بررسی و مقایسه گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو شیائومی + مشخصات فنی

بررسی و مقایسه گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو شیائومی + مشخصات فنی

بررسی و مقایسه گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو شیائومی + مشخصات فنی


گوشی‌های پوکو F6 و پوکو F6 پرو به‌عنوان دستگاه‌های رده‌بالا و معروف به قاتل پرچمدارهای سال ۲۰۲۴، به‌تازگی معرفی شده‌اند. با ما باشید تا به بررسی و مقایسه مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم.

همان‌طور که از این نوع گوشی‌ها انتظار داریم، باید علاوه بر داشتن سخت‌افزار قدرتمند که بتواند با گوشی‌های پرچمدار روز رقابت کند، قیمت مناسبی نیز داشته باشند. سری پوکو برند شیائومی، از جمله گوشی‌هایی هستند که با وجود قیمت مقرون به صرفه، قدرت زیادی را به شما ارائه می‌دهند و حتی می‌توان به‌راحتی از محصولات پوکو به‌عنوان گوشی گیمینگ استفاده کرد. البته گوشی POCO F6 در مقایسه با بیشتر گوشی‌های پوکو شیائومی، طراحی کلاسیک‌تری دارد و ظاهر آن از شلوغی‌های رایج در اکثر گوشی‌های سری M و X پوکو به دور است.

در مورد گوشی‌های پوکو F6 و پوکو F6 پرو باید گفت که نسخه‌های استاندارد و پرو، تفاوت‌های ظاهری و سخت‌افزاری متعددی با هم دارند و ممکن است این تفاوت‌ها به اندازه‌ای باشند که دو مدل گوشی متفاوت به نظر برسند. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و قیمت، پیش‌بینی می‌شود که این گوشی‌ها استقبال خوبی داشته باشند. به همین دلیل، در ادامه این مقاله ازمجله انلاین  قصد داریم به مقایسه پوکو F6 و پوکو F6 پرو بپردازیم. با مجله همراه باشید.

مشخصات فنی گوشی‌های POCO F6 و POCO F6 Pro

مشخصات گوشی پوکو F6 گوشی پوکو F6 پرو
ابعاد ۱۶۰.۵x۷۴.۵x۸ میلی‌متر ۱۶۰.۹x۷۵x۸.۲ میلی‌متر
وزن ۱۷۹ گرم ۲۰۹ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ ۶.۶۷ اینچ
نوع صفحه نمایش امولد امولد
رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ اسنپدراگون ۸ نسل ۲
دوربین‌های پشتی  ۸ + ۵۰ مگاپیکسل ۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
میزان رم ۸/۱۲ گیگابایت ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
قیمت کانفیگ پایه کانفیگ پایه ۴۲۹.۹ دلار کانفیگ پایه ۵۱۹.۹ دلار

بیشتر بخوانید : بررسی کامل قابلیت های جدید iOS 18 . آپدیت جدید سیستم عامل اپل

مقایسه گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

مقایسه گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

مقایسه گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

گوشی‌های سری پوکو به دلیل کیفیت بالای خود همیشه مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند. اکنون با عرضه گوشی جدیدی از سری پوکو، یعنی گوشی پوکو F6، روبرو هستیم. این گوشی نیز همانند سایر گوشی‌های موجود در بازار دارای نسخه‌های مختلفی است. گرچه نسخه‌های مختلف از یک مدل گوشی عمدتاً طراحی و اندازه یکسانی دارند و فقط کمی تفاوت در مشخصات سخت‌افزاری دارند، اما گوشی پوکو F6 پرو نسبت به نسخه استاندارد این گوشی، تفاوت‌های ظاهری و سخت‌افزاری متعددی دارد.

همچنین جالب است بدانید که در این گوشی، نسخه پرو در همه بخش‌ها نسبت به نسخه استاندارد، بهبود نیافته و برتری ندارد و در برخی قسمت‌ها حتی نسخه استاندارد گوشی پوکو F6 ممکن است برای خریداران اولویت داشته باشد؛ به همین دلیل، ما با بررسی پوکو F6 همراه شما هستیم تا این گوشی را بهتر به شما معرفی کنیم و اگر در انتخاب بین نسخه‌ها مردد هستید، تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید.

طراحی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

طراحی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

طراحی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

در مقایسه پوکو F6 و پوکو F6 پرو متوجه شدیم که این دو گوشی از نظر طراحی تفاوت‌های متعددی دارند. به عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی در بخش طراحی، قسمت دوربین است که می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد.

لنز‌های دوربین گوشی پوکو F6 در یک بخش مربعی قرار گرفته‌اند که بسیاری از گوشی‌های پوکو از این طراحی بهره می‌برند، اما ممکن است برخی از کاربران از آن رضایت نداشته باشند. در مقابل، گوشی پوکو F6 پرو از این طراحی استفاده نکرده و لنز‌های آن به‌صورت خطی قرار گرفته‌اند. گوشی پوکو F6 در اندازه ۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ در ۸ میلیمتری تولید شده است؛ در حالی که نسخه پرو ابعاد بزرگ‌تری داشته و در اندازه ۱۶۰.۹ در ۷۵ در ۸.۲ میلیمتری ساخته شده است. همین موضوع باعث شده است تا نسخه استاندارد با وزن ۱۷۹ گرم سبک‌تر از نسخه پرو ۲۰۹ گرمی باشد.

در بخش رنگ‌ها نیز نسخه استاندارد در رنگ‌های مشکی، سبز و تیتانیومی عرضه شده است، در حالی که نسخه پرو فقط در دو رنگ مشکی و سفید موجود است. پوکو F6 موفق به کسب استاندارد IP64 شده است، در حالی که نسخه پرو استاندارد IP54 را دریافت کرده است.

صفحه‌ نمایش

در مقایسه پوکو F6 و پوکو F6 پرو، دریافتیم که این دو گوشی از نظر اندازه صفحه ‌نمایش مشابه هستند. هر دو با صفحه ‌نمایشی ۶.۶۷ اینچی و پنل امولد عرضه شده‌اند. البته نسخه پرو دارای حاشیه‌های باریک‌تر بوده و تصویر بزرگ‌تری ارائه می‌دهد. اما با بررسی پوکو F6 به تفاوت‌های دیگری نیز پی می‌بریم. به عنوان مثال، نسخه استاندارد پوکو F6 دارای رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ است، در حالی که نسخه پرو از رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ برخوردار بوده و عملکرد بهتری دارد. صفحه ‌نمایش نسخه استاندارد می‌تواند تا ۲۴۰۰ نیت روشنایی تولید کند، بنابراین در زیر نور خورشید مشکلی برای استفاده از گوشی نخواهید داشت. اما نسخه پرو با تولید ۴۰۰۰ نیت روشنایی برتری دارد و عملکرد بهتری را ثبت می‌کند. هر دو گوشی دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هستند و می‌توانند تصاویر باکیفیتی را ارائه دهند. همچنین هر دو گوشی از فناوری‌های دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کنند که نکته قابل ‌توجهی است.

بیشتر بخوانید : لیست بهترین گوشی های سری M سامسونگ + قیمت

پردازنده گوشی‌های پوکو F6 و F6 پرو

بهتر است این دو گوشی را از نظر سخت‌افزار و پردازنده نیز مقایسه کنیم. هر دو گوشی را می‌توان در دسته گوشی‌های گیمینگ قرار داد و عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین دارند. گوشی پوکو F6 از پردازنده چهار نانومتری اسنپدراگون ۸s نسل ۳ بهره می‌برد. این پردازنده هشت هسته‌ای یکی از بهترین پردازنده‌های موجود در بازار موبایل است و مشکلی در اجرای بازی‌های سنگین نخواهد داشت. در مقابل، نسخه پرو این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کند. این پردازنده کمی ضعیف‌تر از پردازنده نسخه استاندارد است، اما همچنان بسیار قدرتمند بوده و می‌توان برای تجربه تمام بازی‌ها از آن استفاده کرد.

در بخش پردازنده‌های گرافیکی، نسخه پرو برتری دارد. گوشی پوکو F6 پرو از پردازنده گرافیکی Adreno 740 بهره می‌برد، در حالی که نسخه استاندارد از تراشه Adreno 735 استفاده می‌کند که عملکرد ضعیف‌تری دارد.

رم و حافظه‌ داخلی

رم و حافظه‌ داخلی

رم و حافظه‌ داخلی

در بخش رم و حافظه‌ داخلی، این پوکو F6 پرو است که برنده است و با تنوع بیشتری که به خریداران ارائه می‌دهد، انتخاب را برای آن‌ها آسان‌تر کرده است. اگر به حافظه بالایی نیاز دارید، باید به‌سراغ نسخه پرو بروید.

نسخه استاندارد این گوشی دارای حافظه‌ داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی است که با رم‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد. مدل پرو نیز با حافظه‌ داخلی ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه می‌شود که این میزان حافظه با رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی همراه است. نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت و نسخه ۱ ترابایتی با رم ۱۶ گیگابایتی ارائه خواهد شد.

هر دو گوشی از حافظه‌ داخلی UFS 4.0 بهره می‌برند که سرعت بالایی دارد. همچنین هر دو گوشی از حافظه‌ داخلی یا SD Card پشتیبانی نمی‌کنند و با توجه به حافظه‌ بالایی که دارند، نیازی به استفاده از حافظه‌ خارجی نخواهد بود.

دوربین گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

با بررسی دوربین گوشی پوکو F6 متوجه شدیم که در این بخش نمی‌توان برنده‌ای قطعی مشخص کرد. هر یک از این دو گوشی در قسمت‌هایی برتری دارند و بهتر است با توجه به نیاز خود، برنده این بخش را تعیین کنید تا مشکلی پیش نیاید.

نسخه استاندارد این گوشی از ترکیب دوتایی دوربین بهره می‌برد. دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی و از نوع واید است. دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی و از نوع اولترا واید است. همچنین دوربین سلفی این گوشی ۲۰ مگاپیکسلی است. در مقابل، گوشی پوکو F6 پرو از ترکیب سه‌گانه دوربین استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی نیز ۵۰ مگاپیکسلی و از نوع واید است و دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی و از نوع اولترا واید است. این گوشی دارای یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی اضافی است. دوربین سلفی آن نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

البته این دو گوشی در بخش فیلم‌برداری تفاوت دارند. شما می‌توانید با دوربین نسخه استاندارد با کیفیت ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. در نسخه پرو امکان فیلم‌برداری با کیفیت ۸K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه برای شما فراهم است.

بیشتر بخوانید : بررسی گوشی Xiaomi 14 + عکس و معرفی

باتری

یکی دیگر از بخش‌هایی که گوشی پوکو F6 و نسخه پرو آن اختلاف دارند، باتری است. البته این اختلاف در ظرفیت باتری نیست و هر دو از یک ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردارند که شیائومی از آن برای تجهیز این دو گوشی استفاده کرده است. اما قسمتی که موجب تفاوت‌ها می‌شود، سرعت شارژ دادن هر دو گوشی است. هر دو از فناوری فست شارژ پشتیبانی می‌کنند، اما نسخه استاندارد دارای شارژر ۹۰ واتی است و نسخه پرو از شارژر ۱۲۰ واتی استفاده می‌کند. این تفاوت باعث می‌شود که نسخه پرو تنها ۱۹ دقیقه زمان نیاز داشته باشد تا به ۱۰۰ درصد شارژ شود. در مقابل، نسخه استاندارد به دلیل استفاده از شارژر با توان کمتر، حدود ۳۹ دقیقه زمان برای شارژ کامل نیاز دارد که شما باید کمی بیشتر صبر کنید تا گوشی شما شارژ شود.

هر دو گوشی جدید پوکو امکان شارژ بی‌سیم را ندارند. به‌طور‌کلی، هر دو گوشی در بخش باتری و عملکرد شارژ مشابهی دارند، اما اگر می‌خواهید که گوشی شما در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ شود و آماده استفاده شود، بهتر است که نسخه پرو را انتخاب کنید.

خلاصه‌بندی

با بررسی جزئیات پوکو F6 و پوکو F6 پرو در این مطلب، شما عزیزان را همراهی کردیم و به‌طور کلی ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی را بررسی کردیم. انتخاب نهایی برای استفاده روزمره شما باقی می‌ماند. نظر شما درباره این دو گوشی چیست؟ کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟ از نظرات شما در قسمت نظرات استقبال می‌کنیم.

منبع : زومیت 

امتیاز

موبایل

برسی موبایلمعرفی گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *