معرفی و برسی گوشی s24 سامسونگ؛ تحولی شگفت از هوش مصنوعی

معرفی و برسی گوشی s24 سامسونگ؛ تحولی شگفت از هوش مصنوعی

معرفی و برسی گوشی s24 سامسونگ؛ تحولی شگفت از هوش مصنوعی


سامسونگ گلکسی S24 اولترا را پس از انتظار های بسیار برای مدل‌ های گلکسیS24 و گلکسی S24 پلاس به بازار عرضه کرد. در مقاله از سایت مجله آنلاین قصد داریم به مشخصات گلکسی S24 اولترا و تغییراتی که در این مدل به وجود آمده است، بپردازیم.

طراحی و کیفیت گوشی

طراحی و کیفیت گوشی

طراحی و کیفیت گوشی

سامسونگ و اپل، دو رقیب بزرگ در عرصه ‌ی گوشی ‌های هوشمند هستند. این رقابت مستلزم استمرار تلاش هر دو برند است، تا از یکدیگر عقب نیفتند. اپل در مدل‌ های iPhone 15 Pro و ۱۵ Pro Max برای اولین بار از فریم تیتانیوم استفاده کرده است و حالا سامسونگ نیز جدید ترین پرچمدار خود، گلکسی S24 Ultra را با فریم تیتانیوم عرضه کرده است.

تغییر از فریم آلومینیوم به تیتانیوم باعث شده تا گوشی گلکسی S24 Ultra مقاومت بیشتری داشته باشد و حس مرغوبی را برای کاربر ایجاد کند. وزن کمتری نیز از مزایای استفاده از این متریال است، با این حال، وزن گلکسی S24 Ultra نسبت به مدل قبلی تغییر چندانی نکرده است و تنها ۱ گرم سبک ‌تر است. این پرچمدار همچنین از تناظرکمتر حاشیه ‌های نمایشگر بهره می‌ برد، که منجر به ضخامت کمتری نسبت به مدل قبلی (۰٫۳ میلی‌متر باریک‌تر و ۱٫۱ میلی‌متر کوتاه‌تر) می ‌شود.

برای محافظت از پرچمدار جدید خود، سامسونگ از Gorilla Glass Armor استفاده کرده است. این نوع شیشه ‌ی محافظ تا ۴ برابر مقاومت دارد و تا ۷۵ درصد کمتر نور را انعکاس می ‌دهد. قاب پشتی این پرچمدار بسیار شبیه به گلکسی S23 Ultra است، به طوری که شاید نتوانید این دو مدل را از یکدیگر تمیز کنید. با این حال، این ادعا در مورد قسمت روبرویی نمی‌تواند صحت داشته باشد. گلکسی S24 Ultra بعد از سال ‌ها، بالاخره با یک صفحه نمایش کاملاً صاف به بازار عرضه شده است و دیگر نمی‌بینیم که صفحه نمایش انحنا داشته باشد. به نظر می ‌رسد، که تولید کننده کره ‌ای بالاخره به این نتیجه رسیده است، که معایب صفحه نمایش خمیده بیشتر از مزایای آن است.

گلکسی S24 Ultra در چهار رنگ متنوع از جمله زرد تیتانیوم، ارغوانی تیتانیوم، مشکی تیتانیوم و خاکستری تیتانیوم روانه بازار شده است. طراحی صاف و تخت این گوشی، به همراه استفاده از فریم تیتانیوم، ناخواسته به یاد گوشی iPhone 15 Pro Max اپل می‌اندازد. البته این نکته قابل توجه است، که این امر ممکن است،مورد توجه کاربران علاقه ‌مند به سیستم عامل Android قرار گیرد و آن‌ها بهترین تجربه‌ی ممکن را در مقایسه با نمایندگان اپل داشته باشند. اما باید توجه داشت، که فریم تیتانیومی تنها برای مدل اولترا محدود است و گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس همچنان از فریم آلومینیومی استفاده می‌کنند.

با یک نکته مهم درباره گلکسی S24 Ultra باید اشاره کنیم، آن نیز این است، که رنگ فریم کناری با قاب پشتی تفاوت دارد. در صورتی که رنگ زرد را انتخاب کنید، فریم کناری و قاب پشتی شکل یکپارچه ‌ای را به خود می‌گیرند که بسیار جذاب است. اما در رنگ ارغوانی، فریم کناری به رنگ نقره ‌ای طراحی شده است، که تناسب ظاهری را مختل می‌کند و گوشی را به دو رنگ تقسیم می‌کند.

همین الگوی طراحی را قبلاً در گلکسی S23 FE نیز دیده بودیم و در این مورد نیز رنگ ارغوانی به همین نحو به رنگ نقره ‌ای و ارغوانی طراحی شده است که به ظاهر آن زیبایی زیادی نمی‌دهد. در صورتی که در حال استفاده از گلکسی S23 Ultra هستید، گلکسی S24 Ultra برای شما تجربه زیادی از نظر تغییرات در حس و حال خود ارائه نمی‌دهد و به طور احتمالی حسی مشابه با گوشی قبلیتان در شما ایجاد خواهد کرد.

صفحه نمایش گوشی s24

صفحه نمایش گوشی s24

صفحه نمایش گوشی s24

گلکسی S24 Ultra دارای صفحه ‌نمایش ۶٫۸ اینچی با تکنولوژی Dynamic LTPO AMOLED و رزولوشن QHD+ است و همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. همه این ویژگی ‌ها در واقع همان ویژگی ‌هایی است، که در گلکسی S23 Ultra وجود داشته اند، پس تفاوت چیست؟ آیا کره‌ای ‌ها هیچ پیشرفتی نسبت به نسل قبلی نداشته ‌اند؟

دو تغییر رخ داده است ،که به نظر من هر دو آنها را به عنوان پیشرفت مثبت ارزیابی می‌کنم. اولین تغییر این است که صفحه ‌نمایش دیگر خمیده نیست و به جای آن، یک صفحه نمایش صاف و تخت وجود دارد. این بدان معناست که دیگر با مشکلات مرتبط با نمایشگر منعطف مواجه نخواهید شد و مهمتر از همه، صفحه‌ نمایش سخت ‌تر و مقاومت بیشتری نسبت به شکستن دارد.

بروزرسانی دوم در گلکسی S24 Ultra به بهبود روشنایی صفحه ‌نمایش مرتبط است. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی از تقریباً ۱۲۰۰ نیت به ۱۷۵۰ نیت افزایش یافته است و روشنایی HDR نیز از ۱۷۵۰ نیت به ۲۶۰۰ نیت افزایش یافته است. این به معنای یک بهبود ۴۸ درصدی در میزان روشنایی است، که بسیار قابل توجه است. در صورتی که این ارقام در عمل قابل دسترس باشند، یعنی گلکسی S24 Ultra توانسته است. در زمینه روشنایی، گامی به سوی رقیب خود یعنی iPhone 15 Pro Max بردارد و حتی ممکن است بهتر از این رقیب قدیمی عمل کند.باید ذکر کرد که سرعت پاسخ‌گویی صفحه نمایش نیز در گلکسی S24 Ultra نسبت به نسل قبلی، ۱۲ درصد سریع ‌تر شده است. این امر باعث می ‌شود که در هنگام بازی کردن، تجربه ‌ای بهتر و جذابتر داشته باشید.

در زمینه دقت رنگ و پوشش فضای رنگی، گلکسی S24 Ultra همانند نسل قبل، عملکرد بسیار برتری دارد و هیچ نقصی قابل توجهی ندارد. محتوای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش همچنان روشن، جذاب، زنده و واضح است و کنتراست بالا همراه با پوشش کامل فضای رنگی، شما را در دنیای رنگ‌های گلکسی S24 Ultra فرو می‌ برد.

ممکن است فکر کنید که این دو تغییر به قدر کافی زیاد نباشند تا به آنها را بهبودی عظیم در نظر بگیرید. اما باید به این نکته مهم توجه داشت که پنل گلکسی S23 Ultra در واقع یکی از بهترین پنل‌ های سال ۲۰۲۳ بود و در عمل چگونه می‌توان فرمول موفق و کاملی را بهبود بخشید؟ سامسونگ در واقع تلاش کرده است تا پرچمدار جدید را با روشنایی بیشتری روانه بازار کند تا هرگز شدید ترین تابش نور خورشید هم نتواند کوچکترین مشکلی را برای شما ایجاد کند.

نرم افزار و رابط کاربری One UI6؛گوشی S24

نرم افزار و رابط کاربری One UI6؛گوشی S24

نرم افزار و رابط کاربری One UI6؛گوشی S24

مشخصات گلکسی S24 Ultra به بخش رابط کاربری و نرم افزار می‌ رسد. این گوشی از ابتدا با نسخه One UI 6 بر پایه اندروید ۱۴ عرضه شده است. نسخه One UI 6 در حال حاضر برای بسیاری از گوشی‌ های سامسونگ در دسترس است و ما با آن آشنایی کاملی داریم، به همین دلیل به بخش نرم افزار خیلی توجه نمی‌کنیم.دو تغییر مهم دیگر در این قسمت قابل مشاهده هستند، که اهمیت آنها بسیار بالا است و ممکن است باعث جذابیت بیشتر این پرچمدار برای شما شود. اولین تغییر این است که سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری برای گلکسی S24 Ultra را از ۵ سال به ۷ سال گسترش داده است و شما به مدت ۷ سال قادر خواهید بود به آپدیت‌ های نرم افزاری و امنیتی دسترسی داشته باشید. این موضوع ممکن است، دشوار باور شود، اما شما برای سه گوشی سری S24 تا نسخه اندروید ۲۱ آپدیت خواهید دریافت.دومین تغییر می‌تواند اضافه شدن هوش مصنوعی یا AI به نظر گرفته شود. در ابتدای مراسم، سامسونگ زمان زیادی را به نمایش قابلیت ‌های ترجمه لحظه ‌ای تماس‌ ها و سایر ویژگی‌ های هوش مصنوعی اختصاص داد. این ویژگی ‌ها در عمل بسیار جذاب و قابل توجه هستند و می‌توانند زندگی روزمره کاربران را بسیار ساده‌تر کنند.

عملکرد سخت افزاری گوشی s24

پس از انبوهی از شایعات درباره قیمت گلکسی S24 Ultra و مشخصات آن، این گوشی به طور نهایی منتشر شده است و پایانی به تمام این گفت و گوها و دست ‌اندرکاران آن نهاده است. خوشبختانه گلکسی S24 Ultra تنها به صورت یک نسخه با تراشه  اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می‌ شود و شما می‌توانید این کهکشان را با قدرتمند ترین تراشه اندروید در بازار خرید کنید. البته تراشه مورد استفاده در این گوشی همانند نسل قبلی نیز دارای نام تجاری “For Galaxy” است و این به معنای داشتن سرعت بالاتری است. طبق گفته شرکت کوالکام، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تا ۳۰ درصد قدرتمند تر در زمینه GPU و تا ۲۰ درصد بهتر در زمینه CPU شده و یکی از جنبه‌ های مهم آن نیز بهینه ‌تر عمل کردن است. همچنین پردازشگر عصبی یا NPU نیز با عملکرد بهتری تا ۴۱ درصد عمل می‌کند. این به معنای قطعی بودن این است، که گلکسی S24 Ultra نسبت به نسل قبلی قدرتمند تر و در عین حال بهینه ‌تر عمل می‌کند.لازم به ذکر است که سیستم خنک کننده این گوشی نسبت به نسل قبلی ۱٫۹ برابر بزرگتر شده است و این امر می‌تواند منجر به بهبود قابل توجهی در کاهش دمای گوشی شود. البته باید متوجه شویم که این ادعای شرکت سامسونگ تا چه حد در واقعیت صحت دارد، اما با توجه به پایداری و عملکرد برتر گلکسی S23 Ultra در مقابل افزایش دما، می‌توان گفت گلکسی S24 Ultra به عنوان بهترین گوشی جهان در جلوگیری از گرم شدن خود را معرفی کند.

سامسونگ اعلام کرده است، که گلکسی S24 Ultra بهترین گوشی جهان برای گیمر ها است. این به این دلیل است که در هر جنبه ‌ای بهبود یافته است و دارای قابلیت Ray tracing بهتری نسبت به نسل قبلی است. این امر باعث می ‌شود بازی ‌ها تجربه ‌ای واقعی ‌تر و با حس و حال متفاوتی را به ارمغان بیاورند.مخالفت با گلکسی S24 Ultra، دو مدل دیگر گلکسی S24 و گلکسی S24 Plus با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در بازار ایران قرار خواهند گرفت و این به معنای این است، که برای دستیابی به عملکرد سخت افزاری برتر باید به نسخه گران‌ تر از این دو مدل مراجعه کنید. در واقع، باید تقریباً به این نکته پذیرفته شود. که شرکت سامسونگ استراتژی زیرکانه ‌ای در انتخاب تراشه اعمال کرده است، اما هنوز می ‌توانستیم شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون در تمامی نسخه ‌ها باشیم همانند نسل قبلی است.

بیشتر بخوانید:معرفی جامع گوشی نوا ۱۲ اولترا هواوی

باتری گوشی S24

سامسونگ برای گلکسی S24 Ultra هیچ تغییری در ظرفیت باتری اعمال نکرده است و همچنان با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۴۵ وات عرضه می‌شود. اما با این حال، با بهبود شارژدهی باتری به دلیل بهینه‌ سازی‌ های انجام شده در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و رابط کاربری One UI 6 و اندروید ۱۴، این کهکشانی جدید می ‌تواند برای مدت بیشتری با یک بار شارژ استفاده شود.باید توجه داشت که میزان شارژدهی گوشی باید در عملیات تست بررسی شود و نمی‌توان به طور کامل به اعداد و ارقام اعتماد کرد. در نسخه قبلی گلکسی S23 Ultra، سامسونگ به خوبی نشان داد، که با بهره ‌گیری از بهینه ‌سازی ‌های مناسب، قادر است به یک دوام باتری بسیار خوب دست یابد، و در امسال نیز قصد دارد، این موفقیت را تجدید کند و شارژدهی طولانی باتری را به عنوان یکی از ویژگی ‌های برجسته این پرچمدار جدید عنوان کند.

دوربین گوشی S24

دوربین گوشی S24

دوربین گوشی S24

دوربین گلکسی S24 Ultra شامل دوربین ‌های اصلی، فوق عریض، تله  فوتو و پریسکوپ تله فوتو است و سامسونگ در این نسخه تغییراتی در ترکیب دوربین ‌ها اعمال نکرده است. دوربین اصلی به همان شکل قبلی باقی مانده است، به این معنی که از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه ۱/۱٫۳ اینچ و اندازه پیکسل ۰٫۶ میکرونی استفاده می ‌شود. این سنسور در پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم F/1.7 قرار دارد و از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. عکس ‌های این دوربین به صورت پیش ‌فرض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شوند و در واقع ۱۶ پیکسل در هر پیکسل ترکیب می‌شوند.

دوربین فوق عریض همچنان از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX564 با اندازه ۱/۲٫۵۵ اینچ و اندازه پیکسل ۱٫۴ میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پشت لنزی با فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم F/2.2 قرار دارد و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند تا قابلیت ثبت تصاویر ماکرو را نیز دارا باشد.

در گلکسی S24 Ultra، دوربین پریسکوپ تله فوتو تغییر کرده و بهبودی جذاب را نشان می‌ دهد. در گلکسی S23 Ultra، این دوربین دارای سنسور ۱۰ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال ۱۰ برابری بود، اما در این نسخه شاهد پریسکوپ تله فوتو با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال ۵ برابری هستیم. با اینکه زوم اپتیکال به نصف کاهش یافته است، اما به جای آن ما جزئیات بیشتری را دریافت می‌کنیم.

احتمالاً ابتدا به ذهن شما خطور کرد که در این صورت زوم ۱۰۰ برابری چه خواهد بود؟ باید بگوییم که خوشبختانه هنوز این قابلیت وجود دارد، اما بخش عمده ‌ای از این فاصله از طریق زوم دیجیتال پوشش داده می ‌شود و این به معنای کاهش جزئیات و کیفیت است. اما جالب است بدانید که سامسونگ ادعا کرده که این گوشی قادر است تصاویری با کیفیت ۱۰ برابر بهتر از گلکسی S23 Ultra ثبت کند، و بنابراین زوم ۱۰۰ برابری نیز با کیفیت مشابه یا بهتری خواهد بود.

قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا

قیمت گلکسی S24 Ultra  از ۱۲۹۹ دلار آغاز می ‌شود و برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی باید ۱۳۰۰ دلار پرداخت نمایید. در حالی که نسخه‌ های ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی هزینه بیشتری خواهند داشت.

منبع:zoomit.ir

نتیجه گیری

اگر چه برای قضاوت کردن درباره پرچمدار جدید شرکت سامسونگ کمی زود است و باید منتظر بررسی دقیق و عملکرد عملی آن باشیم، اما به‌ طور کلی بهبود های چشم‌گیری در این گوشی وجود دارد که آن را یک نسخه کامل ‌تر می ‌سازند. از فریم تیتانیومی و روشنایی بیشتر نمایشگر تا سخت ‌افزار قوی ‌تر و بهبود دوربین پریسکوپ تله فوتو و استفاده از هوش مصنوعی در بهبود عملکرد دوربین. با این تغییرات، این پرچمدار تمام عیار تمامی انتظارات را برآورده می‌کند.سپاسگذاریم که با ما همراه بودید امیدوارم که مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

موبایل

عملکرد سخت افزاری گوشی s24گوشی S24گوشی جدیدگوشی سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *