آشنایی با کاربردهای لوله مسی

اسنایی با کاربرد لوله مسی

اسنایی با کاربرد لوله مسی


لوله مسی یکی از پرکاربردترین لوله‌ها در صنایع است که همواره با استفاده روزافزون آن روبه رو هستیم. این محصول کاربردهای فراوانی دارد و در موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌شود. به بیان دقیق‌تر لوله مسی دارای گوناگونی و تنوع بسیاری در مدل و ساختار است و در مدل‌های متنوعی تولید می‌شود. به دنبال این موضوع عملکرد و نوع کاربری آن نیز متفاوت است.

این محصول دارای کیفیت بالا و همچنین مقاومت خوبی است که این موارد باعث محبوبیت این لوله در بین مردم شده‌اند. قیمت لوله مسی نسبت به دیگر فلزهای رسانا از جمله طلا و نقره بسیار به‌صرفه است. در واقع این فلز پس از طلا و نقره رتبه سوم در بین فلزهای رسانا را دارد و توانسته توقع مصرف‌کنندگان را در استفاده برآورده کند. در ادامه شما را به‌طور گسترده‌تر با این فلز آشنا می‌کنیم. ادامه مقاله را از دست ندهید.

انواع لوله مسی براساس کاربرد

لوله مسی برحسب ویژگی‌هایی که دارد کاربرد آن مشخص می‌شود. به بیان دقیق کاربرد و استفاده از این محصول به مدل و نوع آن بستگی دارد. از انواع لوله مسی برحسب کاربرد باید به شاخه‌ای، کلافی، لوله مسی کویل و لوله مسی مویی اشاره کنیم. در ادامه شما را به‌طور گسترده‌تر با این نوع لوله‌ها آشنا می‌کنیم.

انواع لوله مسی براساس کاربرد

لوله مسی شاخه‌ای

لوله شاخه‌ای نوعی لوله مسی است که ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیاری دارد. برای مثال در این مدل لوله هیچ آلودگی وجود ندارد و داخل لوله نیز سطح یکنواختی دارد. با توجه به موارد گفته شده باید بگوییم این نوع محصول از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در صنایع بهداشتی مثل تاسیسات بیمارستان‌ها و تهویه مطبوع به شمار می‌آید. همچنین کاربردهای دیگر این محصول در صنایع برودتی و الکتریکی به چشم می‌خورد.

لوله مسی کلافی

لوله‌های کلافی نیز نوعی دیگر از لوله‌های مسی هستند که ضخامت‌های مختلفی دارند. از ضخامت‌های لوله مسی کلاف باید به قطرهای ۱/۴ اینچ تا ۸/۷ اینچ و طول ۱۵ تا ۵۰ میلی‌متر اشاره کنیم. این نوع لوله دارای خم‌پذیری مناسبی است که این خم‌پذیری باعث شده تا کاربرد آنها در سیستم‌های لوله کشی، خطوط انتقال گاز، سیستم‌های تهویه و لوله‌های برودتی روز به روز بیشتر به چشم بخورد. ناگفته نماند که این محصول در تعمیرات و اتصالات صنایع تهویه و برودت نیز بکار گرفته می‌شود.

لوله مسی کویل

لوله‌ مسی کویل نیز کاربرد زیادی در صنایع مختلف ایفا می‌کند. این نوع لوله توانایی انتقال حرارت بالاتری نسبت به آلمینیوم دارد و به دنبال این موضوع از این محصول در مبدل‌های حرارتی و دستگاه‌های حرارتی بهره می‌گیرند.

لوله مسی مویی

لوله مسی مویی همانطور که از نامش پیداست دارای قطر بسیار کمی است و این قطر کم باعث شده تا از آن در سیستم‌های تبرید و چیلرها استفاده شود. در واقع قطر و طول آن در کیفیت سرمای ایجاد شده بسیار موثر است. جالب است بدانید این نوع لوله در حالت سرد قابلیت خم شدن دارد.

کاربرد لوله مسی

کاربردهای لوله مسی در صنایع مختلف بسیار رایج است و تقریبا استفاده از آنها در تمام قسمت‌های صنایع به چشم می‌خورد. در این قسمت قصد داریم شما را با کاربرد لوله مسی در مکان‌ها و دستگاه‌های مختلف آشنا کنیم. همراه ما باشید.

کاربرد لوله مسی

تهویه مطبوع و سرمایشی و گرمایشی

تهویه مطبوع یکی از مواردی است که استفاده از این محصول در آن بسیار به چشم می‌خورد. مس با داشتن ویژگی‌هایی چون مقاومت بالا، عملکرد حرارتی عالی، مقاومت در برابر خوردگی و شکل‌پذیری بالا بسیار معروف شده و با توجه به ویژگی‌های گفته شده استفاده آن در تهویه مطبوع به امری بسیار مفید و ضروری تبدیل شده است. در کل این لوله در سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، تهویه هوا و برودت بکار گرفته می‌شود.

دیگر مزیتی که در فلز مس به چشم می‌خورد مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی است که باعث شده مصرف‌کنندگان به استفاده از آن بپردازند و آن را در لوله کشی، گرمایشی، سرمایشی و سایر سیستم‌های مکانیکی بکار بگیرند.

سیستم انتقال آب خانگی

یک مزیت بسیار مهم دیگر که در فلز مس وجود دارد خاصیت ضدمیکروبی آن است. در واقع فلز مس دارای خواص ضدمیکروبی طبیعی است که این امر موجب از بین رفتن باکتری‌های مضر می‌شود و همچنین مانع از رشد باکتری‌ و لجن در داخل لوله می‌شود. در نتیجه از بهترین گزینه‌ها برای انتقال آب محسوب می‌شود.

مزیت دیگری که در این محصولات به چشم می‌خوررد گرم ماندن آنهاست. به بیان دقیق‌تر لوله‌های مسی هنگامی که در معرض آب گرم قرار بگیرند گرم می‌شود و گرمای خود را از دست نمی‌دهند. به دنبال این ویژگی آب گرم هنگام عبور از لوله در دمای ثابت نگه داشته می‌شود و تغییر دمایی در آن رخ نمی‌دهد.

استفاده در گاز پزشکی

جالب است بدانید از لوله‌های مسی در سیستم‌های بیمارستانی هم استفاده می‌شود و در این حیطه نیز کاربرد دارند. برای مثال از کاربردهای آن در بیمارستان باید به سیستم‌های گاز پزشکی اشاره کنیم. همانطور که قبل‌تر ذکر کردیم مس با خواص ضدمیکروبی که دارد از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند و در نتیجه مانع از رشد میکروبی در سیستم‌های گازی می‌شود و در برابر ورود نیتروژن، اکسید نیتروژن، دی‌اکسید کربن و سایز گازها از خود مقاومت نشان می‌دهد. بنابراین باعث می‌شود که وقتی به پزشک مراجعه می‌کنید گازهای پزشکی تمیز و خالص باشند.

آبپاش آتش نشانی

قبل‌تر راجب مقاومت این لوله‌ها صحبت کردیم و گفتیم که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. در نتیجه در برابر حرارت نیز از خود مقاومت نشان می‌دهند و از آنها در سیستم‌های اطفاء حریق استفاده می‌شود. همچنین جالب است بدانید که این لوله‌ها در برابر گازهای سمی تجزیه نشده و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی نیز از خود مقاومت نشان می‌دهند. به دنبال موارد گفته شده این لوله‌ها به راحتی و بدون مشکلی در شرایط آتش‌سوزی به خوبی آبپاشی می‌کنند.

آبپاش آتش نشانی

پخش سوخت

دیگر استفاده این محصولات در پخش سوخت است. در واقع از لوله‌های مسی با قطر کم و جنس نرم که قابلیت انعطاف‌پذیری دارند در توزیع گاز طبیعی برای مجموعه‌های مسکونی و غیرمسکونی و همچنین پخش بنزین استفاده می‌کنند. انعطاف‌پذیری که مس دارد باعث شده تا در مسیرهای طولانی نیز قابلیت نصب داشته باشند.

تمام مواردی که نام بردیم از کاربردهای رایج این محصولات بودند. اگر قصد تهیه لوله مسی را دارید پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه بازاری دیدن کنید. محصولات این فروشگاه علاوه بر کیفیت بالایی که دارند از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند و به دنبال این موضوع فروشگاه بازاری به یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش لوازم یدکی و صنعتی تبدیل شده است.

مزایای لوله مسی

لوله مسی دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های زیادی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. یکی از مزیت‌های مهم لوله مسی قابلیت انعطاف‌پذیری و نصب آسان آن است که باعث شده برای نصب به ابزار زیاد و هزینه‌ بالایی نیاز نباشد.

مزیت دیگر وزن سبک این فلز است که جابه‌جایی آن را بسیار آسان می‌کند. مورد دیگر ضد اشتعال بودن این فلز است که از گسترش آتش‌سوزی نیز جلوگیری می‌کند. خاصیت ضد خوردگی و زنگ‌زدگی نیز از دیگر مزیت‌هایی است که در این فلز دیده می‌شود. مزیت مهم دیگر قابل بازیافت بودن آن است که باعث شده کمترین آسیب را به محیط زیست برساند. همچنین این لوله دارای قدرت بالایی در انتقال حرارت است و رسانایی بالایی نیز دارد.

سخن آخر

در این مقاله شما را با کاربرد و مزایای لوله مسی آشنا کردیم. اگ قصد تهیه این محصول را دارید حتما به فروشگاه معتبری برای خرید مراجعه کنید تا با محصول تقلبی روبه ور نشوید. اگر در نصب این محصولات تجربه کافی ندارید حتما از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا از نصب صحیح آنها طمینان داشته باشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید.

امتیاز

رپورتاژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *