بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی ؛ از بازی با قلب تا مالفیسنت

بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی ؛ از بازی با قلب تا مالفیسنت

بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی ؛ از بازی با قلب تا مالفیسنت


فهرست محتوا

در این مقاله، بهترین آثار سینمایی آنجلینا جولی را معرفی خواهیم کرد. آنجلینا جولی، هنرپیشه و کارگردان مشهور و نام‌آشنایی است که در سراسر جهان شهرت دارد. او در تاریخ ۴ ژوئن ۱۹۷۵ در لس‌آنجلس کالیفرنیا متولد شد و از سال ۱۹۸۲ به صورت حرفه‌ای در عرصه هنر و بازیگری فعالیت کرد. علاوه بر بازیگری، آنجلینا جولی به کارگردانی، نویسندگی فیلم و صداپیشگی نیز مشغول است. او همچنین یک خیرین فعال و فعالیت‌های انسانی بسیاری انجام داده است.

آنجلینا جولی در سال ۲۰۱۴ با برد پیت ازدواج کرد و در آن زمان یکی از محبوب‌ترین زوج‌های هالیوود بودند. اما در سال ۲۰۱۹ به طور ناگهانی از یکدیگر جدا شدند. با این حال، او یکی از زنان موفق و فعال آمریکایی است که در آثاری به یادماندنی ایفای نقش کرده و تا کنون برنده یک جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلوب شده است و چندین مرتبه رکورد بیشترین حقوق در میان بازیگران زن هالیوود را داشته است. در ادامه این مقاله از مجله، بهترین آثار سینمایی آنجلینا جولی را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی

لیست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی

لیست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی

در این بخش، فهرست فیلم‌های سینمایی آنجلینا جولی را با هم مرور می‌کنیم و هر یک را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر طرفدار آنجلینا جولی هستید، حتما این فیلم‌ها را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید : زندگینامه تیم کوک ؛ رئیس شرکت اپل

فیلم سینمایی “Playing By Heart” با بازی آ

فیلم سینمایی "Playing By Heart" با بازی آنجلینا جولی؛ فیلم قدیمی آنجلینا جولی

فیلم سینمایی “Playing By Heart” با بازی آنجلینا جولی؛ فیلم قدیمی آنجلینا جولی

نجلینا جولی؛ فیلم قدیمی آنجلینا جولی

سال تولید: ۱۹۹۸

امتیاز IMDb: 7/10

کارگردان: ویلارد کارل (Willard Carroll)

ستارگان: آنجلینا جولی، جیلین اندرسون، الن برستین و شان کانری

ما با فیلم “Playing By Heart” با آنجلینا جولی آغاز می‌کنیم. این فیلم از جمله اثرات آغازین آنجلینا جولی در دنیای سینما محسوب می‌شود و به ژانر کمدی و درام تعلق دارد. این فیلم در مراسم جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان مواجه شد. “Playing By Heart” داستان زندگی یازده شخصیت در شهر لس آنجلس را روایت می‌کند، هر کدام از آن‌ها به نحوی به یکدیگر علاقه دارند و…

فیلم “Gia”؛ یکی از فیلم‌های آنجلینا جولی

فیلم "Gia"؛ یکی از فیلم‌های آنجلینا جولی

فیلم “Gia”؛ یکی از فیلم‌های آنجلینا جولی

سال ساخت: ۱۹۹۸

امتیاز IMDb: 6.9/10

کارگردان: مایکل کریستوفر (Michael Cristofer)

ستارگان: آنجلینا جولی، فی داناوی، مرسدس روئل و الیزابت میچل

فیلم سینمایی “Gia” نیز یکی از فیلم‌های اوایل حرفه بازیگری آنجلینا جولی است و پس از ورود او به دنیای سینما منتشر شد. این فیلم در ژانر درام و زندگینامه‌ای ساخته شده و داستان زندگی مدل آمریکایی به نام “جیا کارنگی” را به تصویر می‌کشد که نقش آن را آنجلینا جولی ایفا می‌کند و در زمان اکران تحسین منتقدان را جلب کرد.

داستان “Gia” درباره یک دختر به نام “جیا کارنگی” است که به نیویورک مهاجرت می‌کند تا مدل شود. جیا در آنجا با مدل معروف “ویلهلمینا کوپر” آشنا می‌شود و به سرعت به یک مدل مشهور تبدیل می‌شود. اما پس از مرگ ویلهلمینا، او به افسردگی مبتلا می‌شود و به تدریج به مصرف کوکائین پرداخته و…

فیلم سینمایی “Girl, Interrupted”؛ از آثار آنجلینا جولی

سال تولید: ۱۹۹۹

امتیاز IMDb: 7.3/10

کارگردان: جیمز منگولد (James Mangold)

ستارگان: آنجلینا جولی، وینونا رایدر، ووپی گلدبرگ و بریتانی مورفی

فیلم “Girl, Interrupted” یکی از بهترین آثار سینمایی آنجلینا جولی در دهه ۱۹۹۰ محسوب می‌شود که در ژانر درام و روانشناختی ساخته شده است. بازی برجسته آنجلینا جولی در این فیلم توسط منتقدان تحسین شد و او برای این نقش جوایز اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد. بنابراین، توصیه می‌شود که این اثر از آثار آنجلینا جولی که جوایز معتبر را از آن آورد، را ببینید.

داستان فیلم “Girl, Interrupted” درباره دختری به نام سوزانا است که پس از اتمام دوره دبیرستان، دچار افسردگی می‌شود و تلاش به خودکشی می‌کند، اما در این تلاش ناکام می‌ماند. والدین او او را به یک مرکز مراقبت از بیماران روانی می‌فرستند و سوزانا در آنجا با دختران دیگری که مشکلات خود را دارند، آشنا می‌شود. یک روز، سوزانا و چند دختر دیگر تصمیم می‌گیرند از این مرکز فرار کنند و…

فیلم “Mr. & Mrs. Smith”؛ یکی از آثار آنجلینا جولی و برد پیت

سال ساخت: ۲۰۰۵

امتیاز IMDb: 6.5/10

کارگردان: داگ لیمان (Doug Liman)

ستارگان: آنجلینا جولی، برد پیت، وینس وان، آدام برودی و پری ریوز

فیلم “Mr. & Mrs. Smith” نیز یکی از فیلم‌های جذاب و محبوب آنجلینا جولی است که در زمان اکران با استقبال خوبی از مخاطبان مواجه شد. این فیلم در ژانر کمدی و اکشن ساخته شده است و به عنوان یکی از فیلم‌های هیجان‌انگیز در این ژانر شناخته می‌شود. جالب است که آنجلینا جولی در این فیلم با همسر سابق خود، برد پیت، همبازی است و بازی در این فیلم موجب شکل‌گیری رابطه عاشقانه میان آن‌ها شد.

داستان فیلم “Mr. & Mrs. Smith” درباره زن و مردی به نام جان و جین است که هر دو از قاتلان حرفه‌ای هستند و برای موسسات جاسوسی کار می‌کنند. این دو برای اینکه شک در مورد فعالیت‌های خود نشود، به صورت فرمالیته ازدواج می‌کنند. جان و جین ماموریت دارند که یک مامور را به قتل برسانند. البته، هیچ یک از آن‌ها از ماموریت یکدیگر خبر ندارند و در تلاشند تا ماموریت خود را به پایان برسانند، اما در میان راه، متوجه رازهایی می‌شوند.

فیلم سینمایی “The Good Shepherd”؛ فیلم آنجلینا جولی

فیلم سینمایی "The Good Shepherd"؛ فیلم آنجلینا جولی

فیلم سینمایی “The Good Shepherd”؛ فیلم آنجلینا جولی

سال تولید: ۲۰۰۶

امتیاز IMDb: 6.7/10

کارگردان: رابرت دنیرو (Robert De Niro)

ستارگان: آنجلینا جولی، مت دیمون، جو پشی، رابرت دنیرو و الک بالدوین

فیلم “The Good Shepherd” نیز یکی از بهترین آثار آنجلینا جولی است که در سبک جاسوسی و مهیج ساخته شده است. این فیلم در زمان اکران بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرد. داستان فیلم در مورد یک دانشجوی نمونه و باهوش به نام “ادوارد ویلسون” است که به عضویت در انجمن جمجمه و استخوان پیوسته و در آنجا ماموریت‌های جاسوسی خطرناک را بر عهده می‌گیرد.

فیلم “A Mighty Heart”؛ از آثار آنجلینا جولی

سال تولید: ۲۰۰۷

امتیاز IMDb: 6.6/10

کارگردان: مایکل وینترباتم (Michael Winterbottom)

ستارگان: آنجلینا جولی، دن فوترمن، ویل پاتون و آرچی پنجابی

فیلم “A Mighty Heart” نیز یکی از فیلم‌های جذاب آنجلینا جولی است که در ژانر درام و زندگی‌نامه‌ای ساخته شده و اقتباسی از یک زندگینامه با همین نام است. این فیلم نیز نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. داستان آن درباره زنی به نام “ماریا پرل” است که به پاکستان می‌رود تا همسر خبرنگارش را پیدا کند و مشکلات زیادی در این راه روبرو می‌شود.

بیشتر بخوانید : بهترین بازیگران زن ترکیه ؛ معرفی ۷+ بازیگر زن ترکیه معروف

فیلم سینمایی “Wanted”؛ فیلم آنجلینا جولی اکشن

سال تولید: ۲۰۰۸

امتیاز IMDb: 6.7/10

کارگردان: تیمور بکمامبتوف (Timur Bekmambetov)

ستارگان: آنجلینا جولی، جیمر مک‌آووی، مورگان فریمن و کریس پرت

فیلم “Wanted” نیز از جمله فیلم‌های جذاب و پرطرفدار آنجلینا جولی است که در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز ساخته شده و بر اساس یک مینی سریال ساخته شده است. این فیلم با استقبال خوبی از مخاطبان مواجه شد و توانست در بازار جهانی موفقیت زیادی کسب کند. داستان فیلم درباره جوانی به نام “ویزلی گیبسون” است که در زندگی‌اش بدشانسی‌های زیادی تجربه کرده و در محیط کاری نیز با یک رئیس خشن و سخت‌گیر دست و پنجه نرم می‌کند. اما وقتی که یک دختر به نام “فاکس” وارد زندگی او می‌شود و او را از دست یک قاتل نجات می‌دهد، دنیای ویزلی تغییرات بزرگی می‌کند.

فیلم “Changeling” یا “بچه جایگزین”؛ از آثار آنجلینا جولی با امتیاز بالا

فیلم "Changeling" یا "بچه جایگزین"؛ از آثار آنجلینا جولی با امتیاز بالا

فیلم “Changeling” یا “بچه جایگزین”؛ از آثار آنجلینا جولی با امتیاز بالا

سال تولید: ۲۰۰۸

امتیاز IMDb: 7.8/10

کارگردان: کلینت ایستوود (Clint Eastwood)

ستارگان: آنجلینا جولی، جان مالکوویچ، جفری داناوان و ایمی رایان

فیلم “Changeling” یا “بچه جایگزین” نیز یکی از بهترین آثار آنجلینا جولی است که در ژانر درام، جنایی و ماجراجویی ساخته شده است. این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان و استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد و جوایز مختلفی نیز به دست آورد. داستان آن در مورد یک مادر به نام “کریستین کالینز” است که وقتی پسرش “والتر” ناپدید می‌شود، در تلاش برای پیدا کردن او و روبرو شدن با اشتباهات و سیاست‌های فاسد پلیسی در لس آنجلس قرار می‌گیرد. این فیلم یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های آنجلینا جولی به حساب می‌آید که نقش مادر معذبی را بازی کرده است.

فیلم “Salt”؛ فیلم اکشن با بازی آنجلینا جولی

سال تولید: ۲۰۱۰

امتیاز IMDb: 6.4/10

کارگردان: فیلیپ نویس (Phillip Noyce)

ستارگان: آنجلینا جولی، لیو شرایبر، چویتل اجیوفور، دانیل اولبریخسکی و آگوست دیهل

فیلم “Salt” نیز یکی از بهترین آثار آنجلینا جولی در ژانر اکشن و تریلر است. این فیلم با بازی هنرمندانه آنجلینا جولی و داستان جذابش، توانست مخاطبان را به خود جذب کند. داستان فیلم درباره یک مامور سی‌آی‌ای به نام “اولین سالت” است که به اشتباه به عنوان جاسوس مزدور تلقی می‌شود و برای رهایی از دست دولت و پیدا کردن حقیقت به فرار می‌پردازد.

فیلم مالفیسنت – “Maleficent”؛ فیلم آنجلینا جولی در ژانر فانتزی

سال ساخت: ۲۰۱۴

امتیاز IMDb: 6.9/10

کارگردان: رابرت اشترومبرگ (Robert Stromberg)

بازیگران: آنجلینا جولی، شارلتو کوپلی، ال فانینگ و ایملدا استنتون

فیلم “Maleficent” یکی از بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی و یکی از آثار فانتزی او است. آنجلینا جولی در این فیلم نقش مالفیسنت، شخصیت شروری را بازی می‌کند که در داستان “خواب‌آلوده” شرور معروف است. این فیلم نسخه بازسازی شده از داستان خواب‌آلوده است و از دیدگاه مالفیسنت روایت می‌شود. فیلم در زمان اکران به موفقیت تجاری دست پیدا کرد و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ شناخته شد. تا به حال دو فیلم از این سری منتشر شده است.

فیلم “Eternals”؛ جدیدترین فیلم آنجلینا جولی

سال ساخت: ۲۰۲۱

امتیاز IMDb: 6.3/10

کارگردان: چلوئی ژائو (Chloé Zhao)

بازیگران: جما چان، ریچارد مدن، کومایل نانجیانی، لیا مک هیو و آنجلینا جولی

فیلم “Eternals” جدیدترین اثر آنجلینا جولی در سال ۲۰۲۱ است. این فیلم در ژانر ابرقهرمانی و ماجراجویی ساخته شده و به کارگردانی چلوئی ژائو اجرا شده است. در این فیلم، یک گروه از موجودات جاودانه به نام “اترنالز” برای محافظت از زمین در مقابل تهدیدهای خارجی و دشمنان باستانی به عمل می‌آیند. آنجلینا جولی در این فیلم نقش تنا را بازی می‌کند.

فیلم “Lara Croft: Tomb Raider”؛ فیلم اکشن با آنجلینا جولی

فیلم "Lara Croft: Tomb Raider"؛ فیلم اکشن با آنجلینا جولی

فیلم “Lara Croft: Tomb Raider”؛ فیلم اکشن با آنجلینا جولی

سال ساخت: ۲۰۰۲

امتیاز IMDb: 5.7/10

کارگردان: سایمون وست (Simon West)

بازیگران: آنجلینا جولی، جان وویگت، آیین گلن، نوآ تیلور، دانیل کریگ

فیلم “Lara Croft: Tomb Raider” از آثار اکشن آنجلینا جولی است که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. این فیلم بر اساس بازی‌های ویدئویی معروف “تامب ریدر” ساخته شده است. آنجلینا جولی در این فیلم نقش لارا کرافت را ایفا کرده و در ماجراهای مهیج جستجوی گنجینه‌های باستانی شرکت می‌کند.

فیلم “گردشگر” – “The Tourist”؛ یکی از فیلم‌های آنجلینا جولی و جانی دپ

سال ساخت: ۲۰۱۰

امتیاز IMDb: 6/10

کارگردان: فلوریان هنکل فون دونرسمارک (Florian Henckel von Donnersmarck)

بازیگران: آنجلینا جولی، جانی دپ، پل بتانی، تیموتی دالتون، استیون برکوف، روفوس سویل و کریستیان دی سیکا

فیلم “گردشگر” نسخه بازسازی شده فیلم فرانسوی “آنتونی زیمر” از سال ۲۰۰۵ است. این فیلم در ژانر عاشقانه و هیجانی قرار دارد و توانسته است علی‌رغم نقدهای منفی منتقدان، نامزدی در سه رشته مختلف جوایز گلدن گلوب را به دست آورد. کارگردان فیلم، هنکل فون دونرمارک، این فیلم را به عنوان یک عاشقانه با عناصر هیجان انگیز توصیف کرده است.

آنجلینا جولی در این فیلم نقش الیز را بازی می‌کند، که توسط مأموران اداره آگاهی لندن تعقیب می‌شود. الیز نامه‌ای از سوی الکساندر پیرس، عاشق سابق‌اش، دریافت می‌کند و باید طبق دستورات نامه، به ونیز ایتالیا برود. در مسیر او با فرانک (جانی دپ)، یک جهانگرد آمریکایی، همسفر می‌شود و داستان عشق آنها آغاز می‌شود.

فیلم “شکارگر استخوان” – “The Bone Collector”؛ یکی از فیلم‌های آنجلینا جولی

سال ساخت: ۱۹۹۹

امتیاز IMDb: 6.7/10

کارگردان: فیلیپ نویس (Phillip Noyce)

بازیگران: دنزل واشینگتن، آنجلینا جولی، کویین لطیفه، مایکل روکر و مایک مک گلون

“شکارگر استخوان” یک فیلم ترسناک و جنایی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. این فیلم بر اساس رمانی جنایی به همین نام از جفری دیور ساخته شده و داستان لینکلن رایم، یک کارگاه سابق جرائم قتل که از گردن به پایین فلج شده است را روایت می‌کند. او با کمک همسرش و اداره پلیس، به دنبال دستگیری یک قاتل زنجیره‌ای همراه با پوشش یک راننده تاکسی می‌گردند. آنجلینا جولی نیز در این فیلم نقش آملیا دوناگی، یک افسر گشت تازه استخدام شده را ایفا می‌کند.

فیلم “سرقت در ۶۰ ثانیه” – “Gone in 60 Seconds”

سال ساخت: ۲۰۰۰

امتیاز IMDb: 6.5/10

کارگردان: دومینیک سنا (Dominic Sena)

بازیگران: نیکلاس کیج، آنجلینا جولی، جیووانی ریبیسی، دلروی لیندو، ویل پاتون، کریستوفر اکلستون و چی مک براید

“سرقت در ۶۰ ثانیه” یک فیلم اکشن آمریکایی است که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و بازسازی فیلمی با همین نام از سال ۱۹۷۴ می‌باشد. این فیلم داستان دزدی به نام رندال “ممفیس” رینز را روایت می‌کند که از دنیای جرم دور شده بود، اما برای نجات برادرش، تصمیم می‌گیرد تا با کمک گروهش ۵۰ ماشین را در یک شب سرقت کند. در این مسیر، آنجلینا جولی نقش سارا وایلند، یک مکانیک و دوست دختر ممفیس رینز را بازی می‌کند.

فیلم “کشتن اولین بار پدرم را” – “First They Killed My Father”

سال ساخت: ۲۰۱۷

امتیاز IMDb: 7.2/10

کارگردان: آنجلینا جولی

بازیگران: سریموخ سروم، کومفک فیونگ، سوچاتا سونگ، دارا هنج، کیمهاک مون

“کشتن اولین بار پدرم را”، یک فیلم زندگینامه‌ای، تاریخی و هیجان‌انگیز است که توسط آنجلینا جولی کارگردانی شده است. فیلمنامه این اثر بر اساس کتابی به همین نام از لونگ اونگ، نویسنده و فعال حقوق بشر کامبوجی نوشته شده و داستان تجربه وحشتناک اونگ در دوران کودکی زیر حکومت خمرهای سرخ در کامبوج را روایت می‌کند. این داستان شامل آموزش ۷ ساله‌ی اونگ به عنوان یک سرباز کودک و ارسال خواهر و برادرش به اردوگاه‌های کار اجباری است.

“کشتن اولین بار پدرم را” در جشنواره فیلم تلیوراید و جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد و با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد. این فیلم به عنوان نماینده کشور کامبوج، برای نودمین دوره مراسم اسکار در بخش بهترین فیلم بین‌المللی انتخاب شد و جوایزی همچون جایزه فیلم هالیوود و جایزه هیئت ملی فیلم را از آن خود کرد.

فیلم “سفر جین” – “Jane’s Journey”؛ فیلم مستند آنجلینا جولی

سال ساخت: ۲۰۱۰

امتیاز IMDb: 7.2/10

کارگردان: لورنز کنائر (Lorenz Knauer)

بازیگران: آنجلینا جولی، پیرس بروسنان و جین گودال

“سفر جین” عنوان یک فیلم بیوگرافی و مستند است که زندگی زن فوق‌العاده‌ای به نام جین را به تصویر می‌کشد. بیش از ۲۰ سال پیش، دکتر جین گودال که اکنون ۷۵ سال دارد، تصمیم گرفت از حرفه خود به عنوان نخستین شناس و همچنین زندگی خصوصی خود، دست بردارد تا تمام انرژی خود را برای نجات سیاره زمین از خطرات زیست محیطی صرف کند. از آن زمان، او در مدت بیشتر از ۳۰۰ روز در سال، جستجو و تلاش در نقاط مختلف جهان برای انجام مأموریت خود را انجام داده است. آنجلینا جولی نیز در این مستند در نقش خودش ظاهر می‌شود.

فیلم “شکست ناپذیر” – “Unbroken”؛ یکی از فیلم‌های آنجلینا جولی

فیلم "شکست ناپذیر" - "Unbroken"؛ یکی از فیلم‌های آنجلینا جولی

فیلم “شکست ناپذیر” – “Unbroken”؛ یکی از فیلم‌های آنجلینا جولی

سال ساخت: ۲۰۱۴

امتیاز IMDb: 7.2/10

کارگردان: آنجلینا جولی

بازیگران: جک اوکانل، دومنال گلیسون، میاوی، گرت هدلوند، فین ویتروک

“شکست ناپذیر” یک فیلم جنگی آمریکایی است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و به کارگردانی آنجلینا جولی ساخته شده است. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام از لورا هیلنبراند (۲۰۱۰) ساخته شده و داستان زندگی لوئیس زامپرینی، دونده المپیک آمریکایی، را در دوران جنگ جهانی دوم و در مقابل ژاپن روایت می‌کند. وی به عنوان یک سرباز اسارت در زندگی خود رشد کرده و تحت شرایط دشواری به اسارت درآمده است.

این فیلم به کارگردانی آنجلینا جولی توانسته باشد نقدهای مثبت منتقدان را به دست آورد و با بودجه‌ای حدود ۶۵ میلیون دلار و فروش بیش از ۱۶۳٫۴ میلیون دلار در جهان، به عنوان یکی از فیلم‌های موفق به حساب بیاید. این فیلم حتی به جوایزی مانند جایزه فیلم هالیوود و جایزه هیئت ملی فیلم نیز دست یافت.

فیلم “بیا بر دستهام” – “Come Away”؛ از فیلم‌های آنجلینا جولی

سال ساخت: ۲۰۲۰

امتیاز IMDb: 5.8/10

کارگردان: برندا چپمن (Brenda Chapman)

بازیگران: دیوید اویلوو، آنا چنسلر، آنجلینا جولی، مایکل کین، کلارک پیترز

“بیا بر دستهام” یکی از فیلم‌های درام و فانتزی آنجلینا جولی در سال ۲۰۲۰ است. این فیلم الهام گرفته از داستان‌های “آلیس در سرزمین عجایب” و “پیتر پن” ساخته شده و داستان خواهر و برادری به نام‌های آلیس و پیتر را روایت می‌کند که سعی دارند به والدینشان کمک کنند تا از غم از دست دادن پسر بزرگشان عبور کنند.

فیلم “بئوولف” – “Beowulf”؛ از فیلم‌های آنجلینا جولی

سال ساخت: ۲۰۰۷

امتیاز IMDb: 6.3/10

کارگردان: رابرت زمکیس (Robert Zemeckis)

بازیگران: ری وینستون، آنتونی هاپکینز، جان مالکوویچ، رابین رایت، آنجلینا جولی

یکی از فیلم‌هایی که آنجلینا جولی در آن نقش داشته، “بئوولف” محصول سال ۲۰۰۷ است. این فیلم در ژانر اکشن و فانتزی ساخته شده و داستان شجاعت بئوولف، یک جنگجوی دانمارکی را در مواجهه با هیولای وحشتناکی به نام گرندل روایت می‌کند. بئوولف موفق به زخمی کردن گرندل می‌شود و وقتی مادر گرندل (با بازی جولی) در مورد این اتفاق باخبر می‌شود، تصمیم به انتقام گیری از فرزندش می‌گیرد.

این فیلم بر اساس یک شعر باستانی انگلیسی ساخته شده و پس از انتشار با نقدهای متفاوتی از جانب منتقدان روبرو شد. از جمله تحسین‌شده‌ترین نقاط این فیلم، جلوه‌های تصویری و بازی صداپیشگان بوده‌اند، اما برخی از منتقدان از تفسیرهای این فیلم از شعر اصلی انتقاد کرده‌اند.

فیلم “افرادی که آرزوی مرگ من دارند” – “Those Who Desire My Demise”

سال ساخت: ۲۰۲۱

امتیاز IMDb: 6/10

کارگردان: تیلور شریدان (Taylor Sheridan)

بازیگران: آنجلینا جولی، فین لیتل، نیکلاس هولت، آیدن گلین، مدینا سنگور

“افرادی که آرزوی مرگ من دارند”، آخرین فیلم آنجلینا جولی در ژانر اکشن و هیجانی است که در ماه مه ۲۰۲۱ منتشر شد. این فیلم داستان یک پسر بچه را روایت می‌کند که شاهد قتل پدرش می‌شود. او پس از این اتفاق فرار می‌کند و با یک آتش‌نشان جنگل (با بازی جولی) همراه می‌شود تا از دست قاتلان فرار کند. پیشنهاد می‌شود این فیلم اکشن بازی آنجلینا جولی را از دست ندهید.

فیلم “مالفیسنت: معشوقه شیطان” – “Maleficent: Mistress of Evil”

سال ساخت: ۲۰۱۹

امتیاز IMDb: 6.6/10

کارگردان: یواخیم رانینگ (Joachim Rønning)

بازیگران: آنجلینا جولی، ال فانینگ، چیویتل اجیوفور، میشل فایفر

فیلم “مالفیسنت: معشوقه شیطان” از بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی و دومین فیلم از مجموعه مالفیسنت است. ماجراهای این فیلم ۵ سال پس از وقایع فیلم اول رخ می‌دهند. در این فیلم آنجلینا جولی در نقش ملکه بازی نمی‌کند، بلکه مشاهده می‌شود که آرورا ملکه شده و مالفیسنت نیز به عنوان محافظ قلمرو در کنار دخترخوانده‌اش زندگی می‌کند. اما مشکلات از جایی آغاز می‌شوند که پادشاهی مجاور، مالفیسنت را یک موجود شرور می‌خواند.

فیلم “مالفیسنت: معشوقه شیطان” پس از اکران با نظرات مثبت و منفی منتقدان روبرو شد که بازی جولی، فانینگ و فایفر را تحسین کردند اما از داستان و جلوه‌های تصویری این اثر ایراد گرفتند. این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین گریم و آرایش مو شد.

فیلم “کنار دریا” – “Along the Shore”؛ از فیلم‌های آنجلینا جولی و برد پیت

سال ساخت: ۲۰۱۵

امتیاز IMDb: 5.3/10

کارگردان: آنجلینا جولی

بازیگران: برد پیت، آنجلینا جولی، ملانی لوران، نیلز ارستراپ، ملویل پوپو

فهرست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی را با فیلم “کنار دریا” به اتمام می‌رسانیم. این فیلم در ژانر درام عاشقانه ساخته شده است. فیلمبرداری این فیلم در سال ۲۰۱۴ و در دوران ماه عسل جولی و پیت در مالتا انجام شد. در این عنوان از فیلم‌های آنجلینا جولی داستان ونسا و رولاند را دنبال می‌کنیم که با ماشین به هتلی ساحلی در فرانسه می‌روند. اگرچه آن‌ها ازدواج کرده‌اند، اما مشکلات متعددی رابطه‌شان را احاطه کرده و حل کردن این مشکلات نیز چندان ساده به نظر نمی‌رسد.

فیلم “دریافت جان‌ها” – “Receiving Lives”؛ از فیلم‌های آنجلینا جولی

سال ساخت: ۲۰۰۴

امتیاز IMDb: 6.2

کارگردان: دی. جی. کاروسو (D. J. Caruso)

بازیگران: ایثن هاک، آنجلینا جولی، کیفر سادرلند، اولیویه مارتینز

فهرست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی با یک اثر مهیج و روانشناختی ادامه می‌یابد. داستان فیلم درباره یک قاتل سریالی است که هویت قربانیانش را می‌دزدد. در این فیلم، آنجلینا جولی نقش یک پلیس مخفی را بازی می‌کند که برای دستگیری این قاتل سریالی به کانادا می‌رود و با اتفاقات مختلفی روبرو می‌شود.

فیلم “دریافت جان‌ها” بر اساس رمانی با همین نام از مایکل پای (Michael Pye) ساخته شده است و با استفاده از بازیگران خوبی که در آن حضور دارند، به اثری موفق تبدیل شده. پیشنهاد می‌شود تماشای این اثر از بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی را از دست ندهید.

فیلم “سرهنگ اسمان و دنیای آینده” – “Captain Sky and the Universe of Tomorrow”

سال ساخت: ۲۰۰۴

امتیاز IMDb: 6.1

کارگردان: کری کنران (Kerry Conran)

بازیگران: گوئینت پالترو، جود لا، آنجلینا جولی، جووانی ریسی، مایکل گامبون

فهرستمان را با یکی از فیلم‌های اکشن آنجلینا جولی ادامه می‌دهیم. فیلم “سرهنگ اسمان و دنیای آینده” اثری علمی تخیلی و اکشن ماجراجویی است. این فیلم داستان ماجراجویی‌های یک سرهنگ جوان به نام جو پلیت را روایت می‌کند که در سال ۱۹۳۹ به دنبال پیدا کردن پدرش، یک دانشمند معروف، به دنیایی جدید و هیجان‌انگیز می‌رود. در این سفر، او به یک خبرنگار زن جوان به نام پولینا فرنکو برخورد می‌کند و سعی می‌کند رازهای دنیای عجیب و غریب اطرافش را برملا کند. آنجلینا جولی در این فیلم نقش نقش فرمانده فرانکی کوک را ایفا می‌کند. اگرچه نقش او به عنوان یک خلبان هواپیمای جنگنده بسیار کوتاه بود، اما جولی ساعت‌ها با خلبان‌های واقعی مصاحبه کرده بود تا بتواند نقشش را به خوبی و قابل باور بازی کند.

فیلم “الکساندر” – “Alexander”؛ از فیلم‌های آنجلینا جولی

سال ساخت: ۲۰۰۴

امتیاز IMDb: 5.6

کارگردان: اولیور استون (Oliver Stone)

بازیگران: کالین فرل، آنجلینا جولی، وال کیلمر،‌ آنتونی هاپکینز

“الکساندر” یکی دیگر از فیلم‌های آنجلینا جولی است که در این فهرست به شما معرفی می‌شود. این فیلم تاریخی و حماسی توسط کارگردان مشهور اولیور استون ساخته شده است. فیلم “الکساندر” در مورد زندگی و سرگذشت الکساندر بزرگ یا همان اسکندر، پادشاه مقدونیه است. آنجلینا جولی نقش اولیمپیاس، مادر الکساندر بزرگ، را بازی کرده است. نقش اولیمپیاس در فیلم به عنوان راوی حضور دارد و تأثیر الکساندر بر تاریخ و فرهنگ جهان را روایت می‌کند.

انیمیشن “پاندای کونگ فو کار” – “Kung Fu Panda”

سال ساخت: ۲۰۰۸

امتیاز IMDb: 7.6

کارگردان: جان استیونسون (John Stevenson)، مارک آزبورن (Mark Osborne)

صداپیشگان: جک بلک، داستین هافمن، ایان مک‌شین، سث روگن، آنجلینا جولی

انیمیشن “پاندای کونگ فو کار” یکی از محصولات مشهور شرکت DreamWorks Animation است که در سال ۲۰۰۸ اکران شد. این انیمیشن در ژانر اکشن، کمدی و ماجراجویی ساخته شده است و داستانش درباره‌ی یک پاندای چاق به نام پو است که به دنبال شغلی برای خودش است. او به طور اتفاقی به یکی از مربیان کونگ فو در شهری مشهور به نام “وادی صلح” برخورد می‌کند و تصمیم می‌گیرد که به عنوان یک قهرمان کونگ فو در مقابل دشمنان و تهدیداتی که وادی صلح و مردم آن را به خطر انداخته‌اند، ایستادگی کند.

آنجلینا جولی در این انیمیشن صداپیشه شخصیت تایگرس است. او یک ببر رزمی‌کار و سرگروه تیم پنج آتشین است. “پاندای کونگ فو کار” پرفروشترین فیلم آنجلینا جولی در ژانر انیمیشنی محسوب می‌شود. این انیمیشن امروزه یکی از فرنچایزهای موفق است که دو دنباله دیگر در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ برایش منتشر شده است. انیمیشن “پاندای کونگ فو کار ۴” نیز از جدیدترین فیلم‌های آنجلینا جولی است که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود.

فیلم “ایوان منحصر به فرد” – “The One and Only Ivan”

سال ساخت: ۲۰۲۰

امتیاز IMDb: 6.5

کارگردان: جان تئا شاروک (Thea Sharrock)

بازیگران و صداپیشگان: برایان کرنستون، رامون رودریگز، آنجلینا جولی، آریانا گرین‌بلت، سم راکول، دنی دیویتو

شاید “ایوان منحصر به فرد” یکی از معروفترین فیلم‌های آنجلینا جولی نباشد، اما بدون شک یکی از بهترین آن‌هاست. این درام فانتزی بر اساس رمانی با همین نام اثر کی. ای. اپلگیت (K. A. Applegate) ساخته شده است. داستان فیلم درباره یک گوریل سیرک به نام ایوان است که به کمک دوستانش که شامل یک فیل و یک سگ هستند، برای آزادی خود تلاش می‌کند. آنجلینا جولی در این فیلم صداپیشه شخصیت استلا است. او یک فیل بیشه آفریقایی است که بسیار داناست و از دوستان نزدیک ایوان محسوب می‌شود.

فیلم “زندگی یا چیزی شبیه به آن” – “Life or Something Like It”

سال ساخت: ۲۰۰۲

امتیاز IMDb: 5.7

کارگردان: استیون هرک (Stephen Herek)

بازیگران و صداپیشگان: آنجلینا جولی، ادوارد برنز

ژانر “زندگی یا چیزی شبیه به آن” کمدی و رمانتیک است. در این فیلم آنجلینا جولی نقش یک گزارشگر تلویزیونی را بازی می‌کند که فکر می‌کند از همه نظر زندگی بسیار خوبی دارد. دنیای کامل او پس از این که یک رهگذر به او می‌گوید که زندگی او بدون معنی است و هفته بعد خواهد مرد تغییر می‌کند. وقتی متوجه می‌شود که پیش‌بینی‌های دیگر او به حقیقت پیوسته است، شروع به بررسی دوباره زندگی و اولویت‌های خود می‌کند.

فیلم گناه اصلی – Original Sin

سال ساخت: ۲۰۰۱

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶

کارگردان: مایکل کریستوفر (Michael Cristofer)

بازیگران و صداپیشگان: آنتونیو باندراس، آنجلینا جولی

ژانر فیلم “گناه اصلی” رمانتیک و درام است و همچنین رده‌بندی R را دریافت کرده است و تماشای آن برای کودکان مناسب نیست. داستان این فیلم در اوایل قرن بیستم اتفاق می‌افتد که یک زوج به اسم‌های جولیا و بیلی قصد دارند یک مرد ثروتمند به اسم لوییس را فریب دهند و سپس با تمام پولش فرار کنند. به این ترتیب که جولیا وانمود کند به لوییس علاقه دارد و با او ازدواج کند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا این که جولیا به او علاقه پیدا می‌کند.

انیمیشن “داستان کوسه” – “Shark Tale”

سال ساخت: ۲۰۰۴

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۵

کارگردان: بیبو برژرون (Bibo Bergeron)، ویکی جنسن (Vicky Jenson)، راب لترمن (Rob Letterman)

بازیگران و صداپیشگان: ویل اسمیت، رابرت دنیرو، آنجلینا جولی

این فیلم آنجلینا جولی یک انیمیشن ماجراجویی و کمدی محصول DreamWorks است. انیمیشن Shark Tale کاندید دریافت ۱۶ جایزه از جمله یک جایزه اسکار و برنده ۳ جایزه شده است. این انیمیشن داستان یک ماهی کوچک با آرزوهای بزرگ به اسم اسکار را دنبال می‌کند. وقتی یک کوسه به اسم فرانکی که پسر رئیس یک گروه خلافکار است کشته می‌شود، اسکار با همکاری افراد دیگر این داستان را پخش می‌کند که او آن کوسه را از بین برد و به این ترتیب شناخته می‌شود.

کلام آخر

ما در این مقاله لیست فیلم‌های آنجلینا جولی را برای شما فراهم آورده و بهترین فیلم های آنجلینا جولی، چه فیلم‌هایی که در آن‌ها بازی کرده و چه فیلم‌هایی که کارگردان آن‌ها بوده و همچنین، یک فیلم مستند دیدنی با حضور این هنرمند محبوب آمریکایی را به شما معرفی کردیم. شما تا کنون کدامیک از فیلم‌هایی که در این مقاله معرفی شده‌اند را تماشا کرده‌اید؟ بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی از نظر شما کدامند؟ کدام فیلم پلیسی آنجلینا جولی را بیشتر می‌پسندید؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با مجله به اشتراک بگذارید.
منبع :پلازا

امتیاز

چهره ها

بازیگران جذاببازیگران زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *