بهترین جاهای تفریحی کوالالامپور مالزی | آشنایی با مکان های تفریحی کوالالامپور

بهترین جاهای تفریحی کوالالامپور مالزی | آشنایی با مکان های تفریحی کوالالامپور

بهترین جاهای تفریحی کوالالامپور مالزی | آشنایی با مکان های تفریحی کوالالامپور


جاذبه‌ های گردشگری در شهر کوالالامپورِ مالزی به اندازه ‌ای است، که در چهار روز تور های گردشگری قادر به دیدن همه آن‌ها نیستیم. با این حال، حدود ده جاذبه وجود دارد، که حتماً باید در این شهر مشاهده شوند. این جاذبه ‌ها، هر چند همگی ساخته بشر هستند و پیشرفت فناوری را نشان می‌دهند، اما با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و بهترین‌ های شهر را برای شما بیان می‌کنند. در این مقاله از سایت مجله، شما می ‌توانید جاذبه ‌های تاریخی و مذهبی، جاذبه ‌های طبیعی و حیات وحش، بهترین خیابان‌ های خرید و رستوران‌ های برتر برای سفارش غذا های چینی، مالایی و هندی را پیدا کنید. گردشگرانی که به تور مالزی می ‌روند، می‌توانند از جاذبه‌ های گردشگری کوالالامپور که در این مقاله برای تور مالزی معرفی شده ‌اند، بازدید کنند.

برج ‌های دوقلوی پتروناسPetronas Twin Towers

برج ‌های دوقلوی پتروناسPetronas Twin Towers

برج ‌های دوقلوی پتروناسPetronas Twin Towers

برج های دوقلو پتروناس در شهر کوالالامپور مالزی، به عنوان یک تصویر شناخته شده، ممکن است تمام مردم جهان با آن را شناسایی کنند. برج های پتروناس، که به ‌عنوان آرم شهر مطرح هستند، در بیشتر کارت پستال ‌ها و تصاویری که مرتبط با کوالالامپور هستند، مشاهده می ‌شوند. این برج ‌ها، بدون شک، یکی از معروف ‌ترین جاذبه ‌های دیدنی و برجسته در سطح جهان هستند. طراحی شده توسط معمار معروف به نام سزار پلیا است، برج های دو قلوی پتروناس در مرکز شهر قرار دارند. در اطراف این برج ‌ها، شما می‌توانید استخر ها و فضا های سبز را به‌ همراه بهترین مراکز خرید و رستوران ‌ها بیابید. همچنین، برای توریست ‌ها این امکان فراهم است که به بالای ساختمان بروند و از منظره ی شهری لذت ببرند. این برج ‌ها در واقع از یکدیگر جدا هستند و با استفاده از یک سازه خاص به نام پل، در میان طبقات ۴۱ و ۴۲ به یکدیگر متصل شده ‌اند. طول این پل تقریباً ۵۸ متر است و یک سکوی بازدیدی برای گردشگران نیز دارد.

موزه ملی مالزی National Museum of Malaysia

موزه ملی مالزی National Museum of Malaysia

موزه ملی مالزی National Museum of Malaysia

موزه ملی مالزی که در نزدیکی باغ ‌های دریاچه پردانا قرار دارد، یکی از موزه ‌های دیدنی و تاریخی در کوالالامپور مالزی است. این موزه نمادی است، از تاریخ و فرهنگ کشور مالزی. منطقه جالان دامانسارا نیز در شهر کوالالامپور مالزی واقع شده و یکی از مناطق دیدنی و گردشگری معروف در این کشور است. موزه ملی با ساختمان بزرگ و جذابی به همراه معماری بومی، دستاورد ها و گنجینه‌ هایی را که از زمان حاکمیت سلطان ترنگانو باقی مانده‌اند، به نمایش می‌گذارد.

برج کی ال KL Tower

برج کی ال KL Tower

برج کی ال KL Tower

برج K.L. یک بناست، که در منطقه حفاظت شده جنگلی بوکیت ناناس واقع شده است. این بنا به گردشگران امکان می ‌دهد که با رفتن به تراس دیده ‌بانی برج، منظره شهر را از نمای بالا تماشا کنند. ارتفاع برج K.L.، در میان جاذبه ‌های گردشگری کوالالامپور، حدود ۴۲۱ متر است و اکنون به عنوان پنجمین سازه بزرگ جهان شناخته می‌شود. به این بنا در نیمی ها هم با نام مناره K.L. اشاره می ‌شود و می‌توان آنرا به راحتی از برج ‌های دوقلوی پتروناس دید. تراس بازدید و تماشای بنا، حداقل ۱۰۰ متر بالاتر از تراس بازدید برج ‌های دوقلو واقع شده است. اگر می‌خواهید وارد برج شوید و بلیط رایگان دریافت کنید، باید خود را در صبح زود به عنوان اولین بازدیدکننده در صف قرار دهید. برج مخابراتی K.L. از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب، هر روز برای بازدیدکنندگان گردشگر باز است.

بوکیت بینتانگ Bukit Bintang

بوکیت بینتانگ Bukit Bintang

بوکیت بینتانگ Bukit Bintang

برای دسترسی به مرکز شهر و جاذبه ‌های گردشگری کوالالامپور، شما باید به خیابان بوکیت بینتانگ، یا همان جالان آلور، مراجعه کنید. این خیابان همچنین به عنوان جالان بوکیت بینتانگ شناخته می‌ شود و به طور عمده با رستوران ‌های غذا های دریایی چینی با سیستم تهویه مطبوع معروف است. در این خیابان، تهویه مطبوع و پنکه ‌ها بوی غذا های دریایی را کاهش می ‌دهند. در خارج از فروشگاه ‌ها، میز ها و صندلی ‌های پلاستیکی به طور کامل پر شده‌ اند و هر شب وقتی به این خیابان می ‌روید، آن را پر از افراد خواهید دید. موتور سیکلت ‌ها و وسیله نقلیه اجازه ورود به این خیابان را ندارند و تنها پیاده‌ رو های گرسنه را به صف‌ های رستوران ‌های محلی مشاهده خواهید کرد. در این منطقه از شهر، می‌توانید انواع غذا هایی از جمله گوشت باربیکیو، نودل و دسر را با قیمت ارزان تهیه کنید. این جاذبه در نزدیکی خیابان سلطان اسماعیل قرار دارد.

بازار مرکزی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور Central Market

بازار مرکزی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور Central Market

بازار مرکزی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور Central Market

بازار مرکزی یا سنترال مارکت، یکی از بازار های زیبا و طراحی شده برای خریداران و گردشگران، در محله چاینا تاون قرار دارد. این بازار، یکی از مکان ‌های فرهنگی برجسته در کوالالامپور است، که با یک مسافت پیاده ‌روی کوتاه از خیابان پتالینگ قابل دسترسی است. محلی ‌ها و مردم کوالالامپور به این بازار، پاسار سنی (Pasar Seni) می‌گویند. در سال ۱۹۲۸ میلادی، این بازار با نام بازار ماهی شناخته می‌شد و تا دهه ۱۹۸۰، زمانی که مورد بازسازی قرار گرفت و فروش صنایع دستی آن آغاز شد، معروف بود. با این حال، هنوز می‌توانید انواع میوه‌ های مالزی و غذا های خیابانی مالایی را در این بازار یافت شوید. بیشتر صنایع ‌دستی که در این بازار به فروش می‌رسند، با قیمت ‌های مناسب و ارزان عرضه می‌شوند تا بیشترین تعداد گردشگران بتوانند از آنها خرید کنند.

غارهای باتو یا میمون ها Batu Caves

غارهای باتو یا میمون ها Batu Caves

غارهای باتو یا میمون ها Batu Caves

غار باتو کیو یا غار میمون ‌ها، یکی از جاذبه ‌های گردشگری مهم در مالزی و خصوصاً در شهر کوالالامپور است. فاصله این غارها تا شهر حدود ۱۱ کیلومتر است و آن‌ ها در میان صخره‌ ها و تپه ‌هایی که به قدمت ۴۰۰ میلیون سال بر می‌گردند، قرار دارند. بنا های مذهبی در این منطقه با مجسمه ‌های بزرگ و دیدنی ‌اش که تا ۱۰۰ سال قدمت دارند، بسیار جذاب هستند. گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، نه تنها می‌توانند مراسم‌ ها و جشنواره‌ های مذهبی درون غارها را از نزدیک تماشا کنند، بلکه همچنین اشخاصی با لباس ‌ها، گوشواره ‌ها، تزئینات عجیب و غریب و گردنبند های مذهبی را مشاهده می‌کنند که برای عبادت در بالای پله ‌ها و داخل غار ها استفاده می‌شوند. امروزه، داخل غار ها با استفاده از نور پردازی ‌های رنگارنگ زیبا تزئین شده ‌اند. این غار ها در سال ۱۸۸۱ کشف شدند.

پارک موضوعی سانوی لاگون Sunway Lagoon

پارک موضوعی سانوی لاگون Sunway Lagoon

پارک موضوعی سانوی لاگون Sunway Lagoon

شما یک رودخانه ساختگی را تصور کنید که توسط انسان‌ ها ساخته شده است و در امتداد آن، سرسره‌ های پیچان و حلقه ‌ای قرار دارند. این منطقه یک مکان با سواحل مصنوعی و موج‌ های مصنوعی است، که علاقه‌مندان به سوارکاری موج را به خود جذب می‌کند. پارک تفریحی سانوی لاگون، با امکاناتی مانند استخر موجی و قایق‌‌ های دزدان دریایی که ۳۶۰ درجه چرخش می‌کنند، یکی از جاذبه ‌های گردشگری کوالالامپور است. برای آوردن یک لیست از تمام تفریحات و جاذبه‌ های درون محوطه شهر آبی سانوی، که مساحتی نزدیک به ۳۲۳،۷۴۹ متر مربع را احاطه می‌کند، باید تا انتهای این متن ادامه دهیم. این پارک تفریحی در پتالینگ جایا واقع شده و دارای پنج بخش مجزا با موضوعات مختلف است. نام این پنج بخش شامل پارک آبی، پارک جیغ، پارک تفریحی، پارک بی ‌نهایت و پارک زندگی وحشی است. امکانات رفاهی در این پارک کامل می‌ باشد و در روز های هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۶ عصر برای عموم باز است. در روز های آخر هفته، پارک تفریحی از ساعت ۱۰ صبح باز می‌شود.

پارک پروانه کوالالامپورKL Butterfly Park

پارک پروانه کوالالامپورKL Butterfly Park

پارک پروانه کوالالامپورKL Butterfly Park

در منطقه نمایشگاهی جالا سندراساری و در میان جاذبه ‌های گردشگری کوالالامپور، یک ساختمان سر پوشیده به نام پارک پروانه ‌ها بنا شده است. این ساختمان، با ارتفاع بسیاری و به همراه باغ درونی، به عنوان محل زندگی حدود ۱۲۰ گونه و بیش از ۶۰۰۰ پروانه شناخته شده است. شما می‌توانید با پیمودن در مسیر‌های پیاده ‌روی داخلی پارک و تماشای میز های میوه و پروانه ‌ها روی آنها، از تماشای پروانه‌ها لذت ببرید. همچنین، با حمل دوربین خود به داخل پارک و پرداخت مقداری هزینه، می‌توانید از پروانه‌ ها عکس بگیرید. در این پارک، پروانه ‌ها را بر روی گل‌ها و میوه ‌ها خواهید یافت، اما خواهشمندیم به هیچ عنوان آن ‌ها را مختلس نکنید.علاوه بر این، این پارک دارای مجموعه ‌ای بی‌نظیر از گیاهان مناطق گرمسیری است. همچنین، بخش نمایشگاهی و موزه حشرات، یک مکان برای دیدن حشرات عجیب مانند حشره ‌ها با شاخه‌ های پدیدار، هزارپایان، بزرگترین سوسک‌ های درختی و عنکبوت ‌ها است. در این پارک، شما همچنین می‌ توانید از فروشگاهی استفاده کنید و برای کلکسیون خود اقلامی را خریداری کنید.

آکواریوم کوالالامپور KL Aquaria

آکواریوم کوالالامپور KL Aquaria

آکواریوم کوالالامپور KL Aquaria

جاذبه‌ی گردشگری دیگری در کوالالامپور، آکواریوم مالزی است، که در سطح بین ‌المللی شهرت دارد. این آکواریوم در مرکز کنوانسیون مالزی قرار دارد و مساحتی حدود ۴۶۴,۵۱۵ متر مربع را شامل می‌ شود. در این آکواریوم، که دارای یک تونل به طول ۹۰ متر است، می‌توانید بیش از ۱۵۰ گونه ‌ی مختلف آبزی را مشاهده کنید. از ماهیان و آبزیان کوچک تا ماهیان پستاندار بزرگ، همه در این آکواریوم نگهداری می‌ شوند. اگرچه ورودی به این آکواریوم برای بسیاری از گردشگران پر از شلوغی است، اما ارزش دیدن آن را دارد. همچنین، در اینجا با گونه‌ های گیاهی اقیانوس ‌ها نیز آشنا خواهید شد. آکواریوم هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۸ شب باز است. برای مدارس و نوجوانان، آکواریوم برنامه ‌های آموزشی متنوعی را برگزار می‌کند. علاوه بر این، کوسه ‌ها از بین حیوانات محبوب داخل آکواریوم هستند. اگر با خانواده و کودکان خود به مالزی سفر می‌کنید، حتما به آکواریوم بروید و از دیدن جهان جذاب زیر آب ‌ها لذت ببرید. البته، این مکان برای جوانان پر شور و کنجکاو نیز مکانی عالی برای گشت و گذار و یا گرفتن عکس ‌های جالب برای اینستاگرام است.

محله چینی ها از جاذبه های گردشگری کوالالامپورChina Town

محله چینی ها از جاذبه های گردشگری کوالالامپورChina Town

محله چینی ها از جاذبه های گردشگری کوالالامپورChina Town

محله چینی ‌ها یک بازار رنگارنگ و پراز فروشندگان پرزحمت است، که هیچ‌گاه از صحبت با مشتری‌ ها خسته نمی‌ شوند؛ به همین دلیل، این بازار و محله به عنوان بهشتی برای خریداران شناخته می ‌شود. منطقه ‌ای که هیچ‌گاه به خواب نمی‌رود و جدا از فرهنگ، ادبیات و آداب و رسوم چینی‌ ها قرار دارد، یکی از پر شلوغ ‌ترین جاذبه‌های گردشگری در مالزی است. با اینکه این محله در کنار دیگر جاذبه‌ های گردشگری کوالالامپور نظیر برج ‌های دوقلوی پطورناس و بوکیت بینتانگ قرار گرفته است، اما همچنان برای خودش محیطی منحصر به ‌فرد است. تقریباً همه گردشگرانی که وارد مالزی می ‌شوند، به این محله می‌آیند. اینجا نه تنها شما با فرهنگ مردم چینا تاون آشنا خواهید شد، بلکه اجناس و کالا های چینی هر نوعی که تمایل دارید خواهید یافت. برخی از این اجناس از کیفیت عالی برخوردار بوده و حتی به کشور های اطراف نیز صادر می‌شوند.

منبع:kojaro.com

سخن آخر

کوالالامپور در مالزی یک شهر جذاب و پرطرفدار برای گردشگران است و دارای بسیاری از جاذبه ‌های گردشگری متنوع است. از برج های دوقلوی پطورناس و بوکیت بینتانگ گرفته تا پارک پروانه و آکواریوم مالزی، این شهر چیز های جالبی را برای تمام سلیقه ها ارائه می‌دهد. محله چینی‌ ها هم نیز بازاری پراز جنب و جوش است که بهشت خریداران لوازم چینی است. در کنار آن، موزه ‌ها و مراکز آموزشی نیز در این شهر وجود دارند که برای مدارس و نوجوانان برنامه ‌های آموزشی مناسبی را ارائه می‌دهند. با کاوش در کوالالامپور، شما می‌توانید با فرهنگ ‌های مختلف آشنا شده و تجربه ‌ی یک سفر رویایی را در این شهر برقرار کنید.سپاسگذاریم که با همراه بودید امیدواریم که مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

امتیاز

مسافرت

آشنایی با مکان های تفریحی کوالالامپوربازار مرکزی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور Central Marketبهترین جاهای تفریحی کوالالامپور مالزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *