ورزش SNPE چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

ورزش SNPE

ورزش SNPE


همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم مفهوم بهداشت در زندگی انسان ابعاد گوناگونی را دربرمی‌گیرد و هیچ فردی نمی‌تواند بدون درک صحیح شرایط جسمی و روانی خود از یک زندگی سالم بهره‌مند شود. در چند سال اخیر، ما شاهد توجه ویژه‌ای به ترکیب دو زمینه‌ی علوم ورزشی و توانبخشی بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که اکنون با انواع جدیدی از تمرینات ورزشی جامع و نوآورانه می‌توانیم علاوه بر دستیابی به اندام مورد نظر، بسیاری از مشکلات جسمی خود را نیز حل کنیم. ورزش SNPE یکی از این تمرینات نوین است که این روزها در کشورهای مختلف شیوع یافته است. اگر سوالی برای شما پیش آمده است که ورزش SNPE چیست و چه مزایایی برای بدن دارد، تا آخرین بخش این مقاله از مجله انلاین با ما همراه باشید.

ورزش SNPE چیست؟

ورزش SNPE چیست؟

ورزش SNPE چیست؟

ورزش SNPE به معنای “تمرینات طبیعی اصلاحی” است و به تمریناتی اشاره دارد که به بهبود وضعیت بدنی فرد کمک می‌کنند. این ورزش تأثیر مثبتی بر سلامت جسمانی و روحی افراد دارد و به دلیل سادگی حرکات اصلی SNPE، مناسب برای همه افراد از هر سن و جنسیت است.

دکتر جونگکی چوی، خالق ورزش SNPE، در دهه ی بیست سالگی با مشکلات جسمانی و درد های مزمن مواجه شد و برای حل این مشکلات، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌های ورزشی و توانبخشی انجام داد. او از تجربیات ارتودنسی دندان الهام گرفته تا تمریناتی را طراحی کند که به بهبود اختلالات ستون فقرات، دردهای مزمن و ناهمواری‌های وضعیت بدنی کمک می‌کند.

هدف اصلی دکتر جونگکی از ابداع ورزش SNPE، این بود که افراد بتوانند به تنهایی در خانه به برطرف کردن بسیاری از مشکلات جسمانی خود بپردازند. این ورزش شامل ۸ تمرین اصلی است و با ترکیب SNPE با ورزش‌های دیگر مانند یوگا، می‌توانید حرکات فرعی دیگری را نیز انجام دهید.

بیشتر بخوانید : بررسی کامل رژیم یخ؛ آیا این رژیم علمی است؟

فواید ورزش SNPE چیست؟

فواید ورزش SNPE چیست؟

فواید ورزش SNPE چیست؟

براساس تحقیقات انجام شده در مورد ورزش SNPE و تأثیرات آن، می‌توان گفت که تمرینات اصلاحی طبیعی می‌توانند فواید بسیاری برای بدن داشته باشند و به رفع مشکلات روحی و جسمانی کمک کنند. در زیر به چندین مورد از اهمیت‌های اصلی ورزش SNPE می‌پردازیم.

افزایش آگاهی فیزیکی: ورزش SNPE به شما این امکان را می‌دهد که قدرت و توانایی‌های فیزیکی خود را برای حل مشکلات مربوط به بدنتان بهبود بخشیده و آنها را درک کنید.

کاهش درد بدنی: یکی از مهم‌ترین فواید ورزش SNPE، کاهش دردهای بدنی است که می‌تواند به عنوان ابزاری موثر برای مدیریت دردهای مزمن و اختلالات مانند درد کمر و شانه مورد استفاده قرار گیرد.

اصلاح وضعیت بدنی شخصی: ورزش SNPE با تأکید بر اهمیت فرم بدنی شخصی، به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی چون نامتقارنی ستون فقرات، افتادگی گردن و کمر را بهبود ببخشید، و این تمرینات بدون نیاز به مربی، در خانه قابل انجام است.

حفظ تناسب اندام: در طول انجام تمرینات ورزش SNPE، شما انرژی زیادی را مصرف می‌کنید که به حفظ تناسب اندام کمک می‌کند.

بهبود مهارت خودتنظیمی: ورزش SNPE می‌تواند مهارت خودتنظیمی را در شخص بهبود داده و آرامش روحی او را افزایش دهد.

رفع مشکلات اسکلتی-عضلانی: برنامه‌های تمرینی SNPE برای بهبود اختلالات اسکلتی-عضلانی، افزایش دامنه حرکتی و بهبود ناتوانی‌های جسمانی مفید هستند.

مدیریت بیماری‌ها و مشکلات جسمانی خاص: ورزش SNPE می‌تواند در مواجهه با مشکلاتی چون درد مزمن زانو، سندرم پیش از قاعدگی و دیسمنوره، به مدیریت و کاهش آنها کمک کند.

رفع قوس کف پا: ورزش SNPE به شما کمک می‌کند تا مشکلات مرتبط با قوس کف پا را درمان کرده و آنها را بازگشت‌پذیر نکند.

ابزارهای مورد نیاز برای انجام ورزش SNPE چیست؟

حال که آشنا شدید با ورزش SNPE و فواید آن برای بدن، می‌توانیم به بررسی ابزارهای لازم برای انجام تمرینات آن بپردازیم. علاوه بر کش لگن و بندهای سه تیکه، باید در خرید سایر ابزارهای مورد نیاز بر اساس سطح تجربه‌ی شما در این ورزش دقت کنید و با یک مربی متخصص مشورت نمایید.

تنسون یا دنسون: تهیه این وسیله برای انجام تمرینات SNPE برای بهبود فرم بدن، کاهش درد و ارائه ماساژ به عضلات ضروری است.

وردنه موج‌دار: طراحی ارگونومیک وردنه موج‌دار به شما این امکان را می‌دهد که از آن برای کاهش درد فوری در کمر، گردن و عضلات پا استفاده کنید.

بالشتک موج‌دار: این وسیله برای ماساژ عمیق بافت‌های عضلانی، بهبود فرم بدن و کمک به حل مشکلات مربوط به ستون فقرات و اسکلت مفید است. اندازه‌ی بالشتک موج‌دار بسیار مناسب بوده و برای تمرینات ورزش‌های دیگر مانند یوگا و پیلاتس نیز مناسب است.

کش لگن و بندهای سه تیکه: این دو وسیله برای انجام تمرینات SNPE بسیار ضروری هستند و شما باید آن‌ها را با توجه به نوع تمرینی که می‌خواهید انجام دهید، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : رژیم مزوبولیک، راهی آسان برای رسیدن به اندام ایده‌آل! چقدر با این رژیم آسنایی دارید ؟

تمرینات اصلی ورزش SNPE چیست؟

همانطور که اشاره شد برنامه استاندارد و اصلی ورزش SNPE شامل ۸ حرکت اصلی است که با یادگیری آن‌ها می‌توانید به طور قابل ملاحظه‌ای به هدف خود از انجام این تمرینات نزدیک شوید.

حرکت اول

برای اجرای این حرکت ابتدا باید کش لگن و بندهای سه تیکه‌ای خود را ببندید. در مرحله بعد به طور مستقیم ایستایید و تصور کنید که یک صندلی مناسب در پشت پاهای شما قرار دارد. سعی کنید که بنشینید و قفسه سینه‌ی خود را به سمت جلو بفرستید، در حالی که دست‌هایتان را به صورت قفل قیچی در پشت سرتان بکشید. حتماً به خاطر داشته باشید که وزن خود را به پاهای خود منتقل کنید.

این حرکت به بهبود فرم ستون فقرات و وضعیت دیسک‌های کمر و گردن کمک می‌کند. این تمرین برای زنانی که اخیراً زایمان کرده‌اند یا افرادی که تمایل به تقویت عضلات پایین تنه دارند بسیار مفید است.

حرکت دوم

برای انجام تمرین دوم ابتدا باید کش لگن و بندهای سه تیکه‌ای خود را به درستی ببندید. سپس روی ساق پاهای خود بنشینید و به آرامی دراز بکشید. این کار را به گونه‌ای انجام دهید که ساق پاهایتان زیر باسن قرار گیرند. شانه‌ها، انگشتان پا و زانوها را به مدت ۱ الی ۳ دقیقه در یک خط نگه دارید و به آرامی نفس بکشید. سپس به آرامی بالا بیایید.

این تمرین به بهبود فرم بدن، تقویت عضلات شکم، کاهش درد قاعدگی و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. اگر با سندرم روده تحریک‌پذیر یا کمردرد مزمن دست و پنجه نرم کرده‌اید، این حرکت را حتماً انجام دهید.

حرکت سوم

قبل از انجام تمرین سوم، باید کش لگن و بندهای سه تیکه‌ای خود را به طور صحیح ببندید. روی شکم دراز بکشید و پیشانی خود را روی دست‌هایتان قرار دهید. سپس با وارد کردن فشار به عضلات پایین تنه، ران‌ها و باسن خود را بالا ببرید. باید تلاش کنید تا بدن خود را به شکل حرف C درآورید. این حالت را به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه، ۵ الی ۱۰ بار تکرار کنید.

این تمرین، فرم لگن و زانوهای شما را بهبود می‌بخشد و در عین حال دمای بدن را نیز افزایش می‌دهد. اگر به دنبال تقویت عضلات کمر و باسن خود هستید و می‌خواهید کمردرد خود را کاهش دهید، تمرین سوم را جدی بگیرید.

حرکت چهارم

بندهای سه تیکه‌ای خود را به طور مناسب ببندید و بر روی کمر دراز بکشید. توجه داشته باشید که شانه‌ها و گردنتان را به زمین نزنید. انگشتان پاهای شما باید به سمت بالا متمایل شوند و کف دستانتان را روی زمین در هر دو طرف قرار دهید. این حرکت به هضم غذا، بهبود گردش خون و رفع یبوست کمک می‌کند. همچنین برای افرادی که شانه‌های نامتقارن دارند یا می‌خواهند عضلات شکم خود را تقویت کنند، فواید زیادی دارد.

حرکت C

شما باید این حرکت را با استفاده از بالشتک موج‌دار یا دَنَسون انجام دهید. بالشتک موج‌دار را درست زیر گردن خود قرار دهید و سرتان را به چپ و راست حرکت دهید تا این منطقه از بدن به خوبی ماساژ شود. برای استفاده از دَنَسون، آن را زیر سر خود قرار دهید و مهره‌های گردن را با فشار متوازن بر روی این وسیله حرکت دهید. انجام این تمرین به پیشگیری از دیسک گردن و کاهش درد شانه و گردن بسیار مناسب است.

حرکت T

بالشتک موج‌دار را عمودی زیر کمرتان قرار دهید و زانوها و بالا بدن خود را به سمت بالا ببرید. با حفظ این حالت سعی کنید لگن خود را بالا و پایین ببرید. این تمرین را در ۳ تا ۵ ست، ۳۰ بار تکرار کنید. اگر می‌خواهید از ابزار دَنَسون استفاده کنید، آن را زیر لگن خود قرار دهید و بدنتان را با حرکات چپ و راستی ماساژ دهید. این تمرین برای افرادی که قوز کمر دارند یا شانه‌هایشان نامتقارن است، مناسب است.

حرکت L برای ناحیه‌ی کمر

برای انجام این حرکت باید بالشتک موج‌دار را زیر لگن یا کمر خود قرار دهید. سپس مچ پاهایتان را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید و در هوا بالا و پایین ببرید. این تمرین را ۲۰ الی ۳۰ بار برای ۳ تا ۵ ست تکرار کنید. حرکت L به کاهش درد و ناراحتی ناحیه‌ی کمر و لگن کمک می‌کند و باعث تسکین دیسک کمر می‌شود. به علاوه، این تمرین به ثبات ستون فقرات و کاهش چربی اضافی ناحیه‌ی شکم کمک می‌کند.

حرکت SC یا ساکروم

برای انجام این حرکت بالشتک موج‌دار را زیر لگن خود قرار دهید و روی آن بنشینید. دست‌هایتان را با فاصله و در پشتتان روی زمین قرار دهید. سپس باسن خود را به چپ و راست حرکت دهید تا عضلات آزاد شوند. برای کشش بیشتر، لگنتان را به سمت مخالف کج کنید. این حرکت مناسب برای متعادل شدن فرم لگن، کاهش درد و ناراحتی پایین تنه، و بهبود فرم بدن است.

بیشتر بخوانید : علائم کبد چرب و راه های درمان آن

دوره‌ی برون‌ریزی ورزش SNPE چیست؟

ورزش SNPE تاثیر عمیق و گسترده‌ای روی جسم و روح دارد و ممکن است در ابتدای انجام آن با برون‌ریزی مواجه شوید. کبودی، ورم، آکنه و التهاب نمونه‌هایی از واکنش‌های بدن به این ورزش هستند که در طول برون‌ریزی رخ می‌دهند. این علائم نشان‌دهنده‌ی شروع روند دفع سموم از بدن هستند و با توجه به وضعیت جسمانی هر فرد، پس از مدتی از بین می‌روند.

کلام پایانی

با پیدا کردن پاسخ به سوال «ورزش SNPE چیست؟» به راحتی می‌توانید متوجه شوید که این تمرینات چقدر منحصر به فرد، اصولی و مفید هستند و چرا مردم در سراسر جهان به آن علاقه دارند. باید همیشه به یاد داشته باشید که برای دستیابی به نتایج ورزش SNPE نیازمند تحمل و صبر زیادی هستید.

منبع :دیجی کالا مگ 

 

امتیاز

سلامت

ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *