نقد و بررسی گوشی Galaxy A25 سامسونگ ، قبل از خرید بخوانید !

نقد و بررسی گوشی Galaxy A25 سامسونگ ، قبل از خرید بخوانید !

نقد و بررسی گوشی Galaxy A25 سامسونگ ، قبل از خرید بخوانید !


در سال‌های اخیر، شرکت سامسونگ با ارائه گوشی‌های هوشمند سری A، بازار گوشی‌های اقتصادی تا میانه رده را هدف قرار داده و موفق شده است که سهم بازار قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. گوشی Galaxy A25 سامسونگ، که در دسامبر ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۲) معرفی و عرضه شد، به عنوان جدیدترین مدل اقتصادی شرکت به بازار عرضه شده است. واقعیت این است که سری A2x در میان گوشی‌های اقتصادی و میانه رده قرار می‌گیرد و نمی‌توان آن را کاملاً اقتصادی یا کاملاً میانه رده دانست. اخیراً، گوشی Galaxy A25 سامسونگ هم وارد بازار ایران شده است و اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب و امکانات خوب از برند سامسونگ هستید، می‌توانید با مرور گوشی Galaxy A25 سامسونگ در مجله انلاین ، بررسی کنید که آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی Samsung Galaxy A25 سامسونگ

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی Samsung Galaxy A25 سامسونگ

طراحی گوشی Samsung Galaxy A25 بسیار شبیه به مدل پرچم‌دار گوشی S23 سامسونگ است و این مسئله با توجه به ظاهر زیبا و طراحی کم‌حجم این سری، قابل درک است. سامسونگ اقدام به توسعه زبان طراحی مشابه با سری Galaxy S23 در تمامی گوشی‌های خود نموده تا هر فرد، بدون توجه به نوع گوشی و قیمت آن، تجربه مشابهی داشته باشد. گوشی Galaxy A25 سامسونگ از طراحی کاملاً صاف استفاده می‌کند. در قسمت پشتی، از یک تکسچر و جنس مشبک استفاده شده است که حس لوکس‌تری را ایجاد می‌کند. جزیره دوربین‌ها به صورت بسیار صاف و بدون برآمدگی زیادی طراحی شده و سه لنز اصلی به صورت عمودی با یک فلش LED ترکیب شده‌اند. تنها از یک محافظ فلزی برای اطراف آن‌ها استفاده شده تا آسیب نبینند. پنل جلویی گوشی دارای حاشیه‌های نسبتاً زیادی است که با برش Infinity-U یا ناچ قطره‌ای، اقتصادی بودن گلکسی A25 سامسونگ را یادآور می‌شود.

این گوشی با قطر ۸٫۳ میلی‌متر و وزن ۱۹۷ گرمی، در دستان شما خوب قرار می‌گیرد و از دست رفتن آن به راحتی جلوگیری می‌کند. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا روی لبه راست گوشی قرار دارند و با وجود تغییرات کوچکی، در ناحیه دکمه‌ها برآمدگی به نام Key Island وجود دارد که تمام دکمه‌ها برای دسترسی آسان‌تر در آن قرار دارند. سنسور اثر انگشت نیز در این قسمت قرار دارد و سرعت و دقت قابل قبولی را فراهم می‌کند. درگاه سیم‌کارت به صورت هیبریدی طراحی شده است که امکان استفاده از دو سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظه را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که هیچ گواهی ضدآب و گرد و غبار یا حتی استفاده از صفحه نمایش محافظ گوریلا گلس با این گوشی وجود ندارد.

بدنه از جنس پلاستیک پلی‌کربنات تهیه شده و اگرچه به خوبی به گوشی‌های بالارده و پرچمدار سامسونگ نمی‌رسد، اما خوشبختانه با نگاه به احساس چیپ بودن متریال در دست گرفتن گوشی A25، این موضوع به چشم می‌آید! استفاده از بدنه کاملاً پلاستیکی به سامسونگ این امکان را می‌دهد که در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند و منابع خود را در بخش‌های دیگر مانند نمایشگر به کار گیرد. سامسونگ گلکسی A25 با ارائه رنگ‌های متنوعی از جمله آبی روشن (Fantasy Blue)، زرد لیمویی (Personality Yellow)، مشکی مات (Brave Black) و آبی تیره (Optimistic Blue) به بازار عرضه شده است. کلیتا، گوشی A25 سامسونگ با یک طراحی مناسب و خوب، همچنین استفاده از متریال با کیفیت و اعمال تغییراتی همچون Key Island، یک گوشی اقتصادی مناسب و قابل قبول را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید : کدام گلکسی واچ سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارد؟

بررسی نمایشگر Galaxy A25 سامسونگ

بررسی نمایشگر Galaxy A25 سامسونگ

بررسی نمایشگر Galaxy A25 سامسونگ

سامسونگ در بخش نمایشگر تمام تلاش خود را کرده است و از یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن FHD+ برای این گوشی استفاده کرده است که منجر به ایجاد تراکم پیکسلی ایده آل ۳۹۶ppi در هر اینچ شده است. با خرید گوشی Galaxy A25 سامسونگ، شما یک نمایشگر مناسب با ویژگی‌های پیشرفته مانند نرخ تازه‌سازی بالای ۱۲۰Hz دریافت می‌کنید که نسبت به گوشی a24 سامسونگ که صفحه نمایش ۹۰ هرتزی داشت، پیشرفت چشمگیری به حساب می آید. این پنل همچنین در زیر نور مستقیم خورشید مشکلی نخواهد داشت، زیرا بیشینه روشنایی ۱۰۰۰ نیتی موجب می‌شود گوشی Galaxy A25 سامسونگ زیر نور مستقیم خورشید هم خوانی خود را حفظ کند. همیشه نمایشگر به عنوان نقطه قوت سامسونگ در رقابت میان پرچم‌دارها و گوشی‌های بالارده بوده است، حالا سامسونگ این خواسته را در بازه های قیمتی اقتصادی تر هم به دست آورده است.

بررسی عملکرد پردازشی و نرم‌افزاری Galaxy A25 سامسونگ

سامسونگ، گوشی Galaxy A25 را با استفاده از چیپست Exynos 1280 5G تجهیز کرده است. این چیپست ممکن است قدیمی باشد اما از جمله چیپست‌هایی است که از سوی سامسونگ آزمایش شده و قابل اعتماد است. این چیپست دارای یک پیکربندی هشت هسته‌ای CPU است که شامل دو هسته Cortex-A78 با سرعت ۲٫۴ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت ۲٫۰ گیگاهرتز می‌باشد. عملکرد این چیپست در اجرای برنامه‌ها و وظایف چندگانه قابل قبول است. همچنین دارای پردازنده گرافیکی Mali-G68 است که می‌تواند بازی‌هایی با تنظیمات گرافیکی متوسط را با فریم‌ریت مناسب اجرا کند.

در زمینه حافظه داخلی و RAM، Galaxy A25 با حداکثر ۶GB/8GB RAM و ۱۲۸GB یا ۲۵۶GB حافظه داخلی عرضه شده است. این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6 استفاده می‌کند که تجربه کاربری به روزی را فراهم می‌کند. همچنین، سامسونگ قول داده است که برای این گوشی ۴ سال به‌روزرسانی اندروید و ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه می‌دهد که این امر تجربه نرم‌افزاری قابل قبولی را برای یک گوشی اقتصادی فراهم می‌کند.

همچنین، Galaxy A25 از اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند و از Wi-Fi دو بانده نسل ۵، بلوتوث ۵٫۳، سنسور اثر انگشت فیزیکی در لبه کناری و NFC نیز پشتیبانی می‌کند. در کل، این گوشی با عملکرد مناسب و رابط کاربری بدون لگ و باگ، تجربه استفاده مطلوبی را ارائه می‌دهد.

بررسی دوربین گوشی Samsung Galaxy A25

بررسی دوربین گوشی Samsung Galaxy A25

گوشی Galaxy A25 سامسونگ همانند سایر گوشی‌های سری A دارای یک سامانه دوربین سه‌گانه است. دوربین اصلی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسل و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل دارایی این گوشی هستند. عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی بسیار خوب هستند و دارای جزئیات زیادی، دامنه دینامیک مناسب، تعادل رنگ عالی و رنگ‌های زنده و زیبا هستند.

حتی در شرایط نور کم، عکس‌های ثبت شده قابل استفاده هستند ولی البته کیفیت جزئیات کمتری دارند و رنگ‌ها کمی کم‌رنگ تر هستند. این موضوع در مورد حالت پرتره نیز صادق است و عکس‌های پرتره به طور کل خوب به نظر می‌رسند. افکت محو شدن پس‌زمینه به نسبت طبیعی است و لبه‌های اطراف سوژه به طور متناسب با پس‌زمینه محو می‌شوند. دوربین فوق‌عریض امکان عکاسی لنداسکیپ و عکس‌های گروهی را فراهم می‌کند.

در مورد دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل، امکانات آن کمتر از دوربین اصلی است و تصاویر نسبتاً نرم‌تری تولید می‌کند. اما این نشان دهنده کارایی آن برای عکاسی ماکرو در شرایط نوری مناسب است ولی در شرایط دیگر کارایی آن ممکن است محدود باشد.

در قسمت جلویی گوشی، یک دوربین سلفی با سنسور ۱۳ مگاپیکسل وجود دارد که تصاویر با کیفیت مناسبی تولید می‌کند، بدون نیاز به اعمال فیلترهای اضافی. در زمینه ضبط ویدیو، دوربین اصلی می‌تواند ویدیوها را با کیفیت ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند، که پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی این دوربین است. همچنین، دوربین سلفی می‌تواند ویدیوها را با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

دوربین اصلی همچنین از لرزشگیر دیجیتال gyro-EIS پشتیبانی می‌کند که هرچند به خوبی لرزشگیر اپتیکال OIS نیست، اما با در نظر گرفتن بازه قیمتی گوشی، این ویژگی به عنوان یک مزیت قابل توجه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید : بهترین گوشی ایسوس؛ معرفی بهترین گوشی های زنفون و راگ فون ASUS

بررسی عملکرد باتری و سایر امکانات گوشی Samsung Galaxy A25

گوشی Samsung Galaxy A25 با یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارائه شده است که به طور معمول برای گوشی‌های مدرن تلفن همراه قابل قبول است. این باتری به ادعای سامسونگ می‌تواند بیش از ۲ روز استفاده را تأمین کند، البته با استفاده متوسط. اما اگر شما یک بازیکن بازی‌های موبایلی هستید یا از برنامه‌های سنگین استفاده می‌کنید، ممکن است باتری تنها یک روز کامل را بتواند تحمل کند. به هر حال، وقتی باتری به اتمام برسد، می‌توانید از شارژ سریع با توان ۲۵ واتی پشتیبانی کنید که می‌تواند گوشی را در حدود ۸۰ دقیقه به طور کامل شارژ کند. متأسفانه، این شارژر در جعبه گوشی موجود نیست و باید به طور جداگانه خریداری شود. این امر به ویژه برای گوشی‌های اقتصادی یک ضعف به شمار می‌رود. هزینه خرید شارژر جداگانه حدود ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود، که باید قبل از خرید گوشی به این هزینه اضافی توجه کنید، به خصوص زمانی که رقبای قدرتمند چینی مانند شیائومی شارژرهای سریع‌تری را همراه با گوشی ارائه می‌دهند.

مشاهده قیمت گوشی a 25 سامسونگ 

بررسی اسپیکر گوشی Samsung Galaxy A25

گوشی Samsung Galaxy A25 همانند اکثر گوشی‌های ارزان قیمت، به دلیل حضور جک ۳٫۵ میلیمتری صدا امکان استفاده از هدفون‌های سیمی را فراهم می‌کند، بنابراین می‌توانید از هدفون‌های سیمی خود برای گوش دادن به موسیقی یا تماس گرفتن استفاده کنید و نیازی به تهیه هدفون‌های بلوتوثی نخواهید داشت. این گوشی با اسپیکر استریو ارائه شده است که صدایی مناسب ولی کیفیتی معمولی ارائه می‌دهد که در این رده قیمت قابل قبول است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید گوشی گیمینگ بالا رده | زمستان ۱۴۰۲

جمع‌بندی

گوشی Samsung Galaxy A25 با ویژگی‌هایی مانند اتصال ۵G، صفحه نمایش با فرکانس رفرش بالا، صفحه‌نمایش با نور مطلوب، عملکرد قابل قبول پردازنده در این رده قیمتی و زمان ماندگاری باتری عالی، یک گزینه جذاب برای افرادی است که به دنبال یک گوشی اقتصادی و با عملکرد مناسب هستند. حتی دوربین‌های آن، به‌ویژه دوربین اصلی، عکس‌های قابل قبولی را ثبت می‌کنند. البته دوربین فوق‌عریض و ماکرو کیفیت بالایی ندارند، اما عملکرد مطلوب دوربین اصلی برخی از این نقاط ضعف را تا حدی جبران می‌کند. ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی‌مدت توسط Samsung از مزایای دیگر این گوشی است که تقریباً هیچ گوشی دیگر در این رده قیمتی و حتی بالاتری آن را نمی‌تواند ارائه دهد. با این حال، این گوشی دارای نقاط ضعفی نیز است، از جمله عدم داشتن گواهی IP، نبود شارژر در جعبه، حاشیه‌های بزرگ صفحه‌نمایش و طراحی قدیمی آن، و همچنین عدم وجود گوریلا گلس محافظ. با توجه به تمام این موارد و قیمت تقریبی ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومانی آن، در زمان نگارش این مقاله، انتخاب این گوشی برای برخی افراد ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین توصیه آن بستگی به نیازها و اولویت‌های شما دارد.

منبع : موبو نیوز 

5/5 - (1 امتیاز)

موبایل

برسی گوشیبرسی موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *