آیتو M9 خودروی ۸۰ هزار دلاری هوآوی

آیتو M9 خودروی ۸۰ هزار دلاری هوآوی

آیتو M9 خودروی ۸۰ هزار دلاری هوآوی


آیتو M9 یکی از محصولات شرکت هواوی است که پس از M5 و M7 با نشان آیتو وارد بازار می ‌شود و به عنوان سومین تلاش این شرکت برای تولید خودرو با این نشان محسوب می ‌شود. افرادی که با پرداخت ۷۰۰ دلار پیش ثبت نام آیتو M9 را انجام داده ‌اند، امکان بازدید از کارخانه تولید آیتو، دریافت تخفیف ۱۰ هزار دلاری و اولویت تحویل را خواهند داشت. این خودرو ماه آینده به طور رسمی به فروش می ‌رسد. گزارش‌ های اول ماه بر اساس اعلام مسئولان هواوی ، نشان می ‌دهد که سفارش ‌های پیش ‌فروش این خودرو بیش از ۲۰ هزار دستگاه را بالا تر رفته است . پیش فروش این خودرو از تاریخ ۲۵ سپتامبر آغاز شده است.در ادامه این مقاله از سایت مجله آنلاین به معرفی ماشین آیتو M9 و مشخصات آن میپردازیم.

معرفی ماشین آیتو M9

معرفی ماشین آیتو M9

معرفی ماشین آیتو M9

شرکت هواوی در سال ‌های اخیر، پیامد های تحریم‌ های آمریکا را تحمل کرده است. با این حال، این شرکت همچنان در زمینه خودرو سازی خود ناامید نشده و همچنان به همکاری با برند های دیگر ادامه می‌ دهد.برند آیتو (AITO) در سال ۲۰۲۱ در کنار سرس (Seres) تأسیس شد و در حال حاضر به صورت کامل تحت نظارت هواوی قرار دارد. اما بخش فنی این برند همچنان تحت نظارت سرس است و پلتفرم و دو محصول اولیه آن به تأمین سرس متکی است.در حال حاضر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) تصاویر و برخی اطلاعات فنی درباره محصول جدید هواوی یعنی آیتو M9 را منتشر کرده است.

مشخصات ظاهری آیتو M9

خودرو آیتو M9 شرکت هواوی با ویژگی ‌های ظاهری جذابی طراحی شده است. این ویژگی ‌ها شامل فرورفتگی سپر جلو در محل جلو پنجره، برآمدگی کاپوت، فرمی شبیه به چراغ ‌های جلو و عقب با نوار میانی، تریم کروم حاشیه پنجره‌ ها، دستگیره‌ های مخفی شونده درها و تزئین ‌های دو رنگ بدنه است. این ویژگی ‌ها برای خودروی آیتو M9 به طور کلی رویکرد لوکسی را تقویت می ‌کنند.

بیشتر بخوانید:بهترین ماشین تا ۳ میلیارد تومان در بازار

مشخصات فنی آیتو M9

مشخصات فنی آیتو M9

مشخصات فنی آیتو M9

بیایید ابتدا به مشخصات فنی M9 بپردازیم. نسخه EV این خودرو دارای دو موتور الکتریکی است که توسط هواوی تأمین می ‌شود. قدرت موتور جلو به میزان ۱۶۰ کیلو وات یا معادل ۲۱۴ اسب بخار و قدرت موتور عقب به مقدار ۲۳۰ کیلووات یا معادل ۳۰۸ اسب بخار است. بسته باتری سه تایی از نوع CATL با ظرفیت ۹۷٫۶۸۲ کیلووات ساعت است که به M9 امکان برد ۶۳۰ کیلومتر را می ‌دهد. نسخه EREV از یک موتور توربوی ۱٫۵ لیتری و دو موتور الکتریکی استفاده می‌ کند. قدرت خروجی موتور بنزینی آن ۱۵۰ اسب بخار است. موتور جلو ۲۲۱ اسب بخار و موتور عقب ۱۵۰ اسب بخار توان را ارائه می ‌دهند. بسته باتری آن با ظرفیت ۵۲ کیلووات ساعت، برد الکتریکی خالص تا ۲۷۵ کیلومتر و برد ترکیبی حداکثر ۱۴۰۲ کیلومتر را فراهم می ‌کند. ابعاد این خودرو شامل ۵۲۳۰/۱۹۹۹/۱۸۰۰ میلی ‌متر است و فاصله بین دو محور آن ۳۱۱۰ میلی ‌متر اعلام شده است. همچنین از رینگ ‌های ۲۲ اینچی استفاده شده است. M9 به عنوان یک خودروی برقی و رده اکستندر ارائه می‌شود.

کابین و آپشن های ماشین آیتو M9

کابین و آپشن ماشین آیتو M9

کابین و آپشن ماشین آیتو M9

خودرو آیتو M9 دارای چیدمان شش صندلی با چینش ۲ + ۲ + ۲ است و تریم داخلی آن از چرم ناپا ساخته شده است. روی داشبورد خودرو سه صفحه نمایش نصب شده است؛ صفحه نمایش اصلی مرکزی با ابعاد ۱۵.۶ اینچ، مانیتور سرنشین جلو با ابعاد ۱۶ اینچ و کلاستر با ابعاد ۱۲.۳ اینچ. همچنین، یک هد آپ دیسپلی سراسری با ابعاد ۷۵ اینچ نیز نمایشگر های این خودرو را تکمیل می‌ کند. از دیگر امکانات نسخه فول آیتو M9 می‌توان به ۲۵ اسپیکر و نمایشگر های ۱۰ اینچی مجزا برای سرنشینان ردیف دوم و سوم اشاره کرد.

قیمت ماشین آیتو M9

برچسب قیمتی آیتو M9 بین ۶۵۷۵۰ تا ۷۹۷۵۰ دلار است و این قیمت بسته به مشخصات فنی و پکیج امکانات ایمنی و رفاهی آن متفاوت است. مدیران هوآوی مدعی هستند که آیتو M9 به طور مستقیم رقابت با خودرو های بنزینی مانند مرسدس GLS و ب ام و X7 را هدف قرار داده است و برنده آن نیز به دلیل قدرت ‌های فنی الکتریکی و امکانات گسترده آن است.

منبع:asbe-bokhar.com

سخن پایانی

به طبع ویژگی ها و مشخصات خودرو آیتو M9 که بررسی شد، مشخص است که این خودرو دارای ویژگی های جذاب و مدرنی است. با توجه به تریم داخلی چرمی، صفحه نمایش های بزرگ در داشبورد، صفحه نمایش مطابقت برای صندلی های سرنشینان همراه با سیستم صوتی قوی و گسترده، آیتو M9 فراهم کرده است. همچنین قدرت موتور الکتریکی آن و امکانات ایمنی و رفاهی برجسته ، به آئتو M9 کمک می کند که به عنوان یک رقیب جدی برای خودرو های بنزینی ارائه شود. با توجه به محدودیت های قیمتی ناشی از مشکلات تحریمی که هواوی تحمل می کند، می توان به عنوان خودروی خوبی در رده قیمتی ۸۰ هزار دلاری در نظر گرفت.مچکریم که با ما همراه بودید امیدوارم مطالب ما مفید واقع شده باشد.

امتیاز

خودرو

AITOآیتو M9 خودروی ۸۰ هزار دلاری هوآوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *