بررسی گوشی A54 5G به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین

بررسی گوشی A54 5G به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین

بررسی گوشی A54 5G به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین


گوشی A54 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده شرکت سامسونگ است که دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی می‌باشد. این موبایل برای عکاسی، فیلم‌برداری و بازی مناسب است. در ارزیابی A54 به ویژگی‌های جذاب این دستگاه هوشمند اشاره کردیم.

شرکت سامسونگ با معرفی گوشی A54 نشان داده است که همچنان توانایی تولید یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده را دارد. این موبایل در حال حاضر با قیمت مناسبی عرضه شده و از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است. در ارزیابی a54 می‌خواهیم بیشتر به تفصیل در مورد این دستگاه هوشمند صحبت کنیم. آیا این مدل مانند نسخه‌های پیشین خودش ارزش خرید را دارد؟ آیا عملکرد این گوشی می‌تواند انتظارات ما از یک موبایل سال ۲۰۲۳ را برآورده کند؟ چگونه به کیفیت دوربین این گوشی نگاه کنیم؟ در ارزیابی a54 سامسونگ به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

گوشی A54 – باز کردن جعبه

گوشی A54 - باز کردن جعبه

گوشی A54 – باز کردن جعبه

در ابتدای بررسی A54 5G می‌خواهیم به جزئیات باز کردن جعبه این گوشی هوشمند بپردازیم. این موبایل از یک جعبه کوچک بهره می‌برد. با نگاه به جعبه متوجه می‌شوید که در بسته‌بندی این دستگاه هیچ شارژری گنجانده نشده است. داخل بسته‌بندی این گوشی تنها خود گوشی، کابل شارژ، و دفترچه‌ها مشاهده می‌شوند.

بیشتر بخوانید : بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰۲۳

طراحی؛ زیبا و دست‌پسند و دل‌فریب

طراحی؛ زیبا و دست‌پسند و دل‌فریب

طراحی؛ زیبا و دست‌پسند و دل‌فریب

در آغاز بررسی گوشی a54 می‌خواهیم به ویژگی‌های ظاهری و کیفیت ساخت این محصول اشاره نماییم. این موبایل با الهام از شیوه و شکل گوشی‌های S23 طراحی شده است و به همین دلیل ظاهری شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ ارائه می‌دهد. نخستین عاملی که به این تشابه اشاره می‌کند، ترتیب قرارگیری دوربین‌های پشتی است.

در پشت این گوشی، سه دوربین به صورت عمودی و در زیر یکدیگر قرار دارند. خود گوشی هم با طراحی براق و زیبا، احساس دست‌پسندی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. ضخامت این گوشی به سختی به ۲ میلی‌متر می‌رسد و به همین سبب بسیار خوب و دست‌پسند به نظر می‌رسد. ابعاد این موبایل به نحوی طراحی شده‌اند که به سهولت با انگشتان به اکثر نقاط صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

شرکت سامسونگ از یک لایه گوریلا گلس ۵ به عنوان قاب پشتی این گوشی استفاده کرده است، اگرچه اثر انگشت روی آن مشهود است. با این وجود، این موبایل به عنوان یک محصول پرچم‌دار، همچنان دارای ظاهری جذاب و درجه‌ی بالایی از کیفیت است.

روی لبه سمت راست گوشی A54، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور قرار دارند. از لبه سمت چپ، هیچ دکمه‌ای دیده نمی‌شود. میکروفون و محفظه سیم‌کارت بالای گوشی قرار دارند و اسپیکر و پورت شارژ و میکروفون نیز در پایین گوشی قابل مشاهده هستند.

روی این موبایل، از صفحه نمایش OLED به قطر ۶٫۴ اینچ استفاده شده است که حاشیه‌های بسیار کمی دارد. در نوک صفحه نمایش، دوربین سلفی درون یک ناچ حفره‌ای قرار دارد. این صفحه نمایش نیز با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. از جمله ویژگی‌های دیگر این موبایل، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار دارد. همچنین، ارزشمند است بدانید که این موبایل دارای استاندارد IP67 است.

نمایشگر؛ برگ برنده‌ی A54

نمایشگر؛ برگ برنده‌ی A54

نمایشگر؛ برگ برنده‌ی A54

در ادامه مرور بر گوشی a54 سامسونگ، قصد داریم به خصوصیات نمایشگر این دستگاه اشاره کنیم. این موبایل از صفحه نمایش به قطر ۶٫۴ اینچ بهره می‌برد. یک نمایشگر با پنل OLED که کیفیت تصویر Full HD را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وضوح تصویر این صفحه به ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل می‌رسد که نسبت تصویر آن ۱۹٫۵:۹ است و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ را فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توان به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز آن اشاره کرد. از اهمیت آنجا که برخورداریم که صفحه نمایش A54 از درخشندگی بسیار خوبی برخوردار است. این صفحه تا ۱۰۰۰ نیت درخشندگی را تولید می‌کند. ارزش این موضوع را هم داریم که صفحه نمایش A53 تنها به ۸۰۰ نیت درخشندگی می‌رسید.

درخشندگی استثنایی صفحه نمایش A54 باعث می‌شود که بتوانید حتی زیر نور مستقیم خورشید به راحتی با گوشی کار کنید. بدین ترتیب، بدون تردید داریم که با یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار سر و کار داریم.

در ادامه مرور بر گوشی a54 سامسونگ باید اشاره کنیم که نمایشگر این موبایل از ویژگی Vision Booster بهره می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود که نمایشگر نسبت به محیط و میزان روشنایی آن رنگ‌ها را بهتر نمایش دهد و تولید روشنایی مناسب‌تری داشته باشد. این ویژگی به نوعی در گوشی‌های سری S نیز مشاهده شده بود.

نمایشگر A54 از دو استاندارد نمایش رنگ بهره می‌برد: Vivid و Natural. حالت پیش‌فرض رنگی نمایشگر روی Vivid تنظیم شده است و به همین جهت رنگ‌ها با قوتی بیشتر به نمایش درمی‌آیند. استاندارد Vivid از پوشش رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و تنظیمات بیشتری نیز دارد. این تنظیمات بیشتر شامل پنج حالت برای تغییر شدت رنگ‌های نمایشگر می‌شوند. استاندارد رنگی Natural هم برای پوشش رنگی sRGB مناسب است. این مهم است که نمایشگر این موبایل از استانداردهای HDR10 و HDR10+ نیز بهره می‌برد که برای نمایش محتوای HDR در پلتفرم‌های چون یوتیوب و نتفلیکس مناسب هستند.

یکی از ویژگی‌های دیگر نمایشگر این گوشی هوشمند، تغییر نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش است. دو حالت برای تنظیم نرخ تازه‌سازی وجود دارد: می‌توانید نرخ تازه‌سازی را به ۶۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید. اگر می‌خواهید تجربه بازی‌های جدید را با این گوشی با نرخ تازه‌سازی بالا داشته باشید، بهتر است نرخ تازه‌سازی را به ۱۲۰ هرتز تغییر دهید.

عملکرد باتری

در انتقاد و ارزیابی a54 لازم است به ویژگی‌های باتری این موبایل اشاره شود. این گوشی، مانند مدل A53، از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی استفاده می‌کند. با این وجود، مصرف باتری در این گوشی تفاوت‌هایی نسبت به مدل قبلی دارد. با استفاده از این موبایل، می‌توانید تا ۱۸ ساعت وب گردی یا تا ۲۰ ساعت ویدیو تماشا کنید. البته، شرایط استفاده ممکن است باعث شود که به این مقادیر نرسیده ولی این زمان‌ها نشان‌دهنده‌ی عملکرد قابل قبول باتری این دستگاه است.

گوشی A54 سامسونگ از شارژر ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. با این حال، در بسته‌بندی این محصول شارژر درج نشده است و شما باید آن را جداگانه تهیه کنید. برای شارژ کامل باتری از صفر تا صد درصد، به مدت ۶۳ دقیقه نیاز دارید. در ۳۰ دقیقه می‌توانید ۵۶ درصد از ظرفیت باتری را شارژ کنید.

بلندگوها

در بررسی و نقد گوشی هوشمند سامسونگ a54، باید به عملکرد بلندگوهای این دستگاه نیز اشاره کرد. این موبایل از بلندگوهای هیبریدی استفاده می‌کند؛ یکی از آنها در پایین دستگاه قرار دارد و دیگری نزدیک به بالای گوشی قرار دارد و وظیفه پخش صداهای تماس را دارد.

بلندگوهای A54 کیفیت مناسبی در پخش صدا دارند و صداها را با جزئیات مناسبی پخش می‌کنند، هرچند بیس‌های بزرگی تولید نمی‌کنند. با این حال، صدای خط تلفن به خوبی قابل شنیدن است.

ویژگی‌های نرم‌افزاری

در ادامه انتقاد و ارزیابی a54 لازم است به خصوصیات نرم‌افزاری این تلفن هوشمند اشاره کنیم. گوشی A54 سامسونگ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 به بازار عرضه شده است. سامسونگ بیان کرده که این گوشی تا چندین سال به‌روزرسانی‌های اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت خواهد کرد. از نظر خصوصیات نرم‌افزاری، این موبایل تمام ویژگی‌های یک گوشی پرچم‌دار سامسونگ را داراست و حتی به سری S23 هم شباهت دارد. تنها ویژگی نرم‌افزاری که در این گوشی نیست و در گوشی‌های سری S23 حضور دارد، پشتیبانی از DeX است. گوشی A54 از ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. شما می‌توانید تنها با یک ساعت استفاده از این ویژگی، تصاویر مختلفی را قرار دهید یا از آن به عنوان کنترل موسیقی استفاده کنید.

حسگر تشخیص اثر انگشت این تلفن هوشمند زیر صفحه نمایش قرار دارد و عملکرد بسیار عالی‌ای دارد. سرعت این حسگر بسیار بالاست و دقت مناسبی نیز دارد. همچنین، می‌توانید با استفاده از حسگر تشخیص چهره نیز قفل گوشی را باز کنید. حسگر تشخیص چهره با استفاده از دوربین سلفی کار می‌کند. می‌بایست توجه داشت که حسگر تشخیص اثر انگشت از لحاظ دقت و عملکرد بهتری نسبت به حسگر تشخیص چهره دارد. سایر ویژگی‌های نرم‌افزاری این تلفن هوشمند با سایر موبایل‌های سامسونگ مشابه است. اگر با تجربه استفاده از موبایل‌های سامسونگ آشنایی دارید، به راحتی می‌توانید با این موبایل کار کنید. قسمت بالا دراور، اعلان‌ها، برنامه‌های اخیراً اجرا شده، صفحه قفل و صفحه اصلی به طور دقیق با سایر موبایل‌های سامسونگ یکسان هستند. همچنین، ویژگی Modes در گوشی A54 وجود دارد که به نوعی با ویژگی Focus در آیفون‌های اپل مشابه است. با استفاده از ویژگی Modes می‌توانید تنظیم کنید که در حالت‌های مختلف چه اعلان‌ها و صداهایی را نمایش دهد.

ویژگی پنل Edge نیز در این تلفن هوشمند وجود دارد. این ویژگی دسترسی به میان‌بردهای جدید را در هر قسمتی از تلفن ارائه می‌دهد تا به شما امکان دسترسی آسان به این ابزارها را بدهد.

همچنین، این موبایل از قابلیت Game Launcher نیز بهره می‌برد که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که تمام بازی‌های خود را در یک محیط جمع‌آوری و مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید :تنظیمات و ترفند های MIUI 12.5 گوشی های شیائومی

عملکرد سخت‌افزاری

در ارزیابی a54 سامسونگ قصد داریم به ویژگی‌های سخت‌افزاری این تلفن هوشمند اشاره کنیم. البته در این قسمت حتماً به تجربه بازی a54 هم اشاره خواهیم کرد.

برای اطلاعات بهتر در مورد تجربه بازی a54، باید به سخت‌افزار دستگاه پرداخته و مشخصات آن را بررسی کنیم. این تلفن از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده می‌کند که با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است. این تراشه دارای پردازنده CPU قدرتمند و GPU با عملکرد برجسته است. از این تراشه، پردازنده اصلی از دو کلاستر تشکیل شده است؛ یکی شامل ۴ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و دیگری شامل ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌باشد. از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 نیز برای ارتقاء کارایی گرافیکی در این تلفن استفاده شده است. نسخه مورد بررسی از این تلفن هوشمند دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد.

برای درک بهتر عملکرد سخت‌افزاری این دستگاه، از برنامه‌های تست عملکرد مختلف استفاده کردیم. به خوش‌شانسی، نتایج تست‌ها به خوبی نشان می‌دهند که این تلفن دارای کارایی سخت‌افزاری بالایی است و می‌تواند به خوبی با کارهای روزمره و همچنین اجرای بازی‌ها سر و کار داشته باشد.

تجربه بازی a54 سامسونگ

تجربه بازی a54 سامسونگ

تجربه بازی a54 سامسونگ

یکی از جنبه‌های جذاب این تلفن می‌تواند تجربه بازی a54 باشد. در تست بازی a54 سامسونگ، از بازی‌های مختلفی مانند Call of Duty Mobile و Real Racing 3 برای ارزیابی استفاده کردیم. همانطور که انتظار می‌رفت، با یک تلفن قوی و قدرتمند روبرو هستیم که برای تجربه بازی بسیار مناسب است. با تنظیمات گرافیکی مناسب و نرخ فریم بالا، می‌توان بازی‌ها را لذت برد. در طول تست بازی a54، مشاهده کردیم که این تلفن دارای پایداری خوبی در زمان اجرای بازی‌ها است و تا حد زیادی از تولید گرمای اضافی جلوگیری می‌کند.

دوربین

در ارائه تحلیل a54 سامسونگ قصد داریم به کیفیت دوربین این تلفن هوشمند اشاره کنیم. این تلفن هوشمند میان‌رده ساخت سامسونگ با دوربین اصلی دارای حسگر ۵۰ مگاپیکسل مجهز شده است و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی نیز در اختیار دارد. همچنین از دوربین سلفی با حسگر ۳۲ مگاپیکسلی نیز برای این تلفن استفاده شده است.

اپلیکیشن دوربین تلفن A54 دقیقاً همانند سایر گوشی‌های سامسونگ عمل می‌کند. با سوایپ به چپ و راست، به منوهای مختلف دسترسی خواهید داشت. امکان دسترسی به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری نیز فراهم است. با سوایپ به بالا و پایین نیز به دوربین اصلی و دوربین سلفی دسترسی خواهید داشت.

در اپلیکیشن دوربین A54، به ویژگی حالت Pro نیز دسترسی دارید. در این بخش، می‌توانید مقدار ISO را تغییر داده و سرعت شاتر را به دلخواه تنظیم کنید. امکان تغییر توازن سفیدی و فوکوس دستی نیز در این قسمت وجود دارد.

عکاسی با دوربین اصلی در روز

دوربین اصلی A54 قادر به گرفتن عکس‌های مناسب در نور روز است. این عکس‌ها با رنگ‌های استاندارد و توازن سفیدی مناسبی ثبت می‌شوند. آن‌ها حتی دارای دامنه دینامیکی مناسبی نیز هستند. دوربین اصلی این تلفن قادر به گرفتن عکس‌های با کیفیت و جزئیات بالا است، و نورپردازی مناسبی نیز دارند. این عکس‌ها دارای روشنایی مناسبی هستند. نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین a54 را در ادامه مشاهده می‌کنید:

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید نیز به‌طور کلی عملکرد قابل قبولی دارد. عکس‌های با کیفیتی که جزئیات خوبی را ثبت می‌کنند، از این دوربین گرفته می‌شوند. این عکس‌ها از رنگ‌های خوبی بهره می‌برند و در کل، عملکرد بهتری نسبت به دوربین اولتراواید مدل‌های سال گذشته دارند. نمونه‌ای از کیفیت دوربین a54 در حالت اولتراواید را در ادامه مشاهده می‌کنید:

عکس‌های پرتره

دوربین A54 توانایی گرفتن عکس‌های پرتره با کیفیتی مناسب را داراست. سوژه‌ی اصلی به خوبی از پس زمینه جدا می‌شود و این عکس‌ها احساس عمق و تمرکز را به خوبی انتقال می‌دهند.

عکس‌های ماکرو

دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو در این گوشی توانایی خوبی در ثبت جزییات دارد. عکس‌هایی که با این دوربین گرفته می‌شوند، جزییات دقیقی را نشان می‌دهند و تفاوت‌های رنگی را به خوبی انتقال می‌دهند.

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی این گوشی با حسگر ۱۲ مگاپیکسل قادر به ثبت عکس‌های با کیفیتی است. این عکس‌ها دارای جزییات بالا و ظاهر طبیعی هستند و به خوبی جزئیات چهره را ثبت می‌کنند.

عکاسی در شب با گوشی A54

دوربین اصلی A54 به‌طور خودکار در شرایط نور کم به حالت عکاسی در شب تغییر می‌دهد. این حالت می‌تواند در محیط‌های تاریک کمک کننده باشد و باعث بهبود کیفیت عکس‌های شبانه می‌شود. نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین a54 در شرایط نور کم نشان دهنده عملکرد بسیار خوب این دوربین در شب است و عکس‌های با کیفیتی را در شرایط تاریک ثبت می‌کند. این حالت تنظیمات اکسپوژر را به‌طور مناسب تغییر می‌دهد و عکس‌ها دارای دامنه دینامیکی مناسبی هستند.

فیلم‌برداری با گوشی A54

این تلفن قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. همچنین می‌توانید از فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که حالت لرزشگیر دوربین تنها در فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه قابل استفاده است. این گوشی در روز قابلیت ضبط ویدیوهای با کیفیتی را داراست، و ویدیوهایی با جزئیات خوب و رنگ‌های طبیعی را ثبت می‌کند.

آیا A54 ارزش خرید دارد؟

بدون شک، گوشی A54 از سامسونگ یک انتخاب عالی در دسته میان‌رده‌ها در سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید. این گوشی هوشمند از سخت‌افزار قوی بهره می‌برد و دارای دوربین‌های با کیفیت است. با توجه به قیمتی که دارد، گوشی A54 ارزش خرید بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام نیازهای یک کاربر از یک گوشی هوشمند را برآورده کند. برای اطلاعات بیشتر، به بخش بررسی گوشی موبایل در وبلاگ تکنولایف مراجعه کنید.

سوالات متداول:

چگونه تست گیمینگ A54 است؟ گوشی A54 به دلیل سخت‌افزار مناسب، برای اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی بالا مناسب است و در اجرای بازی‌ها پایداری خوبی دارد.

کیفیت دوربین A54 چگونه است؟ کیفیت دوربین A54 سامسونگ بسیار خوب است. این گوشی قادر به گرفتن عکس‌های با کیفیت در روز است که جزئیات بالا و تنوع رنگی مناسبی دارند. همچنین در شب، با حالت عکاسی در شرایط کم نور نیز عکس‌های با کیفیتی تولید می‌کند.

برسی های بیشتر درباره گوشی های موبایل جدید در بازار ایران در وبسایت زومیت 

امتیاز

موبایل

برسی گوشیسامسونگگوشی گیمینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *