مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ دو گوشی جذاب بازار

مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ دو گوشی جذاب بازار

مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ دو گوشی جذاب بازار


جنگ بین دستگاه میان‌رده جذاب کره‌ای و رقیب سخت‌افزاری چینی دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از طرفداران برندهای سامسونگ و شیائومی شتابان به دنبال آن هستند. دو گوشی میان‌رده قدرتمند Poco X6 و A54 با یک فاصله ۱۰ ماهه (فروردین و دی‌ماه ۱۴۰۲) وارد بازار جهانی شده‌اند. این دو گوشی در بسیاری از ویژگی‌ها و حتی قیمت‌ها شبیه به یکدیگر هستند، اما پردازنده، رابط کاربری، و دوربین‌های آن‌ها متفاوت است که باعث ایجاد اختلاف کوچکی بین آن‌ها شده است که می‌خواهیم آن را بررسی کنیم. بنابراین، با مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ، با مجله آنلاین همراه باشید تا ببینیم گوشی میان‌رده سامسونگ بیشتر ارزش خرید دارد یا پوکو؟

مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ از نظر طراحی و بدنه

مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ از نظر طراحی و بدنه

مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ از نظر طراحی و بدنه

هر دو گوشی میان‌رده شیائومی و سامسونگ ظاهری جذاب و منحصر به فرد دارند که در ادامه این بخش شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم. در طراحی بدنه و درب پشتی، Poco X6 از مواد پلاستیکی استفاده کرده است که این استاندارد در تمامی گوشی‌های میان‌رده بازار است. درب پشتی این گوشی از پلاستیک ساخته شده است اما ظاهری شبیه به شیشه دارد و به کاربر احساس استفاده از یک گوشی گران‌قیمت را می‌دهد.

دوربین‌های پشتی Poco X6 در یک جزیره سیاه بر روی درب پشتی گوشی قرار گرفته‌اند که این امضا به حساب شیائومی می‌آید. فریم این گوشی از پلاستیک است که به ویژه در رنگ سفید دارای ظاهری مانند فلز است که ممکن است در نگاه اول اشتباه تشخیص داده شود. برای ساخت جلوی گوشی از شیشه حرارت دیده استفاده شده است که میزبانی دوربین سلفی را بر عهده دارد و توسط لایه‌ای از Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود.

از اون سو میان رده A54 مقابل مدل سال گذشته، از طراحی جدید پرچمدارهای سری S23 سامسونگ استفاده می‌کند که این موضوع در ساختار فریم گوشی و ترتیب دوربین‌های پشتی به طور کامل مشهود است. در طراحی درب سامسونگ از شیشه استفاده شده که این نسخه، سامسونگ A54 را در رده‌ی بالاتری از سایر گوشی‌های بازار قرار می‌دهد. دوربین‌های پشتی گوشی به تقلید از پرچمداران اخیر سامسونگ با چیدمان بدون جزیره به طور عمودی بر روی درب پشتی قرار گرفته‌اند.

فریم A54 اما از پلاستیک ساخته شده است، اما با کیفیتی که ممکن است در نگاه اول به عنوان فلز تشخیص داده شود. از اون سو جلوی گوشی هم مانند رقیب از شیشه با کیفیت تهیه شده و دوربین سلفی در زیر نمایشگر قرار دارد. برای حفاظت از درب پشتی و جلوی گوشی از یک لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که در مقابل ضربات سنگین و خط و خش مقاومت دارد. در اینجا باید به یاد داشته باشیم که برای حفاظت بیشتر، استفاده از گارد و گلس محافظ ضروری است و گرنه باید هزینه اضافی را تحمل کنید.

بیشتر بخوانید :بررسی گوشی Nothing Phone 2a

مقایسه بدنه Poco X6 و A54 سامسونگ

مقایسه بدنه Poco X6 و A54 سامسونگ

مقایسه بدنه Poco X6 و A54 سامسونگ

از نظر ابعاد و وزن، Poco X6 0/2 میلیمتر قطر کمتر و ۲۰ گرم وزن کمتری دارد؛ به همین دلیل آسان‌تر در دست نگه داشته می‌شود و فشار کمتری به مچ اعمال می‌کند. سامسونگ برای تعادل وزن A54، لبه‌های فریم را منحنی کرده است که ارگونومی بالایی به این گوشی می‌دهد و اگر تفاوت سنگینی این گوشی را مد نظر قرار دهیم، واقعاً راحت و غیر قابل تصور است که حتی با یک گارد اضافی هم دستتان خسته نشود.

میان‌رده Poco X6 از استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب استفاده می‌کند که به طور کلی مناسب است و به شما پاسخ می‌دهد. از سوی دیگر، سامسونگ تمام تلاش خود را می‌کند و از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد گوشی را تا ۱ متر و به مدت نیم ساعت زیر آب قرار دهید. اما شرایط برای Poco X6 اینطور نیست و اگر در تماس با آب قرار بگیرد، باید آن را به عنوان از دست دادن آن در نظر بگیرید و باید به دنبال یک گوشی جدید بگردید.

در کل، در مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت ساخت، هر دو گوشی بدنه‌ای مقاوم دارند و به جز اختلاف وزن کمی، بسیار شبیه به یکدیگر هستند. اگر اولویت ما طراحی جذاب بدنه باشد، A54 به دلیل استفاده از درب شیشه‌ای و لایه گوریلا گلس ۵ برای درب و جلوی گوشی و گواهی ضد آب IP67، از سد رقبا رد می‌شود و امتیاز بخش طراحی را دریافت می‌کند.

مقایسه صفحه نمایش Poco X6 و A54 سامسونگ

مقایسه صفحه نمایش Poco X6 و A54 سامسونگ

مقایسه صفحه نمایش Poco X6 و A54 سامسونگ

در بخش صفحه نمایش، گوشی میان‌رده Poco X6 از یک نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED استفاده می‌کند که قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ را دارد و از نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر بیشتر از ۸۹ درصد فضای جلوی گوشی را به خود اختصاص می‌دهد و قادر به نمایش تصاویر با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل است.

صفحه نمایش Poco قادر به تولید روشنایی ۵۳۱ نیت در حالت دستی و ۱۳۳۹ نیت در حالت خودکار است که در حالت حداکثر تا ۱۸۰۰ نیت هم می‌رسد و می‌توانید آن را در محیط‌های باز و زیر نور خورشید استفاده کنید. این نمایشگر از استانداردهای تصویر Dolby Vision و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند که محتوای استریم را با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر، گوشی میان‌رده A54 سامسونگ از یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی Super AMOLED استفاده می‌کند که از نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و قابلیت Always-on display پشتیبانی می‌کند. نمایشگر سامسونگ بیشتر از ۸۳ درصد فضای جلوی گوشی را اشغال می‌کند و قادر به نمایش تصاویر با کیفیت بالای ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است.

بر اساس تست‌های انجام شده، نمایشگر A54 در حالت دستی دارای روشنایی ۴۵۷ نیت است که در حالت خودکار تا ۹۸۰ نیت هم می‌رسد. این نمایشگر نیز از استانداردهای تصویر HDR10+ و HLG پشتیبانی می‌کند که محتوای استریم را با کیفیت FullHD ارائه می‌دهد.

همچنین، حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی Poco X6 و A54 به زیر نمایشگر منتقل شده است که عملکرد و کارایی بالایی را به شما می‌دهد.

در مجموع، در مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ در بخش صفحه نمایش، روشنایی صفحه و نرخ بروزرسانی هر دو گوشی عملکرد مشابهی دارند. اما Poco به دلیل داشتن حاشیه نمایشگر کمتر و روشنایی ۱۸۰۰ نیت، از سامسونگ برتری زیادی دارد و این بخش را به Poco X6 اختصاص می‌دهد.

مقایسه باطری Poco X6 شیائومی و A54

در بخش باطری، گوشی میان رده Poco X6 از یک باطری با ظرفیت ۵۱۰۰ میلی آمپرساعت استفاده می‌کند که عملکرد مناسبی در استفاده‌های روزانه و طولانی مدت دارد. باطری پوکو با آداپتور ۶۷ واتی داخل جعبه در کمتر از ۱۵ دقیقه به ۴۷ درصد و در ۳۰ دقیقه به ۷۸ درصد شارژ می‌شود. همچنین، برای شارژ کامل باطری تنها باید ۴۸ دقیقه صبر کنید که این پیشرفت قابل توجهی در بخش باطری است.

به عکس این، گوشی میان رده A54 سامسونگ با یک باطری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت مجهز شده است که این ترکیب در حال حاضر در تمامی گوشی‌های میان رده و حتی اقتصادی سامسونگ مشاهده می‌شود. باطری سامسونگ انتظارات را برآورده می‌کند و حتی با استفاده از آن برای بازی و مرور وب، تا یک روز کامل دوام می‌آورد. باطری A54 با آداپتور ۲۵ وات مورد تأیید این گوشی، در ۳۰ دقیقه به ۵۶ درصد شارژ می‌شود و برای شارژ کامل باطری، به ۱ ساعت و ۳ دقیقه زمان نیاز دارید.

در کل، در مقایسه Poco X6 شیائومی و A54 سامسونگ در بخش باطری، گوشی میان رده Poco به دلیل داشتن آداپتور ۶۷ واتی، در مدت زمان کمتری نسبت به رقیب شارژ می‌شود. اما از نظر عملکرد شارژدهی، A54 نشان داده که در حدود ۳۱ درصد زمان طولانی‌تری شارژ نگه می‌دارد و عمر طولانی‌تری دارد.

بیشتر بخوانید :گلکسی S24 اولترا یا گلکسی S24؛ آیا پرداخت هزینه بیشتر منطقی است؟

مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ در بخش دوربین

مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ در بخش دوربین

مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ در بخش دوربین

در بخش دوربین، گوشی میان رده Poco X6 شیائومی مشابه داداش بزرگترش از ترکیب دوربین‌های سه‌گانه شامل یک دوربین واید با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال، یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که همراه با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، مجموعه دوربین‌های پوکو را تشکیل می‌دهند.

به مقابل، A54 با حفظ ترکیب دوربین‌های پرچمدار اخیر سامسونگ، دارای دوربین‌های سه‌گانه شامل دوربین واید ۵۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال به عنوان دوربین اصلی، یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی است که در درب پشتی گوشی قرار دارند. همچنین، در قسمت جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار دارد که همراه با هم پکیج دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهند.

دوربین‌های پشتی هر دو گوشی Poco X6 شیائومی و A54 سامسونگ قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارند. همچنین، در دوربین سلفی نیز سامسونگ قادر به فیلمبرداری با رزولوشن ۴K است، اما Poco به فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه محدود شده است که از این نظر کمتر عملکرد دارد.

مقایسه عملکرد دوربین های اصلی

دوربین اصلی Poco X6 شیائومی تصاویری با کیفیت بالا و نوردهی مناسب ثبت می‌کند که جزئیات کامل و نویز کمی دارند. از طرف دیگر، رنگ‌بندی سوژه‌ها و محدوده داینامیک و کنتراست تصویر به طور تعادل در نظر گرفته می‌شود. دوربین اصلی پوکو حتی در محیط‌های باز و زیر نور خورشید، عکس‌های پرنور و با کیفیتی ارائه می‌دهد که عناصر تصویر بدون دستکاری ثبت می‌شوند، اما در عین حال، کمی نویز وجود دارد که می‌توان آن را نادیده گرفت.

در حالت زوم ۲ و ۴ برابری، دوربین پوکو هنوز هم کیفیت عکس‌ها را به طور چشمگیری کاهش نمی‌دهد. معمولاً دوربین در این حالت کنتراست کمی دارد که منجر به تار شدن تصاویر می‌شود، اما محدوده داینامیک تغییر چندانی نمی‌کند. عکس‌های گرفته شده با دوربین پوکو در محیط‌های کم نور و شب، دارای وضوح نسبتاً پایینی هستند که در این حالت بیشتر جزئیات تصویر حذف می‌شود و نویز زیادی وجود دارد. عکس‌های حالت شب دارای نقاط تاریک در گوشه‌های تصویر و پر از نویز هستند که جذابیت زیادی ندارند. از سوی دیگر، دوربین A54 سامسونگ در ثبت تصاویر در نور روز و محیط‌های باز عملکرد بسیار بالایی دارد. عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی سامسونگ کیفیت و وضوح بالایی دارند که جزئیات را به طور کامل ثبت می‌کنند و رنگ‌بندی کاملاً طبیعی و بدون دستکاری دارند. از طرف دیگر، کنتراست تصویر به طور قابل توجهی قابل قبول است و محدوده داینامیک استانداردی دارد که می‌توان بر روی آن حساب کرد.

در حالت زوم ۲ و ۴ برابری، دوربین اصلی سامسونگ همچنان تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند، اما به دلیل نوردهی پایین، جزئیات تصاویر کمی نرم می‌شوند، اما این امر به اندازه کافی برای استفاده قابل قبول است. دوربین سامسونگ به لطف داشتن لرزش‌گیر اپتیکال، عکس‌های بدون لرزش را ثبت می‌کند که برای یک گوشی میان‌رده بسیار عالی است و انتظارات را برآورده می‌کند.

عملکرد دوربین اصلی در شرایط نور کم فرق چندانی ندارد و همچنان تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند که جزئیات مناسبی دارند. از سوی دیگر، در شرایط نوری کم، دوربین همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کند و تصاویر با کیفیت و محدوده دینامیکی بالا را ثبت می‌کند، اما به دلیل کنتراست پایین، اغلب جزئیات محیط از دست می‌روند و نقاط تاریک و نویز قابل مشاهده هستند. اینجا دوربین سامسونگ به لطف کمبودی که دارد، عملکرد بهتری در مقایسه با پوکو ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید : مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی

مقایسه عملکرد دوربین‌های اولترا واید

مقایسه عملکرد دوربین‌های اولترا واید

مقایسه عملکرد دوربین‌های اولترا واید

دوربین اولترا واید A54 در شرایط نور کم تا جای ممکن عملکرد خود را حفظ می‌کند و امکان ثبت عکس‌های با کیفیت و دارای جزئیات بالا را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، در شرایط نوری کم، عملکرد دوربین اولترا واید تا حد زیادی کاهش می‌یابد و عکس‌هایی با وضوح مناسب اما با نویز محدود و نقاط تاریک ثبت می‌کند که ممکن است رضایت شما را نداشته باشد.

به مقابل، دوربین اولترا واید پوکو عکس‌هایی با کیفیت ثبت می‌کند که جزئیات محیط را به طور کامل ثبت می‌کند و رنگ‌بندی طبیعی دارد. عموماً، عکس‌های ثبت شده با دوربین اولترا واید پوکو محدوده داینامیک و کنتراست مناسبی دارند و از نویز کمی رنج می‌برند. در عکس‌برداری در شرایط نور کم، دوربین پوکو کاهشی در عملکرد دارد که عکس‌هایی روشن اما با جزئیات محدود را ثبت می‌کند. از سوی دیگر، در شرایط نوری کم، دوربین عکس‌هایی تاریک و با نقاط سیاه ثبت می‌کند که دارای نویز بالایی هستند و به طور کلی برای این گوشی مناسب نیستند. به نظر من، دوربین اولترا واید سامسونگ در عکس‌برداری بهتر از پوکو عمل می‌کند، به ویژه در شرایط روز و شب.

مقایسه عملکرد دوربین‌های ماکرو

دوربین ماکرو میان‌رده سامسونگ در شرایط نور روز، محیط‌های کم‌نور و حالت شب عملکرد معمولی و متوسطی از خود نشان می‌دهد که انتظارات بسیار بالایی را به خود اعمال نمی‌کند. عکس‌های ثبت شده با دوربین ماکرو این گوشی تصویر کلی از سوژه را ارائه می‌دهد که دارای جزئیات کمی است. از سوی دیگر، عکس‌ها تاریک و با نویز هستند و به طور کلی مفید نیستند.

به مقابل، دوربین ماکرو Poco X6 همچنین عملکردی مشابه دوربین سامسونگ دارد. به دلیل رزولوشن پایین، عکس‌های با وضوح کم، بدون جزئیات و تاریک ثبت می‌کند که کاربران را راضی نمی‌کند و حتی دارای نویز هم هستند.

در نتیجه، دوربین ماکرو سامسونگ با تمامی نقاط ضعف خود اینجا از پوکو بسیار بیشتر است و می‌توان آن را برتری بخشید.

قیمت گوشی a54 

مقایسه عملکرد دوربین‌های سلفی

دوربین سلفی پوکو عکس‌های با کیفیتی را ثبت می‌کند که دارای جزئیات و وضوح مناسبی هستند. تصاویر ثبت شده با این دوربین دارای وضوح بالا هستند که رنگ پوست و صورت را تشخیص می‌دهند و جزئیات را به طور کامل حفظ می‌کنند. از سوی دیگر، محدوده داینامیک و کنتراست مناسبی را ارائه می‌دهد که در حد خودش جوابگو است. دوربین سلفی پوکو حتی در محیط‌های باز هم عملکرد مناسبی دارد و مشکلاتی مانند زردی صورت یا تاریکی محیط اطراف را بر طرف نمی‌کند.

دوربین سلفی A54 سامسونگ نیز کیفیت عکس‌برداری عالی را ارائه می‌دهد. دوربین سلفی سامسونگ دقت بالایی در ثبت جزئیات صورت و دست‌ها دارد و همه چیز را به طور کاملاً طبیعی و بدون دستکاری ثبت می‌کند. از سوی دیگر، کنتراست تصویر و محدوده داینامیک به حد ممکن رعایت می‌شود که دقیقاً آنچه را که از یک میان‌رده سامسونگی انتظار می‌رود، فراهم می‌کند.

با استناد به تمامی موارد مطرح‌شده در مقایسه Poco X6 شیائومی و A54 سامسونگ در بخش دوربین، میان‌رده A54 به دلیل داشتن یک بسته دوربین قدرتمند و عملکرد عکسبرداری بهتر در هر سه حالت روز، محیط‌های کم‌نور و حالت شب، برتری بیشتری نسبت به پوکو دارد و در نتیجه در این بخش امتیاز بیشتری را کسب می‌کند.

مقایسه عملکرد پردازشی و سخت‌افزاری Poco X6 و A54 سامسونگ

مقایسه عملکرد پردازشی و سخت‌افزاری Poco X6 و A54 سامسونگ

مقایسه عملکرد پردازشی و سخت‌افزاری Poco X6 و A54 سامسونگ

در بخش پردازشی، هر دو گوشی میان‌رده گیمینگ Poco X6 شیائومی از تراشه تقویت‌شده کوالکام Snapdragon 7s Gen 2 بهره می‌برند که با معماری ۴ نانومتری تولید شده است و عملکرد بسیار بالایی در کاربری روزمره و ترکیبی به کاربر ارائه می‌دهد. این تراشه دارای ۸ هسته پردازشی قدرتمند است که با پردازنده گرافیکی Adreno 710 کنترل پردازشی گوشی Poco را بر عهده دارند.

به مقابل، میان‌رده A54 سامسونگ از تراشه Exynos 1380 با معماری ۵ نانومتری استفاده می‌کند که عملکرد مناسب و قابل قبولی در پردازش‌های روزمره را ارائه می‌دهد. این تراشه از ۸ هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 تشکیل شده است که هسته‌های فرعی با سرعت کلاک ۱۰۰ مگاهرتز بالاتر را نسبت به رقبا دارد.

بر اساس آزمون‌های انجام شده در بنچمارک‌های معتبر، تراشه اسنپدراگون Poco X6 در رقابت با اگزینوس A54 سامسونگ برتری محدودی دارد و تا ۵ تا ۷ درصد سرعت پردازشی بیشتری را ارائه می‌دهد.

در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین و نیمه‌سنگین، هر دو گوشی عملکرد مناسبی دارند و می‌توانید با کیفیت و فریم بالا جدیدترین بازی‌های روز دنیا مانند پاب‌جی و کالاف موبایل را تجربه کنید. مطابق انتظار، تراشه اگزینوس سامسونگ در استفاده طولانی مدت کمی گرم می‌شود و افت عملکرد محدودی دارد، از طرفی تراشه بهینه‌شده اسنپدراگون در Poco X6 شیائومی پایداری ۹۹ درصدی دارد و حتی در اجرای بازی‌های سنگین به سختی گرم می‌شود. همچنین با خرید نسخه ۱۲ گیگابایتی Poco X6، تجربه گیمینگی بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد که در این مواقع، تراشه اگزینوس A54 سامسونگ قابل مقایسه نیست و به راحتی پشت سر می‌گذارد. میان‌رده A54 در ظرفیت‌های حافظه ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ تا ۸ گیگابایت و همچنین ۲۵۶ گیگابایت و رم ۶ و ۸ گیگابایت به بازار عرضه شده است که امکان استفاده از کارت حافظه جانبی را دارد. از سوی دیگر، غول گیمینگ Poco X6 با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، رم ۸ و ۱۲ گیگابایت و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۲ در بازار کشور موجود است.

در کل، در مقایسه Poco X6 شیائومی و A54 سامسونگ در بخش پردازشی، هر دو گوشی عملکرد نزدیکی به یکدیگر دارند. اما به دلیل پشتیبانی پوکو از رم بالاتر، تجربه گیمینگ بهتری را ارائه می‌دهد و در نتیجه در این بخش امتیاز بیشتری را کسب می‌کند.

بیشتر بخوانید : مقایسه سامسونگ گلکسی A54 و پوکو X5 پرو ، نبردی میان دو میان رده

مقایسه عملکرد نرم‌افزاری Poco X6 و A54

میان‌رده Poco X6 شیائومی با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 عرضه شده است و طبق اعلام سازندگان، در آینده‌ای نزدیک به اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS به‌روزرسانی خواهد شد. از سوی دیگر، میان‌رده A54 مجهز به اندروید پایدار ۱۳ (قابل ارتقا به اندروید ۱۴) و رابط کاربری ۵٫۱ One UI سامسونگ (قابل ارتقا به One UI 6) است که تجربه‌ای روان و بدون اشکال را ارائه می‌دهد. سامسونگ در گذشته به‌طور مداوم بر روی بهبود رابط کاربری خود تمرکز کرده و در هر آپدیت، مشکلات ممکن را برطرف می‌کند که نتیجه‌اش تجربه یکنواخت و عالی را به کاربران ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، رابط کاربری شیائومی با پشتیبانی کمتر، تجربه‌ای مناسب از یک رابط کاربری شخصی‌سازی‌شده را ارائه می‌دهد که با به‌روزرسانی به احتمال زیاد با وضعیت بهتری روبرو خواهد شد و رقابت نزدیکی با رقبا دارد. طبق اعلام شرکت سامسونگ، تمامی گوشی‌های این برند آپدیت نرم‌افزاری ۴ ساله و امنیتی تا ۵ سال را دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر، شیائومی نیز برای گوشی‌های خود آپدیت نرم‌افزاری ۳ ساله و پچ امنیتی ۴ ساله فراهم می‌کند که این امر به نفع طرفداران این برند است.

در کل، در مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ در بخش نرم‌افزاری، هر دو گوشی عملکردی کاملاً روان و نزدیک به یکدیگر دارند. از سوی دیگر، میان‌رده سامسونگ بیشترین زمان آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی را ارائه می‌دهد که این موضوع امتیاز بیشتری را به A54 می‌دهد.

مقایسه بلندگوی Poco X6 و A54 سامسونگ

در بخش مقایسه اسپیکر، گوشی Poco X6 شیائومی به دو عدد بلندگوی استریو مجهز شده است که در بخش بالا و پایین فریم گوشی قرار دارند. بلندگوهای میان‌رده پوکو به دلیل پشتیبانی از صدای دالبی اتموس، صدای با کیفیت و بلندای را تولید می‌کنند و بیس آن‌ها نیز مناسب است و به طور قابل توجهی حس می‌شود. در مقابل، میان‌رده A54 سامسونگ از یک بلندگوی استریو استفاده می‌کند که در پایین فریم گوشی و کنار پورت شارژ قرار دارد. اسپیکر سامسونگ صدایی قوی تولید می‌کند، اما بیس آن به اندازه‌ی انتظاری قوی نیست. میان‌رده پوکو همچنان از جک صدا پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند از هدفون‌های سیمی استفاده کند. از طرف دیگر، سامسونگ جک صدا را از بیشتر گوشی‌های جدیدش حذف کرده است، که A54 نیز این ویژگی را ندارد و کاربر باید از هدفون‌های بلوتوثی استفاده کند.

با توجه به توضیحات در مقایسه Poco X6 و A54 سامسونگ در بخش بلندگو، Poco X6 به دلیل حضور جک صدا و همچنین بیس قوی‌تر، امتیاز بالاتری را در این بخش به دست می‌آورد.

قیمت گوشی Poco X6

کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟

در حال حاضر گوشی میان‌رده A54 سامسونگ با ترکیب حافظه ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت به قیمت ۱۵ میلیون تومان (اسفند ماه ۱۴۰۲) به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، گوشی Poco X6 با همان حافظه و رم ۱۲ گیگابایت قیمتی حدود ۱۴ میلیون تومان دارد که یک میلیون تومان ارزان‌تر است! اما علت این ارزانی چیست؟ با توجه به قیمت گوشی در بازار و ویژگی‌هایی که بررسی کرده‌ایم، می‌بینیم که این میان‌رده‌ها تقریباً در همه موارد مشابه هستند اما سامسونگ کمی بهتر است. به عنوان مثال، در بخش رابط کاربری، A54 با وجود قدیمی‌تر بودن، پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتری دارد، در بخش دوربین عکس‌های با کیفیت‌تری می‌گیرد و در بخش باتری نیز بیشتر شارژ را نگه می‌دارد. همچنین، دارای بدنه‌ای بادوام‌تر و استاندارد ضدآب است و از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند که هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها را در Poco نداریم. از سوی دیگر، رم ۱۲ گیگ و سخت‌افزار Poco با استفاده از اگزینوس سامسونگ برای بازی بهتر است و با شارژر فست و جک هدفون ارائه می‌شود که خود یک ویژگی مهم است. بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید عکس‌های زیبا بگیرید و یک گوشی باکیفیت داشته باشید که به بازی موبایلی نیز بتواند پاسخ دهد، به سوی سامسونگ بروید. اما اگر سخت‌افزار برای شما بسیار مهم است، پیشنهاد می‌کنیم که کمی بیشتر هزینه کنید و به برادر بزرگتر Poco یعنی گوشی Poco X6 Pro با قیمت ۱۷ میلیون تومان بروید!

منبع : موبو نیوز

امتیاز

موبایل

برسی گوشیمقایسه گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *