرخ بر روی یک موتورسیکلت کار بسیار خطرناک، اما هیجان انگیزی است. در این مقاله قصد داریم سریع ترین موتورسیکلت های جهان را به شما معرفی کنیم، موتورهایی که برای این عنوان رقابت می‌کنند، به خودی خود قهرمان هستند و همگی آن ها محدوده عملکرد بیشینه را به چالش می‌کشند.

۱۱. ب ام و S1000RR

۱۱. ب ام و S1000RR

۱۱. ب ام و S1000RR

از سال ۲۰۰۹ برند آلمانی ب‌ام‌و، که علاوه بر صنعت خودروسازی در زمینه موتورسیکلت سازی پیشرو است، موتورسیکلت BMW S1000RR را معرفی و دنیای موتورسیکلت ها را متحول کرد. در این موتورسیکلت همه چیز از شاسی سبک تا طراحی با کم ترین مقاومت هوایی، به منظور ایجاد تجربه سواری بی‌نظیر ساخته شده‌اند.

ب ام و S1000RR از یک پیشرانه چهار سیلندر با توان ۲۰۵ اسب‌بخار بهره می برد، که شتاب‌دهی استثنایی را برای این موتورسیکلت فراهم می کند و اجازه می‌دهد، تا حداکثر سرعتی نزدیک به ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت را با آن تجربه کنید. این سرعت کافی است تا در مسابقات Isle of Man TT چند سال به طور متوالی قهرمان شوید و در هر مسابقه ای دیگر که حضور داشته باشد، افتخارات خاصی را به ارمغان بیاورید.

بیشتر بخوانید : اندروید اتو چیست؟ آموزش نصب، آپدیت و استفاده در خودرو

۱۰. ام وی آگوستا F4 R 312

برای یک شرکت مانند MV Agusta، مفهوم خوب و کافی معنی ندارد و این برند همواره در تولید موتورسیکلت های باکیفیت بالا و سریع در جهان با طراحی های بسیار چشم نواز پیشرو است.

بعد از موفقیت کم نظیر مدل MV Agusta F4 CC و نسخه ‌هم ‌خانواده آن، F4 1000 R، این برند به فرایند تولید موتورسیکلت با کیفیت بالا ادامه داد و موتور قوی خود را بهبود بخشید. در پایان سال ۲۰۰۷، MV Agusta F4 R 312 معرفی شد و در آن سال با یک پیشرانه چهار سیلندر که توان تولید ۱۸۳ اسب بخار را داشت با حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت لقب سریع ترین موتورسیکلت جهان را به خود اختصاص داد.

۹. سوزوکی هایابوسا GSX1300 R

برند ژاپنی و محبوب سوزکی در سال ۱۹۹۹ موتورسیکلتی با توان فراوان و عملکرد بالا معرفی کرد که نام آن هایابوسا بود، هایابوسا به معنی شاهین در زبان ژاپنی است.

هایابوسا از یک پیشرانه چهار سیلندر با سوپرشارژ بهره می برد که توان تولید ۱۹۷ اسب بخار را داشت و برند سوزوکی توانست به خوبی قدرت پیشرانه را به چرخ ها منتقل کند و با فرم طراحی خوبه بدنه موتورسیکلت پایدار و استواری را طراحی کرد که با حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع ترین و محبوب ترین موتورسیکلت های جهان است که تولید آن همچنان ادامه دارد.

۸. ام وی آگوستا F4CC

برند انگلیسی MV Agusta در تولید این مدل هیچ صرفه جویی نکرده است، MV Agusta F4CC مدلی محبوب و منحصربه‌فرد در تاریخ موتورسیکلت سازی جهان است. کلاودیو کاستیلیونی، مدیرعامل MV Agusta، برای ایجاد یک شاهکار دست‌ساز به منظور رقابت برای بهترین موتورسیکلت جهان بدون فکر به سوددهی یا سرمایه گذاری مدل F4CC تصمیم به تولید آن گرفت.

در کل، از این مدل ۱۰۰ نمونه تولید شده است که بدنه همه آن ها شامل پوسته‌های کربن فایبر، شاسی از جنس تیتانیوم و بیش از ۹۰٪ قطعات سفارشی سازی شده است. تنظیمات دقیق در سراسر موتور پراکنده شده‌اند، از جمله تغییرات در هندسه شاخه‌های اتصال.

MV Agusta F4CC یکی از ده موتورسیکلت سریع‌ جهان است. قیمت دلاری این موتورسیکلت در جهان حدود ۱۲۰ هزار دلار است، که پیشرانه چهار سیلندر آن توان تولید ۲۰۰ اسب بخار را دارد و حداکثری سرعتی که می تواند به آن دست پیدا کند، ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت است.

۷. آپریلیا RSV4 1100 Factory

۷. آپریلیا RSV4 1100 Factory

۷. آپریلیا RSV4 1100 Factory

موتورسیکلت RSV4 1100 Factory از برند ایتالیایی آپریلیا یکی از سریع ترین موتورسیکلت های تولیدشده توسط این برند است. به عنوان یکی از سریع‌ترین اسپرت‌بایک‌های جهان، RSV4 1100 Factory دارای یک موتور V-4 قدرتمند با توان ۲۱۷ اسب بخار است.

آپریلیا با استفاده از سیستم ترمز چهارپیستونی برند برمبو، دیسک‌های فولاد ضد زنگ توانایی ترمزگیری بسیار خوبی دارد. این موتورسیکلت در فصل کامل اولین حضورش در مسابقات جهانی سوپربایک، ۹ بار به پله‌ی سکوی قهرمانی رسید. حداکثری سرعتی که این مدل قهرمان می تواند به آن دست پیدا کند، ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

۶. دوکاتی Panigale V4 R

نام برند دوکاتی از کشور ایتالیا به همه کسانی که با سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان آشنایی دارند، شناخته شده است. دوکاتی پانیگاله V4R بازطراحی شده است، با یک پیشرانه ۴ سیلندر با توان تولید ۲۲۱ اسب بخار، توانست به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، دوکاتی با تولید این مدل یک بار دیگر توانایی خود را در ترکیب استایل، شیک‌پنداری و عملکرد به نمایش گذاشت.

 

البته باید گفت دو کاتی V4R فقط برای استفاده در مسابقات طراحی شده است، دوکاتی همچنین نسخه خیابانی مشابهی از پانیگاله تولید کرده است که نام آن مدل، دوکاتی سوپرلگرا V4 است.

۵. دیمون Hypersport Premier

بدون شک، خودروها و موتورسیکلت‌های برقی براساس گشتاور بالا و شتاب گیری سریع خود، همواره در حال افزایش تولید و کسب محبوبیت در جوامع مختلف هستند. دیمون هایپر اسپرت پرمییر که یک کپمانی سازنده موتورسیکلت های برقی در کشور کاناداست، در زمانی حدود ۳ ثانیه به شتاب صفر تا صد می رسد، که پیشرانه برقی آن با توان ۲۰۰ اسب بخار به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت به راحتی دست پیدا می کند.

۴. دوکاتی ۱۱۹۹ Panigale R

۴. دوکاتی ۱۱۹۹ Panigale R

۴. دوکاتی ۱۱۹۹ Panigale R

در حالی که مدل محبوب پانیگاله همچنان در خط تولید برند دوکاتی قرار دارد، اما دوکاتی ۱۱۹۹ پانیگاله آر یک موتورسیکلت متفاوت از گذشته است. پیشرانه دو سیلندر آن شامل بدنه از جنس تیتانیوم، تنظیمات دقیق موتور و یک توربو خیلی سبک است که با این تفاسیر توان تولید ۲۰۲ اسب بخار را دارد، که حداکثر سرعت آن ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است که با این حجم موتور و تعداد سیلندر، مدل پانیگاله آر یک شاهکار از برند دوکاتی است.

۳. لایتنینگ LS-218

اگر هنوز شکی درباره موتورسیکلت‌های برقی باقی مانده است، با قدرت و توان لایتنینگ LS-218 به احتمال زیاد نظرتان تغییر خواهد کرد، لایتنینگ یک برند موتورسیکلت‌سازی آمریکایی است که مدل LS-218، با حداکثر سرعت ۳۵۱ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع‌ترین ها در جهان است، و عجیب‌تر از حداکثر سرعت شتاب صفر تا صد این موتورسیکلت است که می‌تواند در ۲.۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

LS-218 دارای سیستم تعلیق جلو قابل تنظیم است، موتور IPW با سیستم خنک‌کننده مایع توان تولید ۲۰۰ اسب بخار را دارد و فقط ۳۰ دقیقه با شارژر سریع DC شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید : بررسی فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در پیست آزادی؛ اولین هیبریدی مونتاژی کشور

۲. کاوازاکی Ninja H2R

موتورسیکلت نینجا H2R اختصاصی توسط برند ژاپنی کاوازاکی مخصوص مسابقات تولید شده است. این موتورسیکلت در کسری از ثانیه شما را به حداکثر سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. کسانی که به دنبال نسخه خیابانی هستند می‌توانند موتورسیکلت نینجا H2 کاوازاکی را تهیه کنند که توانایی دست‌یابی به حداکثر سرعت ۳۳۶ کیلومتر بر ساعت را دارد.

پیشرانه کاوازکی H2R با توان تولید ۳۰۵ اسب بخار یک دستاورد فنی برجسته است. همچنین H2R، شاسی سبک ترلیس، سیستم تعلیق قابل تنظیم کامل و مجموعه‌ای کامل از پشتیبانی‌های متمرکز را برای راننده ارائه می‌دهد.

۱. ام تی تی ۴۲۰-RR

شرکت Marine Turbine Technologies یک برند آمریکایی است که از سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و تخصص آن تولید پیشرانه هایی با انواع توربین های بزرگ است. مدل ۴۲۰-آرآر طراحی جدید آن‌هاست و توانایی دست‌یابی به حداکثر سرعت ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت را دارد که بسیار شگفت‌انگیز است.

ام تی تی ۴۲۰-RR از پیشرانه به شکل توربین بزرگ بهره می‌برد که توانایی تولید ۴۲۰ اسب بخار را دارد، نکته جالب درخصوص پیشرانه این موتورسیکلت این است، که پیشرانه آن توسط برند رولزرویس ساخته شده و نام این توربین آلیسون است که جنس آن از پوشش‌های کربنی فیبری بادوام است. برند ام تی تی در کل هرساله با تولید محدود پنج موتورسیکلت در صدر فهرست سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان پیش‌تازی می‌کند.

منبع اسب بخار 

امتیاز

خودرو

موتور سواریموتور سیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *