بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید . خفن ترین های ۲۰۲۳

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید . خفن ترین های 2023

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که نباید از دست بدهید . خفن ترین های 2023


فهرست محتوا

وضعیت صنعت سینما پس از شیوع بیماری مرموز و مرگبار کرونا در چندین سال گذشته وارد یک دوره نامعلوم شده است. هالیوود با استفاده از تاکتیک‌های مختلف تلاش کرده است تا با این شرایط جدید سازگار شود. استودیوها به سمت پلتفرم‌های استریم متمایل شدند؛ برخی مانند برادران وارنر با رویکرد سختگیرانه‌تر و دیگران با تعادل میان اکران سینمایی و استریمینگ عمل کردند. احتمالاً کلیت این فضا در آینده نزدیک تغییرات قابل توجهی نخواهد کرد، اما در سال ۲۰۲۳، شاهد اکران و پخش تعداد قابل توجهی از فیلم‌های جذاب جدید خواهیم بود؛ به همین دلیل بسیاری از پروژه‌های قدیمی‌تر هم پس از مدت‌ها انتظار به طرزی متفاوت پایان خواهند یافت. سینمای سال ۲۰۲۳ می‌تواند به عنوان سال اکران فیلم‌های بزرگ دانسته شود که منتظر آنها هستیم. تنوع بسیاری در آثار بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ وجود دارد؛ از فیلم‌های تاریخی و زندگینامه‌ای گرفته تا اکشن‌های هیجان‌انگیز و انیمیشن‌های محبوب. طرفداران آثار مستقل و فیلم‌های با مضمون روشنفکرانه نیز در سال ۲۰۲۳ به ارزش‌های خود خواهند رسید، همچنین علاقمندان به ژانرهای وحشت نیز انتظار سالی پر از جذابیت را دارند. در ادامه این مطلب از مجله به معرفی این فیلم ها میپردازیم .

۱- “بابیلون” (Babylon)؛ از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ با حضور برد پیت

۱- "بابیلون" (Babylon)؛ از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ با حضور برد پیت

۱- “بابیلون” (Babylon)؛ از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ با حضور برد پیت

کارگردان: دمین چازل

بازیگران: برد پیت، مارگو رابی، دیگو کالوا

تاریخ اکران: ۱۶ دی ۱۴۰۱

فیلم سینمایی “بابیلون” یک کمدی-درام تاریخی است که در دهه ۱۹۲۰ اتفاق می‌افتد؛ دوره انتقال از سینمای صامت به سینمای ناطق. داستان فیلم درباره ظهور و سقوط چند تن از جوانان جاه‌طلب و رویاپرداز در این دوره از تاریخ هالیوود است.

دیمین چازل کارگردان این فیلم سینمایی، شناخته شده به خاطر ساخت آثار مشهوری چون “ویپلش” و “لا لا لند”؛ دو فیلم که به همین دلیل از سوی منتقدان تحسین گسترده و جوایز مهم سینمایی را به دنبال داشتند.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی هنگامه قاضیانی | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

۲- “قصر” (The Palace)؛ بازگشت رومن پولانسکی در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

۲- "قصر" (The Palace)؛ بازگشت رومن پولانسکی در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

۲- “قصر” (The Palace)؛ بازگشت رومن پولانسکی در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

کارگردان: رومن پولانسکی

بازیگران: میکی رورک، جان کلیز، الیور ماسوچی

تاریخ اکران: ۲۲ دی ۱۴۰۱

فیلم سینمایی “قصر” اثر جدید رومن پولانسکی، کارگردان پرآوازه و البته پرحاشیه لهستانی است که با توجه به شهرت و نفوذ این فیلم‌ساز در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ جا گرفته است. “قصر” یک کمدی سیاه است و داستان آن طی شب سال نوی ۱۹۹۹ در یک هتل مجلل سوئیسی اتفاق می‌افتد؛ هتلی که در آن یک مهمانی شام وقایع غافلگیرکننده‌ای را ایجاد می‌کند و زندگی کارگران هتل با مهمان‌های گوناگون پیوند می‌خورد.

آخرین فیلم پولانسکی ۸۹ ساله تقریبا ۴ سال پس از فیلم سال ۲۰۱۹ او تحت عنوان “افسر و جاسوس” (An Officer and a Spy) روی پرده خواهد رفت. پولانسکی فیلم‌نامه “قصر”‌ را با همکاری یژی اسکولیموفسکی، یک هنرمند مطرح لهستانی دیگر نوشته است. اسکولیموفسکی خود از چهره‌های شناخته‌شده سینمای لهستان است که اخیرا پس از چندین سال با فیلم EO به جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۰۲۲ آمد.

۳- در دم درب کلبه بکوب (Knock on the Cabin); قبیله خانوادگی‌های ترسناک

۳- در دم درب کلبه بکوب (Knock on the Cabin); قبیله خانوادگی‌های ترسناک

۳- در دم درب کلبه بکوب (Knock on the Cabin); قبیله خانوادگی‌های ترسناک

کارگردان: ام. نایت شامالان

بازیگران: دیو باتیستا، جاناتان گروف، بن الدریج

تاریخ اکران: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

«در دم درب کلبه بکوب» یک فیلم ترسناک روانشناختی است که بر اساس رمان «کلبه در انتهای جهان» ساخته شده و سال ۲۰۲۳ میلادی به نمایش درخواهد آمد.

فیلم ماجرایی ترسناک را درباره یک خانواده سه نفره بازگو می‌کند که تعطیلات‌شان را در یک کلبه دورافتاده سپری می‌کنند. این خانواده توسط چهار غریبه گروگان گرفته می‌شوند تا برای پیشگیری از وقایعی که منجر به آخرالزمان می‌شود، دست به فداکاری بزنند.

ام. نایت شامالان کارگردان فیلم سینمایی «در دم درب کلبه بکوب» سال ۲۰۲۱ با فیلم «اولد» فعالیت‌های خود را پیگیری کرد. محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم این کارگردان اثر ترسناک «حس ششم» (The Sixth Sense) ساخته سال ۱۹۹۹ است.

۴- انسان مورچه و پروازگر: شورش کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)؛ نخستین فیلم مرحله پنجم مارول

کارگردان: پیتون رید

بازیگران: پل راد، اوانجلین لیلی، مایکل داگلاس

تاریخ اکران: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

«انسان مورچه و پروازگر: شورش کوانتومی» سی و یکمین فیلم دنیای سینمایی مارول و ادامه‌ای بر فیلم‌های «انسان مورچه» و «انسان مورچه و پروازگر» است.

این اثر ابرقهرمانی به عنوان نخستین فیلم مرحله پنجم جهان سینمایی مارول اکران خواهد شد. «انسان مورچه و پروازگر: شورش کوانتومی» نقش اسکات لانگ و هوپ ون داین را به همراه هنک پیم و جانت ون داین در حال کاوش در دنیای کوانتومی به تصویر می‌کشد. آن‌ها در این دنیا با موجودات عجیب ارتباط برقرار می‌کنند و در ماجراجویی‌هایی وارد می‌شوند که از تصویرهای قبلی‌شان فراتر می‌رود.

۵- Creed III: یک فرنچایز موفق در میان برترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳

کارگردان: مایکل بی. جردن

بازیگران: مایکل بی. جردن، تسا تامپسون، فیلیشا رشد

تاریخ اکران: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

شخصیت آدونیس کرید، که هنوز در عرصه بوکس جایگاه بلندی دارد، در زندگی حرفه‌ای و خانوادگی‌اش پیشرفت می‌کند. اما وقتی دامیان، دوست اطراف کودکی او و قهری بوکس پیشین، پس از اتمام دوران زندان به رینگ باز می‌گردد، یک داستان جدید آغاز می‌شود. رقابت این دو دوست دوران گذشته، بیشتر از یک مبارزه در رینگ بوکس است.

فیلم سینمایی “Creed III” یک درام ورزشی است که در لیست بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ قرار دارد و ادامه‌ای برای فیلم “Creed II” محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۸ اکران شد. “Creed III” نهمین فیلم از سری فیلم‌های Rocky است و در عین حال اولین فیلم این سری بدون حضور سیلوستر استالونه به حساب می‌آید. استالونه هرچند در این فیلم به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد.

رایان کوگلر، کارگردان فیلم “Creed I”، از جمله نویسندگان قسمت سوم این فرنچایز است و مایکل بی. جردن، بازیگر نقش اصلی فیلم، همچنین مسئولیت کارگردانی این اثر را بر عهده دارد.

۶- Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves؛ احترام در میان دزدان؛ اقتباس از بازی ویدیویی

کارگردان: جاناتان گلدستین، جان فرانسیس دیلی

بازیگران: کریس پاین، میشل رودریگز، رژه-ژان پیج

تاریخ اکران: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

فیلم سینمایی “Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves” یک اثر فانتزی ماجراجویانه است که بر پایه یک بازی ویدیویی با نام “سیاه‌چال‌ها و اژدهایان” ساخته شده است.

این فیلم داستان یک دزد و گروهی از ماجراجویان همراه او را روایت می‌کند که با شروع یک ماجراجویی جذاب، با شرایط خطرناکی روبه‌رو می‌شوند.

قبلاً یک سه‌گانه سینمایی با نام “سیاه‌چال‌ها و اژدهایان” از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ منتشر شده بود، اما این اثر سینمایی جدید هیچ ارتباطی با آن سه‌گانه ندارد و به عنوان یک راه‌اندازی مجدد برای مجموعه محسوب می‌شود.

۷- Shazam! Fury of the Gods؛ دی‌سی بی‌کار نشسته

۷- Shazam! Fury of the Gods؛ دی‌سی بی‌کار نشسته

۷- Shazam! Fury of the Gods؛ دی‌سی بی‌کار نشسته

کارگردان: دیوید اف. سندبرگ

بازیگران: زکری لویی، آشر آنجل، جک دیلن گریزر

تاریخ اکران: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

مارول با شروع سال ۲۰۲۳ به یک دستان پرآغاز می‌کند، اما دی‌سی هم به هیچ وجه بی‌کار نمی‌نشیند و در این سال با فیلم “Shazam! Fury of the Gods” مسیر جهان ابرقهرمانی توسعه‌یافته خود را ادامه می‌دهد و در لیست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ خود جا می‌زند.

“Shazam! Fury of the Gods” دنباله‌ای برای فیلم “Shazam!” از سال ۲۰۱۹ است و دوازدهمین اثر از دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است. در این فیلم، یک گروه از ابرقهرمانان نوجوان تحت رهبری بیلی بتسون با دختران اطلس درگیر مبارزه می‌شوند.

دیوید اف. سندبرگ، کارگردان قسمت اول این مجموعه و هنری گایدن، نویسنده آن، هر دو همچنان در نقش‌های مشابه در قسمت دوم فعالیت می‌کنند.

۸- John Wick: Chapter 4؛ داستان قاتل افسانه‌ای

کارگردان: چد استاهلسکی

بازیگران: کیانو ریوز، دانی ین، بیل اسکارسگارد

تاریخ اکران: ۴ فروردین ۱۴۰۲

جان ویک، قاتل افسانه‌ای و غیرقابل شکست، روز به روز با دشمنان بیشتری روبرو می‌شود و جایزه برای کشتن او همچنان افزایش می‌یابد. او در چنین شرایطی به مبارزه خود با سازمان ادامه می‌دهد و در جستجوی قدرتمندترین شخصیت‌های آن، نیویورک، پاریس، ژاپن و برلین را فرا می‌گرداند. جان ویک در بخش چهارم با دشمنان خطرناک‌ترین خود مبارزه می‌کند.

“John Wick: Chapter 4” یک تریلر نئونوار اکشن است که به طور مستقیم داستان بخش سوم مجموعه را ادامه می‌دهد. موفقیت تجاری مداوم این مجموعه اکشن باعث شده تا سازندگانش از این چهره محبوب دنیای سینما همچنان استفاده کرده و جان ویک را در ماجراجویی‌های جدید مشغول نمایند.

۹- Scream 6؛ یک اسلشر ترسناک بین بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

کارگردان: مت بتینلی-الپین، تایلر گیلت

بازیگران: کورتنی کاکس، ملیسا باررا، جنا اورتگا

تاریخ اکران: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲

در قسمت ششم از مجموعه اسلشر ترسناک “Scream”، چهار نفر بازمانده از جنایات یک قاتل شبه‌مانند در داستان اصلی قصد دارند وودزبرو را برای شروع یک زندگی جدید رها کنند.

اطلاعات دقیقی درباره قسمت ششم این مجموعه ترسناک در دسترس نیست، اما می‌دانیم که کارگردانان قسمت ششم همانند قسمت پنجم این مجموعه خواهند بود. تا زمانی که عنوان دقیق فیلم مشخص نشود، آن را به نام “Scream 6” در نظر می‌گیریم.

۱۰- فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie)؛ انیمیشن کامپیوتری اقتباسی از بازی نینتندو

کارگردان: Aaron Horvath, Michael Jelenic

بازیگران: Chris Pratt, Anya Taylor-Joy, Charlie Day

تاریخ اکران: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲

داستان کلی فیلم همان داستان خطی و شناخته شده از مجموعه است. یک لوله‌کش به نام ماریو همراه با برادرش لوئیجی در یک هزارتوی زیرزمینی سفر می‌کنند و سعی دارند تا شاهزاده خانم اسیر را نجات دهند.

یکی از آثار فهرست انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که بر اساس مجموعه بازی بی‌پایان معروف «ماریو» تولید شده توسط شرکت نینتندو، در حال حاضر تهیه و اکران می‌شود. در این فیلم، کریس پرت به عنوان صداپیشه نقش اصلی به اجرا درآمده است. این فیلم سومین نسخه سینمایی از مجموعه بازی ماریو است. پیشتر یک انیمه ژاپنی (محصول سال ۱۹۸۶) و یک نسخه لایواکشن آمریکایی (محصول سال ۱۹۹۳) از این بازی‌ها ساخته شده بودند.

استودیوی ایلومینیشن با همکاری نینتندو این انیمیشن را تولید می‌کند و استودیوی یونیورسال پیکچرز مسئول توزیع آن است.

۱۱- هدف آینده پیروزی است (Next Goal Wins)؛ گرفته شده از یک مستند موفق

۱۱- هدف آینده پیروزی است (Next Goal Wins)؛ گرفته شده از یک مستند موفق

۱۱- هدف آینده پیروزی است (Next Goal Wins)؛ گرفته شده از یک مستند موفق

کارگردان: Taika Waititi

بازیگران: Michael Fassbender, Oscar Kightley, David Fane

تاریخ اکران: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

این کمدی-درام ورزشی بر پایه مستندی به همین عنوان ایجاد شده که در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. «هدف بعدی پیروزی است» داستان تحقق تلاش‌های یک مربی هلندی آمریکایی را برای هدایت تیم ملی فوتبال ساموآی آمریکا به سوی جام جهانی را روایت می‌کند.

این تیم فوتبال به عنوان ناتوان‌ترین تیم جهان شناخته شده و به طبیعت خود، هدایت آن یکی از چالش‌انگیزترین ماموریت‌های ورزشی است. تایکا وایتیتی به عنوان کارگردان این فیلم، در سال ۲۰۱۹ فیلم کمدی «جوجو خرگوشه» و در سال ۲۰۲۲ فیلم ابرقهرمانی «ثور: عشق و تندر» را به نمایش گذاشت.

۱۲- نگهبانان کهکشان بخش ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3)؛ مأموریت حفاظت از کیهان

کارگردان: James Gunn

بازیگران: Chris Pratt, Zoe Saldaña, Dave Bautista

تاریخ اکران: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیتر کویل هنوز درگیر از دست دادن گامورا است و مجبور است تا تیم خود را جمع کند تا در یک مأموریت بسیار پیچیده از کیهان دفاع کنند؛ یک مأموریت که شکست در آن می‌تواند به معنای نابودی نگهبانان کهکشان باشد.

فیلم ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان ۳» تکمیل‌کننده دو قسمت قبلی این مجموعه و در کل سی و دومین فیلم جهان سینمایی مارول است که در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ جای دارد. این فیلم دومین اثر در فاز پنجم مارول خواهد بود و توسط جیمز گان، که دو قسمت قبلی را نیز کارگردانی کرده است، ساخته می‌شود.

۱۳- سریع و خشمگین ۱۰ (Fast X)؛ به خاطر پل واکر

کارگردان: Louis Leterrier

بازیگران: Vin Diesel, Jason Statham, Michelle Rodriguez

تاریخ اکران: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

اطلاعات چندانی از داستان فیلم اکشن «سریع و خشمگین ۱۰» به صورت علنی اعلام نشده است. در حال حاضر می‌دانیم که این اثر به عنوان ادامه «سریع و خشمگین ۹» در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد، دهمین فیلم اصلی و یازدهمین فیلم از مجموعه خواهد بود.

این بخش از مجموعه دوباره بازیگران اصلی را به جز دوئین جانسون شامل می‌شود؛ این فیلم دومین اثر از زمان شروع حضور جانسون در آن (سال ۲۰۱۱) بدون این بازیگر ستاره‌شده است. تخمین زده شده است که بودجه تولید «سریع و خشمگین ۱۰» حدود ۳۰۰ میلیون دلار باشد و این فیلم اکشن، پنجمین اثر پرهزینه تاریخ سینما (بدون در نظر گرفتن نرخ تورم) خواهد بود.

۱۴- روی چمن خشک (On Dry Grass)؛ اثر فیلمساز ترک محبوب روشنفکران میان بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

کارگردان: Nuri Bilge Ceylan

بازیگران: Deniz Celiloğlu, Merve Dizdar, Musab Ekici

تاریخ اکران: اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۲

فیلم سینمایی «روی چمن خشک» داستان یک مربی جوان را نقل قول می‌کند که برای انجام مأموریت اجباری به یک روستا در منطقه دورافتاده در شرق آناتولی فرستاده شده است. او که منتظر است به زودی به استانبول بازگردد، به تدریج امید خود را از دست می‌دهد. هم‌کار او اما تلاش می‌کند تا روانیت این مربی جوان را تغییر دهد.

فیلم جدید نوری بیلگه جیلان هنرمند مشهور ترک که جوایز بسیاری از سراسر جهان را در کیسه‌اش دارد، از میان بهترین اثار سینمایی سال ۲۰۲۳ است که نه تنها سعی دارد تأثیرات روحی از احساس بیگانگی، حذف از مرکز و زندگی در حاشیه را نمایش دهد، بلکه تلاش دارد زندگی دشوار ساکنان مناطق دورافتاده و ارتباطات جغرافیایی، قومی و اجتماعی چنین مکان‌هایی را بررسی و تفسیر کند. «روی چمن خشک» اولین اثر نوری بیلگه جیلان پس از «درخت گلابی وحشی» است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

۱۵- شرک ۵ (Shrek 5)؛ انیمیشن سرگرم‌کننده

کارگردان: –

بازیگران: –

تاریخ اکران: اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۲

فیلم جدید شرک نیز جزو عناوین این لیست است که اطلاعات زیادی درباره آن نداریم. این انیمیشن خنده‌دار و ماجراجویانه با احیای دوباره مجموعه محبوب شرک به تماشاگران خواهد آمد.

۱۶- حوری کوچک دریا (The Little Mermaid)؛ لوکیشن جدید دیزنی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

کارگردان: Rob Marshall

بازیگران: Halle Bailey, Daveed Diggs, Jacob Tremblay

تاریخ اکران: ۵ خرداد ۱۴۰۲

«حوری کوچک دریا» یک اقتباس از انیمیشن فانتزی و موزیکال دیزنی با همین نام است. این اثر لایو اکشن بازسازی انیمیشن محبوب دیزنی از سال ۱۹۸۹ با همین عنوان خواهد بود. همچنین این انیمیشن از داستانی به همین نام اثر هانس کریستیان آندرسن الهام گرفته است.

در این فیلم، یک حوری جوان با یک جادوگر دریایی همکاری می‌کند تا با تبدیل صدای زیبای خود به پاهای انسان، دنیای زیرآبی را به خشم‌آوری تبدیل کند و تأثیرگذاری بر یک شاهزاده بگذارد.

۱۷- مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)؛ ماجراجویی حماسی اخلاقی

۱۷- مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)؛ ماجراجویی حماسی اخلاقی

۱۷- مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)؛ ماجراجویی حماسی اخلاقی

کارگردان: Joaquim Dos Santos, Kemp Powers, Justin K. Thompson

بازیگران: Oscar Isaac, Shameik Moore, Hailee Steinfeld

تاریخ اکران: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

مایلز مورالز در بخش جدید این سری انیمیشنی تحسین‌شده، یک سفر حماسی جدید را آغاز می‌کند. در داستان “مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی”، مرد عنکبوتی به مالتی‌ورس منتقل می‌شود تا با نیروهای گوئن استیسی و تیم جدیدی از عنکبوتی‌ها همراه شود و در برابر یک شرارت قدرتمندتر از دشمنان پیشین این قهرمان قدرتمند قرار گیرد.

این انیمیشن سونی که با همکاری مارول ساخته شده و در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ جای دارد، ادامه‌ای بر انیمیشن “مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی” است و در دنیاهای موازی با عنوان “دنیای عنکبوتی” روایت می‌شود.

۱۸- تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)؛ برای دوستداران اکشن‌ها

کارگردان: Steven Caple Jr.

بازیگران: Anthony Ramos, Dominique Fishback, Luna Lauren Vélez

تاریخ اکران: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

فیلم سینمایی اکشن علمی-تخیلی “تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران” هفتمین فصل از مجموعه و ادامه فیلم سینمایی “بامبلبی” است که در سال ۲۰۱۸ اکران شد.

داستان این فیلم در دهه ۱۹۹۰ اتفاق می‌افتد؛ زمانی که ماکسیمال‌ها و پریداکون‌ها به نبردی وحشتناک بین اتوبات‌ها و دسپتیکان‌ها می‌پیوندند.

۱۹- المنتال (Elemental)؛ احتمالا از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

کارگردان: Peter Sohn

بازیگران: Mamoudou Athie, Leah Lewis

تاریخ اکران: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

هواداران دنیای انیمیشن سالانه منتظر محصولات جدید شرکت مطرح تولید کننده انیمیشن، پیکسار، هستند. انیمیشن جدید سال ۲۰۲۳ این استودیو با عنوان “المنتال” شناخته می‌شود و ممکن است یکی از بهترین فیلم‌های این سال باشد.

این انیمیشن داستان زندگی امبر و وید را در یک شهری روایت می‌کند که ساکنان آن از عناصر اصلی، شامل آب، آتش، خاک و هوا تشکیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید :بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی ؛ از بازی با قلب تا مالفیسنت

۲۰- فلش (The Flash)؛ عواقب بازگشت به گذشته

کارگردان: Andy Muschietti

بازیگران: Ezra Miller, Ron Livingston, Michael Keaton

تاریخ اکران: ۲ تیر ۱۴۰۲

فیلم سینمایی «فلش» یکی از اثرات ابرقهرمانی سال ۲۰۲۳ دی‌سی است و سیزدهمین فیلم دنیای توسعه‌یافته دی‌سی به حساب می‌آید.

داستان فیلم دربارهٔ سفر فلش در زمان است، با بازگشت او به گذشته و تلاش برای جلوگیری از مرگ مادرش. اما این تلاش عواقبی دارد و منجر به ایجاد یک چندجهانی می‌شود.

۲۱- ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones 5)؛ در میان بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ سورپرایز ما خواهد کرد؟

کارگردان: James Mangold

بازیگران: Harrison Ford, Phoebe Waller-Bridge, Mads Mikkelsen

تاریخ اکران: ۹ تیر ۱۴۰۲

چند سال است که منتظر پنجمین فیلم مجموعه سینمایی «ایندیانا جونز» هستیم که هنوز عنوان مشخصی ندارد و می‌خواهیم این اثر سینمایی را در بین بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ ببینیم.

داستان فیلم هنوز مشخص نیست و اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است، اما می‌دانیم که این فیلم دنباله «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) خواهد بود. قسمت پنجم این فیلم مجموعه، توسط یک کارگردان جدید به جز استیون اسپیلبرگ ساخته می‌شود. این فیلم در عین حال نسبت به فیلم‌های قبلی از نظر نویسندگان و داستان‌پردازان از دستگاه معمول خارج شده است.

یکی از نکات جذاب این فیلم حضور چندین بازیگر معروف در کنار هریسون فورد است. قرار است در قسمت پنجم شاهد حضور مس میکلسن، فیبی والر-بریج و آنتونیو باندراس باشیم.

“۲۲- ترسناک: وحشت از تاریکی (Insidious: Fear the Dark)؛ از دسته ترسناک‌های ماورائی

"۲۲- ترسناک: وحشت از تاریکی (Insidious: Fear the Dark)؛ از دسته ترسناک‌های ماورائی

“۲۲- ترسناک: وحشت از تاریکی (Insidious: Fear the Dark)؛ از دسته ترسناک‌های ماورائی

کارگردان: Patrick Wilson

بازیگران: Patrick Wilson, Rose Byrne, Ty Simpkins

تاریخ اکران: ۱۶ تیر ۱۴۰۲

«ترسناک: وحشت از تاریکی» یک فیلم وحشت از ماورائی است که ادامه مستقیم بخش‌های اول و دوم مجموعه سینمایی «توطئه‌آمیز» و بخش پنجم در کل این مجموعه است.

تای سیمپکینز در نقش دالتون لمبرت و رز بیرن در نقش رنای لمبرت نقش‌های پیشین خود در این مجموعه را در بخش جدید هم دوباره ایفا می‌کنند. بخش پنجم از لحاظ داستانی ۱۰ سال پس از رویدادهای دو فیلم اول اتفاق می‌افتد. جاش لمبرت (پاتریک ویلسون) به سمت شرق می‌رود تا پسرش را به دانشگاهی ایده‌آل برساند. با این حال رویای تحصیل در این دانشگاه زمانی به کابوس تبدیل می‌شود که ارواح زندگی‌ناپذیر مرتبط با گذشته به سراغشان می‌آیند و آرامش هر دو نفر را از بین می‌برند.”

“۲۳- چالش: انجام‌ناپذیر – تعداد مرگ قسمت اول (Mission: Impossible – Dead Reckoning – Part One)؛ ستاره وارد می‌شود

کارگردان: Christopher McQuarrie

بازیگران: Tom Cruise, Ving Rhames, Simon Pegg

تاریخ اکران: ۲۳ تیر ۱۴۰۲

فیلم اکشن جاسوسی «چالش: انجام‌ناپذیر – تعداد مرگ قسمت اول» ادامه «چالش: انجام‌ناپذیر – فال‌اوت» و هفتمین بخش مجموعه چالش: انجام‌ناپذیر است. قسمت اول تعداد مرگ سال ۲۰۲۳ و قسمت دوم آن سال ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

گرچه تیزر «چالش: انجام‌ناپذیر – تعداد مرگ قسمت اول» منتشر شده اما اطلاعات چندانی درباره داستان این فیلم اکشن در دسترس قرار نگرفته است.”

“۲۴- باربی (Barbie)؛ شاداب و پررنگ‌ترین در فهرست برترین فیلم‌های ۲۰۲۳

کارگردان: Greta Gerwig

بازیگران: Margot Robbie, Alexandra Shipp, Ryan Gosling

تاریخ اکران: ۳۰ تیر ۱۴۰۲

«باربی» یک اثر خنده‌دار و عاشقانه که بر اساس عروسک باربی ساخته شده است. پیشتر در مجموعه فیلم‌های باربی، چند انیمیشن دیده بودیم و این فیلم اولین انتقال زنده‌تصویر این مجموعه به حساب می‌آید.

ایده ساخت این فیلم از سال ۲۰۰۹ در استودیوی یونیورسال پیکچرز مطرح شد و در نهایت از سال ۲۰۱۴ به ساخت فیلم آغاز شد. مدتی بعد این پروژه به سونی منتقل شد و سپس به برادران وارنر. در سال ۲۰۱۹، مارگو رابی به عنوان بازیگر نقش باربی انتخاب شد و در سال ۲۰۲۱، گرتا گرویگ به عنوان کارگردان و نویسنده همراه با نوآ بامباک به عنوان همنویسنده فیلم انتخاب شدند.

باربی با بودجه نسبتاً قابل توجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و رایان گاسلینگ را هم به عنوان همبازی رابی در این فیلم دارد. گرویگ قبلاً دو فیلم «لیدی برد» و «زنان کوچک» را نیز کارگردانی کرده است.”

۲۵- اوپنهایمر (Oppenheimer)؛ اثر جدید نولان و موردانتظارترین فیلم ۲۰۲۳

کارگردان: Christopher Nolan

بازیگران: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon

تاریخ اکران: ۳۰ تیر ۱۴۰۲

سینمایی به نام «اوپنهایمر» آماده‌ است که داستان زندگی دانشمندی به نام جی. رابرت اوپنهایمر و نقش او در ساختن بمب اتم را به تصویر می‌کشد. این اثر زندگینامه‌نامه‌ای با بازی کیلین مورفی به عنوان جی. رابرت اوپنهایمر، بر پایه کتاب «پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر» آماده‌ شده است.

کارگردانی این فیلم به‌وسیله نولان صورت گرفته است، که فیلم آخرین اثر او با نام «تنت» در سال ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. «اوپنهایمر» عنوان اولین فیلم نولان از سال ۲۰۰۰ خواهد بود که توسط استودیوی برادران وارنر توزیع نخواهد شد؛ این موضوع ناشی از اعتراض نولان به سیاست‌های جدید استریم هم‌زمان اکران آثار سینمایی بود که در سال ۲۰۲۱ توسط استودیوی برادران وارنر اعلام شد.

بیشتر بخوانید : داستان جذاب اوپنهایمر ، ساخته جدید و پر سر و صدای نولان

۲۶- مارول‌ها (The Marvels)؛ زنان در صحنه‌ی نبرد

کارگردان: Nia DaCosta

بازیگران: Brie Larson, Iman Vellani, Teyonah Parris

تاریخ اکران: ۶ مرداد ۱۴۰۲

فیلم سینمایی با عنوان «مارول‌ها»، به کارگردانی نیا داکوستا، آماده به اکران است که در آن شخصیت‌هایی همچون کاپیتان مارول، خانم مارول و مونیکا رمبو به عنوان ادامه‌ای بر فیلم «کاپیتان مارول» از سال ۲۰۱۹ و سریال «خانم مارول» از سال ۲۰۲۲، حضور دارند.

سومین اثر سینمایی جهان مارول در فهرست بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ به کارگردانی نیا داکوستا خواهد بود. این هنرمند ۳۲ ساله از سال ۲۰۱۹ با آغاز ساخت آثار بلندداستانی، پیشینه‌ای پر از ساخت تریلر جنایی با عنوان «جنگل کوچک» و فیلم اسلشر فراطبیعی به نام «کندی‌من» دارد.

۲۷- لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem)؛ یک انیمیشن ابرقهرمانی میان بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

کارگردان: Jeff Rowe

بازیگران: –

تاریخ اکران: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

انیمیشن ابرقهرمانی به نام «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» اقتباس شده از کمیک‌های لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان، ساخته شده توسط کارگردان جف روو است. این انیمیشن نه تنها یک راه‌اندازی مجدد برای مجموعه لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان است بلکه دومین انیمیشن سینمایی این مجموعه نیز می‌باشد.

پس از ساخت فیلم لایو اکشن با عنوان «لاک‌پشت‌های نینجا: خارج از سایه‌ها» که در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد، شایعاتی مربوط به ساخت قسمت جدید از این مجموعه به گوش می‌رسید. در نهایت، در سال ۲۰۲۰ اعلام شد که یک انیمیشن جدید در حال ساخت است که تمرکز بیشتری بر روی جنبه نوجوانی لاک‌پشت‌های نینجا دارد.

۲۸- چلنجرز (Challengers)؛ کمدی رومانتیک با مایه‌ی ورزشی

۲۸- چلنجرز (Challengers)؛ کمدی رومانتیک با مایه‌ی ورزشی

۲۸- چلنجرز (Challengers)؛ کمدی رومانتیک با مایه‌ی ورزشی

کارگردان: Luca Guadagnino

بازیگران: Zendaya, Mike Faist, Josh O’Connor

تاریخ اکران: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

فیلم جدید لوکا گوادانینو با عنوان «چلنجرز»، شناخته می‌شود که کارگردان آثاری چون «مرا به نام خود بخوان» و بازسازی فیلم ترسناک «سوسپیریا» را در کارنامه‌اش دارد.

این فیلم کمدی ورزشی رمانتیک است و داستان یک تنیس‌باز معروف را روایت می‌کند که در یک رویداد ورزشی با یک مسئله شخصی مرتبط به روابط عاطفی و عاشقانه روبرو می‌شود.

۲۹- عمارت متروکه (Haunted Mansion)؛ فیلم ترسناکی از دیزنی

کارگردان: Justin Simien

بازیگران: Rosario Dawson, LaKeith Stanfield, Owen Wilson

تاریخ اکران: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

«عمارت متروکه» یک اثر فراطبیعی ترسناک از دیزنی در سال ۲۰۲۳ است. این فیلم، دومین اقتباس سینمایی از تم پارک دیزنی با همین نام است، پس از انتشار فیلم در سال ۲۰۰۳ توسط این استودیو.

داستان این فیلم در مورد یک مادر تنها و پسر ۹ ساله‌اش است که قصد دارند یک زندگی جدید را آغاز کنند. آن‌ها به یک عمارت ارزان قیمت و عجیب در نیواورلئانز مهاجرت می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که این مکان با تصورات اولیه‌شان تفاوت‌های زیادی دارد. این دو ناامید و ترس‌زده تصمیم می‌گیرند با کمک یک کشیش و سپس با متخصصان ماوراء الطبیعه دیگر تلاش کنند تا رازهای عجیب و غمناک عمارت را کشف کنند.

۳۰- بلو بیتل (Blue Beetle)؛ از امیدهای سال ۲۰۲۳ دی‌سی

کارگردان: Angel Manuel Soto

بازیگران: Xolo Maridueña, Bruna Marquezine, Belissa Escobedo

تاریخ اکران: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

«بلو بیتل» یکی از فیلم‌های ابرقهرمانی سال ۲۰۲۳ است که بر اساس کمیک‌های دی‌سی ایجاد شده است. این چهاردهمین اثر در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی، داستان یک نوجوان مکزیکی را روایت می‌کند که یک موجود بیگانه با شباهت به سوسک را کشف می‌کند؛ این موجود به او زره‌ای با قدرت‌های فوق‌العاده می‌بخشد.

۳۱- راهبه ۲ (The Nun 2)؛ نهمین قسمت مجموعه‌ی «احضار» بین بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

کارگردان: Michael Chaves

بازیگران: Storm Reid, Taissa Farmiga, Bonnie Aarons

تاریخ اکران: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲

«راهبه ۲» یک فیلم فراطبیعی ترسناک و ادامه فیلم «راهبه» ساخته سال ۲۰۱۸ است. این فیلم در عین حال قسمت نهم مجموعه سینمایی احضار به حساب می‌آید و در بین بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳، جزء آثار محبوب ترسناک سال خواهد بود.

فیلم راهبه سال ۲۰۱۸ از جمله آثار ترسناک بود که با بودجه نسبتاً کم (۲۲ میلیون دلار) موفق شد فروش قابل توجهی (۳۶۵ میلیون دلار) را به دست آورد. موفقیت این فیلم ترسناک باعث شد تا قسمت دوم به سرعت تأیید شود. اگرچه هر دو کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس قسمت دوم با قسمت اول تفاوت‌هایی دارند، اما هر دو فیلم بر اساس داستان اصلی که جیمز وان یکی از نویسندگان آن است، ساخته شده‌اند.

داستان فیلم سینمایی «راهبه ۲» به تداوم داستان فیلم قبلی می‌پردازد. این ماجرا در فرانسه سال ۱۹۵۶ اتفاق می‌افتد، جایی که یک کشیش به قتل می‌رسد و شرارت در حال گسترش است. خواهر آیرین دوباره با نیروهای شیطانی راهبه روبرو می‌شود.

۳۲- بی‌مصرف‌ها ۴ (The Expendables 4)؛ اکشن عامه‌پسند

کارگردان: Scott Waugh

بازیگران: Jason Statham, 50 Cent, Megan Fox

تاریخ اکران: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

در این قسمت از مجموعه بی‌مصرف‌ها، شخصیت‌های این تیم با یک دلال اسلحه روبرو می‌شوند که قدرت یک ارتش خصوصی عظیم را در اختیار دارد.

فیلم اکشن «بی‌مصرف‌ها ۴»، چهارمین فصل از این مجموعه سینمایی و ادامه‌ای بر قسمت سوم که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، را به تصویر می‌کشد. بازیگرانی چون جیسون استاتهام، ۵۰ سنت، مگان فاکس و دیگر هنرمندان در این قسمت نیز حضور دارند. ماجراهای جذاب و اکشن این قسمت همانند دو قسمت اول، تحت ممنوعیت R قرار گرفته است.

۳۳- کریون شکارچی (Kraven the Hunter)؛ ابرقهرمانی کنجکاوی‌برانگیز

کارگردان: J. C. Chandor

بازیگران: Aaron Taylor-Johnson, Ariana DeBose, Fred Hechinger

تاریخ اکران: ۱۴ مهر ۱۴۰۲

«کریون شکارچی» یک فیلم ابرقهرمانی تولید شده توسط استودیوی کلمبیا پیکچرز (زیرمجموعه سونی) است که با همکاری مارول و بر اساس کمیک‌های مارول ساخته می‌شود. این فیلم سینمایی چهارمین آثار دنیای مرد عنکبوتی سونی است. قبلاً فیلم‌هایی چون «ونوم»، «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» و «موربیوس» در این دنیای سینمایی ارائه شده بودند.

«کریون شکارچی» داستان سرگئی کراوینوف، یک مهاجر روسی را بازگو می‌کند که قصد دارد در مأموریت خود ثابت کند که بزرگترین شکارچی جهان است.

۳۴- جن‌گیر (The Exorcist)؛ ترسناک به روش کلاسیک

۳۴- جن‌گیر (The Exorcist)؛ ترسناک به روش کلاسیک

۳۴- جن‌گیر (The Exorcist)؛ ترسناک به روش کلاسیک

کارگردان: David Gordon Green

بازیگران: Leslie Odom Jr., Ellen Burstyn, Ann Dowd

تاریخ اکران: ۲۱ مهر ۱۴۰۲

فیلم جدید و هنوز بدون عنوان مشخص از مجموعه «جن‌گیر» منتظر است دنباله مستقیم فیلم جن‌گیر سال ۱۹۷۳ باشد. این فیلم جدید نیز از منبع اصلی اثر (رمان ترسناک سال ۱۹۷۱ نوشته ویلیام پیتر بلتی) الهام گرفته است.

جن‌گیر جدید به عنوان اولین فیلم در یک سه‌گانه قرار گرفته و به طور کلی به عنوان ششمین اثر از مجموعه سینمایی جن‌گیر در نظر گرفته می‌شود.

۳۵- اره ۱۰ (Saw 10)؛ از مجموعه‌ی مشهور اسلشرها

کارگردان: Kevin Greutert

بازیگران: –

تاریخ اکران: ۵ آبان ۱۴۰۲

اطلاعات محدودی دربارهٔ قسمت دهم مجموعه اسلشر مشهور «اره» در دسترس است. در حال حاضر، تنها اطلاعاتی که داریم این است که کوین گرویترت به عنوان کارگردان «اره ۶» و «اره ۷» در این قسمت نقش خواهد داشت. گرویترت نیز به عنوان تدوین‌گر در تعداد زیادی از قسمت‌های این مجموعه حضور داشته و می‌توان ادعا کرد که او یکی از افراد کلیدی و آشنا با این مجموعه است.

مجموعه ترسناک «اره» توسط جیمز وان و لی ونل ساخته شد. اولین فیلم این مجموعه که به کارگردانی جیمز وان در سال ۲۰۰۴ اکران شد، تاکنون ۹ فیلم مختلف در این سری منتشر شده است.

۳۶- تلماسه: بخش دو (Dune: Part Two)؛ اقتباس از رمان بزرگ ادامه دارد

کارگردان: Denis Villeneuve

بازیگران: Timothée Chalamet, Rebecca Ferguson, Josh Brolin

تاریخ اکران: ۱۲ آبان ۱۴۰۲

فیلم سینمایی «تلماسه: بخش دو» یک فیلم علمی-تخیلی حماسی است، ادامه مستقیم فیلم «تلماسه» ساخته سال ۲۰۲۱. بخش قابل توجهی از بازیگران فیلم قبلی در این اثر نیز حضور دارند و به جمع آوری چهره‌هایی معروف چون تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن و جاش برولین پرداخته شده است. علاوه بر آن، بازیگران جدیدی چون فلورنس پیو، آستین باتلر، کریستوفر واکن و لئا سیدو به این مجموعه پیوسته‌اند.

فیلم سینمایی «تلماسه: بخش دو» آخرین فصل یک اقتباس دو قسمتی از رمان «تلماسه» نوشته فرانک هربرت است. بخش دو این داستان به تازگی از سفر پل آتریدس، اتحاد او با چانی و فرمن، و تلاش او برای انتقام‌گیری از توطئه‌گرانی که خانواده‌اش را نابود کرده‌اند، خبر می‌دهد. او در این مسیر با دسته‌های پیچیده‌ای از عشق و نجات جهان مواجه خواهد شد.

۳۷- گریز مرغان: آغاز ناگت (Chicken Escape: Nugget’s Dawn)؛ کارگردان: سام فل

هنگامی که جینجر از مزرعه گریز می‌کند، یک پناهگاه آرام برای تمام گروه پیدا می‌کند. اما با بازگشت، متوجه می‌شود که تمام مرغ‌ها با یک تهدید عظیم مواجه شده‌اند و حالا مجبور است با تیمش در این موضوع مداخله کند.

در آخرین ماه‌های سال ۲۰۲۳، قسمت دوم انیمیشن محبوب «گریز مرغان» به نام «آغاز ناگت» به نمایش در خواهد آمد. زکری لی‌وای در نقش راکی و تندی نیوتون در نقش جینجر صداپیشه می‌کنند. این دو نقش در قسمت اول به ترتیب توسط مل گیبسون و جولیا صوالحه اجرا شده بودند. گریز مرغان از تولیدات شبکه نتفلیکس است.

۳۸- بازی‌های گرسنگی: داستان آوازسرایان و مارها (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes)؛ یک ویران‌شهر علمی-تخیلی

کارگردان: فرانسیس لارنس

بازیگران: تام بلایت، راشل زگلر، هانتر شافر

تاریخ اکران: ۲۶ آبان ۱۴۰۲

فیلم اکشن علمی-تخیلی «بازی‌های گرسنگی: داستان آوازسرایان و مارها» برگرفته شده از رمان ویران‌شهری «تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» نوشته سوزان کالینز، وارد دنیایی معروف از بازی‌های گرسنگی می‌شود و به عنوان پنجمین فصل در این سری قرار دارد.

داستان فیلم به دنبال کوریولانوس اسنو در ۱۸ سالگی می‌گردد، سال‌ها قبل از آنکه او به یک حاکم قدرتمند و ظالم تبدیل شود.

۳۹- آرزو (Wish)؛ انیمیشن به سبک کلاسیک‌های دیزنی

کارگردان: کریس باک، فاون ویراسانتورن

بازیگران: آلن تودیک، آریانا دیبوز

تاریخ اکران: ۱ آذر ۱۴۰۲

«آرزو» یکی از انیمیشن‌های سال ۲۰۲۳ دیزنی است که مواصلاتی از جنس کمدی و ماجراجویی دارد. داستان فیلم در حومهٔ جهان آرزوها رخ می‌دهد و در این جهان، قدرت احساسات و امیال بررسی می‌شود.

این انیمیشن موزیکال به عنوان شصت و دومین اثر انیمیشنی دیزنی منتشر خواهد شد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ به شمار می‌رود. کریس باک و فاون ویراسانتورن به عنوان کارگردانان «آرزو» انتخاب شده‌اند. باک را به عنوان کارگردان انیمیشن‌های «یخ‌زده» می‌شناسیم و ویراسانتورن هم به عنوان یکی از اعضای تیم ساخت چند انیمیشن اخیر دیزنی شناخته شده است.

۴۰- وانکا (Wonka)؛ فانتزی موزیکال

کارگردان: پل کینگ

بازیگران: تیموتی شالامه، کیگان-مایکل کی، روآن اتکینسون

تاریخ اکران: ۲۴ آذر ۱۴۰۲

«وانکا» یک فیلم فانتزی موزیکال است که در زمینه خط داستانی نقش پیش‌درآمد رمان «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» را ایفا می‌کند. نقش ویلی وانکا در این فیلم توسط تیموتی شالامه ایفا می‌شود و فیلم قرار است داستان اولین روزهای وی به عنوان یک شکلات‌ساز و ماجراهایش قبل از افتتاح مشهورترین کارخانه شکلات‌سازی جهان را به تصویر بکشد.

پل کینگ، کارگردان فیلم سینمایی «وانکا»، در سابقه خود تجربه ساخت فیلم‌های «پدینگتون» و «پدینگتون ۲» را به عنوان یکی از دستاوردهای اخیر خود دارد.

۴۱- آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)؛ جیسون موموآ در نقش پادشاه

۴۱- آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)؛ جیسون موموآ در نقش پادشاه

۴۱- آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)؛ جیسون موموآ در نقش پادشاه

کارگردان: جیمز وان

بازیگران: جیسون موموآ، امبر هرد، ویلم دافو

تاریخ اکران: ۴ دی ۱۴۰۲

خط داستانی فیلم سینمایی ابرقهرمانی «آکوامن و پادشاهی گم‌شده» هنوز مشخص نیست اما می‌دانیم این فیلم به عنوان دنباله‌ای برای «آکوامن» که در سال ۲۰۱۸ اکران شد، منتشر خواهد شد.

«آکوامن و پادشاهی گم‌شده» پانزدهمین فیلم در دنیای گسترده دی‌سی است. جیسون موموآ برای ایفای نقش اصلی در این فیلم حضور خواهد داشت و کارگردانی این اثر به عهده جیمز وان خواهد بود.

۴۲- استخراج ۲ (Extraction 2)؛ همکاری دوباره گلشیفته فراهانی و کریس همسورث

کارگردان: سم هارگریو

بازیگران: کریس همسورث، گلشیفته فراهانی

تاریخ اکران: –

یکی از محصولات شبکه نتفلیکس که در سال ۲۰۲۰ توجه بسیاری را به خود جلب کرد، فیلم سینمایی «استخراج» به کارگردانی سم هارگریو و با حضور کریس همسورث، دیوید هارپر و گلشیفته فراهانی بود.

اگرچه «استخراج» از نظر منتقدان به‌عنوان یک اثر مهم شناخته نشد، اما مخاطبان نتفلیکس را هیجان‌زده کرد و این استقبال منجر به ایجاد یک رکورد بینندگان برای این فیلم شد. این موفقیت باعث شد نتفلیکس تصمیم بگیرد دنباله‌ای بسازد. اگرچه تاریخ اکران دقیق برای «استخراج ۲» مشخص نیست، اما میدانیم که این فیلم در سال ۲۰۲۳ در نتفلیکس منتشر خواهد شد. این فیلم نیز مانند قسمت اول، توسط سم هارگریو بر اساس فیلم‌نامه‌ای از جو روسو کارگردانی می‌شود و حضور کریس همسورث و گلشیفته فراهانی در آن تایید شده است.

در «استخراج ۲» شاهد بازگشت تایلر ریک خواهیم بود، که در قسمت قبل گمان می‌رفته مرده است. ریک که از اعضای واحد ویژه خدمات هوایی بوده و حالا به یک مزدور تبدیل شده است، در این قسمت برای یک ماموریت حساس دیگر به میدان می‌رود.

۴۳- فراری (Ferrari)؛ بهترین فیلم ۲۰۲۳ خواهد بود؟

کارگردان: مایکل من

بازیگران: آدام درایور، پنلوپه کروز، شیلین وودلی

تاریخ اکران: –

«فراری» یکی از فیلم‌های سال ۲۰۲۳ است که انتظار دیدن آن بسیار بالاست، اما اطلاعات دقیقی درباره آن موجود نیست و نمی‌دانیم تاریخ اکران آن چیست.

واضح است که داستان این فیلم بر اساس زندگی انزو فراری، بنیان‌گذار شرکت فراری، خواهد بود؛ ترکیبی از مسائل عاطفی، زندگی خانوادگی و مسابقاتی که برای شرکت در آن باید آماده شود. حضور مایکل من به عنوان کارگردان و حضور بازیگرانی چون آدام درایور و پنلوپه کروز نیز باعث افزایش شوق مخاطبان برای تماشای این فیلم می‌شود.

۴۴- قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon)؛ در فهرست بهترین‌ فیلم‌های ۲۰۲۳

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، جسی پلمونز

تاریخ اکران: –

فیلم سینمایی «قاتلان ماه کامل» آخرین اثر افسانه‌ای مارتین اسکورسیزی، نخستین وسترن او و احتمالاً یکی از برترین فیلم‌های ۲۰۲۳ خواهد بود.

این فیلم که در مورد قتل‌های دهه ۱۹۲۰ در اوکلاهاما پس از کشف نفت در یک منطقه سرخ‌پوستی است، بر اساس کتاب غیرداستانی «قاتلان ماه کامل؛ قتل‌های اوسیج و تولد FBI» اثر دیوید گرن ساخته شده است.

نام معروف اسکورسیزی به تنهایی کافی است تا تمام طرفداران جدی سینما شروع به شمارش روز‌های باقیمانده برای اکران این فیلم کنند، اما حضور دو بازیگر بزرگ لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو احتمالاً باعث می‌شود تا این اثر تقریباً برای هر طبقه‌ای از تماشاگران جذاب باشد.

۴۵- پیتر پن و وندی (Peter Pan & Wendy)؛ بازگشت پسری که بزرگ نمی‌شد

کارگردان: دیوید لوری

بازیگران: الکساندر مولونی، اور آندرسون، یارا شهیدی

تاریخ اکران: –

«پیتر پن و وندی» نسخه لایو اکشن از انیمیشن «پیتر پن» ساخته سال ۱۹۵۳ است؛ داستان کلاسیک پسری که بزرگ نمی‌شود و سه خواهر و برادر جوان را در لندن می‌یابد تا برای یک ماجراجویی جادویی در یک جزیره طلسم‌شده به او بپیوندند.

این فیلم فانتزی ماجراجویانه از سال ۲۰۱۶ در حال ساخت است و قرار است بالاخره سال ۲۰۲۳ از شبکه دیزنی پلاس پخش شود.

۴۶- جاماندگان (Holdovers)

کارگردان: الکساندر پین

بازیگران: پل جیاماتی، داوین جوی راندولف، دامینیک سسا

تاریخ اکران: ۱۹ آبان ۱۴۰۲

«جاماندگان» یک فیلم تاثیرگذار و جذاب است که در آن همکاری الکساندر پین به عنوان کارگردان و پل جیاماتی به عنوان بازیگر اصلی، در اوج کیفیت قرار دارد، در حالی که بازیگر دیگر فیلم، داوین جوی راندولف، بار دیگر ثابت می‌کند که همیشه قابلیت جلب توجه مخاطب را دارد.

حضور دامینیک سسا نیز یکی از نوآوری‌های این فیلم است و نشان می‌دهد که او در آینده می‌تواند به عنوان یک بازیگر پرقدرت در صنعت سینما شناخته شود. «جاماندگان» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ در سبک الکساندر پین به شمار می‌رود. این فیلم، سبک آشنای پین را که از فیلم‌هایی چون «نبراسکا» شناخته می‌شود، به سطحی دلگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر از آنچه انتظار داشتیم، ارتقا می‌دهد. «جاماندگان» یک اثر خلاقانه از یک کارگردان برجسته است که نشان می‌دهد هنوز هم می‌تواند با هنرش مخاطبان را شگفت‌زده کند. داستان فیلم در دهه ۱۹۷۰ می‌گذرد و روایتگر داستان یک معلم تاریخ در یک مدرسه شبانه روزی در منطقه نیوانگلند است. او باید از دانش‌آموزانی مراقبت‌ کند که در تعطیلات کریسمس جایی برای رفتن نداشته‌اند.

۴۷- آناتومی یک سقوط (Anatomy of a Fall)

۴۷- آناتومی یک سقوط (Anatomy of a Fall)

۴۷- آناتومی یک سقوط (Anatomy of a Fall)

کارگردان: جاستین تریه

بازیگران: ساندرا هولر، سوان آرلو، میلو ماشادو-گرانر

تاریخ اکران: ۱ شهریور ۱۴۰۲

درام دادگاهی «آناتومی یک سقوط» داستان زاندرا، نویسنده‌ای است که مجبور می‌شود پس از دستگیری به اتهام مرگ مرموز همسرش که بیش از یک دهه پیش‌ رخ داده، بی‌گناهی خود را ثابت کند. پسرش، دانیل، علی‌رغم نابینایی، سعی می‌کند به عنوان تنها شاهد مرگ پدرش به مادرش در این فرایند کمک کند.

فیلم فرانسوی «آناتومی یک سقوط»، برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۳، یک درام دادگاهی سطح بالا است که با کاوشی جذاب در مورد خانواده، عشق و چگونگی تغییر این پویایی در طول زمان، به پختگی رسیده. زاندرا هولر در نقش زاندرا فلنگمن، متهم به قتل همسرش، نمایشی خیره‌کننده دارد و یکی از بهترین بازی‌های سال را ارائه می‌کند. ژوستین تریه با دقت آنچه به ما در مورد زاندرا می‌گوید و نمی‌گوید را، مدیریت می‌کند و به مخاطبان اجازه می‌دهد تا به نتیجه‌گیری‌های خود در مورد پرونده برسند. خیلی زود، جزئیات آنچه اتفاق افتاده و نیفتاده تقریباً بی‌اهمیت به نظر می‌رسند؛ در واقع چیزی که واقعاً مهم است، اتفاقی است که برای این خانواده فراتر از خود پرونده رخ داده و می‌دهد. «آناتومی یک سقوط» معمایی کوچک اما گیرا است و بدون شک در میان آن دست از فیلم‌های ۲۰۲۳ قرار دارد که نباید از دست بدهید.

۴۷- تشریح یک سقوط (Analysis of a Fall)

کارگردان: Justine Triet

بازیگران: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado-Graner

تاریخ اکران: ۱ شهریور ۱۴۰۲

درام قضایی «تشریح یک سقوط» داستان زاندرا، نویسنده‌ای است که مجبور می‌شود پس از دستگیری به اتهام مرگ مرموز همسرش که بیش از یک دهه پیش‌ رخ داده، بی‌گناهی خود را ثابت کند. پسرش، دانیل، علی‌رغم نابینایی، سعی می‌کند به عنوان تنها شاهد مرگ پدرش به مادرش در این فرایند کمک کند.

فیلم فرانسوی «تشریح یک سقوط»، برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۳، یک درام قضایی سطح بالا است که با کاوشی جذاب در مورد خانواده، عشق و چگونگی تغییر این پویایی در طول زمان، به پختگی رسیده. زاندرا هولر در نقش زاندرا فلنگمن، متهم به قتل همسرش، نمایشی خیره‌کننده دارد و یکی از بهترین بازی‌های سال را ارائه می‌کند. ژوستین تریه با دقت آنچه به ما در مورد زاندرا می‌گوید و نمی‌گوید را، مدیریت می‌کند و به مخاطبان اجازه می‌دهد تا به نتیجه‌گیری‌های خود در مورد پرونده برسند. خیلی زود، جزئیات آنچه اتفاق افتاده و نیفتاده تقریباً بی‌اهمیت به نظر می‌رسند؛ در واقع چیزی که واقعاً مهم است، اتفاقی است که برای این خانواده فراتر از خود پرونده رخ داده و می‌دهد. «تشریح یک سقوط» معمایی کوچک اما گیرا است و بدون شک در میان آن دست از فیلم‌های ۲۰۲۳ قرار دارد که نباید از دست بدهید.

۴۸- بیچارگان (Impoverished Souls)

کارگردان: Yorgos Lanthimos

بازیگران: Emma Stone, Mark Ruffalo, Willem Dafoe

تاریخ اکران: ۱۷ آذر ۱۴۰۲

«لطافت» فیلم پرمخاطب قبلی یورگوس لانتیموس با حضور او در نقش کارگردان، تونی مک نامارا به عنوان نویسنده همکار و بازی اما، خلق شد. حالا این ترکیب در ساخت فیلم «بیچارگان»، اقتباسی پر صدا از یک رمان مصور شگفت‌انگیز، دوباره گرد هم آمده‌اند و اثری حتی نوآورانه‌تر و بیشتر از فیلم «لطافت» خلق کرده‌اند.

استون نقش بلا را بازی می‌کند، زنی غرق‌شده که توسط یک دانشمند فرانکنشتاین مانند (با بازی ویلم دفو) به زندگی بازمی‌گردانده می‌شود. از آنجا که او هیچ خاطره‌ای از زندگی گذشته خود ندارد، هیچ گره ذهنی یا مانعی هم در مسیر زندگی جدیدش حس نمی‌کند، بنابراین می‌تواند قراردادهای اروپای ویکتوریایی – یا حداقل نسخه رمان مصور سورئالیستی فیلم از اروپای ویکتوریایی – را کنار بگذارد. استون در نقش بلا با درخششی خیره‌کننده نقش می‌آفریند و نقشی عجیب را با ظرافت اجرا می‌کند. در عین حال، جایی زیر سطح دیوانه‌وار این افسانه چشمگیر است و تفسیری تند و واضح از چگونگی محدودکردن زنان توسط جامعه در آن دوره را نشان می‌دهد.

۴۹- آدم‌کش (The killer)

کارگردان: David Fincher

بازیگران: Michael Fassbender, Arliss Howard, Charles Parnell

تاریخ اکران: ۱۹ آبان ۱۴۰۲

آخرین اثر دیوید فینچر احتمالاً مهم‌ترین اثری است که او درباره خودش ساخته است. در این فیلم، با یک قاتل بی‌نام با بازی مایکل فاسبندر مواجه می‌شویم؛ مردی که به فرآیند کار خود عاشقانه پیوسته و وقت خود را صرف می‌کند تا تمام جزئیات یک قتل را به دقت ردیابی کند.

در این شخصیت، به نظر می‌آید فینچر جلوه‌هایی از خودش را پیدا کرده است؛ یک کمال‌گرای دیگر، حتی اگر این‌بار شخصیت او یک قاتل باشد. تماشای تلاش قاتل برای اصلاح اشتباهات خود، مشاهده طراحی و پیگیری فرآیندهای مرتبط با کارش، تفکر درباره چگونگی گام‌های بعدی، همه جزئیاتی هستند که استعداد او را در این کار معنا می‌کنند؛ چیزی که فراتر از اجراهای ویژه در صحنه‌های آرام و کندتر نشان می‌دهد و باعث مسحور شدن مخاطب می‌شود.

۵۰- منطقه مورد علاقه (The Zone of Interest)

کارگردان: جاناتان گلیزر

بازیگران: ساندرا هولر، کریستیان فریدل، فرایا کروتسکام

تاریخ اکران: ۲۴ آذر ۱۴۰۲

فیلم سینمایی “منطقه مورد علاقه” یک درام تاریخی درباره هولوکاست از جاناتان گلیزر است که بیشتر با فیلم علمی-تخیلی “زیر پوست” شناخته می‌شود؛ آثاری که یک دهه قبل اکران شد و هنوز تا پیش از ساخت این فیلم جدید به عنوان آخرین فیلم گلیزر مورد ستایش قرار داشت.

سینمای هولوکاست عموماً با یک پرسش اساسی و مرکزی سر و کار دارد: چگونه می‌توان یک جنایت وحشتناک را به تصویر کشید؟ آیا دیدن ضروری است تا باور شود، یا برخی جنبه‌ها بیش از حد غیرقابل درک با دوربین فیلمبرداری ثبت می‌شوند؟

“منطقه مورد علاقه” از نظر امتناع سخت‌گیرانه‌اش نسبت به نمایش خشونت‌های آشکار با سایر فیلم‌های این ژانر متمایز می‌شود. هیچ فیلم هولوکاستی تاکنون به تعهد چنین در نشان دادن بی‌رحمی شر پایبند نبوده است؛ شاید به این دلیل که هیچ فیلم هولوکاستی تا این حد وسواس‌آمیز و هنرمندانه اقدام به نادیده گرفتن شر نکرده است. در این فیلم یک دیوار بتنی واقعی حضور دارد که شخصیت‌های گلیزر را از وحشت‌های متعاقب اعمال‌شان جدا می‌کند و حتی دوربین یکبار هم شجاعت نمی‌کند برای درک بهتر به دور اطراف نگاه کند.

البته شری که به نمایش گذاشته می‌شود، هرگز حتی کمی شک و تردید درباره ماهیتش ایجاد نمی‌کند، اما در همان زمان فیلم به گونه‌ای طراحی شده است که نشان می‌دهد چرا و چگونه این نیروهای شرور قادر به تشخیص ماهیت خود نیستند؛ این خصوصیت به دلیل محدود کردن نمایش آشکار خشونت ایجاد شده است. به عبارت دیگر، “منطقه مورد علاقه” اصرار دارد ثابت کند که لحظات وحشتناک‌ترین تاریخ توسط افرادی رقم خورده است که مجبور به دیدن آشکار جنایات نشده‌اند.

۵۱- خدایا آن‌جایی؟ منم مارگرت (Are You There God? It’s Me, Margaret)

۵۱- خدایا آن‌جایی؟ منم مارگرت (Are You There God? It’s Me, Margaret)

۵۱- خدایا آن‌جایی؟ منم مارگرت (Are You There God? It’s Me, Margaret)

کارگردان: کلی فریمن کریگ

بازیگران: ریچل مک‌آدامز، ابی رایدر فورتسون، ال گراهام

تاریخ اکران: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

مارگارت یک دختر ۱۱ ساله است که در آستانه بلوغ قرار دارد. او با سوالات فراوانی درباره هویت، دین، و عشق در حال پرسش و تفکر است. مارگارت در مدرسه جدیدش احساس گمراهی می‌کند و نمی‌داند چگونه با تغییراتی که در بدن و ذهنش رخ می‌دهد، مواجهه کند.

“خدایا، آیا کسی آنجاست؟ منم مارگارت” یک فیلم جذاب و پراحساس است که با دقت واقعیت‌های دنیای نوجوانی را به تصویر می‌کشد. این اثر با بازی‌های شگفت‌انگیز بازیگران، به‌ویژه نقش ابی رایدر فورتسون در کردار مارگارت، به عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ از سوی منتقدان به‌شمار می‌آید.

۵۲- شیطان وجود ندارد (Evil Does Not Exist)

کارگردان: ریوسوکه هاماگوچی

بازیگران: هیتوشی اومیکا، ریو نیشیکاوا، ریوجی کوساکا

تاریخ اکران: –

فیلم سینمایی “شیطان وجود ندارد” اثر جدید ریوسوکه هاماگوچی است که در سال ۲۰۲۱ با دو فیلم “چرخ بخت و فانتزی” و “ماشینم را بران” در سینماهای جهان به نمایش چشم‌انداز منحصر به فردی دست یافت.

“شیطان وجود ندارد” مانند دیگر انتشارات اخیر هاماگوچی، توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده و در جشنواره بین‌المللی کن ۲۰۲۳ به عنوان برنده جایزه بزرگ داوران اعلام شده است. تاکومی و دخترش هانا در روستای میزوبیکی نزدیک توکیو زندگی می‌کنند. این دو نفر رابطه خاصی با محیط زیست برقرار کرده‌اند و زیبایی خالص مناطق بکر را تحسین می‌کنند. اما یک روز، ساکنان روستا اطلاع پیدا می‌کنند که یک طرح برای احداث یک سایت کمپینگ در نزدیکی خانه تاکومی در حال برنامه‌ریزی است که به ساکنان شهر امکان دسترسی آسان و سریع به این طبیعت بکر را فراهم می‌کند؛ یک طرح که ممکن است عواقب ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

۵۳- زندگی‌های گذشته (Past Lives)

کارگردان: سلین سونگ

بازیگران: گرتا لی، تئو یو، جان مگارو

تاریخ اکران: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

“زندگی‌های گذشته” یک درام عاشقانه به کارگردانی سلین سونگ است؛ کارگردان و نویسنده فیلم اولیه کره‌ای-کانادایی که در امسال به توجه رسانه‌ها دست یافت.

این فیلم روایتی از دیدار دوباره دو دوست دوران کودکی را در قلب فیلم‌نامه قرار داده است. این روایت در یک بازه ۲۴ ساله، نگاهی به گذشته و مسیرهای مختلف زندگی این دو دوست دوران کودکی می‌اندازد. بخشی از داستان از واقعیت‌های زندگی کارگردان الهام گرفته شده است و می‌توان آن را به عنوان یک اثر شبه‌زندگی‌نامه در نظر گرفت.

۵۴- برگ‌های افتاده (Fallen Leaves)

۵۴- برگ‌های افتاده (Fallen Leaves)

۵۴- برگ‌های افتاده (Fallen Leaves)

کارگردان: آکی کائوریسماکی

بازیگران: آلما پویستی، مارتی سوئوسالو، جوسی واتانن

تاریخ اکران: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

“برگ‌های افتاده” یک کمدی درام فنلاندی-آلمانی اثر آکی کائوریسماکی، کارگردان مشهور فنلاندی است. این فیلم بلند بیستمین اثر از سه‌گانه کارگری او است که شامل فیلم‌های “سایه‌ها در بهشت”، “آریل” و “دختر کارخانه کبریت‌سازی” می‌شود.

“برگ‌های افتاده” در جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۰۲۳ شرکت کرد و توانست جایزه هیات داوران این رویداد را از آن خود کند. در این اثر سینمایی، آنسا، زن مجردی که در یک سوپرمارکت در هلسینکی کار می‌کند، یک شب با هولاپا، کارگر تنها و الکلی، ملاقات می‌کند. آن‌ها با وجود مشکلات و سوتفاهم‌ها سعی می‌کنند رابطه‌ای را آغاز کنند.

۵۵- داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر (The Wonderful Story of Henry Sugar)

کارگردان: وس اندرسون

بازیگران: رالف فاینز، بندیکت کامبربچ، دوی پاتل

تاریخ اکران: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

فیلم کوتاه “داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر”، جدیدترین اثر وس اندرسون امسال در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ۲۰۲۳ به نمایش درآمد و با تحسین منتقدان مواجه شد.

“داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر” مبتنی بر داستان کوتاهی با همین عنوان از دال است که نخستین بار در کتاب “داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر و شش داستان دیگر” در سال ۱۹۷۷ چاپ شد. این تازه‌ترین تلاش اندرسون در ساخت فیلم‌های مبتنی بر داستان‌های دال نیست؛ او پیشتر انیمیشن “آقای فاکس شگفت‌انگیز” (Fantastic Mr. Fox) را نیز بر اساس یک رمان از دال ساخته بود و حالا طبق اظهارات خود، یک مجموعه ۴ قسمتی از فیلم‌های کوتاه را بر اساس این داستان‌ها تولید می‌کند که “داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر” ابتدای این مجموعه است.

این فیلم توسط اندرسون داستان یک مرد ثروتمند و علاقه‌مند به قمار را روایت می‌کند که به دنبال اطلاعات درباره یک فرد عجیب می‌افتد؛ این مرد ادعا می‌کند که بدون استفاده از چشمانش قادر به دیدن است؛ مهارتی که در گذشته برای کسب درآمد مالی بهره‌مند شده و به نظر می‌رسد که در هند این مهارت‌های عجیب را یاد گرفته است. هنری، قهرمان داستان، می‌خواهد این مهارت‌ها را یاد بگیرد و از آنها در قمارهای روزمره‌اش بهره‌مند شود. بندیکت کامبربچ، بازیگر مشهور، نقش هنری شوگر را بازی می‌کند.

منبع دیجی کالا مگ

امتیاز

چهره ها

بازیگران مشهوربرترین سریال هابهترین فیلم های دنیا برای تماشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *