گران قیمت ترین گوشواره های جهان به همراه قیمت آنها

گران قیمت ترین گوشواره های جهان به همراه قیمت آنها

گران قیمت ترین گوشواره های جهان به همراه قیمت آنها


به گفته تاریخ‌نگاران، زینت کردن گوش‌ها با سنگ‌های قیمتی، یک آیین قدیمی است که باستان‌ها به حدود ۵۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد و به نظر می‌رسد که هنوز هم علاقه‌مندیم تا جواهرات درخشان را بر گوش‌های خود ببینیم. از گوشواره‌های الماس قطره‌ای ماری آنتوانت دوره لوئیز گرفته تا یک جفت الماس‌های نایاب صورتی و آبی، اینها برخی از گران‌قیمت‌ترین گوشواره‌های جهان تا به امروز هستند.در ادامه این مطلب از مجله انلاین به معرفی گران ترین گوشوار های دنیا میپردازیم .

گوشواره های الماس صورتی آرتمیس و آپولو آبی

گوشواره های الماس صورتی آرتمیس و آپولو آبی

گوشواره های الماس صورتی آرتمیس و آپولو آبی

گوشواره‌های الماس با تراش اشک آرتمیس صورتی و آپولوی آبی که در حراجی ساتبی با قیمتی فوق‌العاده حدود ۷۹ میلیون دلار استرالیا به فروش می‌رسند، رکورد گران‌بها‌ترین گوشواره‌های حراج شده تاکنون را دارند. این گوشواره‌های الماس بی‌بدیل که توسط یک خریدار ناشناس در سال ۲۰۱۷ خریداری شد، مجموعاً بیش از ۳۱ قیراط را به خود اختصاص داد. الماس آبی آپولو به قیمت حدود ۵۸ میلیون دلار استرالیا فروخته شد در حالی که الماس صورتی تقریباً یکسان با آرتمیس با قیمت حدود ۲۱ میلیون دلار استرالیا به فروش رسید.

قیمت‌های غیرمعمول جواهرات در دو سال اخیر به ابعاد جهانی رسیده است. اکنون امکان اضافه کردن گوشواره‌های آرتمیس و آپولو به فهرست وجود دارد. در حالی که الماس‌ها به عنوان یک جفت گوشواره برای فروش معرفی شده بودند، در ۱۶ مه ۲۰۱۷ در حراجی ساتبی در ژنو، به‌صورت تکی به‌فروش رفتند زیرا هر سنگ بسیار منحصربه‌فرد و گرانبها بود. مناقصه الماس‌ اشک ۱۴.۵۴ قیراطی آپولوی آبی نسبتاً سریع بین دو یا سه خریدار تلفنی و در اتاق برگزار شد. قیمت نهایی بزرگ‌ترین الماس آبی رنگ فانتزی بدون عیب و نقص داخلی که تاکنون در حراجی‌ها عرضه شده بود، ۴۲،۰۸۷،۳۰۲ دلار بود. این جواهر یک جایزه بزرگ برای کلکسیونر بود. به‌گزارش GIA، آپولو بلو یک الماس نوع IIb است، گروهی که کمتر از نیمی از یک درصد از کل الماس‌ها را شامل می‌شود. مناقصه الماس‌ اشک ۱۶ قیراطی آرتمیس پینک کمی بیشتر زمان‌بر بود و چند نفر دیگر نیز در این رویداد شرکت کردند. در پایان، الماس‌ فانسی اینتنس پینک به قیمت ۱۵،۳۳۸،۱۷۶ دلار به‌فروش رسید. به‌گزارش GIA، آرتمیس پینک یک الماس نوع IIa است که بهترین الماس موجود است. جالب است بدانید که گوشواره‌های الماس آرتمیس و آپولو با هم خواهند ماند. خریدار که تمایل داشت ناشناس بماند، هر دو سنگ را با قیمت کلی ۵۷،۴۲۵،۴۷۸ دلار خرید.

بیشتر بخوانید : صندوق طلا چیست؟

گوشواره الماس ماری آنتوانت

گوشواره الماس ماری آنتوانت

گوشواره الماس ماری آنتوانت

این گوشواره‌های الماسی که توسط لوئی شانزدهم به ماری آنتوانت هدیه داده شده است، کلّاً حدود ۳۴٫۶ قیراط دارد و دارای یک تاریخچه جالب است. پس از مرگ ماری آنتوانت در جریان انقلاب فرانسه، گوشواره‌های الماس گلابی‌شکل، توسط ناپلئون سوم به امپراطور اوژنی هدیه داده شد و پس از آن به دوشس بزرگ روسیه، تاتیانا یوسفوف، قبل از اینکه به دست جواهرسازانی مثل کارتیه و هری وینستون برسد، اهدا شد. ارزش دقیق گوشواره‌های ماری آنتوانت قابل محاسبه نیست، اما احتمالاً یکی از گوشواره‌های باارزش‌ترین در تاریخ است. گوشواره‌های الماس ماری آنتوانت در نهایت به مؤسسه اسمیتسونیان اهدا شد، جایی که در حال حاضر در موزه ملی تاریخ طبیعی در نمایشگاه قرار دارند.

گوشواره زمرد لورن شوارتز آنجلینا جولی

گوشواره زمرد لورن شوارتز آنجلینا جولی

گوشواره زمرد لورن شوارتز آنجلینا جولی

در مراسم اسکار سال ۲۰۰۹، آنجلینا جولی به تنهایی به همه ما یادآوری کرد که جواهرات زمرد چقدر زیبا هستند. این گوشواره‌ زمرد ۱۱۵ قیراطی که توسط لورین شوارتز طراحی شده است، تقریباً ۳٫۴ میلیون دلار استرالیا فروخته شده و برخی از گرانبهاترین جواهرات زمردی هستند که تا کنون به حراج گذاشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید : نکته های خرید سرویس طلا

گوشواره الماس گلکوندا

گوشواره الماس گلکوندا

گوشواره الماس گلکوندا

این گوشواره‌های الماس به وزن ۲۳٫۱۱ قیراط که از طریق حراجی معروف کریستیز خریداری شده‌اند، در سال ۲۰۱۱ با قیمت بسیار زیادی ۱۲٫۸ میلیون دلار استرالیا به حراج گذاشته شد. این گوشواره‌های درخشان دارای الماس‌های گلکوندا هستند که از معادن گلکوندا در هند استخراج شده‌اند.

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد سفارش ساخت انگشتر طلا

گوشواره الماس

این جفت گوشواره‌های الماس اشک Boehmer et Bassenge با وزن تقریبی ۵۲٫۵۵ و ۵۰٫۴۷ قیراط، شاید جفتی عجیب‌تر از همیشه باشند که تا به حال به فروش رسیده است. این گوشواره الماس با تراش مارکیز به نام Miroir de L’amour با قیمت تقریبی ۲۶ میلیون دلار استرالیا فروخته شد.بزرگترین جفت گوشواره با طول ۲۰۰ سانتیمتر (۷۸٫۷۴ اینچ) است و توسط Ramkumar Sarangapani (هند)، در دبی، امارات متحده عربی در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شد و گوشواره الماس آبی آپولو، به عنوان گران‌ترین گوشواره جهان به ثبت رسید.

منبع : گلدر کالا 

 

امتیاز

طلا و جواهر

زیبا ترین جواهرات دنیاگوشواره طلا لاکچری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *