بیوگرافی ژیلا شاهی؛ مروری بر زندگی شخصی و حرفه ای او

بیوگرافی ژیلا شاهی

بیوگرافی ژیلا شاهی


ژیلا شاهی بازیگر تئاتر ، سینما و تلوزیون متولد ۲۲ اسفند ۱۳۶۴ در اردبیل متولد شد .او اصالتا ترک است و به زبان ترکی نیز مسلط است.این بازیگر فارغ التحصیل لیسانس رشته تاریخ می باشد .ژیلا شاهی در سن ۱۴ سالگی تصمیم به ورود به عرصه بازیگری گرفت و با تماشای فیلم‌ها علاقه خود را تقویت کرد و در ۱۶ سالگی توسط کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان وارد تئاتر شد و درسال ۱۳۸۸برای شرکت در کلاس های استاد سمندریان از اردبیل به تهران آمد و با بازی در فیلم های قصر شیرین و پوست شیر به شهرت رسید . در این محتوا از مجله به بررسی زندگی خانم ژیلا شاهی بازیگر محبوب کشورمان می پردازیم.

خانواده

پدر ژیلا راننده ماشین سنگین بود و به اشعار شهریار علاقه وافری داشت و مهمترین مشوق ژیلا در راه رسیدن به بازیگری بود که متاسفانه در سال ۱۳۹۶ فوت کرده و دیدن موفقیت های این بانوی هنرمند توسط پدرش حسرتی بزرگ شد . مادرش بانویی خانه دار بود که با ورود دخترش به عرصه هنر چندان راضی نبود.

ازدواج

در مورد وضعیت تاهل خانم ژیلا شاهی اطلاعاتی در دسترس نیست چرا که او بسیار کم مصاحبه می کند و چهره کمتر شناخته شده ای دارد بنابراین رسانه ها کمتر در مورد زندگی خصوصی و کاری ایشان صحبت میکنند، همچنین در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز ایشان تمایل ندارند زندگی شخصیشان را بازگو کنند.

ورود ژیلا شاهی به عرصه بازیگری

پس از آموزش در مرکز پرورشی فکری در گروه‌های تئاتری استان اردبیل به مدت ۱۰ سال حضور داشت و با اعضای گروه در نمایش‌های مختلفی در شهرها به اجرا پرداخت.در اوایل دهه ۹۰، ژیلا شاهی به عنوان کارگردان، یک نمایش را در شهر زادگاه خود به روی صحنه برد. همچنین، پس از بازی در چند فیلم کوتاه، در سال ۱۳۹۰ ، وقتی ۲۶ ساله بود با فیلم سینمایی “روئیدن در باد” به کارگردانی رهبر قنبری، تجربه بلندسینمایی خود را آغاز کرد که به همراه بازیگرانی همچون گوهر خیراندیش و امید زندگانی ساخته شده بود. این فیلم به او این فرصت را داد که تجربه کار در کنار بازیگران برجسته دیگر را تجربه کند.

بعد از آن، ژیلا شاهی از سال ۹۱ با بازی در فیلم‌های “خاکستر” و “برف” راه خود را ادامه داد. این فیلم‌ها باعث شدند تا او در صنعت سینما، تجربه‌های فوق‌العاده‌ای را کسب کند. در سال ۱۳۹۲، ژیلا شاهی با بازی در سریال “همه چیز آنجاست” وارد دنیای تلویزیون شد. بازی در این سریال باعث شد تا توانایی های بازیگری خود را در حوزه تلویزیون نیز به نمایش بگذارد. همچنین، او در سریال توقیف شده “سرزمین مادری” نیز حضور داشت و نقشی خوب را اجرا کرد.تنها در دوره ۶ ساله از ۹۱ تا ۹۶، در بیش از ۹ فیلم دیگر نقش بازی کرد و موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد.

مروری بر نقش های ژیلا شاهی

ژیلا شاهی در قصر شیرین

ژیلاشاهی در قصر شیرین

ژیلاشاهی در قصر شیرین

در سال ۱۳۹۶، در حالی که ژیلا شاهی در نمایش “بهار امسال” به تهیه‌کنندگی محسن قرایی مشغول بود، رضا میرکریمی به این نمایش آمد و او را برای بازی در فیلم بعدی خود به نام “قصر شیرین” انتخاب کرد. فیلم “قصر شیرین” در نقش مقابل حامد بهداد، نقطه عطفی در حرفه هنری ژیلا شاهی است. همچنین، در فیلم “قصر شیرین”، بازی ژیلا شاهی به قدری شگفت‌انگیز بود که برای این نقش، نامزد جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد. همچنین، او جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به دست آورد. خانم ژیلا شاهی، بازیگر برجسته در سال ۱۳۹۹، در نهمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا به خاطر بازی برتر خود در فیلم “قصر شیرین”، جایزه بهترین بازیگر زن را نیز به دست آورد. این جایزه، تأییدی درخشان برای استعداد و استادیو برترش در هنر بازیگری بود.

ژیلا شاهی در فیلم “قصر شیرین” به همراه بازیگرانی همچون حامد بهداد و امیر میروستایی، نقشی فوق العاده را ایفا کرد. او با بازی باز و طبیعی خود، توانست نقش نجمه را به صورت قابل توجهی به تصویر بکشد و تحسین بسیاری را به دست بیاورد. با بازی هنرمندانه ژیلا شاهی احساسات عمیق و متنوع شخصیت نجمه به صورت قابل توجهی برای تماشاگران به تصویر کشیده شد . نقشبندی قوی و استعداد بازیگری زنده و جذاب او، “قصر شیرین” را به یکی از برترین فیلم‌های سینمای ایران در آن سال تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:بیوگرافی باران کوثری | از کودکی تاکنون با باران سینمای ایران

ژیلا شاهی در پوست شیر

ژیلاشاهی در پوست شیر

ژیلاشاهی در پوست شیر

سریال “پوست شیر” به کارگردانی جمشید محمودی در سال ۱۴۰۱ منتشر شد. این سریال در ژانر معمایی و جنایی قرار دارد و داستان زندگی مردی به نام نعیم را روایت می‌کند. نعیم که به خاطر دیدن دخترش ۱۵ سال زندان را تحمل کرده بعد از آزادی، به دیدار دخترش می‌رود و با هم به سفر شمال می‌روند. اما در طول بازگشت، دختر نعیم ربوده و به طرز وحشتناکی به قتل میرسد.رضا پروانه که دوست نعیم است، همیشه آماده کمک به نعیم بوده با او به دنبال افرادی که در این جرم دست داشته‌اند می‌رود و…

در این سریال، ژیلا شاهی نقش همسر صیغه‌ای رضا پروانه را بازی می‌کند که به طور مخفیانه و بدون اطلاع رضا به کار می‌پردازد و برای آینده نامعلوم خود تلاش می‌کند. با این حال، به دلیل عشقش به رضا، همواره اصرار دارد که ازدواجشان را دائمی کنند.

در سریال “پوست شیر” بازیگران مشهوری مانند شهاب حسینی، هادی حجازی فر، علیرضا کمالی، پانته آ بهرام، مهرداد صدیقیان، پردیس احمدیه، بابک کریمی، علی اوسیوند، آناهیتا افشار، احسان امانی، بهزاد خلج و کامران تفتی در نقش‌های مختلف حضور دارند.

ژیلا شاهی در موقعیت مهدی

ژیلا شاهی در موقعیت مهدی

ژیلا شاهی در موقعیت مهدی

فیلم “موقعیت مهدی” به کارگردانی هادی حجازی فر در سال ۱۴۰۰ منتشر شد و داستان زندگی شهید مهدی باکری را به تصویر می‌کشد. این فیلم با دریافت ۱۴ نامزد در چهلمین دوره جشنواره فجر، بعنوان یکی از برترین فیلم‌های سال، توانست ۵ جایزه سیمرغ بلورین را به دست آورد.

در “موقعیت مهدی”، قسمت‌هایی از زندگی شهید مهدی باکری از ازدواج تا شهادت به تصویر کشیده شده است. مهدی، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است و از برادر کوچکترش حمید، می‌خواهد به منطقه بازگردد و همراه او باشد. هر دو برادر در دو عملیات مختلف به شهادت رسیده‌اند و پیکرشان هرگز پیدا نشده است.

هادی حجازی فر در نقش مهدی باکری و ژیلا شاهی در نقش همسر او، عملکرد بسیار تاثیرگذاری داشته‌اند و با بازی هنرمندانه‌شان، حس و احساس عمیق شخصیت‌های اصلی را به تماشاگران منتقل کرده‌اند.

ژیلا شاهی در زغال

فیلم سینمایی “زغال” (کومور) به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل منصف محصول مشترک ایران و فرانسه در سال ۱۳۹۸ منتشر شد. این فیلم داستان مردی مسن به نام غیرت را روایت می‌کند که در یکی از روستاهای مرزی آذربایجان به کار زغالسازی مشغول است. وقتی یاشار، پسر غیرت به دلیل دزدیدن طلا در زندان به سر میبرد و برای عروسی خواهرش به مرخصی می‌آید اما گم شدن ناگهانی او غیرت را با مشکلات بزرگی مواجه میکند .

ژیلا شاهی در فیلم “زغال” به همراه هنرمندانی همچون هادی افتخارزاده، فرید ادهمی، یوسف یزدانی، یوسف جاوید، توران قربانی، کامیار شکیبایی و امین حاجی اکبری دیزجی نقش آفرینی می‌کند.

فیلم های سینمایی

موقعیت مهدی محصول۱۴۰۰ به کارگردانی هادی حجازی فر

شیطان وجود ندارد محصول ۱۳۹۸ به کارگردانی محمد رسول اف

زغال محصول ۱۳۹۸ به کارگردانی اسماعیل منصف

قصر شیرین محصول ۱۳۹۷ به کارگردانی رضا میر کریمی

روزهای نارنجی محصول ۱۳۹۶ به کارگردانی آرش لاهوتی

لرد محصول ۱۳۹۵ به کارگردانی محمد رسول اف

پرسه در حوالی من محصول ۱۳۹۵ به کارگردانی غزاله سلطانی

فصل فراموشی فریبا محصول ۱۳۹۲ به کارگردانی عباس رافعی

خاکستر و برف محصول ۱۳۹۱ به کارگردانی روح الله سهرابی

روئیدن در باد محصول ۱۳۹۰ به کارگردانی رهبر قنبری

فیلم های کوتاه

اویان محصول ۱۳۸۹ به کارگردانی اسماعیل منصف

بچه مرز محصول ۱۳۹۰ به کارگردانی رضا جمالی

کات محصول ۱۳۹۴ به کارگردانی رضا جمالی

باغ بی بردگی محصول ۱۳۹۴ به کارگردانی غزاله سلطانی

نارگل محصول ۱۳۹۵ به کارگردانی زهره معتمدی

رودی از فصل های من گذشت محصول ۱۳۹۵ به کارگردانی آبتین سلیمی

بچه مرز محصول ۱۳۹۰ به کارگردانی رضا جمالی

آرداک محصول ۱۳۹۵ به کارگردانی اسماعیل منصف

جایی برای آرامش محصول ۱۳۹۶ به کارگردانی جمیل عامل صادقی

مجموعه های تلوزیونی

همه چیز انجاست محصول ۱۳۹۳

پوست شیر محصول ۱۴۰۱

عاشورا محصول ۱۴۰۲

منبع:https://photokade.com

امتیاز

چهره ها

بیوگرافی ژیلا شاهیفعالیت های ژیلا شاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *