طرز تهیه املت شاپوری، آموزش آشپزی خانگی

طرز تهیه املت شاپوری، آموزش آشپزی خانگی

طرز تهیه املت شاپوری، آموزش آشپزی خانگی


یکی از غذاهای محلی و ایرانی که دارای طعم‌های متنوعی است و معمولاً در منطقه سبز و شمالی کشور تازه‌ترین و لذیذترین نسخه خود را دارد، با نام املت شاپوری شناخته می‌شود. این غذای محلی، که به نام املت لوبیا هم شناخته می‌شود، برای اولین بار توسط یک قهوه‌چی به نام شاپور در استان گیلان ابداع شد و به همین دلیل در صبحانه‌های قهوه‌خانه‌های سنتی این منطقه به خوبی می‌توان به طعم این غذا دست یافت. اگر علاقه‌مند به املت هستید، پیشنهاد می‌شود که آموزش تهیه این املت را از دست ندهید و در ادامه با مجله همراه شوید.

مواد مورد نیاز برای املت شاپوری برای ۲ نفر:

مواد مورد نیاز برای املت شاپوری برای ۲ نفر:

مواد مورد نیاز برای املت شاپوری برای ۲ نفر:

تخم مرغ ۳ عدد

رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

خوراک لوبیا چیتی ½ قوطی

آب نارنج ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به اندازه کافی

بیشتر بخوانید : آموزش پخت کربونارا کلاسیک

طرز تهیه املت شاپوری به روش گیلانی:

۱- ابتدا یک تابه مناسب را انتخاب کرده و پس از ریختن روغن در آن و داغ شدن آن، رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا بهبود بوی خامی آن و تقویت رنگ آن انجام شود.

۲- در حین تفت دادن رب، کمی نمک و ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید تا رب طعم بهتری بگیرد.

۳- برای اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها، ابتدا باید از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه جدا شکسته و در صورت وجود نطفه در آن، آن را جدا کرده و دور بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها را بدون هم زدن در تابه بریزید.

۴- اگر دوست دارید املت هم زده باشد، می‌توانید با یک قاشق تخم‌مرغ‌ها و رب را با هم مخلوط کنید تا یکنواخت شوند. در غیر اینصورت، تخم‌مرغ‌ها را بدون هم زدن در تابه بگذارید و منتظر شدن تا به صورت یکپارچه بپزند. حال نوبت اضافه کردن خوراک لوبیا چیتی به تابه است.

۵- پس از ریختن لوبیا چیتی از قوطی به تابه و افزودن کمی آب، آب اضافی را حذف کنید. حالا با دقت آب نارنج نصف شده را به تابه اضافه کرده و مخلوط کنید.

۶- خوراک لوبیا چیتی را با آرامی در مخلوط توخالی کنید و در حالت کمی تفت دهید تا تخم‌مرغ‌ها پخته شوند. حالا آماده سرو کردن این املت خوشمزه به همراه نان تازه‌ای هستید.

منبع : چی شی 

 

 

 

 

امتیاز

آشپزی

آشپزی غذای خوشمزهآموزش آشپزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *