گلکسی S24 اولترا یا گلکسی S24؛ آیا پرداخت هزینه بیشتر منطقی است؟

گلکسی S24 اولترا یا گلکسی S24؛

گلکسی S24 اولترا یا گلکسی S24؛


در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تلفن‌ های همراه یک نقش بسیار مهم در زندگی روزمره افراد هستند. شرکت‌ های تولیدکننده تلفن‌ های همراه نیز هر ساله تلاش می‌کنند تا محصولات با قابلیت‌ ها و امکانات جدید را به بازار عرضه کنند، به طوری که مشتریان بتوانند از جدیدترین فناوری‌ ها و قابلیت‌های پیشرفته در دستگاه‌ های خود بهره ببرند. یکی از این شرکت‌ ها سامسونگ است که با محصولات پرچمدار خود، همواره در رقابت با سایر برندها حضور قوی داشته است.

در این مقاله از سایت مجله آنلاین، ما قصد داریم به بررسی و مقایسه دو نسخه گلکسی S24 اولترا و گلکسی S24 بپردازیم و بررسی کنیم آیا پرداخت هزینه بیشتر برای نسخه اولترا منطقی است یا خیر. در این میان، قصد داریم به ویژگی‌ ها، امکانات و عملکرد هر دو گوشی بپردازیم و تصمیم ‌گیری را برای خرید هوشمندانه‌ تر و مناسب‌ تر شما راحتر کنیم با ما همراه باشید.

مقایسه مشخصات فنی

هنگامی که به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار هستید، باید میان گزینه‌ های مختلفی که در بازار موجود هستند، تصمیم بگیرید. گلکسی S24 اولترا با اختلاف قیمتی تقریبا ۵۰۰ دلار در مقایسه با گلکسی S24 وارد بازار شده است. این به این معنی است که در صورت انتخاب گلکسی S24، می‌توانید با پول باقی مانده، یک گوشی قدرتمند، از برند های دیگر تهیه کنید. اما آیا ارزش این هزینه بیشتر برای گلکسی S24 اولترا وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه به بررسی و مقایسه این دو گوشی به صورت مختصر و کلی میپردازیم با ما همراه باشید.

 گلکسی S24 اولترا

  • ابعاد و وزن: ۸.۶ × ۷۹ × ۱۶۲.۳ میلی‌متر – ۲۳۲ گرم
  • جنس بدنه – استاندارد مقاومتی: فریم تیتانیومی، پنل پشتی از جنس شیشه گوریلاگلس آرمور – استاندارد IP68 با امکان جلوگیری از نفوذ آب به داخل در عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه
  • اندازه و نوع نمایشگر: ۶.۸ اینچی از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X با نسبت پنل به بدنه ۸۸.۵٪
  • وضوح و امکانات نمایشگر: ۱۲۰ هرتزی با وضوح ۱۴۴۰ × ۳۱۲۰ پیکسل – تراکم پیکسلی ۵۰۵ پیکسل بر هر اینچ – بیشینه‌ی روشنایی ۲۶۰۰ نیت – پوشش گوریلاگلس آرمور
  • سیستم‌عامل و رابط کاربری : اندروید ۱۴ / One UI 6.1
  • پردازنده و پردازشگر گرافیکی: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ – ۸ هسته‌ای با ترکیب ۱ + + ۲ + ۲ – هسته‌ی نخست از نوع Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳۹ گیگاهرتز، سه هسته‌ی میانی از نوع Cortex-A720 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، دو هسته‌ی میانی از همین نوع با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، دو هسته‌ی آخر از نوع Cortex-A520 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز – آدرنو ۷۵۰
  • ترکیب رم و حافظه داخلی: ۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۲، ۱۰۲۴/۱۲ گیگابایت – حافظه از نوع UFS 4.0
  • دوربین اصلی : ۲۰۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین دوم: ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه‌ ی پوشش ۱۲۰ درجه
  • دوربین سوم: ۱۰ مگاپیکسلی تله ‌فوتو با توانایی زوم ۳ برابری اپتیکال
  • دوربین چهارم: ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی زوم ۵ برابری اپتیکال
  • کیفیت فیلم‌ برداری: ۸K@24/30 و ۴K@30/60/120 و ۱۰۸۰p@30/60/240/960
  • دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار
  • کیفیت فیلم‌ برداری: ۴K@30/60 و ۱۰۸۰p@30
  • باتری و شارژر: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت – ۴۵ وات
  • قابلیت‌ های خاص: پشتیبانی از قلم S-Pen – امکان زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال، امکان فیلم‌برداری ۸K در میزان زوم ۵ برابری اپتیکال، سامسونگ دکس
  • رنگ‌ بندی: مشکی، خاکستری، بنفش، زرد، آبی، سبز، نارنجی
  • قیمت: ۷۱٫۲۲۰.۰۰۰ تومان مدل ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی

گلکسی S24

  • ابعاد و وزن: ۷.۶ × ۷۰.۶ × ۱۴۷ میلی‌متر – ۱۶۷ گرم
  • جنس بدنه – استاندارد مقاومتی: فریم آلومینیومی، پنل پشتی از جنس شیشه گوریلاگلس ویکتوس ۲ – استاندارد IP68 با امکان جلوگیری از نفوذ آب به داخل در عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه
  • اندازه و نوع نمایشگر: ۶.۲ اینچی از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X با نسبت پنل به بدنه ۹۰.۹٪
  • وضوح و امکانات نمایشگر: ۱۲۰ هرتزی با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل – تراکم پیکسلی ۴۱۶ پیکسل بر هر اینچ – بیشینه‌ی روشنایی ۲۶۰۰ نیت – پوشش گوریلاگلس ویکتوس ۲
  • سیستم‌عامل و رابط کاربری: اندروید ۱۴ / One UI 6.1
  • پردازنده و پردازشگر گرافیکی: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بازارهای آمریکا، کانادا، ژاپن و… اگزینوس ۲۴۰۰ در بازارهای اروپا و اکثر بازارهای آسیا از جمله ایران با ترکیب ۱ + ۲ + ۳ + ۴ – هسته‌ی نخست از نوع Cortex-X4 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته‌ی میانی از نوع Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته‌ی دیگر از همان نوع با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی آخر از نوع Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز – Xclipse 940
  • ترکیب رم و حافظه داخلی: ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸، ۵۱۲/۸، ۲۵۶/۱۲ گیگابایت – حافظه از نوع UFS 4.0 به جز مدل ۱۲۸ گیگابایتی (UFS 3.1)
  • دوربین اصلی : ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین دوم: ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه‌ ی پوشش ۱۲۰ درجه
  • دوربین سوم: ۱۰ مگاپیکسلی تله ‌فوتو با توانایی زوم ۳ برابری اپتیکال
  • دوربین چهارم: ندارد
  • کیفیت فیلم‌ برداری: ۸K@24/30 و ۴K@30/60 و ۱۰۸۰p@30/60/240/960
  • دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار
  • کیفیت فیلم‌ برداری: ۴K@30/60 و ۱۰۸۰p@30
  • باتری و شارژر: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت – ۲۵ وات
  • قابلیت‌ های خاص: سامسونگ دکس
  • رنگ‌ بندی: مشکی، خاکستری، بنفش، زرد، آبی، سبز، نارنجی
  • قیمت: ۵۱٫۰۰۰.۰۰۰ تومان مدل ۲۵۶/۸ گیگابایتی

بررسی نمایشگر

بررسی نمایشگر

یکی از ویژگی‌ های برجسته گلکسی S24 اولترا نسبت به مدل استاندارد، پنل نمایشگر بزرگتر و با کیفیت تر آن است. با این حال، گلکسی S24 همچنان دارای پنل با کیفیت است اما اندازه آن کوچکتر است. با گوشی بزرگتر، فضای کار بیشتری در اختیار شما خواهد بود. برخی از افراد با گوشی کوچکتر رابطه بهتری برقرار می‌کنند، اما آمار فروش نشان می‌دهد که گلکسی S24 اولترا محبوب‌ تر از مدل‌ های پلاس و استاندارد است. بنابراین به نظر می‌رسد اندازه کوچک S24 ترجیح زیادی ندارد.

با وجود اینکه بزرگی پنل نمایشگر تنها یک نقطه قوت مدل اولترا نیست، کیفیت پنل آن قدر بالاست که روی تصمیم خرید تأثیر زیادی دارد. پنل نمایشگر این گوشی دارای وضوح QHD با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۱۲۰ پیکسل است، در حالی که در مدل استاندارد از پنل با وضوح FHD و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل استفاده شده است. همچنین، بیشینه روشنایی هر دو پنل ۲۶۰۰ نیت است و نوع هر دو پنل هم LTPO است. بنابراین، شما نه تنها با هر دو پنل روشنایی مشابهی خواهید داشت، بلکه مدیریت رفرش ریت نیز مشابه خواهد بود؛ به این معنی که رفرش ریت بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز بسته به نوع محتوا قابل تنظیم است. در سرتاسر این جنبه ها، هر دو گوشی با هم برابر هستند.

یکی دیگر از مزایای گلکسی S24 اولترا، قلم S-Pen است که به خصوص برای یادداشت برداری روی پنل بزرگ آن بسیار مناسب است. همچنین، به دلیل دقت بالای قلم، فرایندهایی مانند طراحی و ویرایش تصویر نیز با دقت بیشتری با استفاده از آن انجام می‌شود. اگرچه در مدت طولانی‌تر شاید کمتر از قلم استفاده کنید، اما برای کاربران عادی این ویژگی قطعا جذاب خواهد بود، زیرا تولیدکنندگان محتوا نیز به آن علاقه مندند.

در پایان، محافظ صفحه نیز یکی از تفاوت‌ های مهم دو گوشی را شکل می‌دهد. گلکسی S24 اولترا از محافظ صفحه گوریلا گلس آرمور استفاده می‌کند که مقاومت آن در برابر خط و خش به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر از گوریلا گلس ویکتوس ۲ است. این بدان معنی است که با خرید مدل اولترا به محافظ صفحه شخص ثالث نیازی ندارید.

اگرچه گوریلا گلس ویکتوس ۲ در مقابل خط و خش عملکرد بسیار خوبی دارد، اما برای گوشی گلکسی S24، خرید یک محافظ صفحه جانبی امری حیاتی است تا پنل آن از آسیب جلوگیری شود. هرچند که کاربران در نهایت برای هر دو گوشی محافظ صفحه می‌خرند، اما این موضوع نمی‌تواند به تنهایی برتری گوشی گلکسی S24 Ultra را نشان دهد. علاوه بر این، پنل گوشی گلکسی S24 Ultra تا ۷۵٪ بازتاب را کاهش می‌دهد و تجربه ی دیدن محتوا را به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد. به طور کلی، اگر شما تولیدکننده محتوا هستید یا یک فردی که به کیفیت بهتر پنل نمایشگر برای انجام فعالیت‌ های مختلف نظیر ویرایش، مطالعه، تماشای محتوا و غیره اهمیت می‌دهید، گوشی گلکسی S24 Ultra به دلیل وجود پنل با کیفیت‌تر، سایز بزرگتر، قلم S-Pen و محافظ صفحه بسیار با کیفیت، گزینه جذابی است.

بیشتر بخوانید:مشخصات گوشی شیائومی پوکو ام ۶(Xiaomi Poco M6)

مشخصات سخت ‌افزاری

مشخصات سخت ‌افزاری

گلکسی S24 اولترا به طور کلی در مقایسه با دیگر مدل‌ها، از نظر سخت‌ افزاری از نفع بیشتری برخوردار است. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به عنوان قلب تپنده استفاده می‌کند که در مقایسه با پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰، عملکرد پردازشی بهتری دارد و همچنین در بخش‌ های مختلفی بهتر ظاهر می‌شود، به‌ویژه در بخش گرافیک. با این حال، پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ نیز به هیچ وجه پردازنده ضعیفی نیست و در مقابل تلاش‌ های قبلی سامسونگ، بهینه‌تر شده است، کاهش حرارت تولیدی و همچنین عملکرد خیلی ضعیف‌تر نسبت به رقیب خود، ندارد. گلکسی S24 اولترا با توجه به ابعاد بزرگش، حالا دارای خنک‌کننده ای با ابعاد ۱.۹ برابر بزرگتر است که این به معنی عملکرد بهتر و پایدارتر در مواجهه با فشار سنگین است زیرا پردازنده دیرتر داغ می‌شود.

اندازه محفظه بخار در گلکسی S24 افزایش داشته است، اما به اندازه کافی بزرگ نشده است تا بتواند از نظر پخش دما عملکرد مدل استاندارد را به خوبی مدل اولترا تکمیل کند. همچنین، سامسونگ گلکسی S24 اولترا را در تمام مدل‌ها به ۱۲ گیگابایت رم و در مدل برتر به ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 مجهز کرده است. در عوض، گلکسی S24 در تمام مدل‌ها فقط ۸ گیگابایت رم و در مدل ۱۲۸ گیگابایتی هم از نوع UFS3.1 استفاده می‌کند. اگرچه در برخی مدل‌ های دیگر، حافظه داخلی آن به UFS 4.0 ارتقا می یابد، اما در این گوشی هیچ مدلی با حافظه ۱ ترابایتی موجود نیست که بتواند با مدل اولترا رقابت کند.

هرچند که هر دو گوشی گوریلا گلس ویکتوس ۲ و گلکسی S24 اولترا در عملکرد خود بسیار قوی هستند و قادر به انجام کارهای سنگین می‌باشند، اما تفاوت بین آنها در عملکرد به طور کلی محسوس نیست. بنابراین، این برتری که وجود دارد، قابلیت توجیه هزینه اضافی ۵۰۰ دلار را ندارد.

سیستم دوربین

سیستم دوربین

سیستم دوربین

با توجه به سیستم دوربین برتر گلکسی S24 اولترا، این گوشی باید انتخاب اول شما در سال ۲۰۲۴ برای علاقه‌مندان به عکاسی باشد. این برتری نه تنها در مقایسه با گلکسی S24 دیده می‌شود، بلکه نسبت به تمامی پرچم‌داران دیگر نیز قابل مشاهده است. سامسونگ در گوشی گلکسی S24 اولترا از بهترین سنسورها و فناوری‌ های پیشرفته و به خصوص قابلیت‌ های هوش مصنوعی استفاده کرده است.

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی، کیفیت عالی عکاسی در شب و روز را فراهم می‌کند. همچنین، دوربین تلفوتو ۵۰ مگاپیکسلی آن قادر به فیلم‌ برداری با وضوح ۸K است و با دوربین اصلی می‌توانید با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه به وضوح۴K فیلم بگیرید. این ویژگی‌ها برای تولیدکنندگان محتوا امکانات بسیار جذابی را فراهم می‌کند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

با افزایش قدرت زوم، گلکسی S24 اولترا قادر است به طور اپتیکال ۳ و ۵ برابر زوم کند و همچنین با کیفیت نزدیک به اپتیکال ۱۰ برابر و با استفاده از زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر نزدیکی را زوم کند. این قابلیت در بازار دستگاه‌های دیگر به این میزان وجود ندارد. علاوه بر این، گلکسی S24 اولترا با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی خود عملکرد بسیار عالی در شرایط نوری مختلف، شب و روز ارائه می‌دهد، به‌طوری که در مقایسه با گلکسی S24 به هیچ وجه رقابت نمی‌کند. همچنین، زوم دوربین گلکسی S24 محدود به زوم ۳ برابر است و قابلیت فیلم‌ برداری با کیفیت ۸K را ندارد. با استفاده از گلکسی S24 اولترا، شما تجربه‌ای شگفت‌انگیز در عکاسی و فیلم ‌برداری خواهید داشت، اما گلکسی S24 اولترا در یک سطح جداگانه قرار دارد.

در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی و بررسی گوشی گلکسی S24 اولترا و  گلکسی S24 بپردازیم.امیدواریم مفید بوده باشد.

منبع:دیجی کالا

امتیاز

موبایل

برسی موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *