بازیگران کره ای | فهرست بهترین بازیگران مرد و زن کره ای به همراه عکس

بازیگران کره ای | فهرست بهترین بازیگران مرد و زن کره ای به همراه عکس

بازیگران کره ای | فهرست بهترین بازیگران مرد و زن کره ای به همراه عکس


فهرست محتوا

بهترین بازیگران کره ای که می‌شناسید، چه کسی است؟ در این مقاله هدف داریم تا به علاوه بهترین هنرپیشگان مرد کره ای و آثار برجسته آنها، برترین بازیگران زن کره ای را برای علاقمندان به سینما و تلویزیون کره ای معرفی کنیم.

زیرا آثار کره ای توجه زیادی از طرف طرفداران جلب کرده‌اند و بینندگان بسیاری به تماشای سریال‌ها و فیلم‌های کره ای مشتاق هستند، در این مقاله قصد داریم تا با ارائه پروفایل کوتاه از بهترین بازیگران مرد کره ای و بازیگران زن محبوب کره ای، اطلاعات بیشتری را درباره آنها ارائه دهیم و همچنین با آثار برتر آنها در زمینه فیلم و سریال آشنا شویم. نظر شما در مورد بهترین بازیگران کره ای چیست؟

بهترین هنرپیشگان مرد کره ای

در این قسمت، به لیستی از مشهورترین بازیگران کره جنوبی که در عرصه بازیگری برجسته بوده‌اند، می‌پردازیم. همچنین، می‌توانید پیشنهادهای ما از فیلم‌ها و سریال‌های این هنرپیشگان برجسته کره ای را مشاهده کنید و در صورت تمایل، آن‌ها را به لیست تماشایتان اضافه کنید. همراه ما باشید تا با معرفی بهترین بازیگران کره ای همراه شوید.

لی جونگ سوک (Lee Jong-suk)؛ از بهترین بازیگران کره ای

لی جونگ سوک (Lee Jong-suk)؛ از بهترین بازیگران کره ای

لی جونگ سوک (Lee Jong-suk)؛ از بهترین بازیگران کره ای

سریال‌های برجسته لی جونگ سوک: “وقتی تو خواب بودی” (۲۰۱۷)، “مدرسه ۲۰۱۳” (۲۰۱۲)، “پینوکیو” (۲۰۱۴) و “دکتر غریبه” (۲۰۱۴)

فیلم‌های برجسته لی جونگ سوک: “وی‌آی‌پی” (۲۰۱۷)، “آر‌.تو.بی: بازگشت به پایگاه” (۲۰۱۲)، “روح” (۲۰۱۰) و “چهره خوان” (۲۰۱۳)

لی جونگ سوک، به عنوان یکی از بهترین بازیگران مرد کره ای، در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۹ (۲۳ شهریور ۱۳۶۸ شمسی) متولد شد. او در سال ۲۰۰۵ به عنوان مدل در هفته مد سئول شرکت کرد و توانست عنوان جوان‌ترین مدل مرد سئول را به دست آورد. یکی از آثاری که لی جونگ سوک به واسطه آن شناخته شد، سریال معروف “مدرسه ۲۰۱۳” است. همچنین، سریال “دبلیو” (W 2016) و “عشق یک کتابچه راهنماست” (Romance Is a Bonus Book 2019) نیز به دیگر آثار موفق او تعلق دارند. او یکی از اعضای لیست سلبریتی‌های برجسته کره جنوبی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید : بهترین بازیگران زن ترکیه ؛ معرفی ۷+ بازیگر زن ترکیه معروف

پارک هیونگ-شیک (Park Hyung-Sik)

بهترین سریال‌های پارک هیونگ-شیک: شادی (۲۰۲۱)، دو بونگ سونگ زن قوی (۲۰۱۷)، هوارانگ (۲۰۱۶) و دادخواست‌ها (۲۰۱۸)

بهترین فیلم‌های پارک هیونگ-شیک: عضو هشتم هیئت منصفه (۲۰۱۹)، رونین پاپ (۲۰۱۱)

پارک هیونگ-شیک از بهترین هنرپیشه‌های مرد کره‌ای است، متولد ۱۶ نوامبر ۱۹۹۱ معادل ۲۵ آبان ۱۳۷۰. او علاوه بر بازیگری، خواننده و رقاص ماهری نیز می‌باشد. او به عنوان یکی از پرطرفدارترین و زیباترین هنرپیشه‌های کره‌ای شناخته می‌شود. پارک هیونگ-شیک همچنین عضو گروه خوانندگی ZE: A است. او در سال ۲۰۱۲ با بازی در سریال تلویزیونی “تو را به یاد می‌آورم” (I Remember You) به فعالیت بازیگری پرداخت. از دیگر سریال‌های معروف او می‌توان به “وارثان” (۲۰۱۳) و “لایه‌های برتر” (۲۰۱۵) اشاره کرد.

 

لی دونگ ووک (Lee Dong-Wook)؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره‌ای

بهترین سریال‌های لی دونگ ووک: گابلین (۲۰۱۶-۲۰۱۷)، افسانه روباه نه دم (۲۰۲۰)، بد و دیوانه (۲۰۲۱-۲۰۲۲) و نوازش قلبت (۲۰۱۹)

بهترین فیلم‌های لی دونگ ووک: یک پایان سال رنگارنگ (۲۰۲۱)، زیبایی درون (۲۰۱۵)، آرانگ (۲۰۰۶) و کتاب‌خانه دلشکستگی (۲۰۰۸)

لی دونگ ووک یکی از نام‌آورترین هنرپیشه‌های مرد کره‌ای است. وی در تاریخ ۶ نوامبر ۱۹۸۱ متولد شده که معادل ۱۴ مهر ۱۳۶۰ است. او به عنوان یک هنرپیشه محبوب در کره‌ای شناخته می‌شود و علاوه بر فعالیت در بازیگری، در حوزه مدلینگ و مجری‌گری نیز توانایی دارد. لی دونگ ووک یکی از سلبریتی‌های محبوب کره‌ای است و در فیلم‌های مختلفی بازی کرده است. او با وجود ۴۰ سال سن، همچنان جوانانه و جذاب به نظر می‌رسد. وی از زیباترین هنرپیشه‌های مرد کره‌ای نیز محسوب می‌شود. از دیگر اثرات این هنرپیشه معروف می‌توان به سریال‌های “عطر خوش یک زن” (۲۰۱۱) و “هتل کینگ” (۲۰۱۴) اشاره کرد.

کیم سوهیون (Kim Soo-Hyun) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

کیم سوهیون (Kim Soo-Hyun) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

کیم سوهیون (Kim Soo-Hyun) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

بهترین سریال‌های کیم سوهیون: رویای بلند (۲۰۱۱)، افسانه خورشید و ماه (۲۰۱۲)، تو از ستاره‌ها آمدی (۲۰۱۳) و مشکلی نیست خوب نباشی (۲۰۲۰)

بهترین فیلم‌های کیم سوهیون: دزدان (۲۰۱۲)، مخفیانه، تا حد زیادی (۲۰۱۳) و واقعی (۲۰۱۷)

کیم سوهیون از بهترین هنرپیشه‌های مرد کره‌ای در سطح جهانی به شمار می‌آید، متولد ۱۶ فوریه ۱۹۸۸ معادل ۲۷ بهمن ۱۳۶۶ است. او از ۱۹ سالگی وارد دنیای بازیگری شد و اکنون به عنوان یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین هنرپیشه‌های کره‌ای شناخته می‌شود. کیم سوهیون ابتدا با بازی در سریال کمدی “رویای بلند” (۲۰۱۱) و سپس در سریال‌های تاریخی مانند “افسانه خورشید و ماه” (۲۰۱۲)، “تو از ستاره‌ها آمدی” (۲۰۱۳) و “مشکلی نیست خوب نباشی” (۲۰۲۰) شهرت یافت. او همچنین در فیلم‌هایی مانند “دزدان” (۲۰۱۲)، “مخفیانه، تا حد زیادی” (۲۰۱۳) و “واقعی” (۲۰۱۷) نقش داشته است.

کیم سوهیون از مشهورترین و زیباترین هنرپیشه‌های مرد کره‌ای به شمار می‌آید. او به جوانی ۳۴ ساله خود با توانایی‌های فراوان به عنوان یکی از پرطرفدارترین هنرپیشه‌ها و یکی از ثروتمندترین بازیگران کره‌ای معروف است. در طی مدت زمانی که در عرصه هنر فعالیت داشته، او توانسته با کسب جوایز مختلفی مانند جوایز Baeksang و Grand Bell نام خود را در برجستگان دنیای سینما و تلویزیون جاودانه کند. او در سال‌های مختلف در فهرست ۴۰ چهره مشهور و برتر کره جنوبی قرار گرفته و با فهرست ۳۰ Under 30 Asia از سوی مجله Forbes نیز شناخته شده است.

سونگ جونگ‌کی (Song Joon-Ki)

بهترین سریال‌های سونگ جونگ‌کی: نسل خورشید (۲۰۱۶)، وینچنزو (۲۰۲۱)، سرگذشت آرسدال (۲۰۱۹)

بهترین فیلم‌های سونگ جونگ‌کی: رفتگران فضایی (۲۰۲۱)، پسر گرگ نما (۲۰۱۲)، جزیره ناو جنگی (۲۰۱۷)

سونگ جونگ‌کی از زیباترین هنرپیشه‌های مرد کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ به دنیا آمده است. تاریخ تولد وی ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۵ معادل ۲۸ شهریور ۱۳۶۴ است. به دلیل شرکت در برنامه محبوب Running Man به عنوان یکی از بازیگران اصلی در دوره‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ به شهرت رسید. همچنین با بازی در سریال تاریخی Sungkyunkwan Scandal محصول ۲۰۱۰ شناخته شد. او سپس در سریال‌های تلویزیونی مانند “The Innocent Man” محصول ۲۰۱۲، “Descendants of the Sun” محصول ۲۰۱۶ و “Arthdal Chronicles” محصول ۲۰۱۹ موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد. سریال “Vincenzo” محصول ۲۰۲۱ پس از “نسل خورشید” به عنوان یکی از پرطرفدارترین آثار او تلقی می‌شود. این سریال بیشترین تعداد بازدید و استریم را در نتفلیکس به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، سونگ جونگ‌کی از بهترین هنرپیشه‌های مرد کره‌ای شناخته می‌شود. وی در سال ۲۰۱۳ در فهرست ۴۰ چهره مشهور و برتر کره جنوبی با رتبه هفتم، در سال‌های ۲۰۱۷ با رتبه دوم و ۲۰۱۸ با رتبه هفتم از نگاه مجله فوربز قرار گرفت. موفقیت‌های جهانی سونگ جونگ‌کی او را به یک ستاره مشهور و یکی از بازیگران ثروتمند کره‌ای تبدیل کرده است.

پارک سوجون (Park SeoJoon)

بهترین سریال‌های پارک سوجون: او زیبا بود (۲۰۱۵)، هوارانگ (۲۰۱۶)، مبارز راه من (۲۰۱۷)، منشی کیم چشم‌پوشی (۲۰۱۸)، کلاس ایته‌وون (۲۰۲۰)

بهترین فیلم‌های پارک سوجون: دوندگان نیمه شب (۲۰۱۷)، خشم الهی (۲۰۱۹)

پارک سوجون یکی دیگر از بهترین هنرپیشه‌های مرد کره جنوبی به شمار می‌آید، متولد ۱۶ دسامبر ۱۹۸۸ معادل ۲۵ آذر ۱۳۶۷ است. وی کار حرفه‌ای خود را با بازی در سریال “Dream High 2” محصول ۲۰۱۲ آغاز کرد و پس از بازی در سریال‌های کمدی-عاشقانه مانند “Kill Me, Heal Me” و “She Was Pretty” هر دو محصول ۲۰۱۵ به محبوبیت رسید. به تازگی اعلام شده که او به رسمیت شناخته شده است که به دنیای سینمای مارول پیوسته و حضورش در فیلم ابرقهرمانی “The Marvel” تایید شده است. پارک سوجون سومین بازیگر پس از کیم کلودیا (Kim Claudia) و ما دونگ-سوک (Ma Dong-Seok) است که در فیلم‌های مارول به عنوان یکی از بازیگران حاضر خواهد شد. بدون شک، وی از معروف‌ترین هنرپیشه‌های مرد کره جنوبی به شمار می‌رود.

پارک بوگوم (Park Bo-Gum) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

بهترین سریال‌های پارک بوگوم: یادآور جوانی (۲۰۲۱)، روبرویی (۲۰۱۸)، پاسخ ۱۹۸۸ (۲۰۱۵)، عشق در نور ماهتاب (۲۰۱۶)

بهترین فیلم‌های پارک بوگوم: سوبوک (۲۰۲۱)، دختر کمد قفلی (۲۰۱۵)، یک روز سخت (۲۰۱۴)

در این لیست از بهترین هنرپیشه‌های کره ای باید به پارک بوگوم نیز اشاره کنیم. وی در تاریخ ۱۶ جون ۱۹۹۳ متولد شده است که معادل ۲۶ خرداد ۱۳۷۲ است و یکی از مشهورترین بازیگران کره ای محسوب می‌شود. پارک بوگوم به دلیل نقش‌های متنوع در سریال‌های تلویزیونی مورد توجه قرار گرفت. او در سریال معمایی-پلیسی “Hello Monster” محصول ۲۰۱۵ نقش یک وکیل و روانشناس را بازی کرد. همچنین در سریال کمدی-خانوادگی “Reply 1988” محصول ۲۰۱۵ نقش یک بازیکن نابغه را ایفا کرد و در سریال تاریخی “Love in The Moonlight” محصول ۲۰۱۶ نقش یک ولیعهد عاشق‌پیشه را بازی کرد. وی همچنین در سریال عاشقانه “Encounter” محصول ۲۰۱۸ نقش یک مرد با روحیه آزاد که عاشق زنی بزرگتر از خودش می‌شود، و در سریال عاشقانه “Record Of Youth” محصول ۲۰۲۰ نقش یک جوان پرانرژی و هدفمند که به تلاش برای تبدیل شدن به بازیگر حرفه‌ای می‌پردازد را بازی کرد.

بوگوم جوانترین هنرمندی بوده است که به عنوان بازیگر سال تلویزیون در نظرسنجی Gallup Korea انتخاب شده است. همچنین او اولین بازیگری بود که توسط مجله فوربز کره جنوبی در رتبه اول لیست مشهورترین بازیگران کره ای قرار گرفت.

جی چانگ-ووک (Ji Chang-Wook)

بهترین سریال‌های جی چانگ‌ووک: ملکه کی (۲۰۱۳)، شفا دهنده (۲۰۱۴)، کی ۲ (۲۰۱۶)، شریک مشکوک (۲۰۱۷)، فروشگاه ست‌بیول (۲۰۲۰)

بهترین فیلم‌های جی چانگ‌ووک: ضربه سنگین (۲۰۲۱)، شهر اصلاح‌شده (۲۰۱۷)

جی چانگ‌ووک از بهترین هنرپیشه‌های کره ای متولد ۵ جولای ۱۹۸۷ برابر با ۱۴ تیر ۱۳۶۶ است. وی با ایفای نقش اصلی در سریال درام و عاشقانه “Smile Again” محصول ۲۰۱۱ شناخته شد و پس از آن در سریال‌های تاریخی مشهوری چون سریال “Warrior Baek Dong-Soo” محصول ۲۰۱۱ و سریال “Empress Ki” محصول ۲۰۱۳ حضور پیدا کرد. اوج شهرت جی چانگ‌ووک با بازی در سریال‌های اکشن و عاشقانه “Healer” محصول ۲۰۱۴، سریال اکشن و عاشقانه “The K2” محصول ۲۰۱۶ و سریال حقوقی و جنایی “Suspicious Partner” محصول ۲۰۱۷ بود که جنبه‌های جدید و منحصربه‌فردی از استعداد او را نشان داد و توانست نظر طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. و هم‌اکنون با بازی در سریال “صدای جادو” قطعاً یکی از بهترین هنرپیشه‌های کره ای در سال ۲۰۲۲ است.

لی مین-هو (Lee Min-Ho) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

بهترین سریال‌های لی مین-هو: پسران فراتر از گل (۲۰۰۹)، شکارچی شهر (۲۰۱۱)، وارثان (۲۰۱۳)، افسانه دریای آبی (۲۰۱۶) و پادشاه ابدی (۲۰۲۰)

بهترین فیلم‌های لی مین هو: گانگنام بلوز (۲۰۱۵)، شکارچیان بخشش (۲۰۱۶)

قطعا در بین اسامی هنرپیشه‌های کره ای به لی مین-هو نیز باید اشاره کنیم. وی در تاریخ ۲۲ جون ۱۹۸۷ متولد شده است که معادل ۱ تیر ۱۳۶۶ است. وی با بازی در نقش گو جون-پیو در سریال مدرسه‌ای “Boys Over Flower” محصول ۲۰۰۹ به شهرت گسترده‌ای در سراسر جهان دست یافت و جایزه بهترین هنرپیشه‌مرد جدید را در مراسم جوایز هنری Baeksang به دست آورد. موفقیت سریال‌های لی مین هو در سطح جهانی او را به یکی از بهترین هنرپیشه‌های کره ای تبدیل کرده است. لی مین هو نه تنها در زمینه بازیگری بلکه در موسیقی، تجارت و مدلینگ نیز فعالیت دارد و در فهرست ثروتمندترین هنرپیشه‌های کره ای حضور دارد.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی مارگو رابی درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم هایش

جو جونگ سوک (Jo Jung-Suk)

جو جونگ سوک (Jo Jung-Suk)

جو جونگ سوک (Jo Jung-Suk)

بهترین سریال‌های جو جونگ سوک: پلی لیست بیمارستان (۲۰۲۰/۲۰۲۱)، اوه، روح من (۲۰۱۵)، حسادت آشکار (۲۰۱۶)، پادشاه دو دل (۲۰۱۲)

بهترین فیلم‌های جو جونگ سوک: خروج (۲۰۱۹)، جوخه بزن در رو (۲۰۱۹)، برادر مزاحم من (۲۰۱۶)

جو جونگ سوک از بهترین هنرپیشه‌های کره ای متولد ۲۶ دسامبر ۱۹۸۰ معادل با ۵ دی ۱۳۵۹ است. او در ابتدا با بازی در تئاتر شروع به فعالیت کرد و پس از یک دهه در عرصه تئاتر، با ایفای نقش مکمل در فیلم عاشقانه “Architecture 101” در سینما و سپس تلویزیون حضور یافت. از جمله بازی‌های مهم او، سریال پزشکی و دوستانه “Hospital Playlist” است که مورد توجه زیادی قرار گرفته و او را به یکی از بهترین هنرپیشه‌های کره ای در سال ۲۰۲۱ تبدیل کرده است. جو جونگ سوک علاوه بر بازیگری در زمینه خوانندگی و نوازندگی گیتار نیز فعالیت دارد. همسر جو جونگ سوک با نام گامی (Gummy) یکی از خوانندگان مشهور کره جنوبی است.

هیون بین (Hyun Bin) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

بهترین سریال‌های هیون‌بین: باغ مخفی (۲۰۱۱)، هاید، جکیل و من (۲۰۱۵)، خاطرات الحمرا (۲۰۱۸)، سقوط بر روی تو (۲۰۱۹)

بهترین فیلم‌های هیون‌بین: آخر پاییز (۲۰۱۰)، ماموریت محرمانه (۲۰۱۷)، کلاهبرداران (۲۰۱۷)، مذاکره (۲۰۱۸)

هیون‌بین یکی دیگر از محبوب‌ترین هنرپیشه‌های کره ای، متولد ۲۵ سپتامبر ۱۹۸۲ معادل با ۳ مهر ۱۳۶۱ است. وی به واسطه ایفای نقش در سریال درام عاشقانه “My Name is Kim Sam-Soon” محصول ۲۰۰۵ شناخته شد و پس از آن در نقش اصلی سریال‌های مختلفی حضور پیدا کرد. بازی او در فیلم سینمایی ملودرام “Late Autumn” محصول ۲۰۱۰ که در شصت و یکمین جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد، تحسین منتقدان بسیاری را به خود جلب کرد. وی در تمام طول دوران حرفه‌ای خود همیشه از مشهورترین هنرپیشه‌های کره جنوبی بوده‌است. هیون‌بین در طول دوران فعالیت‌هایش نامزد دریافت جوایز بسیاری در جشنواره‌های مختلف بوده‌است که از مهمترین‌های آنها می‌توان به پنج جایزه Baeksang و جوایز متعددی در زمینه بازیگری اشاره کرد. موفقیت‌های وی در سطح بین‌المللی او را به یک ستاره برتر تبدیل کرده است و اکنون هیون-بین از ثروتمندترین هنرپیشه‌های کره ای نیز محسوب می‌شود.

لی جون-کی (Lee Jun ki)

بهترین سریال‌های لی جون کی: زندگی دوباره من (۲۰۲۲)، گل شیطان (۲۰۲۰)، عاشقان ماه (۲۰۱۶)، دانشمند شبگرد (۲۰۱۵)، ایلجیما (۲۰۰۸)

بهترین فیلم‌های لی جون کی: رزیدنت ایول (۲۰۱۶)، هرگز نگو خداحافظ (۲۰۱۶)، ۱۸ می (۲۰۰۷)، پرواز کن پدر پرواز کن (۲۰۰۶)

لی جون کی هنرپیشه، مدل و خواننده کره جنوبی و متولد ۱۷ آپریل ۱۹۸۲ (۲۸ فروردین ۱۳۶۱) است که پس از بازی در نقش یک دلقک سلطنتی در فیلم “پادشاه و دلقک” در سال ۲۰۰۵ محبوبیت پیدا کرد، که اتفاقاً اولین بازی او نیز بود. این فیلم در آن سال به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای تبدیل شد و با آن، حرفه لی جون کی سرعت بیشتری گرفت و به یکی از زیباترین هنرپیشه‌های کره ای زمان خود تبدیل شد. وی در بوسان به دنیا آمد و بزرگ شد و بعدا ًبرای پیدا کردن شغل به سئول نقل مکان کرد و کارش را با مدلینگ شروع کرد. وی برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ در سریال تلویزیونی “Nonstop 4” ظاهر شد و همچنین در بخشی از تاثیرگذارترین درام‌های کره ای دهه قبل مانند “دختر من” (۲۰۰۵)، “گرگ و میش” (۲۰۰۷)، “دو هفته” (۲۰۱۳)، “تیرانداز چوسان” (۲۰۱۶)، “ذهن های جنایتکار” (۲۰۱۷) و عناوین دیگر بوده است. وی در طول دوران حرفه‌ای‌اش جوایز بسیاری را دریافت کرده است.

جانگ گیون سوک (Jang Geun Suk) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

بهترین سریال‌های جانگ گیون سوک: پسر زیبا (۲۰۱۳)، برارن عشق (۲۰۱۲)، مری با من ازدواج کن (۲۰۱۰)، تو زیبایی (۲۰۰۹)

بهترین فیلم‌های جانگ گیون سوک: حیوان خانگی من (۲۰۱۱)، پرونده قتل ایته وون (۲۰۰۹)، بچه و من (۲۰۰۸)

جانگ گیون سوک هنرپیشه، کارگردان و خواننده اهل کره جنوبی و متولد ۴ آگوست ۱۹۸۷ (۲۹ بهمن ۱۳۶۸) است. او در سال ۲۰۰۹ از طریق درام تلویزیونی کره‌ای‌اش به نام «تو زیبایی» شهرت جهانی به دست آورد. این درام به او کمک کرد تا از پله‌های موفقیت بالا برود. پشت تمام زرق و برقی که او مجسم می‌کند، یک انسان دوست سرسخت وجود دارد. او به طور منظم به اهداف مختلف خیریه کمک می‌کند. در واقع به ندرت می‌توان فرد مشهوری را پیدا کرد که اینقدر خستگی ناپذیر برای افراد نیازمند فعالیت کند. از دیگر سریال های جانگ گیون سوک می‌توانیم ویروس بتهوون (۲۰۰۸)، قمارباز (۲۰۱۶)، سوییچ (۲۰۱۸) را نام ببریم.

جی سانگ (Jisung)

جی سانگ (Jisung)

جی سانگ (Jisung)

بهترین سریال‌های جی سانگ: قاضی شیطان (۲۰۲۱)، همسر آشنا (۲۰۱۸)، منو بکش خلاصم کن (۲۰۱۵)، از رییس محافظت کن (۲۰۱۱)

بهترین فیلم‌های جی سانگ: اعترافات (۲۰۱۴)، فنگ شویی (۲۰۱۸)

جی سانگ یکی از برترین هنرپیشه‌های کره جنوبی و متولد ۲۷ فوریه ۱۹۷۷ (۸ اسفند ۱۳۵۵) است . او حرفه‌ای موفق در صنعت سینما و تلویزیون کره جنوبی دارد و نقش‌هایی را در ژانرهای متعدد ایفا کرده است. جی سانگ با مجموعه‌ای از درام‌های تلویزیونی موفق مانند “آخرین رقصت را برای من نگه دار” (۲۰۰۴)، “بخش قلب” (۲۰۰۷) و “سرزمین آهن” (۲۰۱۰) بیشتر شناخته شد تا اینکه با بازی در سریال کمدی-رمانتیک “محافظت از رییس” حسابی خوش درخشید و پس از بازی در سریال “منو بکش و خلاصم کن”، خودش را به همه ثابت کرد و به اوج قله‌های موفقیت رسید و در لیست بهترین هنرپیشه‌های کره ای قرار گرفت.

جانگ هیوک (Jang Hyuk) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

بهترین سریال‌های جانگ هیوک: قلب خونین (۲۰۲۲)، کشور من (۲۰۱۹)، صدا (۲۰۱۷)، از بخت بد عاشقت شدم (۲۰۱۴)، شکارچیان برده (۲۰۱۰)

بهترین فیلم‌های جانگ هیوک: مقبره رودخانه (۲۰۲۱)، شمشیرزن (۲۰۲۰)

جانگ هیوک هنرپیشه موفق کره جنوبی که به خاطر ایفای نقش اصلی در فیلم‌هایی مانند “Windstruck” و “Volcano High” و مجموعه‌های تلویزیونی مانند “شکارچیان برده” و “داستان موفق یک دختر زرنگ” به شهرت رسید، متولد ۲۰ دسامبر ۱۹۷۶ (۲۹ آذر ۱۳۵۵) است. او اولین هنرپیشه‌گی خود را با سریال تلویزیونی “مدل” آغاز کرد. موفقیت واقعی او با فیلم “Volcano High” بود که تحسین منتقدان و تماشاگران را به همراه داشت و او را در کره جنوبی به یک نام آشنا تبدیل کرد. او با فیلم “رقص اژدها” پا به هالیوود گذاشت. جانگ هیوک در فیلم و سریال‌های مختلفی بازی کرده است که همه‌ی آن‌ها به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند و از هنرپیشه‌های مشهور کره ای است.

نام گونگ مین (Nam Goong-min)

بهترین سریال‌های نام گونگ مین: نقاب (۲۰۲۱)، بیدار (۲۰۲۰)، لیگ برتر (۲۰۱۹)، رییس کیم (۲۰۱۷)

بهترین فیلم‌های نام گونگ مین: پسر بد (۲۰۰۱)، یکشنبه زیبا (۲۰۰۷)

نام گونگ مین از بهترین هنرپیشه‌های کره ای و متولد ۱۲ مارس ۱۹۷۸ (۲۱ اسفند ۱۳۵۶) است که کار خود را در صنعت سرگرمی در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد. برای اولین بار، او در فیلم “Bungee Jumping of their Own” بازی کرد. این هنرپیشه توانمند نقش‌های متنوع و مختلفی را امتحان کرده است و جوایز بسیاری نیز بخاطر بازی درخشانش در این سریال‌ها گرفته است. از سریال‌های دیدنی دیگر نام گونگ مین می‌توانیم “پزشک زندانی”، “گونگ شیم زیبا”، “دختری که بوها را می‌بیند” و “پسر خوشتیپ و جونگ اوم” را نام ببریم.

گونگ یو (Gong Yoo) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

بهترین سریال‌های گونگ یو: دریای خاموش (۲۰۲۱)، گابلین (۲۰۱۶)، بزرگ (۲۰۱۲)، کافه پرنس (۲۰۰۷)

بهترین فیلم‌های گونگ یو: سوبوک (۲۰۲۱)، قطار بوسان (۲۰۱۶)

گونگ جی چول (که بیشتر با نام گونگ یو شناخته می‌شود) در ۱۰ ژوئیه ۱۹۷۹ (۱۹ تیر ۱۳۵۸) در بوسان کره به دنیا آمد. گونگ یو با مدرک لیسانس در رشته تئاتر در دانشگاه کیونگ هی فارغ التحصیل شد و قبل از ورود به صنعت نمایشی به عنوان مدل با Mnet همکاری کرد. پس از آن، او چندین نقش مکمل در فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای مختلف داشت تا اینکه اولین نقش اصلی خود را با “سلام معلم من” (۲۰۰۵) به دست آورد.

نقش مهم او در سریال “کافه پرنس” که یک سریال کمدی رمانتیک درام بود، مورد استقبال بینندگان سریال‌های کره ای در سراسر جهان قرار گرفت و حسابی بر سر زبان‌ها افتاد. و در سال ۲۰۱۶ با بازی در سریال “گابلین” و فیلم “قطار بوسان” تبدیل به یکی از بزرگترین ستاره‌های کره جنوبی شد.

جو جی هون (Ju ji Hoon)

بهترین سریال‌های جو جی هون: جیریسان (۲۰۲۱)، کفتار (۲۰۲۰)، پادشاهی (۲۰۱۹)، روزگار شاهزاده (۲۰۰۶)

بهترین فیلم‌های جو جی هون: جاسوس شمال رفته (۲۰۱۸)، شکل تاریک جرم (۲۰۱۸)، همراه با خدایان (۲۰۱۷)، من پادشاهم (۲۰۱۲)

جو جی هون در ۱۶ می ۱۹۸۲ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۱) در سئول کره به دنیا آمده است و از بهترین هنرپیشه‌های کره ای است. جو جی هون کار خود را به عنوان یک مدل در سال ۲۰۰۳ آغاز کرد. او در تبلیغات مختلف از جمله برخی از برندهای بزرگ مانند Levi’s، Calvin Klein و Reebok ظاهر شد. در سال ۲۰۰۶ به طور رسمی اولین هنرپیشگی خود را انجام داد و در سریال شاهزاده زمان بازی کرد و سرنوشتش برای همیشه عوض شد. این سریال در سراسر آسیا به موفقیت بزرگ تبدیل شد و بلافاصله نام او را به شهرت رساند، حتی به عنوان ستاره هالیو (موج کره ای) نیز لقب گرفت. از دیگر سریال‌های جو جی هون می‌توانیم آیتم (۲۰۱۹)، ماسک (۲۰۱۵) و پنج انگشت (۲۰۱۲) را نام ببریم.

یو سئونگ هو (Yoo Seung Ho) ؛ از بهترین هنرپیشه‌های کره ای

بهترین سریال‌های یو سئونگ هو: مون شاین (۲۰۲۱)، قهرمان عجیب من (۲۰۱۹)، من ربات نیستم (۲۰۱۸)، پادشاه صاحب ماسک (۲۰۱۷)

بهترین فیلم‌های یو سئونگ هو: مردی که رودخانه را می‌فروشد (۲۰۱۶)، جادوگر (۲۰۱۵)

یو سئونگ هو یکی از مشهورترین هنرپیشه‌های کره جنوبی و متولد ۱۷ آگوست ۱۹۹۳ (۲۶ مرداد ۱۳۷۲) است که سفر او در دنیای پر زرق و برق و سرگرمی در اواخر دهه ۱۹۹۰ با یک تبلیغ تلفن همراه آغاز شد، زمانی که مادرش عکس‌های او را برای یک آژانس تبلیغاتی فرستاد. پس از چند سریال تلویزیونی، او با نقش موفقیت‌آمیز خود به نام سانگ وو در فیلم کم‌هزینه «راهی به خانه» که تا به امروز یکی از بهترین آثار او به حساب می‌آید، دست یافت. این فیلم به عنوان یک موفقیت بزرگ ظاهر شد و او را به شهرت رساند و عنوان “برادر کوچک ملت” را برای او به ارمغان آورد.

یو سئونگ هو در سریال‌های دیدنی و جذاب بسیار دیگری مانند یادآور (۲۰۲۰)، به یادآور (۲۰۱۶)، دلم برات تنگ شده (۲۰۱۳)، خواستگاری عاشقانه (۲۰۱۲)، بک دونگ سو قهرمان (۲۰۱۱) و استاد مطالعه (۲۰۱۰) بازی کرده است.

جانگ کی یونگ (Jang Ki Young)

بهترین سریال‌های جانگ کی یونگ: حالا داریم بهم می زنیم (۲۰۲۲)، هم اتاقیم یک روباهه (۲۰۲۱)، تولدی دوباره (۲۰۲۰)، سرچ (۲۰۱۹)

بهترین فیلمهای جانگ کی یونگ: ترش و شیرین (۲۰۲۱)، پسران بد (۲۰۱۹)

جانگ کی یونگ متولد ۷ آگوست ۱۹۹۲ (۱۶ مرداد ۱۳۷۱)، کار خود را با مدلینگ آغاز کرد. او در سریال‌هایی مانند بکشش (۲۰۱۹)، نوازش قلبت (۲۰۱۹)، بیا و بغلم کن (۲۰۱۸)، آجوشی من (۲۰۱۸) و بازگشت زوجین (۲۰۱۷) نقش‌آفرینی کرده است و یکی از جذاب‌ترین هنرپیشه‌های مرد کره ای است.

نام جو-هیوک (Nam Joo-hyuk) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

بهترین سریال‌های نام جو-هیوک: پری وزنه‌بردار کیم بوک-جو (۲۰۱۶)، عروس هابک (۲۰۱۷)، نور چشمانت (۲۰۱۹)، استارت‌آپ (۲۰۲۰)، بیست و پنج بیست و یک (۲۰۲۲)

بهترین فیلم‌های نام جو-هیوک: نبرد بزرگ (۲۰۱۸)، خوزه (۲۰۲۰)

نام جو-هیوک از بازیگران کره ای متولد فوریه است. تاریخ تولد او ۲۲ فوریه ۱۹۹۴ برابر با ۳ اسفند ۱۳۷۲ است. او ابتدا به عنوان مدل فعالیت می‌کرد و در چندین موزیک ویدیو نیز حضور پیدا کرد. اولین فیلمی که جوهیوک در آن به ایفای نقش پرداخت نیز، The Idle Mermaid محصول ۲۰۱۴ بود. اما با بازی در سریال تلویزیونی «تو کیستی: مدرسه ۲۰۱۵» بود که جوهیوک به شهرت رسید. نام جو-هیوک از آن پس در آثار متعددی به عنوان بازیگر نقش اصلی حضور پیدا کرده و درخشیده است. اسم او در سال ۲۰۲۱ در فهرست ۳۰ شخص زیر ۳۰ سال مجله فوربز ذکر شد.

جونگ هه-این (Jung Hae-in)

بهترین سریال‌های جونگ هه-این: وقتی تو خواب بودی (۲۰۱۷)، ماجرایی زیر باران (۲۰۱۸)، دی.پی. (۲۰۲۱)، گل برفی (۲۰۲۱-۲۰۲۲)

بهترین فیلم‌های جونگ هه-این: جوانی (۲۰۱۴)، نغمه‌ای برای عشق (۲۰۱۹)

در لیست بازیگران مرد کره ای با عکس، به معرفی جونگ هه-این می‌رسیم. این بازیگر کره‌ای متولد ۱ آوریل ۱۹۸۸ برابر با ۱۲ فروردین ۱۳۶۷ است. اولین حضور او در دنیای هنر، به یکی از موزیک ویدیوهای گروه AOA Black برمی‌گردد. اولین حضور او در تلویزیون نیز با سریال عروس قرن محصول ۲۰۱۴ رقم خورد. اما شهرت او حاصل ایفای نقش اصلی در سریال عاشقانه فانتزی وقتی تو خواب بودی و ایفای نقش مکمل در سریال طنز تلخ دفترچه زندان است.

کیم سانگ-بوم (Kim Sang-bum) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

بهترین سریال‌های کیم سانگ-بوم: پسران فراتر از گل‌ (۲۰۰۹)، افسانه نه دم (۲۰۲۰)، دانشکده حقوق (۲۰۲۱)، دکتر روح (۲۰۲۲)

بهترین فیلم‌های کیم سانگ-بوم: محبوب (۲۰۱۵)، کاراگاه کی: راز مردگان زنده (۲۰۱۸)

کیم سانگ-بوم (Kim Sang-bum) از بازیگران معروف کره ای است که در این کشور طرفداران فراوانی دارند. او به کیم بوم نیز معروف است و علاوه بر بازیگر یک رقصنده، مدل و خواننده نیز به شمار می‌آید. او بازیگری را از سال ۲۰۰۶ با سریال زنان بی‌ادب شروع کرد و با سریال پسران فراتر از گل‌ معروف شد. کیم بوم در سال‌های اخیر توانست با بازی در سریال‌های معروف توانست محبوبیت زیادی کسب کند و جز بهترین بازیگران مرد کره ای قرار گیرد.

لی ته-ری (Lee Tae-ri)

بهترین سریال‌های لی ته-ری: افسانه خورشید و ماه (۲۰۱۲)، سریال تو فوق‌العاده ای (۲۰۱۹)، سریال افسانه نه دم (۲۰۲۰)

بهترین فیلم‌های لی ته-ری: نبرد یونگ پیونگ (۲۰۱۵)، آناستازیا: روزی روزگاری (۲۰۲۰)

لی ته-ری جز معروف ترین بازیگران کره ای است که در ۲۸ ژوئن ۱۹۹۳ برابر با ۷ تیر ۱۳۷۲ به دنیا آمد. این بازیگر نخستین بار به خوبی با نقش جانگ میونگ در سریال افسانه خورشید و ماه دیده شد. اما نقطه عطف بازیگری ته-ری بازی در سریال‌های افسانه نه دم و زیبایی حقیقی بود. او در طی سال‌های اخیر سریال‌های دیدنی و جذاب بازی کرده است.

سونگ ایل-کوک (Song Il-kook)

سونگ ایل-کوک (Song Il-kook)

سونگ ایل-کوک (Song Il-kook)

بهترین سریال های سونگ ایل-کوک: امپراتور دریا (۲۰۰۴)، افسانه جومونگ (۲۰۰۶)، سرزمین بادها (۲۰۰۸)، خانواده کیمچی (۲۰۱۱)

بهترین فیلم های سونگ ایل-کوک: سرگیجه (۲۰۱۴)، تتو (۲۰۱۵)

سونگ ایل-کوک از مشهورترین بازیگر های کره ای که در ایران با نام جومونگ شناخته می‌شود، در ۱ اکتبر سال ۱۹۷۱ برابر با ۹ مهر ۱۳۵۰ به دنیا آمد. او در رشته فیلم و تئاتر از دانشگاه چئونگ جو فارغ‌التحصیل شد و نوه یکی از فرماندهان جنبش استقلال کره نیز هست. این هنرپیشه بازیگری را از سال ۱۹۹۹ شروع کرد اما نقطه عطف بازیگری او به سریال امپراطور دریا برمی‌گردد. بازی در این اثر باعث شد که این هنرمند بعدها نقش جومونگ و چند سریال تاریخی دیگر را بازی کند. آقای سونگ از بازیگران کره ای که به ایران آمده اند نیز هست و در سال‌های اخیر کم کار شده است.

سونگ کانگ (Song Kang)

بهترین سریال های سونگ کانگ: آلارم عشق (۲۰۱۹-۲۰۲۱)، خانه شیرین (۲۰۲۰)، همچو پروانه (۲۰۲۱)، با وجود اینکه می‌دانم (۲۰۲۱)، پیش‌بینی عشق و آب‌وهوا (۲۰۲۲)

بهترین فیلم سونگ کانگ: خون‌آشام زیبا (۲۰۱۸)

سونگ کانگ از معروف ترین بازیگران کره ای است که به واسطه سریال‌های جذابی که در آن نقش آفرینی کرده شناخته می‌شود. سونگ کانگ در ۲۳ آوریل ۱۹۹۴ (۳ اردیبهشت ۱۳۷۳) به دنیا آمد‌. او بازیگری را از سریال دروغگو و معشوقه‌اش در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و خیلی زود توانست محبوب واقع شده و نقش‌های دیگری را نیز ایفا کند. این هنرمند از بازیگران کره ای مرد تاکنون موفق به کسب جوایز مختلفی شده و یکی از معروف‌ترین‌ها در کره جنوبی است.

چا اون-وو (Cha Eun-woo)

بهترین سریال های چا اون-وو: گو هه ریونگ مورخ تازه‌کار (۲۰۱۹)، زیبایی حقیقی (۲۰۲۰-۲۰۲۱)، جزیره (۲۰۲۲)

بهترین فیلم چا اون-وو: دسی‌بل (۲۰۲۲)

چا اوون-وو علاوه بر اینکه یکی از بهترین بازیگران کره ای است، در گروه موسیقی معروف آسترو نیز فعالیت می‌کند. او در ۳۰ مارس سال ۱۹۹۷ برابر با ۱۰ فروردین ۱۳۷۶ به دنیا آمد و از سال ۲۰۱۵ وارد دنیای حقیقی بازیگری شد. او در سریال بهترین ضربه محصول ۲۰۱۷ برای بار نخست دیده شد و اکنون جز هنرپیشه‌های معروف کره ای است.

سو این-گوک (Seo In-guk)

بهترین سریال های سو این-گوک: پاسخ به ۱۹۹۷ (۲۰۱۲)، خورشید ارباب (۲۰۱۳)، او زیبا بود (۲۰۱۵)، ویرانگر در خدمتگزاری شما حاضر است (۲۰۲۱)

بهترین فیلم های سو این-گوک: خط لوله (۲۰۲۱)، پروژه شکار گرگ (۲۰۲۲)

سو این-گوک در ۲۳ اکتبر ۱۹۸۷ (۱ آبان ۱۳۶۶) به دنیا آمد. او بازیگری از سال ۲۰۰۹ شروع کرد اما با سریال پاسخ به ۱۹۹۷ در ۲۰۱۲ به شهرت رسید. در واقع این هنرمند نخستین بار با یک برنامه استعدادیابی به نام سوپراستار کی کار خود را آغاز کرد. شما می‌توانید در قسمت عکس بازیگران کره ای سو این-گوک را نیز ببینید.

معروف ترین بازیگران زن کره ای

شما می‌توانید در این قسمت عکس بازیگران کره ای به همراه بیوگرافی آن‌ها را ببینید و مطالعه کنید.

سونگ هه-کیو (Song Hye-Kyo) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

سونگ هه-کیو (Song Hye-Kyo) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

سونگ هه-کیو (Song Hye-Kyo) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

بهترین سریال‌های سونگ هه‌کیو: پاییز در قلب من (۲۰۰۰)، فرشته نگهبان (۲۰۰۱)، بادی که در آن زمستان وزید (۲۰۱۳)، نسل خورشید (۲۰۱۶)، رویارویی (۲۰۱۸)

بهترین فیلم‌های سونگ هه‌کیو: عبور ۱ و ۲ (۲۰۱۴-۲۰۱۵)

سونگ هه‌کیو بازیگر و مدل کره ای متولد ۲۲ نوامبر ۱۹۸۱ برابر با ۱ آذر ۱۳۶۰ است و از ثروتمندترین بازیگران کره ای زن بشمار می‌آید. نام او در لیست بهترین بازیگران کره ای زن محبوب مجله فوربز در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب در رتبه‌ هفتم و ششم قرار دارد. سونگ هه‌کیو از سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را در زمینه بازیگری آغاز کرد و تاکنون در آثار موفق بسیاری حضور داشته است.

سونگ هه کیو نیز همواره یکی از مشهورترین بازیگران کره جنوبی معرفی می‌شود. با وجود آنکه تا اواسط سال ۲۰۲۱ در فیلم و سریالی حضور پیدا نکرده است، اما جزو پردرآمدترین بازیگران کره ای ۲۰۲۱ معرفی شد و درآمد او به صورت تقریبی ۴ میلیارد وون محاسبه شده است.

بائه سوزی (Bae-Suzy) از سلبریتی های کره ای مشهور

بهترین سریال‌های سوزی: عشق بی‌پروا (۲۰۱۶)، بی خانمان (۲۰۱۹)، وقتی تو خواب بودی (۲۰۱۷)، استارت آپ (۲۰۲۰)

بهترین فیلم‌های سوزی: معماری ۱۰۱ (۲۰۱۰)، صدای یک گل (۲۰۱۵)، ریزش خاکستر (۲۰۱۹)

بائه سوزی از بهترین بازیگران کره ای زن، خواننده، مدل و بازیگر کره ای متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۹۴ برابر با ۱۸ مهر ۱۳۷۳ است. او پیش از آنکه به حوزه فیلم و سریال‌ها راه یابد عضو گروه دخترانه Miss A با مدیریت کمپانی JYP بوده است. سریال مدرسه‌ای Dream High محصول ۲۰۱۱ اولین فعالیت وِی در زمینه بازیگری محسوب می‌شود.

سوزی پس از آنکه برای اولین بار در فیلم سینمایی عاشقانه و ملودرام Architecture 101 محصول ۲۰۱۲ به ایفای نقش پرداخت، تحسین زیادی را دریافت کرد و از جانب مردم کشورش به او لقب «اولین عشق ملت» داده شد. اگرچه سوزی در ابتدا به عنوان یکی از اعضا گروه Miss A شناخته شد و به شهرت رسید. اما با بازی درخشان و استعداد فوق‌العاده او در زمینه بازیگری نامی بزرگتر از خود به جای گذاشته است.

جون جی-هیون (Jun Ji-Hyun) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

بهترین سریال‌های جون جی-هیون: پادشاهی (۲۰۲۰)، افسانه دریای آبی (۲۰۱۶)، تو از ستاره‌ها آمدی (۲۰۱۳)

بهترین فیلم‌های جون جی-هیون: ترور (۲۰۱۵)، پرونده برلین (۲۰۱۳)، دزدان (۲۰۱۲)، دختر پرروی من (۲۰۰۱)

جون جی-هیون مدل و از بهترین بازیگران کره ای زن متولد ۱۸ فوریه ۱۹۹۰ برابر با ۲۹ بهمن ۱۳۶۸ است. او با ایفای نقش در فیلم کمدی، عاشقانه My Sassy Girl محصول ۲۰۰۱ که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های کمدی کره ای است شناخته شد و با بازی در سریال عاشقانه، فانتزی My Love from the Star محصول ۲۰۱۳ در سطح بین‌المللی به شهرت رسید.

جی-هیون در حال حاضر یکی از بهترین بازیگران کره ای زن محسوب می‌شود. با وجود آنکه تا به اینجا از سال ۲۰۲۱ سریال و فیلمی از او منتشر نشده، جی-هیون تنها با فعالیت در زمینه تبلیغات به درآمد تقریبی ۱۷ میلیارد وون دست یافته و جزو پردرآمدترین ستاره‌های ۲۰۲۱ معرفی شده است. او در کارنامه هنری خود جوایز شاخصی مانند دو جایزه Grand Bell برای بخش بهترین بازیگر زن و یک دِسانگ (جایزه بزرگ) برای تلویزیون در جشنواره هنری Baeksang دریافت کرده است و از مشهورترین بازیگران زن کره ای.

لی جی-ایون (Lee Ji-Eun)

لی جی-ایون (Lee Ji-Eun)

لی جی-ایون (Lee Ji-Eun)

بهترین سریال‌های آیو: رویای بلند (۲۰۱۱)، عاشقان ماه (۲۰۱۶)، آجوشی من (۲۰۱۸)، هتل دل لونا (۲۰۱۹)

بهترین فیلم‌های آیو: سایه‌های قلب (۲۰۱۹)

لی جی-ایون خواننده، ترانه‌سرا و از بهترین بازیگران کره ای زن که بیشتر با نام هنری آیو (IU) شناخته می‌شود یکی دیگر از محبوب ترین بازیگران کره ای است که در ادامه این بخش به معرفی او می‌پردازیم. آیو متولد ۱۶ مه ۱۹۹۳ برابر با ۲۶ اردیبهشت ۱۳۷۲ است و از سولوییست‌های معروف کره جنوبی و همچنین از معروف ترین بازیگران کره ای در جهان بشمار می‌آید. او به طور رسمی فعالیت خود را در حوزه بازیگری با سریال مدرسه‌ای Dream High محصول ۲۰۱۱ آغاز کرد و استعداد او در بازیگری به طور ویژه‌ای مورد توجه بینندگان قرار گرفت. سریال تاریخی Moon Lovers محصول ۲۰۱۶ و سریال فانتزی Hotel Del luna محصول ۲۰۱۹ از آثار شاخص این هنرمند هستند.

کیم گو-اون (Kim Go-eun) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

بهترین سریال‌های کیم گو-اون: پنیر در تله (۲۰۱۶)، گابلین (۲۰۱۶)، پادشاه ابدی (۲۰۲۰)

بهترین فیلم‌های کیم گو-اون: نغمه‌ای برای عشق (۲۰۱۹)، غروب در زادگاهم (۲۰۱۸)، مدافع: بدن گمشده (۲۰۱۵)

کیم گو اون متولد ۲ ژوئیه ۱۹۹۱ برابر با ۱۱ تیر ۱۳۷۰ از بهترین بازیگران کره ای زن محسوب می‌شود. او با ایفای نقش در فیلم سینمایی A Muse محصول ۲۰۱۲ فعالیت خود را در زمینه بازیگری آغاز کرد و موفق به دریافت چندین جایزه با عنوان بهترین بازیگر زن جدید در جشنواره‌های مختلف شد. علیرغم آنکه چندین پیشنهاد پس از انتشار فیلم A Muse به کیم گویون داده شد، او تصمیم گرفت تا تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان برساند.

گویون پس از دو سال با فیلم اکشن و تریلر Monster در سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در فیلم‌های سینمایی از سر گرفت و سپس سال ۲۰۱۶ در زمینه سریال‌های تلویزیونی آغاز به کار کرد. بازی او در سریال فانتزی، عاشقانه گابلین (Guardian: The Lonely and Great God) محصول ۲۰۱۶ و سریال فانتزی، عاشقانه The King: Eternal Monarch محصول ۲۰۲۰ نظر بینندگان بسیاری را به خود جلب کرد و نام او در لیست محبوب ترین بازیگران کره ای قرار داد.

پارک بو-یونگ (Park Bo Young)

بهترین سریال‌های پارک بو‌یونگ: نابودگر در خدمتگزاری حاضر است (۲۰۲۱)، آبیس (۲۰۱۹)، دوبونگ سون زن قوی (۲۰۱۷)، اوه روح من (۲۰۱۵)

بهترین فیلم‌های پارک بویونگ: در روز عروسی تو (۲۰۱۷)، تو بهش بگو عشق (۲۰۱۵)، پسر گرگ‌نما (۲۰۱۲)

پارک بویونگ از بهترین بازیگران کره ای زن متولد ۱۲ فوریه ۱۹۹۰ برابر با ۲۳ بهمن ۱۳۶۸ است. او به طور رسمی فعالیت خود را در بازیگری از سال ۲۰۰۶ با چندین وقفه در این بین آغاز کرده است. بویونگ بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال‌هایی با ژانر فانتزی شناخته می‌شود. سریال عاشقانه، فانتزی Doom at Your Service محصول ۲۰۲۱ از جدیدترین آثار او و همچنین سریال عاشقانه، طنز و فانتزی Strong Girl Bong-soon محصول ۲۰۱۷ از سریال‌های پرطرفدار پارک بویونگ بشمار می‌آید و یکی از بالاترین میزان ریتینگ از یک سریال کره‌ای را در سال پخش خود داشت.

کیم سو-هیون (Kim So-Hyun) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

بهترین سریال‌های کیم سوهیون: جایی که ماه بر می‌خیزد (۲۰۲۱)، افسانه نوکدو (۲۰۱۹)، آلارم عشق (۲۰۱۹)، هی روح، بیا بجنگیم (۲۰۱۶)

بهترین فیلم‌های کیم سوهیون: آخرین شاهزاده (۲۰۱۵)، عشق پاک (۲۰۱۶)

کیم سو هیون از بهترین بازیگران کره ای زن متولد ۴ جون ۱۹۹۹ برابر با ۱۴ خرداد ۱۳۷۸ است. او از معدود بازیگرانی بشمار می‌آید که تجربه کار در بازیگری را از کودکی تا کنون تجربه کرده است و جزو جوان‌ترین هنرمندان لیست مشهورترین بازیگران کره ای قرار می‌گیرد. کیم سوهیون فعالیت بازیگری را از دوران کودکی زمانی که تنها هفت سال داشت آغاز کرد.

نقش‌های کلیدی و مهم او در سریال تاریخی Moon Embracing the Sun محصول ۲۰۱۲ و سریال ملودرام و جنایی Missing You محصول ۲۰۱۳ توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. سرانجام سوهیون اولین نقش اصلی را در درام نوجوانانه Who Are You: School 2015 محصول ۲۰۱۵ برعهده گرفت. کیم سوهیون در سال‌های ابتدایی از جانب رسانه‌های کره‌ ای القابی چون ستاره کوچک ملت و ملکه بازیگران کودک را گرفت. کیم سوهیون از معروف ترین بازیگران کره ای زن است که تا کنون ۲۵ جایزه از جشنواره‌های مختلف کسب کرده است.

پارک شین هه (Park Shin Hye)

پارک شین هه (Park Shin Hye)

پارک شین هه (Park Shin Hye)

بهترین سریال‌های پارک شین هه: پزشکان (۲۰۱۶)، پینوکیو (۲۰۱۵)، وارثان (۲۰۱۳)، تو زیبایی (۲۰۰۹)

بهترین فیلم‌های پارک شین هه: زنده (۲۰۲۰)، تماس (۲۰۲۰)، خیاط (۲۰۱۴)

پارک شین هه متولد ۱۸ فوریه ۱۹۹۰ (۲۹ بهمن ۱۳۶۸)، یک مدل، رقصنده، خواننده و از بهترین بازیگران کره ای زن است. او از سنین پایین به تمام جنبه‌های هنرهای نمایشی علاقه‌مند بود و در کلاس ششم در شرکت موسیقی دریم فکتوری متعلق به خواننده پاپ لی سونگ هوان پذیرفته شد و در آنجا آموزش بازیگری، آواز، رقص و نواختن گیتار و کیبورد را دید. پارک اولین حضور تلویزیونی خود را در سریال Stairway to Heaven در سال ۲۰۰۳ انجام داد. موفقیت آن فرصت‌های زیادی را برای او باز کرد و برای اولین بار در فیلم Love Phobia (2006) انتخاب شد. او به عنوان یک عضو فعال جامعه، به طور منظم در رویدادهای خیریه مختلف نیز شرکت می‌کند. از دیگر سریال‌های پارک شین شه می‌توانیم به افسانه سیزیف (۲۰۲۱)، خاطرات الحمرا (۲۰۱۹)، ضربان قلب (۲۰۱۱) اشاره کرد.

سون یه جین (Son Ye Jin) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

بهترین سریال‌های سون یه جین: سقوط بر روی تو (۲۰۲۰)، ماجرایی زیر باران (۲۰۱۸)، کوسه (۲۰۱۳)، ذائقه شخصی (۲۰۱۰)

بهترین فیلم‌های سون یه جین: مذاکره (۲۰۱۸)، آخرین شاهزاده خانم (۲۰۱۶)، فرصتی برای به یاد آوردن (۲۰۰۴)

سون یه جین یکی از برترین بازیگر کره ای زن و متولد ۱۱ ژانویه ۱۹۸۲ (۲۱ دی ۱۳۶۰) است که فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی او از سال ۲۰۰۶ در کره جنوبی، چین و ژاپن محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. او فعالیت بازیگری خود را در سال ۲۰۰۰ با بازی در فیلمی به نام “اشک های مخفی” آغاز کرد. با این حال، بزرگترین موفقیت او در حرفه‌اش زمانی اتفاق افتاد که در سال ۲۰۰۲ در فیلم بیوگرافی Chi-hwa-seon بازی کرد. درحال حاضر سون یه جین یکی از معروف ترین بازیگرهای کره جنوبی است.

هان جی مین (Han Jimin)

بهترین سریال‌های هان جی مین: غم های ما (۲۰۲۲)، یک شب بهاری (۲۰۱۹)، همسر آشنا (۲۰۱۸)، هاید جکیل و من (۲۰۱۵)

بهترین فیلم‌های هان جی مین: یک پایان سال رنگارنگ (۲۰۲۱)، ژوزی (۲۰۲۰)، خانم بک (۲۰۱۸)

هان جی مین متولد ۵ نوامبر ۱۹۸۲ (۱۴ آبان ۱۳۶۱) و یکی از مشهورترین و بهترین بازیگران کره ای زن است که با بازی در مجموعه تلویزیونی انتقام جویانه “رستاخیز” ۲۰۰۵ معروف شد. این بازیگر در درام‌های دیگری مانند نیز بازی کرده است. او برای بازی در فیلم «عصر سایه‌ها» در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و هفتمین جشنواره سینمای طلایی شد. از دیگر سریال‌هایش می‌توان ایسان ۲۰۰۸ و شاهزاده زیر شیروانی ۲۰۱۲ را نام برد.

هان هیو جو (Han Hyo Joo)

بهترین سریال‌های هان هیو جو: شادی (۲۰۲۱)، دبلیو (۲۰۱۶)، افسانه دونگ یی (۲۰۱۰)

بهترین فیلم‌های هان هیو جو: دزدان دریایی (۲۰۲۲)، زیبای درون (۲۰۱۵)، همیشه (۲۰۱۱)، پست چی بهشت (۲۰۰۹)

هان هیو جو از معروف ترین بازیگران زن کره ای و متولد ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ (۲ اسفند ۱۳۶۷) است که پس از حضور در درام کره جنوبی “مثل زمین و آسمان” به شهرت فراوانی دست یافت. او برای بازی در سریال “میراث درخشان” در کنار لی سئونگ گی جوایز بسیاری از جمله جایزه “بازیگر زن برجسته کره ای” را در جوایز بین المللی درام سئول به دست آورده است.

پارک مین یونگ (Park Min Young)

بهترین سریال‌های پارک مین یونگ: پیش بینی عشق و آب و هوا ( ۲۰۲۲)، منشی کیم چشه؟ ( ۲۰۱۸)، شفا دهنده ( ۲۰۱۵)، شکارچی شهر (۲۰۱۱)، رسوایی سونگ کیوکوان (۲۰۱۰)

بهترین فیلم‌های پارک مین یونگ: برج (۲۰۱۲)، گربه (۲۰۰۸)

پارک مین یانگ در ۴ مارس ۱۹۸۶(۱۳ اسفند ۱۳۶۴) در کره جنوبی به دنیا آمد. یکی از معروف ترین بازیگران زن کره جنوبی است و در سریال‌های معروف زیادی حضور داشته است. از محبوب‌ترین سریال های او که باعث شهرتش شدند می‌توان دو عنوان در ژانوند اکشن یعنی هیلر و شکارچی شهر را نام برد که به ترتیب در کنار جی چانگ ووک و لی مین هو همبازی بود. مین یونگ همچنین در سریال‌های کمدی رمانتیکی مانند منشی کیم چشه و زندگی خصوصی او نیز خوش درخشیده است. مین یونگ دو سریال تاریخی بسیار زیبا نیز در پرونده بازیگری خود دارد: ملکه هفت روزه و رسوایی سونگ کیوکوان. مین یونگ از معروف ترین بازیگران کره ای در جهان است.

جانگ نارا (Jang Nara) ؛ از بهترین بازیگران کره ای

بهترین سریال‌های جانگ نارا: جن گیری املاک (۲۰۲۱)، آخرین ملکه (۲۰۱۸)، بازگشت زوجین (۲۰۱۷)، از بخت بد عاشقت شدم (۲۰۱۴)

بهترین فیلم‌های جانگ نارا: خداحافظی قدیمی (۲۰۱۴)، آسمان و دریا (۲۰۰۹)

جانگ نارا یکی از بازیگران پرطرفدار کره جنوبی و متولد ۱۸ مارس ۱۹۸۱ (۲۷ اسفند ۱۳۵۹) است. او با بازی در سریال بی وقفه (۲۰۰۰) کار خود را آغاز کرد و با بازی در سریال داستان موفقیت یک دختر زرنگ در سال در کنار جانگ هیوک حسابی در کره شهرت پیدا کرد. جانگ نارا در سریال‌های زیادی همچون مدرسه (۲۰۱۳)، سلام هیولا (۲۰۱۵)، یک پایان خوش دیگر (۲۰۱۶)، وی آی پی (۲۰۱۹) و اوه مای بیبی (۲۰۲۰) حضور داشته است.

بیشتر بخوانید : مشهورترین هنرمندان ایرانی هالیوود

کیم ته-ری (Kim Tae-ri)

کیم ته-ری (Kim Tae-ri)

کیم ته-ری (Kim Tae-ri)

بهترین سریال‌های کیم ته-ری: آقای آفتاب (۲۰۱۸)، بیست و پنج بیست و یک (۲۰۲۲)

بهترین فیلم‌های کیم ته-ری: ندیمه (۲۰۱۶)، جنگل کوچک (۲۰۱۸)، رفتگرهای فضایی (۲۰۲۰)

کیم ته-ری از بازیگران کره ای زن متولد ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ برابر با ۴ اردیبهشت ۱۳۶۹ است. اولین فیلم بلندی که کیم ته-ری در آن به ایفای نقش پرداخت، فیلم کنیز محصول سال ۲۰۱۶ بود. او از میان ۱۵۰۰ بازیگر زن، برای بازی در این فیلم برگزیده شد. ایفای نقش در این فیلم افتخارات متعددی همچون جایزه بهترین بازیگر جدید از جوایز فیلم اژدهای آبی را برای او به ارمغان آورد. کیم ته-ری، از بازیگران کره ای معروف در سال ۲۰۲۲ برای بازی در سریال بیست و پنج بیست و یک جایزه بهترین بازیگر زن را از مراسم هنری بکسانگ دریافت کرد.

کیم هی-سان (Kim Hee-sun)

بهترین سریال‌های کیم هی-سان: سرنوشت (۲۰۱۲)، مادر عصبانی (۲۰۱۵)، زن باوقار (۲۰۱۷)، فردا (۲۰۲۲)

بهترین فیلم‌های کیم هی-سان: وانی و جونا (۲۰۰۱)، افسانه (۲۰۰۵)

در میان اسم بازیگران کره ای زن، نام کیم هی-سان نیز به چشم می‌خورد. این بازیگر متولد ۱۱ ژوئن ۱۹۷۷ برابر با ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ است. او از دهه ۹۰ میلادی وارد عرصه شهرت شده و تا به امروز در آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی حضور پیدا کرده است. سریال کره ای تاریخی سرنوشت (Faith) محصول سال ۲۰۱۲، یکی از مهم‌ترین آثار کیم هی-سان، از بازیگران کره ای زن، است. او همچنین از بازیگران زن پرافتخار این لیست محسوب می‌شود که تا کنون جوایز متعددی از جشنواره‌ها و مراسم مختلفی چون جوایز بکسانگ و جوایز فیلم اژدهای آبی دریافت کرده است.

لی سونگ-کیونگ (Lee Sung-kyung)

بهترین سریال‌های لی سونگ-کیونگ: پنیر در تله (۲۰۱۶)، پزشکان (۲۰۱۶)، دکتر رمانتیک ۲ (۲۰۲۰)، ستاره‌های دنباله‌دار (۲۰۲۲)

بهترین فیلم‌های لی سونگ-کیونگ: خانم‌های پلیس (۲۰۱۹)

معرفی بهترین هنرپیشه های کره ای را با لی سونگ-کیونگ ادامه می‌دهیم. لی سونگ-کیونگ بازیگر، مدل و خواننده کره‌ای متولد ۱۰ آگوست ۱۹۹۰ برابر با ۱۹ مرداد ۱۳۶۹ است. او بازیگری را از سال ۲۰۱۴ و با ایفای نقش مکمل در سریال «مشکلی نیست، این عشقه» آغاز کرد. سریال درام عاشقانه محصول ۲۰۱۶، سریال درام پزشکان محصول ۲۰۱۶ و سریال دکتر رمانتیک ۲ محصول ۲۰۲۲، برخی از دیگر آثاری هستند که لی سونگ-کیونگ در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت.

کیم یو-جونگ (Kim Yoo-jung)

بهترین سریال‌های کیم یو-جونگ: عشق در مهتاب (۲۰۱۶)، حالا با عشق تمیز کن (۲۰۱۸)، عاشقان آسمان سرخ (۲۰۲۱)

بهترین فیلم‌های کیم یو-جونگ: رشته‌های دروغ (۲۰۱۴)، چون عاشقتم (۲۰۱۷)، هشتمین شب (۲۰۲۱)، دختر قرن بیستم (۲۰۲۲)

کیم یو-جونگ از بازیگران کره جنوبی است که علیرغم سن کمش کارنامه درخشانی دارد. او متولد ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۹ برابر با ۳۱ شهریور ۱۳۷۸ است و اولین تجربه بازیگری‌اش به سال ۲۰۰۳ برمی‌گرد؛ درست وقتی‌که ۴ ساله بود. او از آن پس به یکی از مشهورترین بازیگران کودک کره جنوبی تبدیل شد. سریال دونگ یی محصول ۲۰۱۰، ماه در آغوش خورشید (که در ایران با نام افسانه خورشید و ماه نیز شناخته می‌شود) محصول ۲۰۱۲ و مادر عصبانی محصول ۲۰۱۴، تنها برخی از سریال‌هایی هستند که او در دوران کودکی بازی کرد.

کیم یو-جونگ در سال ۲۰۱۴ برای بازی در فیلم رشته‌های دروغ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر جدید زن از جوایز اژدهای آبی شد. او همچنین در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۶، مجری برنامه موسیقی محور Inkigayo بود.

جو بو-آه (Jo Bo-ah)

یکی از بازیگران برجسته کره جنوبی است که در تاریخ ۲۲ اوت ۱۹۹۱ معادل ۳۱ مرداد ۱۳۷۰ متولد شده است. او علاوه بر عرصه بازیگری، به عنوان یک مدل و مجری موفق نیز شناخته می‌شود. بو-آه تجربه بازیگری خود را از سال ۲۰۱۱ با سریال “زندگی می‌کنم در چئونگدام-دونگ” آغاز کرد. او با حضور در مجموعه‌هایی نظیر “دمای عشق” (۲۰۱۷)، “خداحافظی به خداحافظی” (۲۰۱۸)، “قهرمان عجیب من” (۲۰۱۸)، “جنگل” (۲۰۲۰) و “افسانه نه دم” (۲۰۲۰) به عنوان بهترین سریال‌های او تلقی می‌شود.

فیلم برجسته جو بو-آه به نام “موجود بی‌گناه” (۲۰۱۴) است که به عنوان بهترین فیلم او شناخته می‌شود.

وی توانسته با بازی در سریال “افسانه نه دم” نظر مخاطبان را به خود جلب کند و مورد پسند واقع شود. این شهرت و محبوبیت، در سال ۲۰۲۲ با حضور در سریال “دادستان نظامی دوبرمن” نیز ادامه یافته است.

کیم جی-سو (Kim Ji-soo) یکی از بهترین هنرپیشه‌های کره جنوبی محسوب می‌شود.

برترین مجموعه‌های تلویزیونی کیم جی-سو: داستان آسدال (۲۰۱۹)، برف گلی (۲۰۲۱-۲۰۲۲)

فردی به نام جیسو که در ۳ ژانویه ۱۹۹۵ معادل ۱۳ دی ۱۳۷۳ به دنیا آمده است، در واقع یکی از اعضای گروه موسیقی بلک پینک است. او پس از تجربه‌های کوتاهی در زمینه بازیگری، در سال ۲۰۲۱ با بازی در مجموعه “برف گلی” موفق به کسب شهرت و محبوبیت شد و به لیست بهترین هنرپیشه‌های کره جنوبی اضافه شد.

سولی (Sulli)

برترین مجموعه‌های تلویزیونی سولی: به خوبی تو (۲۰۱۲)، هتل قلب لونا (۲۰۱۹)

بهترین فیلم‌های سولی: پادشاه مد (۲۰۱۴)، واقعی (۲۰۱۷)

چویی جین‌ری (Choi Jin-ri)، فرد با استعدادی در زمینه خوانندگی، ترانه‌سرا و بازیگری در کره جنوبی، در تاریخ ۲۹ مارس ۱۹۹۴ معادل ۸ فروردین ۱۳۷۳ به دنیا آمد. او مسیر بازیگری خود را از سنین کودکی با بازی در مجموعه “افسانه سودانگ” آغاز کرد. سولی با موفقیت‌های چشمگیری مواجه شد و توانست جز بهترین هنرپیشه‌های زن کره جنوبی شناخته شود. متاسفانه نکته تلخی که درباره این هنرمند دوست‌داشتنی وجود دارد، خودکشی ناگهانی او در سال ۲۰۱۹ است که هواداران او را در شوک و تاسف فرو برد.

سونگ جی-هیو (Song Ji-hyo) از جمله هنرپیشه‌های برجسته کره جنوبی به شمار می‌آید.

برترین مجموعه‌های تلویزیونی سونگ جی-هیو: افسانه چومونگ (۲۰۰۶)، سرنوشت یک جنگجو (۲۰۱۱)، آیا این عشق بود؟ (۲۰۲۰)، رستوران جادوگر (۲۰۲۱)

فیلم‌های برتر سونگ جی-هیو: یک گل یخ‌زده (۲۰۰۸)، وقتی شغال می‌آید (۲۰۱۲)، تازیانه (۲۰۲۰)

در لیست بازیگران معروف کره جنوبی، نام سونگ جی-هیو به وضوح برجسته است. او در تاریخ ۱۵ اوت ۱۹۸۱ معادل با ۲۴ مرداد ۱۳۶۰ به دنیا آمد. سونگ جی-هیو از ابتدا با یک ویدیو موزیک به مسیر خود در صنعت فرهنگی پایان داد و پس از آن در سال ۲۰۰۶ با بازی در مجموعه تلویزیونی “روزگار شاهزاده” وارد عرصه بازیگری شد. نقش سویا در افسانه چومونگ باعث جلب توجه به سوی او شد. اکنون سونگ جی-هیو یکی از هنرپیشه‌های محبوب و مشهور کره جنوبی در دنیا به حساب می‌آید.

لی یونگ-ئه (Lee Young-ae)

برترین مجموعه‌های تلویزیونی لی یونگ-ئه: پزشکان (۱۹۷۷)، جواهری در قصر (۲۰۰۳)، سایمدانگ، خاطرات درخشان (۲۰۱۷)

فیلم‌های برتر لی یونگ-ئه: منطقه امنیتی مشترک (۲۰۰۰)، بانوی انتقام (۲۰۰۵)

لی یونگ-ئه در لیست بازیگران معروف کره جنوبی جایگاه ویژه‌ای دارد. او به جرات می‌تواند از هنرمندانی باشد که باعث افزایش شهرت کره جنوبی در دنیا شده‌اند. این امر به خاطر بازیگری او در مجموعه تلویزیونی “جواهری در قصر” و نقش سو یانگوم به ویژه اتفاق افتاد. این نقش نه تنها در کره جنوبی و ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز تعامل‌پذیری فرهنگ کره‌ای را بازنمایی کرد. لی یونگ-ئه در تاریخ ۳۱ ژانویه ۱۹۷۱ معادل با ۱۰ بهمن ۱۳۴۹ به دنیا آمد.

گونگ هیو-جین (Gong Hyo-jin)

برترین مجموعه‌های تلویزیونی گونگ هیو-جین: قدرت تشکر (۲۰۰۷)، پاستا (۲۰۱۰)، خورشید ارباب (۲۰۱۲)، هنگامی که کاملیا گل می‌کند (۲۰۱۹)

فیلم‌های برتر گونگ هیو-جین: سربازان بهشت (۲۰۰۵)، تو بسیار زیبایی (۲۰۱۲)، دیوانه‌وار عشق (۲۰۱۹)

گونگ هیو-جین در لیست بازیگران معروف کره جنوبی قرار دارد. او در تاریخ ۴ آوریل ۱۹۸۰ معادل با ۱۵ فروردین ۱۳۵۹ به دنیا آمد. او از سال ۲۰۰۰ با بازی در مجموعه تلویزیونی “خانواده غیرعادی من” به صنعت تلویزیون وارد شد و با نقش اولیه در مجموعه “قدرت تشکر” توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. گونگ هیو-جین به دلیل مهارت بازیگری برتر خود، جزو بهترین هنرپیشه‌های کره جنوبی محسوب می‌شود. همچنین او با بازی در مجموعه تلویزیونی جدید به نام “از ستارگان بپرس” با بازی لی مین-هو نیز در لیست بازیگران کره جنوبی برجسته ۲۰۲۳ حضور دارد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، ما با معرفی بهترین هنرپیشه‌های زن و مرد کره جنوبی همراه شما بودیم و تلاش کردیم تا یک خلاصه بیوگرافی و تصویری از بازیگران کره جنوبی ارائه دهیم. مسلماً هنرمندان با استعداد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در لیست بهترین هنرپیشه‌های کره جنوبی جای داشته باشند، اما در این مقاله تنها به برخی از آنها اشاره شد. کدام اثرها و نام‌ها برای شما محبوبتر هستند؟ هنرپیشه معروف کره جنوبی مورد علاقه‌تان کیست؟ آیا هنرپیشه‌ای در این لیست بهترین بازیگران زن کره جنوبی حضور ندارد که به نظرتان باید اضافه می‌شد؟ و همچنین، در رابطه با بازیگران مذکور، چه نظری دارید؟ اگر نظرات خود را در مورد این موضوع با ما و دیگران در پایین این صفحه به اشتراک بگذارید، از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد.

مقالات بیشتر راجب هنرمندان در وبسایت زومگ

3.9/5 - (9 امتیاز)

چهره ها

بازیگران جذاببازیگران زنبزیگران محبوبمحبوبترین بازیگران خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *