چگونه صادرات بار انجام دهیم؟ – ارسال کالا بصورت هوایی به خارج از کشور

چگونه صادرات بار انجام دهیم؟ - ارسال کالا بصورت هوایی به خارج از کشور

چگونه صادرات بار انجام دهیم؟ - ارسال کالا بصورت هوایی به خارج از کشور


ارسال کالا به خارج از کشور ممکن است به نظر برسد که یک کار پیچیده و نگران‌کننده است. اما در واقع، ارسال یک مرسوله پستی به خارج از کشور تفاوت چندانی با ارسال کالا در داخل آن ندارد. تفاوت اصلی بین ارسال داخلی و بین‌المللی کالا به روش ارسال آن مربوط است. اما روند ارسال در هر دو حالت به طرز مشابهی انجام می‌شود. ما در این مقاله به بررسی روش‌های ارسال بار به خارج از کشور می‌پردازیم و مراحل این فرآیند را شرح می‌دهیم. بنابراین، اگر تصمیم دارید یک یا چند بسته را به خارج از کشور ارسال کنید، مطالعه این مقاله می‌تواند به شما کمک زیادی کند.با مجله انلاین همراه باشید.

۶ مرحله ارسال بسته به خارج از کشور

6 مرحله ارسال بسته به خارج از کشور

6 مرحله ارسال بسته به خارج از کشور

۶ مرحله اساسی ارسال بسته به خارج از کشور شامل موارد زیر است:

از قانونی بودن کالای خود اطمینان حاصل کنید.

یک مشاور گمرکی ماهر انتخاب کنید.

اطلاعات اساسی مربوط به بسته خود را جمع آوری و ثبت کنید.

مدارک گمرکی مورد نیاز را آماده کنید.

صدور برچسب حمل و نقل بین‌المللی

بسته‌بندی مناسب و با رعایت اصول بسته‌بندی مرسوله

از صحت قانونی کالای خود اطمینان حاصل کنید

ضوابط مربوط به ارسال و دریافت محصولات در هر کشور متفاوت است. برای ارسال یک بسته پستی به خارج از کشور، باید قوانین پستی کشور مبدأ و مقصد را به دقت بشناسید تا در انجام این فرآیند با مشکل مواجه نشوید. به اصطلاح، بر اساس قوانین هر کشور، ورود برخی از موارد به آن ممنوع است. به عنوان مثال، ورود مواد مخدر و حیوانات زنده به کشور امارات ممنوع است و شما نمی‌توانید این محصولات را به آن کشور ارسال کنید. گاهی اوقات نیز برای ارسال بسته در شرایط خاص، لازم است مجوز مربوطه را دریافت کنید.

از صحت قانونی کالای خود اطمینان حاصل کنید

از صحت قانونی کالای خود اطمینان حاصل کنید

یک کارشناس گمرکی ماهر انتخاب کنید

اهمیت این مرحله از آنجاست که یک کارشناس گمرکی به شما کمک می‌کند تا بسته‌ای که قصد دارید به خارج از کشور ارسال کنید، بدون تأخیر یا مشکل از گمرک رد شود و تمام مراحل قانونی آن به درستی انجام شود. همچنین در صورت بروز مشکلات، کارشناس گمرکی مورد انتخاب شما می‌تواند به شما کمک کند. انتخاب یک کارشناس گمرکی مناسب برای ارسال بسته به خارج از کشور امری بسیار حیاتی است.

اطلاعات اساسی مربوط به مرسوله خود را جمع‌آوری و ثبت کنید

در روند نحوه ارسال بسته به خارج از کشور از طریق صادرات هوایی ، شما باید به یک سری سوالات درباره بسته خود پاسخ دهید تا بتوانید مدارک گمرکی و برچسب حمل و نقل بین‌المللی را دریافت کنید. به عنوان مثال شما باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

– هدف ارسال این بسته به خارج از کشور چیست؟

– آیا بسته‌ای که می‌خواهید به خارج از کشور ارسال کنید وسایل شخصی است یا اسناد و مدارک؟

– مقدار دقیق ارزش کالایی که می‌خواهید ارسال کنید چقدر است؟

– کالا که قرار است به خارج از کشور ارسال شود، ساخت چه کشوری است؟

– آیا کد کالا مورد نظر و کد HTS را دریافت کرده‌اید؟

– مشخصات شخصی که قرار است بسته را تحویل بگیرد چیست؟

– هزینه ارسال و مالیات بسته بر عهده شماست یا شخصی که قرار است آن را دریافت کند؟

قبل از اقدام به ارسال مرسوله به خارج از کشور حتماً جواب تمامی این سوالات را جمع‌آوری کنید تا مشکلی بوجود نیاید.

مدارک گمرکی مورد نیاز را آماده کنید

در فرآیند نحوه ارسال بار به خارج از کشور، شما نیاز به آماده‌سازی یک سری اسناد و مدارک دارید. فاکتور تجاری یکی از مهم‌ترین اسناد بین‌المللی است که برای ارسال کالا به خارج از کشور باید آماده کنید. این فاکتور شامل اطلاعاتی است که باید به مقامات گمرکی ارائه شود. فاکتور تجاری به مقامات گمرکی کمک می‌کند تا ارزیابی کنند که کالای مورد نظر می‌تواند به خارج از کشور ارسال شود یا خیر. علاوه بر این، فاکتور تجاری برای تعیین عوارض و مالیات مرسوله هم کمک‌کننده است. غیر از فاکتور تجاری، گواهی مبدأ و لیست بسته بندی نیز جزو اسناد مورد نیاز برای ارسال یک کالا به خارج از کشور می‌باشند.

صدور بارنامه یا همان برچسب حمل و نقل بین‌المللی

صدور بارنامه یا همان برچسب حمل و نقل بین‌المللی

صدور بارنامه یا همان برچسب حمل و نقل بین‌المللی

برای انتقال کالا به شکل قانونی، شما باید فرم مربوطه را پر کنید. این فرم شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی فرستنده و گیرنده، آدرس و شماره تلفن آن‌ها می‌شود. پس از تکمیل فرم و تعیین ارزش کالا، ابعاد بسته و وزن آن را اندازه‌گیری می‌کنند. سپس برچسب حمل و نقل بین‌المللی بر روی بسته‌بندی می‌چسبد. با صدور این بارنامه، بارنامه دیگری هم برای تحویل بسته در مقصد صادر می‌شود.

بسته‌بندی درست و اصولی مرسوله

یکی از اصول مهم در ارسال بسته به خارج از کشور، بسته‌بندی مناسب است. بسته‌بندی باید محکم، ضد آب و ضد اشتعال باشد تا در صورت وقوع هر گونه حادثه، مرسوله سالم مانده و آسیب نبیند. شما می‌توانید بسته‌بندی را خودتان انجام دهید یا این کار را به شرکت ارسال کننده بسپرید، به شرطی که با قوانین آن موافقت کنید.

ارسال محصولات به خارج از کشور از ۳ روش مختلف امکان‌پذیر است:

ارسال محصولات به خارج از کشور از 3 روش مختلف امکان‌پذیر است:

ارسال محصولات به خارج از کشور از ۳ روش مختلف امکان‌پذیر است:

 

  1. ارسال از طریق هواپیما

ارسال مرسوله با استفاده از هواپیما، سریع‌ترین روش برای ارسال کالا به خارج از کشور محسوب می‌شود. اگر به دنبال ارسال سریع و فوری بسته خود هستید، بهترین گزینه ارسال از طریق هواپیما است. اما باید توجه داشت که هزینه این روش از دیگر روش‌ها بیشتر است و ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد.

  1. ارسال از طریق کشتی

ارسال از طریق دریا، یکی از روش‌های معمول برای ارسال مرسوله به خارج از کشور است. این روش ارسال، به‌ویژه برای کالاهای بزرگ و حجیم، مناسب و اقتصادی است. مدت زمان ارسال از طریق کشتی ممکن است بیشتر باشد اما هزینه آن مناسب‌تر است.

  1. ارسال بسته از طریق راه‌های زمینی

در این روش، از وسایل حمل و نقل زمینی مانند کامیون‌های کانتینری و چادردار برای ارسال مرسوله استفاده می‌شود. این روش به عنوان یکی از ایمن‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای ارسال محصولات به خارج از کشور شناخته می‌شود، به‌ویژه در کشورهایی که با کشور مبدأ ارتباط خاکی دارند.

ارسال محموله به خارج از کشور با شرکت همراه شیپینگ

برای فرستادن محموله از طریق شرکت همراه شیپینگ  به خارج از کشور، کافی است با همراه شیپینگ ارتباط بگیرید  تا علاوه بر اطلاعات لازم درباره هزینه ارسال محموله، به سایر سوالات شما پاسخ داده شود.

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی را به متخصصان همراه شیپینگ بسپارید . 

خلاصه

روند ارسال محموله به خارج از کشور با ارسال بسته در داخل کشور تفاوت زیادی ندارد. اما تفاوت‌ها از جانب مراحل اداری، هزینه، روش ارسال و زمان رسیدن محموله ممکن است مشهود باشد. برای مثال، هزینه ارسال به خارج از کشور ممکن است بیشتر از ارسال داخلی باشد. بنابراین، نگرانی درباره ارسال محموله به خارج از کشور نباید وجود داشته باشد.

هزینه‌های صادرات و واردات در وب‌سایت  “همراه شیپینگ ” به صورت آنلاین قابل مشاهده است. همچنین، امکان ثبت پیش‌سفارش نیز وجود دارد.

سپاس از اینکه وقت خود را برای مطالعه این مقاله صرف کردید و امیدواریم که با نحوه ارسال محموله به خارج از کشور و عوامل موثر در هزینه ارسال آشنا شده باشید.

امتیاز

رپورتاژ

تبلیغاتتبلیغات آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *