هوش مصنوعی veo گوگل چیست ؟

هوش مصنوعی veo گوگل چیست ؟

هوش مصنوعی veo گوگل چیست ؟


Veo  گوگل یک هوش مصنوعی برای ساخت ویدئو هایی بیشتر از ۱ دقیقه و با کیفت بالا ۱۰۸۰  می باشد. گوگل در جریان رویداد ۲۴ google/IO از هوش مصنوعیveo  رونمایی کرد.

Veo  گوگل در واقع ویدئو ها را بر دو  اساس پرامپت متنی (پرامپت در واقع دستوراتی است که از سمت شما به هوش مصنوعی داده می‌شود.) و یا عکس هایی که بهش می دهیم، درست می کند.

Veo درکی پیشرفته از زبان و مفاهیم بصری دارد که میتواند تکنیک های سینمایی مانند تایم لپس و عکس های هوایی را به نمایش بگذارد.گوگل ادعا دارد که هر ویدئویی که کاربر در ذهن خود ایجاد می کند را می تواند بسازد. ویدئو به دست آمده را با دستورات اضافی می توان اصلاح کرد. گزارش شده است که Veo شامل امکان ویرایش ویدیوهای موجود با استفاده از دستورات متنی، حفظ ثبات بصری در فریم‌ها و تولید توالی‌های ویدیویی تا ۶۰ ثانیه و بیش از ۶۰ ثانیه از یک اعلان یا مجموعه‌ای از اعلان‌ها است که یک روایت را تشکیل می‌دهند. برخی از این ویژگی‌ها ممکن است در پلتفرم YouTube Shorts گنجانده شده باشند.با مجله آنلاین همراه باشید .

در رابطه با حق نشر

در رابطه با حق نشر

در رابطه با حق نشر

هر ویدیویی که توسط Veo ایجاد می‌شود با استفاده از SynthID واترمارک می‌شود، این ابزار Google برای شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است و همچنین از طریق ویژگی‌های ایمنی منتقل می‌شود که به کاهش تعصب، حق نسخه‌برداری و خطرات حریم خصوصی کمک می‌کند.

کارایی در نسخه جدید

Veo با استفاده از ترانسفورماتورهای انتشار نهفته بهبود یافته، در مدل های قبلی نسل ویدیو بهبودهایی ایجاد می کند. این ترانسفورماتورها می‌توانند ناهماهنگی‌های موجود در مدل‌های قبلی را کاهش دهند و کاراکترها، اشیاء و سبک‌ها را در جای مورد نظر خود بمانند. در تکرارهای قبلی ترانسفورماتورهای ویدئویی، چیزها اغلب به طور غیرمنتظره ای بین فریم ها سوسو می زدند، می پریدند یا تغییر شکل می دادند.

بیشتر بخوانید : نحوه استفاده از گوگل میت؛ هر آنچه باید بدانید . آموزش جامع و کاربردی

آیا ویو گوگل فیلتر است

متاسفانه در کشور ما به علت تحریم ها هوش مصنوعی از جمله ویو گوگل فیلتر است و در صورتی که بخواهید از این هوش مصنوعی بهره ببرید باید با استفاده از وی پی ان یا دی اس ان وارد شوید و ثبت نام انجام دهید و در نهایت ویدئو های جذاب درست کرده و ازآن لذت ببرید.

رقبای هوش مصنوعی veo  گوگل

رقبای هوش مصنوعی veo  گوگل

رقبای هوش مصنوعی veo  گوگل

Veo  دارای رقبای زیادی است که آن رقیب ها هم ویدئو های خیلی خوبی می سازند. اما دو رقیب اصلی و سرسخت آن sora  و Dalle-3 می باشند که به شرح مختصری از هر کدام می پردازیم.

هوش مصنوعی سورا

ذات و ماهیت کلی sora   به صورت متن به ویدئو می باشد و شما می توانید با وارد کردن اطلاعات مورد نظر خود به صورت متن توسط هوش مصنوعی ویدئو های جالبی بسازید.

می توان هوش مصنوعی سورا ، را یک مولد قدرتمند دانست که تا حدودی  دارای ادراک می باشد.

هوش مصنوعی۳ Dalle-

این هوش مصنوعی محصول شرکت OpenAl می باشد و دارای این قابلیت است که توضیحات متنی را را با جزییات بالایی پیاده سازس می کند. شرکت سازنده هوش مصنوعی با تکیه بر مدل Chat-GPT خود توانسته ویژگی‌ها و ابزارهای بسیاری را در این مولد پیاده‌سازی نماید.

بیشتر بخوانید : استفاده از چند رم (RAM) در کامپیوتر خطرناک است؟بیش از حد از رم استفاده نکنید !

Imagen 3

در کنفرانس بزرگ گوگل علاوه‌بر این مدل، از هوش مصنوعی  هم رونمایی کرد که با کیفیت‌ترین مدل تبدیل متن به تصویر تا به امروز است و یک رقیب قدرتمند برای دیگر مدل‌ها به حساب می‌آید.

هوش مصنوعی چیست ؟

هوش مصنوعی چیست ؟

هوش مصنوعی چیست ؟

هوش مصنوعی یا artificial intelligence شاخه ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد. هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد. این تعریف می تواند به تمامی ماشین هایی اطلاق شود که بگونه‌ای همانند ذهن انسان عمل می‌کنند و می‌توانند کارهایی مانند حل مسئله و یادگیری داشته باشند.

مزایا استفاده از هوش مصنوعی

  • تحلیل داده های پیچیده

هوش مصنوعی های امروزی بسیار قدرتمند هستند و می توانند تحلیل های داده بسیار پیچیده ایی با دقت فراوان  انجام دهد.

  • امکانات سفارشی سازی

این امکان به کاربران کمک می کند تا کاری که میخواهند هوش مصنوعی انجام دهد را با جزییات بسیار بالا به هوش مصنوعی ارائه دهند و بهترین نتایج را حاصل کنند.

  • کاهش خطای انسانی

در بسیاری از موارد خطای انسانی وجود داشته و باعث خسارت های زیادی در حوضه های مختلف شده است. هوش مصنوعی به طور خارق العاده ای در محاسبات  و داده ها و همچنین سرعت کار بسیار خوب عمل می کند.

  • در دسترس بودن همیشگی

یکی از بهترین ویژگی های هوش مصنوعی قابل دسترس بودن در بیست و چهار ساعت شبانه روز است و همچنین در هر مکانی شما  می توانید از آن بهره ببرید.

بیشتر بخوانید : نگاه نزدیک به هدست اپل ویژن پرو؛ یک تجربه ی شگفت انگیز

معایب استفاده از هوش مصنوعی

  • محدودیت های خلاقیت

هنوز خیلی از منتقدان بر این باورند که هوش مصنوعی نمی تواند جای خلاقیت انسان را پر کند. هوش مصنوعی وابسته  به داده هایی است که به آن داده شده است. پس نمیتواند همه ی جنبه هایی که یک هوش انسانی آن  را میتواند پوشش دهی کند دریابد.

 

  • چالش حریم خصوصی افراد

برخی از ابزار هوش مصنوعی نیاز به اطلاعات افراد دارند که این اطلاعات را جمع آوری می کنند و میتواند حریم شخصی افراد به خطر بیفتند به خصوص در زمانی که از این اطلاعات بخواهند سوء استفاده بکنند.

 

  • افزایش بیکاری

یکی از مهم ترین معایب هوش مصنوعی این است که بسیاری از کار های انسان را ربات ها میتوانند انجام دهند بنابراین باعث بیکاری افراد می شود.و کابوس بزرگی برای کارمندان می باشد.

 

  • انسان را تنبل می کند

از دیگر معایب فناوری های هوش مصنوعی این است که با آمدن هوش مصنوعی انسان ها واقعا تنبل شده اند به گونه ای هوش مصنوعی برای آنها مقاله مینویسد، تحقیق میکند، و برنامه های مختلف با زبان های گوناگون مینویسد.

منبع : دیجیاتو 

 

 

 

امتیاز

تکنولوژی

ابزار های هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *