خانه هوشمند: آشنایی با ۵ سنسور کاربردی برای راحتی و امنیت

آشنایی با ۵ سنسور کاربردی برای راحتی و امنیت

آشنایی با ۵ سنسور کاربردی برای راحتی و امنیت


سنسور های خانه هوشمند، امنیت خانه‌ ی شما را بهبود می‌ بخشند و ایمنی آن را تضمین می‌کنند. در این مقاله،از سایت مجله به معرفی برخی از این سنسورها خواهیم پرداخت. این سنسور ها اغلب اندازه‌ی کوچکی دارند اما وظایف بسیار جالبی انجام می‌ دهند. با تشخیص حرکت و محرک‌ های دیگر، می‌توانند شما را از عبور دیگران در اطراف خانه باخبر سازند و همنین برخی از این محصولات به شما کمک می‌ کنند، تا هزینه‌ی برق خانه را کاهش دهید.در ادامه ، ما به شما پنج سنسور کاربردی برای خانه هوشمند را معرفی می‌کنیم. این سنسور ها با قابلیت‌ و اطمینان بی ‌نظیر خود، در سال ۲۰۲۳ به عنوان پنج مدعی برتر در بازار شناخته می ‌شوند.

  • سنسور حرکتی ( Aqara P1)

سنسور حرکتیp1 Aqara

نصب و راه ‌اندازی سنسور حرکتی  Aqara نسل دوم P1، بسیار آسان است . اگر این سنسور را برای امنیت می‌ خواهید یک انتخاب عالی است. زیرا این سنسور تشخیص حرکت را با سرعت و قابلیت اطمینان بالا انجام می ‌دهد و قابلیت دیگر این سنسور این است که می‌توانید آن را با استفاده از Alexa یا Apple Home به گونه ‌ای تنظیم کنید که سایر دستگاه‌ های هوشمند مانند سوئیچ ‌های هوشمند یا روشنایی را فعال یا غیر فعال کند.با قابلیت چرخش پایه نصب P1، نصب آن در هر مکان بسیار آسان است. همچنین، با داشتن باتری دوگانه P1، عمر استفاده از باتری تا سال ‌ها تضمین می ‌شود.

  • سنسور حرکتی (Micro Motion Centralite)

سنسور حرکتی (Micro Motion Centralite)

این سنسور به خوبی حرکت را تشخیص می‌ دهد و یکی از بهترین سنسور های خانه هوشمند در بازار است. این سنسور Centralite به سادگی جفت می ‌شود و به طور مداوم حرکت را به ‌طور نزدیک یا دور تشخیص می‌ دهد. اگرچه این سنسور Centralite گزینه ‌های نصب قابل تنظیمی ندارد، اما لبه ‌های اریب آن ، انعطاف‌پذیری را در طول فرآیند نصب به شما می‌ دهد. مهم ‌تر از همه، سنسور  Centralite ، با بیشتر از هاب‌ های رایج Zigbee سازگار است، که بسیاری از بلندگو های  Amazon Echo را شامل می ‌شود.

  • سنسور دما و رطوبت (Centralite)

سنسور دما و رطوبت (Centralite)

این سنسور قادر به جفت ‌شدن مستقیماً با بلندگوی الکسا یا هاب ‌هایی که از بی‌ سیم Zigbee پشتیبانی می‌کنند است. عملیات بازنشانی و جفت ‌سازی برای این سنسور Centralite کمی پر زحمت‌ است، اما به دلیل پشتیبانی کامل از الکسا و سازگاری گسترده ‌تر با هاب Zigbee، از بهترین سنسور های خانه هوشمند محسوب می ‌شود. در صورت نصب سنسور در محیط داخلی با شرایط غیرقابل پیش ‌بینی درجه حرارت یا رطوبت، گیره قابل نصب روی پیچ، گزینه ‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

  • سنسور دما و رطوبت (Aqara)

سنسور دما و رطوبت (Aqara)

این سنسور از سریعترین و کوچکترین سنسورهایی است که ما به طور کلی آزمایش کرده‌ایم. این سنسور آپدیت ‌های تقریباً هم‌ زمان در مورد دما را ارائه می‌ دهد و به دلیل اندازه کوچک اش، وقتی آن را روی دیوار یا قاب پنجره نصب می‌کنید، پنهان می‌ ماند. با این حال، با پشتیبانی ناقص الکسا، ممکن است برای هر فردی که خانه هوشمند با الکسا دارد، یک شکست باشد.

  • سنسور در و پنجره (Aqara)

سنسور دما و رطوبت (Aqara)

این سنسور کارکرد سریعی دارد و یکی از کوچکترین حسگر های درب است. هر دو قسمت این سنسور فضای کوچکی به اندازه یک جعبه کبریت اشغال می‌کنند و اگر بخواهید آن را در خانه خود قرار دهید، غیر قابل مشاهده خواهد بود. بر خلاف سنسور دمای Aqara، این مدل را الکسا پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

سنسور های هوشمند این توانای را دارند که به تنهایی یا با دستگاه ‌های دیگر کار کنند. این سنسور ها برای حل مشکلات خاص عالی هستند. به عنوان مثال، اگر در طول شب شخصی وارد خانه شما شد می‌توانید از یک حسگر حرکت برای ارسال هشدار استفاده کنید و … امیدواریم که این مطالب مفید واقع شده باشد.

امتیاز

تکنولوژی

آشنایی با ۵ سنسور کاربردی برای راحتی و امنیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *