بهترین سریال ترکی ۲۰۲۴ | لیست سریال های مورد انتظار ترکیه در سال جدید

بهترین سریال ترکی 2024 | لیست سریال های مورد انتظار ترکیه در سال جدید

بهترین سریال ترکی 2024 | لیست سریال های مورد انتظار ترکیه در سال جدید


آیا شما از طرفداران مجموعه‌های تلویزیونی ترکیه هستید و تمایل دارید در مورد سریال‌های ترکیه سال ۲۰۲۴ بیشتر بدانید؟ در ادامه مقاله زیر، با معرفی لیستی از سریال‌های ترکیه موردانتظار در سال ۲۰۲۴ همراه خواهیم بود.

صنعت سریال‌سازی ترکیه جایگاهی بسیار مهم و معتبر در صنعت سریال‌های جهان دارد و هر سال سریال‌های جذاب و متنوعی از تلویزیون و پلتفرم‌های اینترنتی این کشور پخش می‌شوند تا مخاطبان در سراسر جهان را جذب کنند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کشور، برنامه‌ریزی دقیق برای پخش سریال‌هاست. برخلاف کشورهای دیگر مانند آمریکا که دارای زمانبندی مشخصی برای پخش سریال‌ها هستند، در ترکیه و ایران سریال باید به مرحله آماده برای پخش برسد و سپس یک شبکه آن را به روی آنتن ببرد. به همین دلیل، جدول زمانی مشخصی برای پخش سریال‌ها وجود ندارد.

از آنجایی که هنوز سال ۲۰۲۴ آغاز نشده است، نمی‌توانیم تاریخ دقیق پخش سریال‌های مرتبط با آن را مشخص کنیم. اما در این مقاله به معرفی برخی از موردانتظارترین و معروف‌ترین سریال‌های ترکیه در سال ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت.با مجله انلاین همراه باشید.

سریال های ترکی ۲۰۲۴

در ادامه، ۱۵ عنوان تایید شده از سریال‌های ترکیه که در شبکه‌های تلویزیونی این کشور یا به صورت آنلاین پخش خواهند شد، معرفی می‌شود.

ستاره‌ها دور از منند (Yıldızlar Bana Uzak)؛ یکی از سریال‌های ترکیه در سال ۲۰۲۴

ستاره‌ها دور از منند (Yıldızlar Bana Uzak)؛ یکی از سریال‌های ترکیه در سال 2024

تاریخ انتشار: ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۰ دی ۱۴۰۲)

امتیاز IMDb: 7.1

کارگردان: بهادیر اینجه و دوریم یالچین

بازیگران: فورکان آندیچ، بورجو کیراتلی

شبکه پخش: ATV

تعداد قسمت: ۴

عنوان دیگر جدیدترین سریال‌های ترکیه در سال ۲۰۲۴ “ستاره‌ها دور از منند” است که بهادیر اینجه و دوریم یالچین آن را کارگردانی کردند. این سریال با بازیگران قدرتمندی پرده برداری شد، اما پس از ۴ قسمت تصمیم به اتمام آن گرفته شد. داستان ستاره‌ها دور از منند درباره دو شخصیت اصلی، قدیر و آسلی است که عاشق یکدیگر هستند، اما به دلیل اتفاقات و دشمنی‌ها، قدیر به قتلی متهم می‌شود و زوج به نظر می‌رسد از هم جدا می‌شوند، اما آیا این واقعیت دارد؟

بیشتر بخوانید : معرفی فیلم هندی جوان (Jawan) + نقد و برسی فیلم جدید شاهرخ خان

باد تپه‌ای (Ruzgarli Tepe)

باد تپه‌ای (Ruzgarli Tepe)

تاریخ انتشار: ۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۲)

امتیاز IMDb: 5.5

کارگردان: عمر بایکول و بولنت دوعان

بازیگران: گوکبرک ییلدیریم، جمره آردا، زینب سارپیل بوزکورت

شبکه پخش: Kanal 7

سریال “باد تپه‌ای” یکی از سریال‌های جدید ترکیه در سال ۲۰۲۴ است که از شبکه Kanal 7 ترکیه پخش می‌شود و به مخاطبان بسیار توجه شده است. این اثر را عمر بایکول و بولنت دوعان به اجرا درآورده‌اند. داستان این سریال درباره دختری محبوب و ماجراجو به نام زینب است که همیشه پشت یک پوشش از آرامش روحیه خود را مخفی می‌کند. از سوی دیگر، مردی به نام خلیل با گذشته‌ای تلخ و سرنوشت نامطلوب مواجه است. این دو شخصیت به هم نزدیک می‌شوند و اتفاقات جدیدی در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد.

رقیب عشق (Aşka Düşman)؛ از مجموعه‌های ترکیه در سال ۲۰۲۴

رقیب عشق (Aşka Düşman)؛ از مجموعه‌های ترکیه در سال 2024

تاریخ انتشار: ۴ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۴ دی ۱۴۰۲)

امتیاز IMDb: 4

کارگردان: مسعوده ارارسلان

بازیگران: نازان کسال، جم ییعیت اوزوم‌اوغلو، بوسه مرال، ابرو آیکاچ

شبکه پخش: TV8

تعداد قسمت: ۴

اگر به مجموعه‌ی “فضیلت خانم و دخترانش” علاقه‌مند بوده‌اید، با نازان کسال در نقش مادری که همیشه تلاش می‌کند دخترانش را برای ازدواج و کسب ثروت تشویق کند، آشنا هستید. اما در “رقیب عشق”، اوضاع کمی متفاوت است. این سریال، در سال ۲۰۲۴، داستان یک مادر به نام اینجی را روایت می‌کند که به شدت از عشق دخترش، که نامش همانند خودش “عشق” است، منع می‌کند. این سریال دارای سرنوشت نامعلومی است و ممکن است با چهار قسمت به پایان برسد.

کوبرا (Kübra)؛ از مجموعه‌های ترکیه در سال ۲۰۲۴

تاریخ انتشار: ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۸ دی ۱۴۰۲)

امتیاز IMDb: 6.3

کارگردان: یاغمعمور تایلان، دورول تایلان

بازیگران: چاعاتای اولوسوی، آسلیهان مالبورا، پینار توک

شبکه پخش: Netflix

تعداد قسمت: ۸

سریال “کوبرا” یکی از مجموعه‌های ترکیه در سال ۲۰۲۴ بود که در آن حضور چاعاتای اولوسوی مشهود بود. این مجموعه از طریق پلتفرم نتفلیکس به نمایش درآمد و با استقبال خوبی مواجه شد. همچنین فصل دوم این سریال تأیید شده است. داستان این سریال اغراق‌آمیز و جالب است. حول محور یک مرد به نام گوکهان دورقه‌ای پیچیده می‌گردد که با چالش‌های مالی مواجه است، اما سعی می‌کند با تلاش‌هایش نیازهای خود را برآورده کند و به زودی با دختری که دوستش دارد ازدواج کند. اما پیام‌های عجیبی از یک شخص مجازی به نام “کوبرا” زندگی او را به‌طور کامل تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی ؛ از بازی با قلب تا مالفیسنت

(Gaddar)

تاریخ انتشار: ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۹ دی ۱۴۰۲)

نمره IMDb: 7.3

کارگردان: سینان اوزتورک

بازیگران: چاعاتای اولوسوی، سمیه آیدوغان، اونور سایلاک

شبکه پخش: Fox

از میان سریال‌های جدید سال ۲۰۲۴ در ترکیه، باید به مرثیه اشاره کرد که توسط سینان اوزتورک کارگردانی شده است و حضور چاعاتای اولوسوی، ستاره این سریال، پس از سال‌ها مجدداً در یک سریال را مشاهده می‌کنیم. این سریال به عنوان یکی از برجسته‌ترین سریال‌های سال جدید تا کنون شناخته شده است و پس از پایان آن، سریال دیگری به نام “یک شخص دیگر” به جایگاه آن پرداخته شد.

داستان این مجموعه حول مردی به نام داعهان می‌چرخد که پس از سال‌ها خدمت در نیروی سربازی به خانه بازمی‌گردد، اما متوجه می‌شود که نامزدش او را ترک کرده و برادرش به مسیر نامناسبی کشیده شده است. زندگی داعهان به هم می‌ریزد و او مجبور می‌شود به دلیل حفظ همه چیزی که دوست دارد، به قاتلی بی‌رحم تبدیل شود.

سریال دانه‌های مروارید (İnci Taneleri)

سریال دانه‌های مروارید (İnci Taneleri)

سریال دانه‌های مروارید (İnci Taneleri)

تاریخ انتشار: ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴ (۵ بهمن ۱۴۰۲)

نمره IMDb: 6.4

کارگردان: شنول سونمز

بازیگران: ییلماز اردوعان، هازار ارگوچلو، سلما ارگچ، کوبیای آکا

شبکه پخش: Kanal D

سریال گرانبها یا همان دانه‌های مروارید، یک اثر جدید ترکیه در سال ۲۰۲۴ است که توسط شنول سونمز کارگردانی شده و ییلماز اردوعان نویسنده فیلمنامه آن می‌باشد. این مجموعه پس از انتشار به ستایش مخاطبان رسیده است. داستان سریال درباره یک معلم تاریخ به نام اعظم می‌باشد که سال‌ها پیش به اتهام قتل همسرش در زندان به سر می‌برد. پس از آزادی، او با یک رقاصه به نام دلبر آشنا می‌شود. اعظم، تنها یک دختر دارد و تمام تلاش او در جمع‌آوری خانواده‌اش است که دوباره زیر یک سقف زندگی کنند.

سریال کف (Kopuk)

تاریخ انتشار: ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴ (۷ بهمن ۱۴۰۲)

نمره IMDb: 7.6

کارگردان: کورای کریم‌اوغلو

بازیگران: کان ییلدیریم، بیران داملا ییلماز، سارپ آکایا، سرای کایا

شبکه پخش: Fox

سریال کف، یکی از سریال‌های موردانتظار در سال ۲۰۲۴ است که توسط کورای کریم‌اوغلو کارگردانی شده است و از بازیگران محبوبی همچون کان ییلدیریم و بیران داملا ییلماز برخوردار است. این سریال به صورت اختصاصی در شبکه Fox پخش خواهد شد و داستان آن الهام گرفته از افسانه‌ی رابین هود است که در آن شخصی به نام فرهان، از ثروتمندان می‌دزد و آن را به فقرا می‌دهد. اما با وقوع یک حادثه، او تصمیم می‌گیرد به عنوان شخصی دیگری به دنیای جنایت وارد شود.

سریال یک عشق است (Bir Sevdadır)

سریال یک عشق است (Bir Sevdadır)

سریال یک عشق است (Bir Sevdadır)

تاریخ انتشار: ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ بهمن ۱۴۰۲)

نمره IMDb: 8.5

کارگردان: مهمت بوزداغ

بازیگران: فیاض شریف اوعلو، سوده زلال گولر، اکین مرت دایماز

شبکه پخش: TRT 1

سریال یک عشق است نیز جزو لیست سریال‌های منتظره سال ۲۰۲۴ است که به کارگردانی مهمت بوزداغ ساخته شده و از شبکه TRT1 پخش می‌شود. داستان این سریال درباره‌ی دختری ثروتمند به نام فرهنگ است که پس از مرگ پدرش تمام ثروت خانوادگی را از دست می‌دهد و با یک بازیکن فوتبال آشنا می‌شود.

سریال بهار (Bahar)

کارگردان: نسلیهان یشیلیورت

بازیگران: دمت اوگار، بوعرا گولسوی، مهمت ییلماز آک

شبکه پخش: Show tv

سریال بهار نیز به جمع سریال‌های منتظره سال ۲۰۲۴ می‌پیوندد که انتظار می‌رود در شبکه Show TV پخش شود. داستان این اثر درباره‌ی زنی به نام بهار است که زندگی خود را به عنوان یک زن ثروتمند داشته ولی پس از وقوع اتفاقاتی به دنیای جدیدی متفاوت و ناخواسته وارد می‌شود.

سریال داستان خاکستری (Kül Masalı)

کارگردان: متین بالک‌اوعلو (Metin Balekoğlu)

بازیگران: گوکهان آلکان، سودا ارگینج

شبکه پخش: TRT 1

داستان خاکستری یک سریال ترکی ۲۰۲۴ است که از شبکه TRT 1 پخش خواهد شد و متین بالک‌اوعلو کارگردانی آن را برعهده دارد. این داستان حول محور شخصیت آرات پسر یک خانواده ثروتمند و دختری فقیر به نام اوزگه است که در نگاه اول عاشق شده و باهم ازدواج می‌کنند. اما نتیجه این ازدواج چه خواهد بود؟

بیشتر بخوانید : بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید . خفن ترین های ۲۰۲۳

سریال پیش از تو (Senden Önce)

سریال پیش از تو (Senden Önce)

سریال پیش از تو (Senden Önce)

کارگردان: فریده کایتان (Feride Kaytan)

بازیگران: آلپ نوروز، سینم اونسال، نیلپری شاهین کایا

شبکه پخش: Kanal D

شبکه Kanal D در سال ۲۰۲۴ با سریال جدید پیش از تو به کارگردانی فریده کایتان به مخاطبان خود خوش آمد گفته است. این سریال داستان دو زن را روایت می‌کند که در موقعیت‌های چالش برانگیزی قرار گرفته‌اند و مجبور به نمایش قدرت خود در مقابل یکدیگر هستند. در میان اینها، یک مرد نیز درگیر شده و داستان به سمت خیانت و وفاداری پیش می‌رود.

اتاق بعدی (Yan Oda) ؛ از سریال های ترکی ۲۰۲۴

کارگردان: چاعری ویلا لوستووال (Çağrı Vila Lostuval)

بازیگران: جانر جیندوروک، شوال سام، اوکتای چوبوک، ملک بایکال

شبکه پخش: Star TV

سریال اتاق بعدی یکی از سریال‌های جدید ترکیه ۲۰۲۴ است که توسط چاعری ویلا لوستووال کارگردانی شده و از شبکه استار تی وی پخش خواهد شد. داستان این اثر هنوز کاملاً مشخص نشده و تنها اطلاعاتی که داریم این است که با یک ازدواج آغاز خواهد شد.

سریال فاتح (Fatih)

کارگردان: شافاک بال (Şafak Bal)

بازیگران: سرکان چای‌اوغلو، طوبی اونسال، فکرت کوشکان

شبکه پخش: TRT1

فاتح ممکن است یکی از برترین سریال‌های ترکیه در سال ۲۰۲۴ باشد. این اثر توسط شافاک بال کارگردانی شده است و با حضور بازیگران معروف، از جمله سرکان چای‌اوغلو، طوبی اونسال و فکرت کوشکان، ساخته شده است. این سریال در شبکه TRT1 پخش می‌شود و دارای ژانر تاریخی می‌باشد که دوران عصر جنگ اترک را به تصویر می‌کشد.

سریال علی کارا (Alı-Kara)

کارگردان: دنیز یورولمزار (Deniz Yorulmazer)

بازیگران: آلپرن دویماز

شبکه پخش: –

سریال علی کارا نیز به عنوان یکی از مجموعه‌های جدید ترکیه شناخته می‌شود، اما هنوز شبکه پخش آن مشخص نشده است. در این سریال، آلپرن دویماز نقش اصلی را ایفا می‌کند و انتظار می‌رود داستانی عاشقانه، ماجراجویی و هیجان‌انگیز را برای بینندگان به ارمغان آورد.

 

آلبوم خانوادگی (Aile Albümü) ؛ از سریال های ترکی ۲۰۲۴

کارگردان: زینب گونای (Zeynep Günay)

بازیگران: آکین آکینوزو، آسلیهان مالبورا

شبکه پخش: –

زینب گونای، پس از کار در سریال “اسم من فرح”، به ساخت سریال تلویزیونی جدید خود با عنوان “آلبوم خانوادگی” می‌پردازد. هنوز داستان این مجموعه مشخص نشده است و نمی‌دانیم کدام شبکه آن را پخش خواهد کرد.

پایانی

در این مقاله تلاش شد تا یک فهرست از مجموعه‌های تلویزیونی ترکیه‌ای سال ۲۰۲۴ که بیشتر مورد توجه قرار گرفته بودند، به شما معرفی شود. به نظر شما کدام یک از عناوین بالا برتر از سایرین است؟ منتظر پخش کدام سریال ترکیه‌ای سال ۲۰۲۴ هستید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید. از همراهی شما کمال تشکر را داریم.

منبع : پلازا

امتیاز

چهره ها

بهترین سریال هامعرفی سریال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *