استیک مرغ؛ رازهای خلق غذایی خوشمزه

استیک مرغ؛ رازهای خلق غذایی خوشمزه

استیک مرغ؛ رازهای خلق غذایی خوشمزه


استیک مرغ؛ رازهای خلق غذایی خوشمزه

استیک مرغ یکی از پرطرفدارترین غذاهای گوشتی در سراسر جهان است. طعم و رنگ غنی و لذیذ استیک مرغ، همیشه مورد توجه علاقمندان به غذا قرار گرفته است. اگرچه استیک مرغ توسط رستوران ‌ها و فست ‌فود ها به عنوان یکی از آیتم‌های اصلی منو سرو می‌شود، اما تهیه و پخت آن در خانه هم امری بسیار ساده و لذیذ است.

در این مقاله از سایت مجله، به شما طرز تهیه و پخت استیک مرغ را آموزش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید تا با یادگیری این متدها، در خانه استیک مرغی لذیذ و خوشمزه را بپزید و همچنین فرصتی را داشته باشید تا با دوستان و خانواده‌تان این غذا را به اشتراک بگذارید.

مواد اولیه استیک مرغ:

مواد اولیه استیک مرغ:

مواد اولیه استیک مرغ

سینه مرغ: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد متوسط

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

سس سویا: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۲حبه

شکر قهوه ای: ۱ قاشق مرباخوری

رزماری : نصف شاخه

نمک و فلفل سیاه و زنجبیل: به مقدار کافی

روغن : به مقدار کافی

طرز تهیه استیک مرغ:

طرز تهیه استیک مرغ:

طرز تهیه استیک مرغ

مرحله اول برای تهیه استیک مرغ، آماده سازی سینه مرغ است. ابتدا باید استخوان های موجود در سینه مرغ را خارج کنید. برای این کار می‌توانید با یک چاقوی تیز دو طرف سینه مرغ را برش بزنید و استخوان‌ها را با کمک دستانتان جدا کنید. سپس سینه مرغ را با یک چاقو ، از وسط به دو تکه تبدیل کنید. اگر می‌خواهید استیک شما نازک تر شود، می‌توانید آن را به سه قسمت تقسیم کنید.

مرحله دوم برای تهیه استیک مرغ، آماده سازی مرغ است. پس از تقسیم گوشت مرغ به قطعات مورد نظر و قرار دادن آنها در یک کاسه مناسب، با استفاده از رنده پیاز را رنده می‌کنیم و آب پیاز را به کاسه گوشت اضافه می‌کنیم. سپس با دستان خود گوشت را برای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ می‌دهید تا آب پیاز بوی زنده‌ی طبیعی گوشت مرغ را بگیرد. در ادامه، روغن زیتون را به کمک قاشق روی گوشت مرغ بریزید و خوب مخلوط کنید تا همه‌ی قطعات گوشت به ‌طور یکنواخت روغن را جذب کنند.

مرحله سوم برای تهیه استیک مرغ، تهیه مخلوط ادویه‌ها و سس است. در کاسه حاوی گوشت مرغ، سس سویا را به همراه میزانی از فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل سفید، پودر زنجفیل، شکر قهوه‌ای و نصف قاشق مرباخوری نمک اضافه می‌کنیم. سپس سیر را همراه رزماری رنده کرده و به کاسه اضافه میکنیم. بهتر است همه این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ادویه‌ ها و سس به‌طور یکنواخت به گوشت مرغ نفوذ کنند و طعم منحصر به‌ فردی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه املت شاپوری، آموزش آشپزی خانگی

مرحله چهارم برای تهیه استیک مرغ، مخلوط کردن مواد است. شکر قهوه‌ای به دلیل داشتن رنگ و طعم خاص خود باعث می‌شود استیک مرغ طعم و رنگ بهتری بگیرد. البته اگر شکر قهوه‌ای در دسترس ندارید، می‌توانید از لیست مواد اولیه آن را حذف کنید. در این مرحله، همه‌ی مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا گوشت مرغ طعم‌دار شود. سپس روی کاسه را با استفاده از سلفون بپوشانید.

مرحله پنجم برای تهیه استیک مرغ، استراحت دادن گوشت است. کاسه حاوی گوشت مرغ را در یخچال قرار دهید تا استیک استراحت کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، حداقل ۶ ساعت زمان لازم است تا گوشت مرغ به‌ طور کامل استراحت کند و ادویه‌ ها و طعم‌ ها به‌خوبی درون مرغ نفوذ کنند. البته، اگر عجله دارید، می‌توانید بعد از یک ساعت استیک را بپزید، اما باید در نظر داشته باشید که کیفیت استیک کاسته می‌شود و طعم و مزه‌ی بهتری بعد از استراحت طبیعی حاصل می‌شود.

مرحله ششم برای تهیه استیک مرغ، پخت گوشت در تابه گریل یا تابه دو طرفه است. پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی استراحت کرد، آن را از داخل کاسه خارج می‌کنیم. سپس یک تابه گریل یا تابه دو طرفه را روی حرارت قرار می‌دهیم و با مقدار کمی روغن آن را چرب می‌کنیم. سپس استیک‌ های مرغ را روی تابه قرار می‌دهیم و آنها را با حرارت متوسط تا بالا به‌طور یکنواخت و منظم میپزیم.

مرحله هفتم برای تهیه استیک مرغ، پخت استیک است. توجه داشته باشید که استیک را با حرارت بالا بپزید تا آب نیندازد و بهتر است از جابجایی مکرر استیک خودداری کنید. پس از اینکه یک سمت استیک رنگ گرفت، آن را برگردانید تا سمت دیگرش نیز بپزد. در نهایت، استیک را همراه با سس قارچ و سیب زمینی تنوری سرو کنید نوش جان.

در این مقاله سعی کردیم تا با آموزش طرز تهیه پخت استیک مرغ یک وعده لذیذ و خوشمزه را سر سفره های شما عزیزان بیاوریم امیدواریم لذت برده باشید.

منبع:https://blog.okala.com/

امتیاز

آشپزی

طرز تهیه استیک مرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *