ساس تختخوابی چیست؟ | ساس از چی بدش میاد؟

ساس تختخوابی چیست؟ | ساس از چی بدش میاد؟ + بهترین سم برای از بین بردن ساس

ساس تختخوابی چیست؟ | ساس از چی بدش میاد؟ + بهترین سم برای از بین بردن ساس


آیا از حضور ساس در خانه خسته شده‌اید و به دنبال یک راه ساده برای از بین بردن آن‌ها هستید؟ می‌خواهید بفهمید این حشرات از چه چیزهایی ناراحت می‌شوند تا از آن‌ها برای دفع آنها استفاده کنید. در این متن از مجله آنلاین به راهکار و روش مؤثر برای دفع و از بین بردن ساس پرداخته‌ایم، اما قبل از هر چیز باید از حضور این حشرات در منزل و یا محیط‌های دیگر اطمینان حاصل کنید. با هم به تمامی این پرسش‌ها پاسخ داده و راهکارهای مؤثر مانند استفاده از مواد شوینده، گوگرد و … را بررسی خواهیم کرد.

ساس چیست؟

ساس چیست؟

ساس چیست؟

ساس‌ها، حشرات کوچک و بدون بال هستند که از خون موجودات گرم‌خوار از جمله انسان‌ها تغذیه می‌کنند. این موجودات بدن نسبتاً پهنایی دارند و اندازه آن‌ها تقریباً با یک دانه سیب برابر است. مکان مورد علاقه آن‌ها معمولاً تشک و شکاف وسایل چوبی مانند تختخواب است.

ساس‌ها معمولاً منتقل‌کننده بیماری‌های عفونی خاصی نیستند اما می‌توانند اذیت‌های زیادی ایجاد کنند. این موجودات معمولاً به سرعت تولید مثل می‌پردازند و مشکلات زیادی را برای ساکنان منزل ایجاد می‌کنند. بنابراین آشنایی با روش‌های دفع ساس در خانه به شما بسیار کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید : راه های کسب موفقیت در دانشگاه که باید بدانید

ساس از کجا می‌آید؟

سوال رایج افراد این است که ساس‌ها اصولاً از کجا به منزل ما وارد می‌شوند؟ نکته مهم این است که برخلاف اعتقاد عموم که وجود ساس را نتیجه کثیفی منزل و نادیده گرفتن بهداشت می‌دانند، باید گفت که این حشرات حتی در خانه‌های پاک و تمیز هم یافت می‌شوند.

این حشره ممکن است از طریق مهمانان، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی از جمله سینماها، سالن‌های اجتماعات، مدارس، خرید مبلمان و… به منزل شما وارد شده و به سرعت رشد و تکثیر کنند. همچنین این جانوران در هتل‌ها ممکن است توسط لوله‌های آب، سیم‌های برق و حتی وسایل حمل و نقل از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل شوند.

۲ اقدام اساسی اولیه برای رهایی از ساس

2 اقدام اساسی اولیه برای رهایی از ساس

2 اقدام اساسی اولیه برای رهایی از ساس

پیش از استفاده از سموم یا مواد دیگر برای دفع ساس، ابتدا این دو کار اساسی را انجام دهید:

یک: تشخیص مناطق آلوده به ساس

در مرحله اول برای مبارزه با ساس در منزل، باید دقت کنید که تمامی نقاطی که ممکن است این حشرات در آن‌ها حضور داشته باشند، مثل گوشه و کنار از جمله زیر لحاف‌ها، تخت‌ها، کوسن‌ها، دیوارهای کاغذی خراب و همچنین مکان زندگی حیوانات خانگی را به دقت بررسی کنید.

دو: دور انداختن مواد شدیداً آلوده

تا حد امکان برای رهایی از ساس‌ها، سعی کنید مواد شدیداً آلوده را دور بریزید. مثلاً ملحفه یا تشک‌هایی که به ساس آلوده‌اند را جمع‌آوری کرده و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. سر کیسه پلاستیکی را به شدت ببندید و در سطل زباله، جایی دور از منزلتان بریزید.

از بین بردن ساس با وایتکس

با استفاده از وایتکس، می‌توانید به راحتی از بین براید ساس‌ها. وایتکس از جمله مواد شیمیایی قوی است که با ترکیبات پرقدرت خود، به دفع ساس‌ها کمک می‌کند. برای استفاده از این محصول، مقداری وایتکس را درون یک اسپری جایگذاری کرده و در تمام نقاط و گوشه‌های خانه خود اسپری کنید.

نیازی به ترکیب وایتکس با آب نیست، اما حتما باید همه اعضای خانواده را خارج از منزل بفرستید و خودتان هم از ماسک و دستکش استفاده کنید. پس از اسپری کردن وایتکس، فوراً منزل را ترک کنید و حدود یک ساعت بعد، بازگردید و تمام پنجره‌ها را باز کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین شرکت‌های سمپاشی در اصفهان وتهران

رفع ساس با جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده اقتصادی و آسان دسترس است که هیچ مواد خطرناکی برای انسان‌ها ندارد. اما می‌تواند یک روش ساده برای از بین بردن ساس باشد. زمانی که این ماده در محیط گرم خانه قرار می‌گیرد، ارتباطات شیمیایی آن شروع به شکستن می‌کنند و در نتیجه، گاز کربن دی‌اکسید تولید می‌شود. این گاز به رفع ساس‌ها کمک خواهد کرد. علاوه بر این، جوش شیرین می‌تواند رطوبت بدن ساس را جذب کند و با خشک کردن بدن این موجودات، آن‌ها را از بین ببرد.

برای از بین بردن ساس با جوش شیرین، کافی است مقداری از این ماده را در مکان زندگی ساس یا نقاطی از منزل که احتمال وجود این موجودات را دارید، پاشید.

رفع ساس با استفاده از سشوار

رفع ساس با استفاده از سشوار

رفع ساس با استفاده از سشوار

یک روش ساده برای از بین بردن ساس، استفاده از سشوار است. سشوار را در بالاترین تنظیم حرارتی خود قرار دهید و با استفاده از باد گرم آن، به کشتن ساس‌ها بپردازید. ساس‌ها از گرما نفرت دارند.

جاروبرقی برای دفع ساس در خانه

در این روش، ابتدا تمامی ساس‌ها را با استفاده از جاروبرقی جمع کنید، سپس با استفاده از یک برس، تخم‌های ساس را از روی ملحفه و تشک جدا کنید. سپس برای بار دوم از جاروبرقی استفاده کرده و محیط را از تمامی ساس‌ها و تخم‌های آن‌ها پاک کنید.

تأثیر دمای بسیار سرد و بسیار گرم

ساس‌ها در هوای معتدل به مدت طولانی ایستادگی می‌کنند، اما در دمای بسیار سرد و بسیار گرم از بین می‌روند. برای رفع ساس‌ها در خانه، می‌توانید وسایل کوچک آلوده به ساس را در فریزر قرار دهید یا از دستگاه‌های بخار با دمای بالای ۶۰ درجه استفاده کنید. بخار گرم این دستگاه‌ها حتی به آستر تشک هم نفوذ کرده و ساس‌ها را از بین می‌برد.

استفاده از روغن درخت چای

برای دفع ساس با استفاده از روغن درخت چای، تقریباً ۲۰ قطره از این روغن را در یک بطری با یک افشانه بریزید و آن را به خوبی تکان دهید. سپس آن را به تمام درزها و لولاهای تخت‌خواب و مبلمان اسپری کنید. علاوه بر این که روغن درخت چای ساس‌ها را از بین می‌برد، برای درمان خارش جای گزیدگی ساس نیز مفید است.

دفع ساس با روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای ساس مانند یک سم عمل می‌کند. کافی است حدود ۱۵ قطره از روغن اسطوخودوس را با ۱۵ قطره روغن نعناع مخلوط کنید و آن را در یک بطری حاوی آب ریخته و بر مناطق آلوده اسپری کنید. پس از این کار، تأثیر قابل توجه آن را مشاهده خواهید کرد.

منبع : خدمت از ما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز

دانستنی ها

از بین بردن حشرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *