نتورک پلاس : تحول در یادگیری آنلاین با تجربه فراگیری جدید

نتورک پلاس

نتورک پلاس : تحول در یادگیری آنلاین با تجربه فراگیری جدید


آیا تا به حال به فکر شرکت در دوره نتورک پلاس به عنوان یکی از دوره‌های مقدماتی آموزش شبکه بوده‌اید؟ در صنعت شبکه، مسیرهای مختلفی برای تبدیل شدن به یک مهندس شبکه وجود دارد. هنگامی که شما برای انتخاب مسیر شغلی خود در حوزه شبکه تحقیقات می‌کنید، احتمالاً در میان مدارک موجود در حوزه آی‌تی، دیده‌اید که نام مدرک نتورک پلاس (CompTIA Network+) بیشتر از سایرین برای شما معروف است. اگر تا کنون این مدرک را دریافت نکرده‌اید یا قصد دارید تا به تازگی در دوره‌های آموزش شبکه شرکت کنید، احتمالاً برایتان سوالاتی درباره کسب مدرک نتورک پلاس به وجود آمده. در این مقاله آموزشی در سایت مجله ، ما قصد داریم به پاسخ دادن به سوالات رایج مربوط به اخذ مدرک نتورک پلاس بپردازیم.

نتورک پلاس (Network+) چیست ؟

متعددی از مدارک در زمینه شبکه وجود دارند. براساس نظرسنجی انجام شده توسط سایت indeed، پنج مدرک زیر بین پر تقاضا‌ ترین و مهم‌ترین مدارک قرار می‌گیرند که به افراد افزایش فرصت استخدام می‌دهند:

– Cisco Certified Internetwork Expert (CCIE)

– Cisco Certified Network Professional (CCNP)

– Juniper Networks Certified Enterprise Routing and Switching Expert (JNCIE-ENT)

– Network+

– Wireshark Certified Network Analyst (WCNA)

نتورک پلاس (Network+) نمایانگر این است که یک فرد، مهارت‌های یک تکنسین شبکه در سطح متوسط را دارا می‌باشد. این شخص صلاحیت طراحی و کابل کشی چارچوب شبکه را داراست، سخت‌افزارها را نصب و پیکربندی کرده و از ابزارهای کارآمد برای اشکال‌زدایی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه استفاده نموده و به پشتیبانی فنی شبکه می‌پردازد.بدیهی است که مدرک Network+ شما را به یک متخصص حرفه‌ای تبدیل نمی‌کند. بلکه نمایانگر این است که شما یک مهندس شبکه با مهارت‌های متوسط هستید. مطمئناً، اخذ دوره‌های تکمیلی مانند MCSE، CCNA و CCNP می‌تواند شما را به یک متخصص حرفه‌ای در زمینه شبکه تبدیل نماید.

CompTIAچیست ؟

CompTIA (کومپتیا) به صورت مخفف از عبارت “Computing Technology Industry Association” یا انجمن صنعت فناوری رایانه استفاده می‌کند. این مرکز، که یک سازمان غیرانتفاعی است، در زمینه ارائه مدارک مقدماتی شبکه فعالیت می‌کند که توسط اکثر تولیدکنندگان تجهیزات آی‌تی قبول می‌شود. مدارک CompTIA مانند A+ ، Network+ و Security+ ، به طور گسترده در حوزه آی‌تی استفاده می‌شوند و توانایی شما در داشتن اطلاعات اساسی برای شغل‌های فناوری اطلاعات را تایید می‌کنند.

نتورک پلاس در دوره‌های شبکه و شرکت CompTIA دارای ضرورت‌های متعددی است. در زیر به برخی از این ضرورت‌ها اشاره می‌کنم:

  1. تسلط بر مفاهیم شبکه: دوره نتورک پلاس به شما کمک می‌کند تا مفاهیم و اصول شبکه را به طور جامع فرا بگیرید و درک کنید.
  2. مهارت‌های عملی در شبکه: این دوره شامل فعالیت‌های عملی و شبیه‌سازی شبکه است که شما را در مواجهه با موقعیت‌های واقعی شبکه قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد مهارت‌های لازم را تمرین کنید.
  3. توانایی تشخیص و رفع مشکلات شبکه: با اتمام دوره نتورک پلاس، شما قادر خواهید بود مشکلات معمول شبکه را تشخیص داده و آن‌ها را رفع کنید.
  4. پیشرفت در حرفه شبکه: دریافت مدرک نتورک پلاس (Network+) به شما در پیشرفت و ارتقاء در حرفه شبکه کمک می‌کند. این مدرک برای شما اعتبار و اعتماد کسب می‌کند و می‌تواند در جستجوی شغل و فرصت‌های شغلی موفقیت شما را تسهیل کند.
  5. پیش نیاز برای دوره‌های متقدم: دوره نتورک پلاس به عنوان یکی از دوره‌های مقدماتی می‌تواند به عنوان پیش نیاز برای دوره‌های پیشرفته‌تری در حوزه شبکه مورد استفاده قرار بگیرد.
  6. به‌روز رسانی مهارت‌ها: با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی و تغییرات در شبکه‌ها، بروزرسانی مهارت‌ها و دانسته‌های خود بسیار مهم است. دوره نتورک پلاس امکان به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های شما را فراهم می‌کند.

به‌طور کلی، دوره نتورک پلاس به شما امکان می‌دهد تا مفاهیم و مهارت‌های لازم در حوزه شبکه را از طریق آموزش‌های تئوری و عملی بهبود دهید و برای دستیابی به فرصت‌های شغلی بهتر و پیشرفت در حرفه شبکه آماده شوید.

چرا آموزش نتورک پلاس؟

حقیقتی که لازم است قبل از ورود به هر رشته و تخصصی به آن آشنا شوید، غیر قابل انکار است. حوزه شبکه‌های کامپیوتری نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای فعالیت در آن نیازمند دانش و آشنایی مقدماتی هستید. اگر به تازگی با دوره نتورک پلاس و دریافت مدرک آن آشنا شده‌اید، ابتدا باید با واقعیتی مواجه شوید که انتظار درآمد بالا و جایگاه شغلی برجسته در انتهای این دوره نخواهید داشت.آموزش نتورک پلاس در واقع به عنوان یک مقدمه برای کسب مدارک ارزشمند شناخته می‌شود، که در ادامه این مسیر، به مجموعه مهارت‌های IT شما اعتبار می‌بخشد. این مدرک به شما امکان می‌دهد که از مزایای قابل ملاحظه‌ای مانند افزایش حقوق، کسب توانایی، و ایجاد شایستگی لازم برای ارتقاء علمی و شغلی بهره‌مند شوید. بر اساس آمارهای انجام شده توسط منابع معتبر آی‌تی، متوسط حقوق و دستمزد برای متخصصان Net+ در خارج از کشور تقریباً ۱۰۷،۱۴۳ دلار تخمین زده می‌شود. این مدرک به همراه دیگر مدارک مقدماتی این موسسه، به عنوان یکی از ۱۵ مدرک پردرآمد در سال ۲۰۱۹ میلادی شناخته شده است. حالا، مهم است به یاد داشته باشید که این میزان درآمد در ایران قطعاً متفاوت خواهد بود و به پارامترهای دیگری نیز وابسته است. بنابراین، شما را به تماشای ویدئو تکمیلی یکی از اساتید با تجربه در این زمینه دعوت می‌کنیم تا بازار کار و درآمد مرتبط با مدرک نتورک پلاس در ایران را بهتر بشناسید.

آیا برای یادگیری نتورک پلاس، شرکت در دوره ضروری است؟

پاسخ به این سوال برای همه افراد با روحیات و شرایط متفاوت یکسان نیست. روش رایج برای یادگیری نتورک پلاس، شرکت در دوره‌های حضوری مرتبط با آن است. اما اگر تاکنون در زمینه شبکه‌ها فعالیت نداشته‌اید و حتی از تفاوت‌هایی مثل کابل‌های RD45 و RD11 یا RJ و RD آگاهی ندارید، برای شما لازم است در دوره نتورک پلاس شرکت کنید. شرکت در این دوره‌ها به بهترین روش (شامل ارائه فعالیت‌های خاص برای افزایش مهارت‌های فراگیران) در هدایت صحیح فراگیران برای کسب مهارت‌ها و آشنایی با دانش‌های مورد نیاز موثر است.اما با تمامی تفسیرهایی که ارائه شد، آموزش حضوری نتورک پلاس تنها یکی از انتخاب‌های موجود برای شماست. بدیهی است که بین شما افرادی هستند که با خواندن کتاب نتورک پلاس یا استفاده از جزوه یا پاورپوینت نتورک پلاس، می‌توانند به راحتی این دوره را فرا گیرند. همچنین باید به خاطر داشت که امروزه با پیشرفت اینترنت و آموزش‌های آنلاین، شرکت در دوره آنلاین نتورک پلاس هم به عنوان یکی از انتخاب‌های ممکن برای شما مطرح خواهد بود.

اما آیا این توضیحات برای دریافت مدرک بین‌المللی نتورک پلاس نیز صحت دارد؟ بدون تردید، تجربه عملی هیچگونه تطابقی با آزمون‌های مربوط به مدارک IT ندارد. بسیاری از متخصصان IT وجود دارند که با سال‌ها تجربه در این حوزه حتی قابلیت قبولی در آزمون‌های سطح مقدماتی مدارک IT را ندارند. در مقابل، برخی افراد تنها با شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون مورد نظر موفق به دریافت مدرک موردنظر شده‌اند. مطالعه کتاب‌های راهنما و بررسی سوالات آنلاین مرتبط با حوزه آزمون، فعالیت در حوزه شبکه و شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون می‌تواند به شدت مفید و کمک کننده باشد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای موفقیت در آزمون را انجام دهید.

هزینه دوره Network+

اگر به تقویم دوره‌های Network+ در مختلف آموزشگاه‌های کشور نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که هزینه آموزش Network+ در مقایسه با سایر دوره‌های تخصصی شبکه به شدت متفاوت است و به عنوان یکی از دوره‌های ارزان‌تر در حوزه آموزش شبکه شناخته می‌شود. هزینه شرکت در دوره Network+ با مدت زمان ۳۰ ساعته در بیشتر آموزشگاه‌های کشور زیر ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و گاهاً در جشنواره‌ها با تخفیف‌های تا ۳۰% یا حتی به صورت دوره رایگان Network+ ارائه می‌شود.

آزمون مدرک نتورک پلاس

آزمون مدرک نتورک پلاس

اگر قصد دارید از مدرک Network+ برای مهاجرت یا خروج از کشور استفاده کنید، نیاز دارید همچنین در آزمون بین‌المللی Network+ شرکت کنید، علاوه بر شرکت در دوره‌های موجود در کشور. این مدرک به دو نسخه با نام‌های CompTIA Network+ N10-006 و N10-007 ارائه می‌شود. نسخه N10-006 در فوریه ۲۰۱۵ عرضه شده و نسخه N10-007 جدیدترین نسخه مدرک Network+ است که در مارس ۲۰۱۸ عرضه شده و جایگزین نسخه قبلی شده است. باید توجه داشت که طبق اعلام کامپتیا، نسخه N10-006 در تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۱۸ برای زبان انگلیسی و در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ برای زبان‌های دیگر منسوخ شده است.

هزینه آزمون مدرک نتورک پلاس و شرایط آزمون

قیمت آزمون Network+ در هر مکانی که برگزار می‌شود، متفاوت است. به عنوان مثال، در ایالات متحده آمریکا، هزینه آزمون ۳۱۹ دلار است. این آزمون شامل ۹۰ سوال است که ترکیبی از فعالیت‌های عملی (شبیه‌سازهای شبکه) و سوالات چندگزینه‌ای هستند. برای قبولی در امتحان، باید حداقل ۷۲۰ امتیاز از ۹۰۰ امتیاز در ۹۰ دقیقه کسب کنید. این آزمون دارای دشواری بالا نیست، اما نیاز به مطالعه و تمرین دارد.

کتاب Network+

کتاب Network+

کتاب معتبر معرفی شده توسط CompTIA برای علاقه‌مندان به ورود به حوزه شبکه، با عنوان “CompTIA Network+ Study Guide: Exam N10-007” نام دارد که می‌توانید نسخه چاپی آن را از فروشگاه‌های معتبر یا نسخه الکترونیکی از سایت‌های اینترنتی معروف مثل آمازون تهیه کنید.

در آخر

با توجه به اینکه انتخاب حرفه و شغل جدید همواره چالش برانگیز بوده ، بهترین راه مدیریت این چالش‌ها، توجه به سلایق و روحیات فرد است. اما باید توجه داشت که شناخت و پی‌بردن به مهارت‌های یک فرد برای هر شخصی کاری ساده نیست و تنها با تجربه و آزمون توانایی‌های فرد، می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت. این همچنین برای دوره‌های شبکه مانند دوره Network Plus و سایر مدارک مقدماتی نیز صادق است؛ زیرا هدف اصلی آنها این است که به شما در تصمیم گیری بهتر برای آینده شغلی‌تان کمک کنند. همچنین، طول کوتاه دوره‌های مشابه می‌تواند به شما در کاهش ریسک در سنجیدن علاقه‌هایتان در حوزه‌های مختلف کمک کند و به شما امکان انتخاب بهتری را بدهد.

امتیاز

تکنولوژی

نتورک پلاس : تحول در یادگیری آنلاین با تجربه فراگیری جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *