مشخصات گوشی شیائومی پوکو ام ۶(Xiaomi Poco M6)

مشخصات گوشی شیائومی پوکو ام 6(Xiaomi Poco M6)

مشخصات گوشی شیائومی پوکو ام 6(Xiaomi Poco M6)


امروزه بازار تلفن همراه پر از گوشی‌های هوشمند مختلفی است که هرکدام دارای قابلیت‌ها و مشخصات منحصر به فردی هستند. اما گوشی‌هایی که می توانند ترکیبی از قابلیت‌ها، عملکرد قوی و قیمت مناسب را به همراه داشته باشند، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند. در این میان گوشی شیائومی پوکو ام ٦ یکی از گزینه‌های پرطرفدار مخاطبان است.

شیائومی پوکو ام ۶ با مشخصات منحصر به فرد خود، یکی از مورد توجه ترین گوشی های هوشمند بازار است. با صفحه نمایش بزرگ و وضوح بالا، این گوشی مناسب برای تماشای ویدئو ها، بازی های حرفه ای و مصارف روزمره است. همچنین، پردازنده هوشمند و قدرتمند این گوشی به همراه حافظه رم بزرگ، امکان استفاده روان و بدون لگ را فراهم می کند.ویژگی های دیگر شامل دوربین با کیفیت بالا ، حسگر اثر انگشت و سیستم شارژ سریع باتری است. طراحی زیبا و سبک این گوشی نیز از دلایلی است که آن را تمایل پذیر کرده است.

در این مقاله از مجله به بررسی دقیق مشخصات گوشی شیائومی پوکو ام ۶ خواهیم پرداخت تا مشتریان علاقه مند مطمئن شوند که این گوشی توانایی های مورد نظر خود را داراست. با این بررسی شما میتوانید تصمیم خرید خود را با اطلاعات دقیق و قابل اعتمادتر بگیرید.

شیائومی چیست ؟

شیائومی (Xiaomi) یک شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، لوازم جانبی، لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ توسط لی جون به جهت تولید گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسب تأسیس شد و در طی سالیان بعد به سرعت رشد کرد.

از جمله ویژگی‌های برجسته شیائومی می‌توان به طراحی مدرن و زیبا، ارائه امکانات پیشرفته با قیمت مناسب، استفاده از فناوری‌های نوین و ارزش افزوده بالا اشاره کرد. به عنوان مثال، شیائومی اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۱۴ با ارائه گوشی‌هایی دارای نسبت توأمین صفحه ۱۶:۹ و صفحه نمایش‌های بدون حاشیه ویژگی اصلی گوشی‌های هوشمند شد.

شرکت شیائومی همچنین به دلیل محصولات با کیفیت و عملکرد قابل اعتماد، به سرعت در بازار جهانی رشد کرد و امروزه در بیش از ۸۰ کشور حاضر است. در حال حاضر، شیائومی جزو بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و در کشورهایی مانند چین، هند، روسیه و اروپا بازار قوی و پایداری دارد.

صفحه نمایش گوشی پوکوام۶

صفحه نمایش گوشی پوکوام۶

صفحه نمایش گوشی پوکوام۶

گوشی شیاومی پوکو ام ۶ صفحه نمایشی با ویژگی های متنوع دارد. این گوشی دارای صفحه نمایش IPS LCD با اندازه ۶٫۷۴ اینچ است. صفحه نمایش گوشی پوکو ام ۶ مجهز به وضوح Full HD  با رزولوشن ۷۲۰ در۱۶۰۰ پیکسل است. این ویژگی باعث ترسیم تصاویر و ویدئوهای با جزئیات دقیق و رنگ های واقعی می شود.

نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز هنگام پیمایش برنامه ها و وب سایت ها به خوبی کار می کند. حداکثر روشنایی نمایشگر ۶۰۰ نیت می باشد، زمان استفاده در خانه مشکلی نیست ولی خارج از خانه صفحه نمایش حتی در سطح ۱۰۰ درصد روشنایی هم به وضوح قابل مشاهده نیست .با ترکیبی از وضوح بالا و نسبت تصویر عالی، صفحه نمایش گوشی پوکو ام ۶ برای بازی کردن، تماشای فیلم و مرور وب تجربه بصری عالی را به کاربر ارائه می دهد.

طراحی گوشی پوکوام۶

طراحی گوشی شیائومی پوکو ام ۶ از نظر ظاهری و ساختاری بسیار جذاب و زیبا است و در دو رنگ عرضه شده. این گوشی دارای بدنه ای از جنس پلی کربنات در قسمت پشت است که به آن ظاهری براق و شفاف می بخشد.در رنگ orion Blue با تابش نور به آن چندین رنگ منعکس می شود .این گوشی بسیار خوشدست است و نسبت به مقرون به صرفه بودن آن طراحی بسیار جذابی دارد . ضخامت ۸ میلی متری و وزن ۱۹۵ گرمی آن با استفاده طولانی هم دست شما را خسته نمی کند .

در قسمت جلویی هم صفحه نمایش محافظت شده توسط Corning Gorilla Glass3 وجود دارد که با توجه به قیمت Poco M6 یک مزیت عالی به حساب می آید .

دکمه های تنظیم صدا و دکمه خاموش/ روشن در لبه راست و در لبه سمت چپ شیارهای micro SD و سیم کارت قرار دارند.

لبه پایینی مجهز به بلند گو و USB Type-C است و در لبه بالایی جک هدفون ۳٫۵ میلی متری تعبیه شده است.

در کل، طراحی گوشی پوکو ام ۶ بسیار زیبا، شیک و منحصر به فرد است و با جزئیات بسیار دقیق و با کیفیت ساخته شده است که می تواند به دل افراد با سلیقه های  مختلفی بنشیند.

باتری گوشی پوکو ام ۶

گوشی شیائومی پوکو ام ۶ دارای باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت (mAh) می باشد. این باتری غیر قابل تعویض است و از نوع لیتیوم پلیمری (Li-Po)است. باتری گوشی پوکو ام ۶ با عملکرد بسیار خوبی در مصرف انرژی عمل می کند و قادر است در صورت استفاده کم و متوسط تا یک روز دوام بیاورد و در استفاده زیاد در پایان روز یک بار باید شارژ شود.این  دستگاه از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی کرده ولی در جعبه خود یک آداپتور ۱۰ واتی دارد که سرعت شارژ را بسیار پایین می آورد و از ۰ تا ۱۰۰ شارژ شدن آن ۳ ساعت زمان می برد .

بیشتر بخوانید :معرفی و برسی گوشی s24 سامسونگ؛ تحولی شگفت از هوش مصنوعی

دوربین گوشی شیاعومی پوکوام۶

دوربین گوشی شیاعومی پوکوام۶

دوربین گوشی شیاعومی پوکوام۶

موبایل پوکو M6 با قابلیت تنظیمات دوگانه دوربین در بخش پشتی طراحی شده است. این شامل یک دوربین اصلی با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل و یک دوربین هوش مصنوعی می‌شود. دوربین اصلی از تکنولوژی HDR برخوردار است که باعث تولید تصاویر با دامنه دینامیک بالا می‌شود. تصاویری که از این دوربین در روزهای آفتابی گرفته می‌شوند، نسبت به نور محیط هماهنگی داشته و با رنگ‌های زنده و واقعی نمایش داده می‌شوند. همچنین، این دوربین در ثبت جزئیات نیز عملکرد قابل قبولی دارد. اما دوربین هوش مصنوعی نیز تصاویر خوبی ارائه می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این در قسمت جلویی موبایل، یک دوربین سلفی با کیفیت ۵ مگاپیکسل قرار دارد که تصاویری با رنگ پوست دقیق و شفاف ارائه می‌دهد. در این تصاویر، چهره‌ها طبیعی به نظر می‌رسند و توانایی جداسازی سوژه از پس‌زمینه به صورت ماهرانه‌ای انجام می‌شود.

حافظه گوشی شیاعومی پوکوام۶

این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم  و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. رم تضمین کننده انجام به خوبی کار های روزمره و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی فضای کافی برای ذخیره هر آنچه که میخواهید است.

سیستم عامل گوشی شیاعومی پوکوام۶

گوشی شیائومی پوکو M6 از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۳ استفاده می‌کند. MIUI سفارشی سازی‌ها و گزینه‌های شخصی سازی مختلفی را ارائه می‌دهد. پوکو همچنین وعده ۲ سال به روز رسانی نرم افزار و ۳ سال آپدیت امنیتی را نیز می‌دهد. تنها مشکلی که وجود دارد، bloatware های از قبل نصب شده روی این مدل است.

قیمت گوشی شیاعومی پوکوام۶

قیمت گوشی شیائومی پوکو ام ۶ ممکن است در مناطق مختلف و با توجه به فروشنده‌ها و تاریخ عرضه متفاوت باشد. ولی در کل در بازار جهانی ۱۲۰ یورو است .گوشی پوکو ام ۶ در سه کانفیگ مختلف عرضه می شود که در هر کدام با افزایش رم شاهد افزایش جزئی از قیمت خواهیم بود .

۴ گیگابایت رم +۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی

۶ گیگابایت رم +۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی

۸ گیگابایت رم +۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی

مزایا

  • طراحی جذاب
  • رنگبندی شیک
  • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی
  • استفاده برای اکثر فعالیت های روزمره
  • دوام باتری تا یک روز

معایب

  • تنوع لنزی پایین
  • سرعت شارژ پایین تا حدود ۳ ساعت

در این محتوا گوشی شیائومی پوکو ام ۶(Xiaomi Poco M6) را از جهات مختلف بررسی کردیم . در صورتی که مایل به خرید این گوشی هستید به سایت ها و فروشگاه های معتبر مراجعه کرده .

منبع:زومییت

امتیاز

موبایل

Xiaomi Poco M6شیائومی پوکو ام 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *