آموزش رفع ریپورت تلگرام

آموزش رفع ریپورت تلگرام

آموزش رفع ریپورت تلگرام


تلگرام به دلیل ویژگی‌های برتر، امکانات متنوع و به‌روزرسانی‌های فراوان و یک رابط کاربری ساده و جذاب با حفظ امنیت، به یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان تبدیل شده است. در ایران نیز پس از فیلتر شدن واتس اپ (واتساپ)، اکثر کاربران به دلیل امکانات بیشتر تلگرام به این برنامه روی آورده‌اند. اما مسئله‌ای که ممکن است بسیار آزاردهنده باشد، ریپورت شدن در تلگرام است که باعث می‌شود نتوانید به بقیه افراد و کاربران از طریق حساب خود دسترسی داشته باشید. امروز می‌خواهیم ببینیم ریپورت تلگرام به چه معناست و چرا اتفاق می‌افتد؟ و چگونه می‌توان از دست آن خلاص شد و این مشکل را حل کرد. اگر خودتان یا دوستانتان با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، با آموزش رفع ریپورت تلگرام همراه مجله باشید.

ریپورت تلگرام چیست؟

ریپورت تلگرام چیست؟

ریپورت تلگرام چیست؟

اول باید ببینیم ریپورت تلگرام به چه معناست؟ یکی از مسائلی که به دلیل حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران، تلگرام مورد توجه قرار گرفته، امکان ریپورت کاربران توسط دیگر کاربران است. با ریپورت شدن، شما برای مدتی قادر به ارسال پیام به افراد ناشناس، یعنی افرادی که در مخاطبین شما نیستند و تا به حال با آن‌ها ارتباط برقرار نکرده‌اید، نخواهید بود. البته در مورد ارسال پیام در گروه‌هایی که عضو آن‌ها هستید و یا چت با افرادی که قبلاً با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید و در لیست مخاطبین شما هستند، هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود.

بیشتر بخوانید : لینکدین از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی برای مشترکان پریمیوم خود پرده برداشت

دلایل ریپورت شدن در تلگرام

حال که با این مشکل آشنا شدیم، باید ببینیم چه عمل‌هایی می‌تواند منجر به ریپورت شدن شود. از جمله دلایل ریپورت شدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارسال پیام به افراد ناشناس

در صورتی که فردی ناشناس به شما پیام ارسال کرده باشد، احتمالاً دکمه ریپورت و بلاک را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. ارسال پیام به افراد ناشناس یکی از عوامل اصلی ریپورت شدن است و افراد ناشناس ممکن است شما را ریپورت کرده باشند. اگر تعداد این ریپورت‌ها زیاد شود، شما با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد.

اضافه کردن بدون اجازه افراد به کانال یا گروه‌های مختلف

اضافه کردن بدون اجازه افراد به کانال یا گروه‌های مختلف

اضافه کردن بدون اجازه افراد به کانال یا گروه‌های مختلف

در صورتی که اشخاص مختلف و بدون اجازه را به گروه یا کانال خود اضافه کنید و این افراد این اقدام را گزارش کنند، تلگرام ممکن است حساب شما را ریپورت کند. حتی ممکن است کانال یا گروهی که افراد را به آن اضافه کرده‌اید نیز ریپورت و دسترسی آن‌ها محدود شود.

استفاده از نسخه‌های تلگرام غیر رسمی و متفرقه

بعضی افراد برای دسترسی راحت‌تر به تلگرام از نسخه‌های متفرقه استفاده می‌کنند که این کار می‌تواند خطر ریپورت شدن را بسیار بالا ببرد. برای امنیت اطلاعات خود و کاهش این مشکل، بهتر است از برنامه اصلی تلگرام که در گوگل پلی موجود است، استفاده کنید.

عضویت در گروه‌ها یا کانال‌ها با محتوای غیر اخلاقی

در صورتی که گروه یا کانالی که محتوای غیر اخلاقی تولید می‌کند، ریپورت شود، احتمال اینکه اعضا هم این اتفاق برایشان بیافتد بسیار بالاست و بهتر است مراقب گروه‌ها و کانال‌هایی که به آن‌ها می‌پیوندید، باشید!

ارسال تعداد بالایی پیام در یک روز

در صورتی که در یک روز به بیش از ۱۰۰ نفر، ۱۰۰ پیام ارسال کنید، احتمال ریپورت شدن شما بسیار بالا می‌رود. البته چت با افراد مختلف شامل این مورد نمی‌شود و بیشتر رفتار ربات گونه می‌تواند این خطر را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید : چگونه صدای خواننده را از آهنگ برداریم؟

فوروارد کردن پست‌های حاوی لینک آلوده

در صورتی که تلگرام تشخیص دهد که افراد در حال ارسال پست‌هایی شامل لینک‌های آلوده هستند، به سرعت این افراد را ریپورت و محدود می‌کند تا افراد بیشتری درگیر این مشکل نشوند.

استفاده از استیکرهای غیر مجاز

استفاده از استیکرهایی که امکان ذخیره کردن در تلگرام را ندارند هم می‌تواند موجب ریپورت و محدود شدن حساب کاربری شما شود.

روش‌های تضمینی رفع ریپورت تلگرام

حالا که با دلایل ریپورت شدن در تلگرام آشنا شدیم، بهتر است تا جای ممکنه از فعالیت‌های مشکوک خودداری کنید و به افراد اجازه ندهید شما را به گروه‌های مشکوک و مختلف اد کنند. اگر این مشکل برای شما رخ داد با استفاده از ۵ روش زیر می‌توانید فرایند رفع ریپورت را انجام دهید یا روند رفع محدودیت را سرعت ببخشید.

رفع ریپورت تلگرام با استفاده از بات رسمی تلگرام Spambot

رفع ریپورت تلگرام با استفاده از بات رسمی تلگرام Spambot

رفع ریپورت تلگرام با استفاده از بات رسمی تلگرام Spambot

یکی از راه‌های ساده‌تر برای رفع ریپورت استفاده از بات spambot@ است که توسط تیم تلگرام برای سرعت‌بخشیدن به این پروسه طراحی شده است. برای استفاده از این ربات باید مراحل زیر را طی کنید:

در نوار جستجو کلمه Spambot@ را سرچ کنید و روی Spam Info Bot کلیک کنید.

بعد از ورود به صفحه چت گزینه Start را لمس کنید.

بعد از ارسال پیام، چند گزینه به شما نمایش داده می‌شود، روی گزینه This is a mistake کلیک کنید.

پیامی حاوی اینکه برای رفع ریپورت باید با تیم پشتیبانی تلگرام تماس حاصل کنید به شما نمایش داده می‌شود که باید روی گزینه Yes کلیک کنید.

حالا پیامی به شما نمایش داده می‌شود که می‌گوید آیا تا به حال مزاحمتی برای کسی ایجاد کرده‌اید یا نه. در اینجا باید روی گزینه No, Never did that کلیک کنید.

اکنون باید پیامی به زبان انگلیسی برای تلگرام ارسال کنید تا درخواست شما بررسی شود و از ریپورت تلگرام خارج شوید. برای بررسی سریع‌تر می‌توانید از متن زیر استفاده کنید.

Dear Telegram Support

My Telegram Account has been spammed suddenly and I cannot send messages to any contacts whom I don’t have their number. I want you to help me fix the issue and remove my number from blacklist

Thank you in advance

بعد از ارسال این متن، پیامی دریافت می‌کنید که درخواست شما در حال بررسی است و نتیجه آن به زودی به شما اطلاع داده می‌شود. معمولاً این پروسه حدود ۲۴ ساعت زمان می‌برد.

راه حل رفع ریپورت با ایجاد یک حساب کاربری جدید و تغییر ID

این روش غیررسمی برای دور زدن محدودیت ریپورت به حساب می‌آید و به نوعی شما تلگرام را دور می‌زنید! در این روش باید یک حساب کاربری جدید بسازید و نام کاربری، عکس پروفایل و ID تلگرام خودتان را دقیقا به این حساب جدید منتقل کنید. سپس باید وارد یک گروه تلگرامی شوید و در عرض ۵ دقیقه دو پیام دو خطی با هر دو حساب اصلی و جدید ارسال کنید. معمولاً بعد از ۲۴ ساعت ریپورت حساب شما برطرف می‌شود و می‌توانید از حساب اصلی خودتان استفاده کنید. این روش البته همیشه جواب نمی‌دهد!

دریافت پیام از افراد ناشناس

این روش یکی از قدیمی‌ترین روش‌های برطرف کردن مشکل ریپورت تلگرام به حساب می‌آید. برای این کار باید از ۱۰ نفر که در لیست مخاطبین شما نیستند درخواست کنید که در ۴ تا ۷ روز هر روز برای شما پیغام ارسال کنند (مثلاً روزی ۱۰ استیکر) تا بعد از این مدت ریپورت شما برطرف شود. البته هر چقدر تعداد این افراد بیشتر باشد این پروسه سریع‌تر انجام می‌گیرد.

رفع ریپورت تلگرام از طریق ارسال ایمیل به پشتیبانی

اگر از روش‌های بالا موفق به رفع مشکل نشدید و یا دنبال یک روش آسان‌تر می‌گردید، می‌توانید با ارسال ایمیل به بخش پشتیبانی و بررسی ریپورت و محدودیت‌های تلگرام پروسه حل مشکل خودتان را سرعت ببخشید. در این روش باید درخواست خودتان را به زبان انگلیسی به آدرس ایمیل spam@telegram.org که مسئول بررسی درخواست‌های رفع ریپورت است، ارسال کنید. برای موضوع ایمیل Spam را انتخاب کنید و در متن با دقت به مشکل خودتان اشاره کنید و ذکر کنید که حساب کاربری شما به اشتباه ریپورت شده و شما هیچ تخلفی از قوانین و مقررات تلگرام انجام نداده‌اید. در ایمیل حتماً شماره تلفن و نام کاربری حساب محدود شده خودتان را هم ذکر کنید تا پروسه بررسی سریع‌تر انجام شود. اگر محدودیت اشتباهاً رخ داده باشد، حساب کاربری شما بعد از ۲۴ ساعت به حالت عادی باز می‌گردد.

برای راحتی کار می‌توانید از متن زیر که از پیش آماده شده استفاده کنید:

Hello. It seems my Telegram account has been reported as a spammer, and now sending messages is not possible for me. I have not violated Telegram’s terms and conditions.

When I try to send messages to these kinds of users, a clock appears, and the message will not be delivered. It also shows a message that says: Sorry, you can send messages to mutual contacts at the moment.

Would you please help to fix the problem?

My Telegram Number: [Your phone number]

My Telegram ID: [Your Telegram ID]

My Email Address: [Your email address]

تماس با پشتیبانی تلگرام

اگر توانایی مکالمه به زبان انگلیسی را دارید و می‌خواهید فرآیند رفع محدودیت ریپورت به سرعت انجام شود، می‌توانید با بخش پشتیبانی تلگرام از طریق خود برنامه تلگرام ارتباط برقرار کنید و مشکل را حل و فصل کنید. برای این کار وارد بخش تنظیمات برنامه شده، در انتهای صفحه به دنبال گزینه “ask a question” بگردید و روی آن کلیک کنید. یک پنجره باز خواهد شد که در آن گفته می‌شود که سوالات شما توسط داوطلبان پاسخ داده می‌شود و اگر کسی پاسخگو نبود کمی صبر کنید. در اینجا روی گزینه “Ask a Volunteer” کلیک کنید. سپس با زدن گزینه “Start” پیام خود را ارسال کنید. بهتر است مشکل خود را مانند بخش ارسال ایمیل توضیح دهید، اشتباه بودن مسدود شدن حساب خود را بیان کنید و اظهار کنید که هیچ تخلفی از قوانین و استانداردهای تلگرام انجام نداده‌اید و منتظر پاسخ بخش پشتیبانی بمانید. می‌توانید از متن زیر که از پیش آماده شده است، هم استفاده کنید:

Dear Telegram Support

My Telegram Account has been marked as spam, and I cannot send messages to any contacts whom I don’t have their number. I need your assistance to resolve this issue and remove my number from the blacklist.

پس از دریافت پاسخ، ممکن است نیاز به صحبت کردن و تست کردن روش‌های مختلف برای رفع مشکل داشته باشید. این امر نیاز به ارتباط مکتوب و شفاف با پشتیبانی را دارد و باید از توانایی مکالمه به زبان انگلیسی خودتان استفاده کنید.

کلام آخر

به طور خلاصه، اکثر راه‌های اطمینان‌بخش برای حل مشکل ریپورت تلگرام را مورد بررسی قرار دادیم. در اکثر این روش‌ها، برای پاسخ‌دهی و حل مشکل، نیاز به صبر دارید و احتمال دارد بعضی از این روش‌ها جواب قطعی برای حل مشکل ریپورت تلگرام نداشته باشند، بنابراین بهتر است چندین روش را امتحان کنید. امیدواریم این مقاله به شما در رفع مشکل ریپورت تلگرام کمک کند.

منبع : مقداد آی تی 

 

 

 

امتیاز

دانستنی هاتکنولوژی

اپلیکیشن موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *