لیست بهترین گوشی های سری M سامسونگ + قیمت

لیست بهترین گوشی های سری M سامسونگ + قیمت

لیست بهترین گوشی های سری M سامسونگ + قیمت


آخرین تلفن‌های همراه سامسونگ مدل ام، از جمله بهترین تولیدات میان‌رده و اقتصادی این شرکت بزرگ کره‌ای هستند که با هدف تصاحب بازار رقابتی تلفن‌های همراه ارزان، به بازار عرضه می‌شوند. اما کدام گوشی سامسونگ مدل M بهترین است؟

بهترین گوشی‌های سامسونگ مدل M امروز با قیمت‌های مختلف در بازار عرضه شده و طرفداران زیادی دارند؛ با این حال، مشکلات مدل‌های M سامسونگ نیز باعث شده برخی از مصرف‌کنندگان از خرید آنها منصرف شوند. به‌عنوان مثال، در حال حاضر هیچ مدلی که بتوان آن را جزو گوشی‌های ضدآب سامسونگ مدل M دانست، عرضه نشده است، حتی مدل‌های گران‌قیمت‌تر مانند گوشی گلکسی M55 نیز بدون گواهی IP هستند. با این وجود، بهترین گوشی سامسونگ مدل M ممکن است برای بسیاری از مصرف‌کنندگان یک گزینه ایده‌آل باشد.

فهرست بهترین گوشی‌های سامسونگ مدل M

گوشی‌های سامسونگ مدل Galaxy M، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف و به ویژه با ورود به بازار در طیف قیمتی متنوع، به بازار عرضه شده‌اند. در ادامه به مشخصات و قیمت‌های جدیدترین گوشی‌های سامسونگ مدل M خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید از این مدل‌ها را دارید، همراه مجله آنلاین مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل ؛ فروردین ۱۴۰۳

گوشی موبایل سامسونگ مدل M55

گوشی موبایل سامسونگ مدل M55

گوشی موبایل سامسونگ مدل M55

صفحه نمایش: ۶.۷ اینچی نمایشگر سوپر امولد پلاس با فرکانس به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰p

پردازنده: چیپست اسنپدراگون ۷ نسل ۱

سیستم‌عامل: نسخه ۱۴ اندروید با رابط کاربری One UI 6.1

دوربین‌ها: ۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل با استفاده از فناوری لرزش‌گیر اپتیکال

حافظه RAM: ۸ یا ۱۲ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت با قابلیت افزایش ظرفیت توسط کارت حافظه

باتری: ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ ۴۵ وات

قیمت: تقریباً ۳۰۰ دلار

نقاط مثبت: صفحه نمایش سوپر امولد، امکانات نرم‌افزاری گسترده، عملکرد باتری مناسب، شارژ سریع

نقاط ضعف: دمای بالای عملکرد در شرایط بار زیاد، بلندگوهای معمولی

گوشی موبایل سامسونگ مدل M55 در بهار سال ۲۰۲۴ معرفی و به‌عنوان پرچم‌دار سری M وارد بازار شد. با این حال، هنوز اطلاعاتی درباره ورود این گوشی به بازار ایران موجود نیست و سامسونگ بیشتر تمرکز خود را بر بازار هند داشته است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل M55 در طراحی و برخی از مشخصات مانند نسل قبلی خود است. با این حال، با کاهش ظرفیت باتری به میزان ۱۰۰۰ میلی‌آمپر، وزن آن تقریباً ۲۰ گرم کمتر شده است. یکی از تغییرات مهم دیگر، پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات است. همچنین، این گوشی اولین محصول سامسونگ است که از این فناوری استفاده می‌کند، به‌جز مدل‌های پلاس و اولترا از سری گلکسی S.

تغییر مهم دیگر مربوط به استفاده از تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ است. این تراشه از میان‌رده‌های قدرتمند است و در مقایسه با اگزینوس ۱۳۸۰، عملکرد بهتری دارد و با این حال، از لحاظ پشتیبانی از بازی‌ها، در عناوین مختلف بهتر عمل می‌کند.

سامسونگ گلکسی M54، یکی از نمونه‌های برتر سری گوشی‌های سامسونگ M است.

سامسونگ گلکسی M54، یکی از نمونه‌های برتر سری گوشی‌های سامسونگ M است.

سامسونگ گلکسی M54، یکی از نمونه‌های برتر سری گوشی‌های سامسونگ M است.

نمایشگر: دارای صفحه نمایش سوپر امولد با اندازه ۶.۷ اینچ و فرکانس تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰p

پردازنده: از چیپست اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده می‌کند.

سیستم‌عامل: اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1

دوربین‌ها: دارای سه دوربین با رزولوشن‌های ۲، ۸ و ۱۰۸ مگاپیکسل و فناوری لرزش‌گیر اپتیکال

حافظه RAM: ۸ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت قابلیت ارتقاء با کارت حافظه را دارد.

باتری: دارای باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر و پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات

قیمت: اطلاعات در دسترس نیست.

نقاط قوت: صفحه نمایش سوپر امولد، عملکرد قابل توجه، دوربین اصلی با کیفیت بالا، عمر باتری طولانی

نقاط ضعف: دوربین‌های سلفی ضعیف، فاقد سنسور اثرانگشت زیرنمایشگر است.

گوشی سامسونگ گلکسی M54، که در هند با نام گلکسی F54 عرضه شده است، توانسته است ویژگی‌های برجسته گلکسی M53 را با ویژگی‌های گلکسی A54 ترکیب کند و به یکی از برترین گوشی‌های سری M سامسونگ تبدیل شود. از جمله ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توان به استفاده از چیپست قدرتمند اگزینوس ۱۳۸۰، صفحه نمایش با فرکانس تازه‌سازی بالا، باتری با ظرفیت بالا و دوربین اصلی با رزولوشن بالای ۱۰۸ مگاپیکسل اشاره کرد.

گوشی با این مشخصات خود، در سال ۲۰۲۳ به عنوان بهترین گوشی سری M سامسونگ شناخته شده است و حتی نسبت به گلکسی A54 عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد. اما متأسفانه، این گوشی هنوز در بازار ایران عرضه نشده است.

بیشتر بخوانید : آیفون ریفربیش شده چیست و با مدل آکبند چه تفاوتی دارد؟

سامسونگ گلکسی M34 5G؛ جدیدترین گوشی سامسونگ سری M

سامسونگ گلکسی M34 5G؛ جدیدترین گوشی سامسونگ سری M

سامسونگ گلکسی M34 5G؛ جدیدترین گوشی سامسونگ سری M

سامسونگ گلکسی M34 5G، جدیدترین عضو خانواده گوشی‌های سامسونگ سری M است. این گوشی، جایگزین مدل گلکسی M33 5G می‌شود. مانند سایر اعضای این سری، گلکسی M34 5G دارای باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر و پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات است.

در این گوشی از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده شده است، که قبلاً در مدل‌هایی مانند گلکسی A53 و گلکسی A25 مشاهده شده بود. سامسونگ توانسته است این تراشه را به طور قابل توجهی بهینه‌سازی کند، به طوری که در گلکسی M34 5G کمترین میزان لگ یا کندی را تجربه می‌کنیم و گوشی دارای عملکرد سریع و روانی است. هرچند که این تراشه به صورت کامل برای بازی‌های سنگین مناسب نیست، اما برای استفاده روزمره و نیمه‌سنگین کافیست. همچنین، عملکرد دوربین اصلی و دوربین فوق‌عریض نیز بسیار عالی است و ممکن است بهتر از رقبایش باشد. با توجه به تمام این ویژگی‌ها، می‌توان گفت که گلکسی M34 5G یکی از بهترین گوشی‌های سری M سامسونگ در سال ۲۰۲۳ است.

سامسونگ گلکسی M15 5G

گلکسی M15 5G از آخرین اعضای مجموعه گوشی‌های سامسونگ در سری ام است. این گوشی، یکی از میان‌رده‌های اقتصادی سامسونگ در سری M است. متفاوت از بسیاری از رقبای خود، این گوشی از فناوری اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند و از تراشه نسبتا جدید دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس استفاده می‌کند که عملکردی مشابه به هلیو G99 دارد و برای بسیاری از کاربران، کافی است.

یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی، نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز است که دارای یک ناچ قطره‌ای برای دوربین سلفی است. همچنین، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی همراه با تراشه دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس، تضمین می‌کند که شما بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. اما استفاده از باتری بزرگ نیز باعث افزایش وزن گوشی شده و ممکن است استفاده طولانی‌مدت از آن را کمی دشوار کند.

قیمت گوشی سامسونگ 

سامسونگ گلکسی M14 5G؛ از بهترین گوشی های سامسونگ سری M

گوشی موبایل سامسونگ M14 5G یکی از بهترین گزینه‌های دستگاه‌های سامسونگ در سری M محسوب می‌شود. این دستگاه از یک صفحه نمایش PLS LCD به‌اندازه ۶٫۶ اینچی بهره می‌برد که با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰p ارائه شده است. پردازنده‌اش نیز از چیپست Exynos 1330 استفاده می‌کند که عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد، همچنین با باتری بزرگ‌تر و پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات (در نسخه هند) عرضه شده است.

نکته‌ی جالب این گوشی این است که علاوه بر قابلیت ۵G، دارای یک تراشه Exynos 1330 است که باعث ارائه عملکرد قابل قبولی به همراه شارژدهی خوب می‌شود. با این وجود، این گوشی نقاط ضعفی نیز دارد؛ به عنوان مثال، نمایشگر آن با وجود فرکانس تازه‌سازی بالا، نور کافی را ارائه نمی‌دهد و دوربین‌ها نیز با رقبا رقابت نمی‌کنند. همچنین، با توجه به اینکه تراشه Exynos 1330 توانمندی بالقوه‌ای دارد، اما در نسخه پایه با رم ۴ گیگابایتی، عملکرد بهتری ندارد و گاهی اوقات با لگ و کندی همراه است. به همین دلیل، در صورت امکان، خرید نسخه با رم ۶ گیگابایتی را توصیه می‌کنیم، البته اگر این گوشی در بازار ایران عرضه شود.

گوشی موبایل M04

نمایشگر: ۶.۵ اینچی PLS LCD با رزولوشن ۷۲۰p

پردازنده: Helio P35

سیستم‌عامل: اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI Core 4.1

دوربین‌ها: ۲ + ۱۳ مگاپیکسل

رم: ۴ گیگابایت

حافظه: ۶۴/۱۲۸ گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه

باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۱۵ وات

قیمت: حدود ۵ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده بهینه، عملکرد قابل قبول دوربین در نور کافی، شارژدهی طولانی

نقاط ضعف: رزولوشن ۷۲۰p نمایشگر، سرعت شارژ پایین

گوشی موبایل M04 ارزان‌ترین گزینه در خانواده گلکسی M سال ۲۰۲۴ است. این گوشی هم‌مشخصاتی با گلکسی A04e دارد با این تفاوت که گلکسی A04e با قیمتی مقرون به صرفه‌تر در دسترس است.

با وجود همین مشخصات، گوشی M04 هنوز وارد بازار ایران نشده است، اما در دیگر بازارها با قیمتی نزدیک به ۵ میلیون تومان قابل دسترسی است. این گوشی از پردازنده Helio P35 استفاده می‌کند که از مصرف کمی برخوردار است و فقط با ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود. به دلیل ویژگی‌های این گوشی، بهتر است برای استفاده روزمره در نظر گرفته شود و برای استفاده‌های سنگین‌تر مناسب نیست.

گوشی موبایل M13 از سری محصولات سامسونگ

گوشی موبایل M13 از سری محصولات سامسونگ

گوشی موبایل M13 از سری محصولات سامسونگ

نمایشگر: ۶.۶ اینچ PLS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰p / در نسخه ۵G اندازه نمایشگر ۶.۵ اینچ با رزولوشن ۷۲۰p است

پردازنده: Exynos 850 / MediaTek Dimensity 7000 در نسخه ۵G

سیستم‌عامل: اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI Core 4.1

دوربین‌ها: ۲ + ۵ + ۵۰ مگاپیکسل / در نسخه ۵G دوربین ۲ + ۵۰ مگاپیکسل است

رم: ۴ گیگابایت / در نسخه ۵G حداکثر ۶ گیگابایت رم

حافظه: ۱۲۸/۶۴ گیگابایت با قابلیت استفاده از کارت حافظه

باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر / در نسخه ۴G باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر دارد

قیمت: نسخه ۴G از ۶ میلیون تومان / نسخه ۵G از ۸ میلیون تومان

نقاط قوت: باتری با ظرفیت بالا و پردازنده کم‌مصرف، نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰p در مدل ۴G

نقاط ضعف: محدودیت رم به ۴ گیگابایت در نسخه ۴G، نسخه ۵G بدون دوربین فوق‌عریض، رزولوشن ۷۲۰p در نسخه ۵G

گوشی موبایل M13 یکی از محصولات منحصر به فرد سامسونگ است که در سه نسخه مختلف عرضه شده است. نسخه استاندارد ۴G از پردازنده Exynos 850 استفاده می‌کند و با حداکثر ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و دارای دوربین فوق‌عریض است.

نسخه دوم این گوشی مخصوص بازار هند است و با توجه به طراحی متفاوت در بخش دوربین و همچنین مشخصات فنی مشابه، تنها تفاوت آن در حافظه RAM بیشتر است که می‌توان آن را با حداکثر ۶ گیگابایت رم خریداری کرد. همچنین نسخه هند از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند که باعث افزایش وزن آن می‌شود.

اما نسخه سوم این محصول با نام گلکسی M13 5G (تصویر بالا) به بازارهای جهانی عرضه شده است. این نمونه از گوشی از پردازنده دیمنسیتی ۷۰۰ به جای اگزینوس ۸۵۰ استفاده می‌کند. همچنین حداکثر ظرفیت RAM و حافظه داخلی آن به ترتیب ۶ و ۱۲۸ گیگابایت است. با این حال، به‌طور متفاوت از دو مدل قبلی، این نسخه دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p و بدون دوربین فوق‌عریض است. در سایر جنبه‌ها، مشخصات آن به‌طور کامل با نسخه جهانی ۴G این مدل همخوانی دارد.

برترین گوشی از سری M از نظر دوربین

اگر به دنبال انتخاب بهترین گوشی از سری M از لحاظ دوربین باشید، گلکسی M54 را در نظر بگیرید. این گوشی با دارا بودن دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه شده و توانایی ثبت تصاویر با وضوح و دقت بالا را دارد. این دستگاه قادر است بخش زیادی از جزئیات صحنه‌ها را نیز ثبت کند و در عین حال از نویز کمی در تصاویر برخوردار است. با استفاده از این دوربین و ثبت تصاویر با رزولوشن اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، می‌توانید جزئیات بیشتری را در عکس‌ها به دست آورید. در گالری زیر، نمونه‌هایی از تصاویر گرفته شده توسط دوربین اصلی این گوشی را مشاهده کنید:

دوربین گسترده‌لگنش هرچند از نظر دامنه داینامیک معمولی است، اما در مقایسه با بسیاری از رقبا عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید : نقد و بررسی گوشی Galaxy A25 سامسونگ ، قبل از خرید بخوانید !

برترین گوشی‌های سامسونگ سری M از لحاظ عمر باتری

تمامی گوشی‌های سامسونگ سری M از نظر باتری جزو بهترین‌ها هستند و می‌توانند حداقل تا یک روز به راحتی استفاده شوند؛ از جدیدترین مدل‌ها تا مدل‌هایی که چند سال از عرضه آن‌ها گذشته است. از این نظر، تفاوت قابل توجهی بین آن‌ها وجود ندارد و می‌توانید با اطمینان هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید. از گلکسی M54 تا M34 یا حتی مدل‌هایی با قیمت اقتصادی‌تر مثل M15 5G، همه می‌توانند در بخش عمر باتری، عملکرد مطلوبی داشته باشند.

پرسش‌های متداول

  1. تفاوت گوشی‌های سامسونگ سری M با A چیست؟

گوشی‌های سری M سامسونگ از شارژدهی قوی‌تری برخوردار هستند. ۲٫ گوشی‌های سری A سامسونگ طراحی زیبا و محبوب‌تری دارند. ۳٫ گوشی‌های سری M سامسونگ تا به امروز بیشتر از طریق فروش آنلاین به مصرف‌کنندگان ارائه می‌شوند.  حتی در مدل‌های رده‌بالای خود، سری M سامسونگ فاقد گواهی IP مقاومت در برابر آب هستند.

  1. جدیدترین گوشی سامسونگ سری M کدام است؟

در حال حاضر گلکسی M55 و گلکسی M15 5G به عنوان جدیدترین گوشی‌های سامسونگ سری M شناخته می‌شوند، اما هر دوی آن‌ها هنوز به بازار ایران وارد نشده‌اند.

  1. قیمت گوشی‌های سامسونگ سری M چقدر است؟

از نظر قیمت، گوشی‌های سری M سامسونگ معمولا ارزان‌تر از سری A هستند. گران‌ترین گوشی‌های سری M، حداکثر ۱۵ میلیون تومان و ارزان‌ترین آن‌ها نیز حداقل ۵ میلیون تومان هزینه دارند.

پایان‌نامه

در این مقاله به معرفی بهترین گوشی‌های سامسونگ سری M پرداخته و ویژگی‌ها و مشخصات هر یک را بررسی کرده‌ایم. اگرچه انواع گوشی‌های سری M سامسونگ ممکن است گیج‌کننده به نظر برسند، اما کاربران دارای انتخاب‌های بیشتری برای گوشی مورد نظر خود هستند و می‌توانند بر اساس نیازهای خود بهترین گزینه را پیدا کنند. نظر شما در مورد گوشی‌های سری M سامسونگ چیست؟ آیا تا به حال تجربه استفاده از آن‌ها داشته‌اید؟ نظرات خود را در قسمت پایین و در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : ۱۹ کالا 

 

امتیاز

موبایل

خرید گوشیخرید موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *