طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی خوشمزه

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی خوشمزه

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی خوشمزه


برای تهیه یکی از ساندویچ‌های محبوب به نام  همبرگر، که به خصوص در ایالات متحده تعداد زیادی طرفدار دارد، می‌توانید  ازمرغ کنید. در این دستور، نحوه تهیه سس قارچ نیز آموزش داده شده است تا با همبرگر مرغ سرو شود. برای مشاهده آموزش جامع و گام به گام تهیه همبرگر مرغ، با مجله آنلاین همراه باشید .

مواد لازم همبرگر مرغ
سینه مرغ۴۰۰ گرم
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس قارچ
قارچ۶ تا ۷ عدد
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
شیرنصف فنجان
پنیر پارمزان یا خامهبه مقدار لازم
کاهو، گوجه، خیارشور و پیازبرای داخل همبرگر
نان همبرگربه تعداد دلخواه

 

مرحله اول

مرحله اول

مرحله اول

برای تهیه همبرگربا مرغ در ابتدای فرآیند، سینه مرغ را ریز می‌کنیم. در داخل غذاپز یا ماشین چرخ‌گوشت، آن را آسیاب می‌کنیم. سپس نمک و فلفل سیاه و پودر سیر را به آن افزوده و خوب مخلوط می‌کنیم تا طعم‌ها ترکیب شود.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه خورشت آلو با اردک، غذای خاص و لاکچری گیلانی

مرحله دوم

سپس مخلوط برگر را با قالب یا با دست به شکل گرد می‌دهیم. در ادامه یک ماهیتابه مناسب را با کمی روغن بر روی حرارت قرار می‌دهیم تا روغن به خوبی گرم شود. در ادامه برگرها را به آرامی در روغن داغ می‌گذاریم تا به خوبی سرخ شوند.

مرحله سوم

مرحله سوم

مرحله سوم

وقتی یک طرف برگرها به طور کامل سرخ شد، آنها را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. در همان تابه، قارچ را شسته و ریز می‌کنیم و اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. سپس شیر و پنیر رنده شده را اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کرده و وقتی کمی غلیظ شد، سس را از روی حرارت برمی‌داریم. در ادامه نان همبرگر را برش دار می‌کنیم. روی لایه زیرین، به مقدار دلخواه کاهوی خرد شده می‌پاشیم.

بیشتر بخوانید : راز خوشمزگی همبرگر استفاده از ادویه مخصوص همبرگر

مرحله پنجم

برگر مرغ را روی آن می‌گذاریم و یک لایه گوجه‌فرنگی خرد شده و یک لایه خیار ترش و پیاز حلقه‌شده را می‌گذاریم و نان را روی آن قرار می‌دهیم. سس قارچ را کنار برگر سرو می‌کنیم. می‌توانید سس قارچ را روی خود همبرگر نیز ریخته و سرو کنید.

منبع : چی شی

امتیاز

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *