۱۰ روش برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی اندروید و ios

10 روش برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی اندروید و ios

10 روش برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی اندروید و ios


باتری تلفن همراه که به سرعت و بدون دلیل خاصی تخلیه می ‌شود، یکی از مشکلات بسیار مهم و شایع در میان کاربران است. این مسئله برای آن‌ها به یک دغدغه عمده تبدیل شده است و نیازمند یافتن راه حلی برای آن هستند. اما چه راه‌ کارهایی برای حل این مشکل وجود دارد؟اگر دنبال جواب هستید این مقاله از سایت مجله را دنبال کنید.

آموزش جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی موبایل

آموزش جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی موبایل

آموزش جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی موبایل

باتری ‌های لیتیوم یونی ممکن است، به دلایل مختلفی با کاهش کیفیت و ظرفیت شارژ دهی مواجه شوند. اما همیشه کاهش کیفیت و ظرفیت باتری تلفن همراه به از بین رفتن زود باز شارژ آن منجر نمی‌شود. در برخی شرایط، تنظیمات موجود در تلفن همراه می‌تواند منجر به از بین رفتن شارژ باتری شود. این مشکل در هر دو برند تلفن همراه، یعنی اندروید و iOS قابل مشاهده است و با انجام برخی تنظیمات می‌توان آن را برطرف کرد. بنابراین، تنظیمات خاصی که بر روی تلفن همراه انجام می‌شود، می‌تواند بر سرعت تخلیه شارژ باتری تاثیرگذار باشد. به همین دلیل، با تنظیم این موارد، می‌توان از سرعت تخلیه شارژ باتری جلوگیری کرد. در ادامه این مقاله  از سایت مجله، برخی از این تنظیمات را بیان خواهیم کرد.

حذف اپلیکیشن های غیر ضروری

حذف اپلیکیشن ‌های غیر ضروری می‌تواند به طور قابل توجهی از سرعت تخلیه شارژ باتری جلوگیری کند. با این حال، باید در نظر داشت که اپلیکیشن‌ هایی که برای ارائه سرویس از اینترنت استفاده می‌کنند، تنظیمات مختلفی را ایجاد کرده و یا شامل تبلیغات و امکانات دیگر هستند، مصرف باتری را بیشتر افزایش خواهند داد و در نتیجه به کاهش باتری بیشتری منجر خواهند شد.

حذف ویجت ها از هوم اسکرین

آیا می ‌دانستید ویجت ‌ها بسیار بر شارژ باتری تأثیرگذار هستند؟ بیشتر ویجت ‌ها در صفحه اصلی دستگاه، با ارائه اطلاعات مختلف، از روش‌ های متفاوتی برای نمایش این اطلاعات استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، نمایش وضعیت آب و هوا در صفحه اصلی، که از قابلیت ‌های اینترنت و GPS استفاده می‌کند، در نتیجه در بازه ‌های زمانی مختلف، مصرف باتری بیشتری دارد.

استفاده از حالت پرواز

استفاده از حالت پرواز

استفاده از حالت پرواز

در برخی مواقع، ممکن است تلفن همراه امکان ارتباط با سیگنال ‌های ضعیف را نداشته باشد. در این صورت، تلفن همراه برای حفظ و برقراری ارتباط، از باتری بیشتری استفاده می‌کند و این وضعیت برای کاربرانی که به حالت پرواز قرار نداده ‌اند، می‌تواند مشکل ساز شود و با کاهش شارژ باتری مواجه خواهند شد. در اینگونه شرایط، با فعال کردن حالت هواپیما، می‌توانید به طور قابل توجهی از مصرف شارژ باتری جلوگیری کنید. بنابراین، تلاش کنید که از حالت هواپیما در گوشی خود استفاده کنید و در مواقع غیر ضروری، مصرف باتری را کمتر کنید.

غیرفعال کردن قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه

غیرفعال کردن قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه نمایش یکی از عوامل تأثیرگذار در سرعت تخلیه شارژ است و با غیرفعال سازی این قابلیت، می‌توان به طور قابل توجهی از این مشکل جلوگیری کرد. زمانی که قابلیت مذکور فعال است، سنسور نور باید به طور مداوم شدت نور محیط را اندازه‌گیری کند و اطلاعات آن را به پردازنده منتقل کند و پردازنده نیز اطلاعات را تحلیل کرده و دستورات لازم برای کاهش یا افزایش نور صفحه‌ نمایش را اجرا کند و نتیجتاً سطح نور صفحه ‌نمایش کمتر یا بیشتر شود. قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه‌ نمایش قابلیتی است، که در تمام تلفن ‌های همراه موجود است و با توجه به شرایط محیط و شدت نوری که در آنجا متمرکز است، نور صفحه ‌نمایش به طور خودکار تنظیم می ‌شود… در نتیجه، بهتر است قابلیت تنظیم خودکار نور را غیر فعال کنید و بهترین حالت نور صفحه ‌نمایش را در مقدار کمترین ممکن تنظیم کنید.

غیر فعال سازی قابلیت هایی نظیر GPS، Wi-Fi 

قابلیت ‌های مختلفی مانند GPS، Wi-Fi، اطلاعات همراه، هات ‌اسپات و بلوتوث، تأثیر قابل توجهی را بر مصرف شارژ باطری دارند و بنابراین، غیر فعالسازی آنها در شرایطی که نیازی به استفاده از آنها نیست، یکی از بهترین روش‌ ها برای جلوگیری از تخلیه شارژ باطری است. به عنوان مثال، در مواقعی که به اینترنت نیازی ندارید، می‌توانید Wi-Fi و دیتا را خاموش کنید و یا زمانی که نیازی به تعیین موقعیت مکانی ندارید، GPS را غیرفعال کنید.

فعالسازی قابلیت Power Saving Mode

فعالسازی قابلیت Power Saving Mode

فعالسازی قابلیت Power Saving Mode

استفاده از قابلیت حالت صرفه ‌جویی در قدرت، که در سیستم‌ عامل‌ های اندروید و iOS موجود است، می‌تواند به طرز چشمگیری از تخلیه شارژ جلوگیری کند. این قابلیت با بهره‌ گیری از تنظیمات مورد نیاز، به طور خودکار میزان مصرف باتری را کمتر می‌کند. استفاده از قابلیت حالت صرفه ‌جویی در قدرت در شرایط ویژه ‌ای مانند زمانی که تنها چند درصد شارژ باقی ‌مانده است، بسیار مناسب است.

عدم استفاده از لایو والپیپر

استفاده از تصاویر زنده (Live Wallpapers) که قویاً بر مصرف انرژی و شارژ تأثیر می‌گذارند، به تصاویر متحرکی اشاره دارد، که استفاده از آنها به عنوان تصویر پس ‌زمینه، زیبایی خاصی را به دستگاه می ‌دهند. بنابراین، بهتر است برای کاهش مصرف انرژی دستگاه و جلوگیری از تخلیه شارژ، در حد امکان از تصاویر زنده استفاده نشود.

کاهش تأخیر خاموش شدن صفحه

با استفاده صحیح از صفحه نمایش گوشی و جلوگیری از روشن بودن بی‌دلیل آن، می‌توان به طور قابل توجهی مصرف شارژ را کنترل کرد. برای این منظور، پس از اتمام کار، باید دکمه پاور را فشار داده و صفحه نمایش را خاموش کرد تا دستگاه دیگر انرژی مصرف نکند. صفحه نمایش یکی از عوامل اصلی مصرف شارژ است، بنابراین هرچه صفحه نمایش بیشتر روشن و فعال باشد، مصرف شارژ بیشتری صورت می‌گیرد و شارژ کمتری باقی می ‌ماند. در نتیجه، اگر از فشار دادن دکمه پاور پس از اتمام کار خودداری می‌کنید، بهتر است؛ از قابلیت خاموش شدن خودکار نمایشگر استفاده کنید و تنظیم کنید تا زمان تاخیر آن به کمترین مقدار ممکن (عموماً ۳۰ ثانیه) تنظیم شود. توجه داشته باشید که تنظیم زمان طولانی برای این ویژگی باعث می‌شود، صفحه بیشتر روشن باقی بماند و در نتیجه، مصرف شارژ افزایش یابد.

خنک نگه داشتن تلفن همراه

حفظ خنکی بدنه گوشی، یکی از راه‌ های مؤثر برای جلوگیری از تخلیه شارژ است. داغ شدن بدنه منجر به تخلیه سریع ‌تر باتری لیتیوم یونی و کاهش تدریجی ظرفیت باتری می ‌شود. استفاده از برنامه‌ های بازی، تماشای فیلم‌ های با وضوح بالا و فعالیت ‌های مشابه باعث گرم شدن بدنه و قاب دستگاه می‌شود.

غیر فعال کردن نوتیفیکیشن ها یا ویبره

احتمالاً در نظر گرفتن این مورد به شدت منطقی به نظر نمی ‌رسد، اما با غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ‌های تلفن همراه می ‌توان به طور قابل ملاحظه‌ای مصرف باتری را کاهش داد. در واقع، با غیر فعال کردن نوتیفیکیشن ‌ها، میزان مصرف باتری به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت. همچنین، با غیرفعال کردن ویبره، می‌توان از تخلیه شارژ جلوگیری کرد. با غیرفعال کردن این ویژگی، نیازی به مصرف انرژی برای فعالسازی موتور ویبره در هنگام دریافت نوتیفیکیشن وجود نخواهد داشت.

منبع:tarqand.ir

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که بیان شد، روش‌ های موثری برای جلوگیری از تخلیه شارژ باتری معرفی شد. این روش‌ها قابل استفاده در گوشی‌های اندرویدی و iOS هستند.سپاسگذاریم که با ما همراه بودید امیدواریم که مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

امتیاز

موبایل

10 روش برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی اندروید و iosآموزش جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *