مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی

مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی

مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی


در این مقاله از سایت مجله، قصد داریم این دو موبایل برتر و پرطرفدار را با یکدیگر مقایسه کنیم. دو مدل مورد بررسی در این مقاله، گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی هستند. این دو گوشی با ارائه قابلیت ها، عملکرد و امکانات برتر، جذابیت بسیاری دارند. در این مقاله، به بررسی و مقایسه اندازه صفحه نمایش، عملکرد، دوربین، باتری و سیستم عامل این دو گوشی می پردازیم. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا تصمیم درستی را برای خرید خود بگیرید و گوشی مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید. با ما همراه شوید تا بیشتر درباره ویژگی های این دو گوشی بدانید و بهترین تصمیم را بگیرید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت

بررسی طراحی و کیفیت ساخت

بررسی طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ از سال قبل سیاست جدیدی را آغاز کرده است که در آن گوشی‌های میان‌رده این برند از طراحی گوشی‌های پرچمدار الهام گرفته‌اند. به همین دلیل گلکسی A34  دقیقا ظاهری مشابه با S23 یا S23 پلاس دارد.

این طراحی به گونه‌ای است که روی قاب پشتی پلاستیکی این گوشی هیچ فریم دوربینی دیده نمی‌شود و لنزها بدون داشتن فریم به صورت زیرهم در سمت چپ قاب پشتی قرار دارند. قاب پشتی این مدل دارای پوشش مات است و از طراحی تخت برخوردار است، تا گلکسی A34 در ظاهر به‌روز و مدرن تر باشد.

گوشی Redmi Note 12 Pro 4G از طراحی یکسانی با دیگر اعضای خانواده Redmi استفاده می‌کند. در این طراحی، قاب پشتی کاملا تخت و با پوشش مات است. فریم دوربین‌ها به شکل مستطیلی در بالا سمت چپ قاب قرار دارد و لنزها در داخل این فضا قرار دارند. خوشبختانه، فریم دوربین‌ها با رنگ بدنه دستگاه هماهنگ است و به‌طور کامل سیاه طراحی نشده است.

در طراحی فریم کناری، سامسونگ ترجیح می‌دهد از حالت منحنی استفاده کند تا گوشی در دست بهتر قرار بگیرد. اما شیائومی همچنان به طراحی کاملا تخت در فریم کناری پایبند است. در هر دو مدل، دکمه‌های ولوم و پاور در سمت راست قرار دارند. همچنین، در فریم بالایی گوشی A34 سامسونگ، خشاب سیم کارت و میکروفون دوم قرار دارند، و در فریم بالایی گوشی Redmi Note 12 Pro 4G، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، میکروفون دوم، اسپیکر دوم و اینفرارد قرار دارند.

در نماینده سامسونگ، در لبه پایینی، درگاه Type-C، اسپیکر و میکروفون اصلی قرار دارند، در حالی که در نماینده Redmi Note 12 Pro 4G، خشاب سیم کارت، اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه Type-C قرار دارند.

گوشی Galaxy A34 دارای وزن ۱۹۹ گرم و ضخامتی ۸٫۲ میلی‌متر است، در حالی که رقیب آن، Redmi Note 12 Pro 4G، وزنی ۲۰۲ گرم و ضخامتی ۸٫۱ میلی‌متر دارد. طول گلکسی A34 حدوداً ۳ میلی‌متر و عرض آن حدوداً ۲ میلی‌متر بیشتر است. هر دو گوشی در ارگونومی خوبی طراحی شده‌اند و از بالانس وزنی مناسبی برخوردارند.

به مقایسه قسمت روبرویی دو گوشی بپردازیم. قسمتی که نمایشگر گلکسی A34 حدود ۸۵ درصد از آن را پوشش می‌دهد. در بالای این پنل، دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای قرار دارد، اما برخی از کاربران ترجیح می‌دهند ناچ حفره‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. در مقابل، Redmi Note 12 Pro 4G حاشیه کمتری پیرامون نمایشگر دارد و نسبت صفحه نمایش به بدنه آن به ۸۶ درصد می‌رسد. همچنین، این گوشی از ناچ حفره‌ای استفاده می‌کند که ظاهر بهتر و جدیدتری دارد.

گوشی Galaxy A34 ، از گواهی IP67 برخوردار است. این گواهی به این معنی است که می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد. این ویژگی برای گوشی با این قیمت بسیار کاربردی است. از سوی دیگر، Redmi Note 12 Pro 4G هیچ گواهی مشابهی ندارد و از این قابلیت بی‌بهره است.

Galaxy A34 در چهار رنگ لیمویی، نقره‌ای، بنفش و مشکی در دسترس است، در حالی که شما می‌توانید Redmi Note 12 Pro 4G را در رنگ‌های آبی، خاکستری، سفید و آبی یخی تهیه کنید. در کل، میتوان گفت، علاوه بر زیبایی ظاهری که موضوعی سلیقه‌ای است، Galaxy A34 به دلیل گواهی IP67  برتری نسبت به رقیب خود دارد.

بررسی صفحه نمایش

بررسی صفحه نمایش

بررسی صفحه نمایش

شرکت سامسونگ با بهبودهای قابل توجه در نمایشگر، میان‌رده‌های جدید خود را به بازار عرضه کرده است و Galaxy A34 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی از پنلی با سایز ۶٫۶ اینچ و با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند تا در هر اینچ نمایشگر، ۳۹۰ پیکسل قرار داشته باشد. این صفحه نمایش دارای نسبت تصویر ۱۹٫۵ به ۹ است. شرکت سامسونگ اعلام کرده است که این پنل قادر به تولید تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی است.

کیفیت نمایشگر این گوشی بسیار عالی است. پنل به صورت پیش فرض رنگ‌ها را در حالت Vivid با بازه رنگی DCI-P3 با دقت بالا نمایش می‌دهد. در این حالت، رنگ‌ها بسیار زنده و پرطراوت هستند و از کنتراست بالایی برخوردارند. البته، ممکن است رنگ نمایشگر به سمت گرم و سرد منحرف شود، اما شما می‌توانید طبق سلیقه خود، در تنظیمات نمایشگر، میزان گرما یا سردی رنگ ‌ها را تغییر دهید.

برای دقت بالاتر در رنگ‌ها، می‌توانید از حالت Natural استفاده کنید، که رنگ‌ها را با دقت بالا در گستره sRGB نمایش می‌دهد. شفافیت این نمایشگر بسیار بالا است و رنگ سیاه به صورت شفاف دیده می‌شود، به طوری که می‌توانید لذت کافی را از بازی کردن در این صفحه نمایش ببرید. نرخ نوسازی این نمایشگر ۱۲۰ هرتز است و در حالت انتخاب شده، همیشه محتوا را با این نرخ نوسازی نمایش می‌دهد و نمی‌تواند به طور خودکار به ۶۰ هرتز کاهش یابد.

این نرخ نوسازی باعث می‌شود تا محتوا بسیار روان نمایش داده شود. در حالت دستی، صفحه نمایش Galaxy A34 می‌تواند تا ۴۷۵ نیت روشنایی تولید کند و با روشن کردن روشنایی خودکار، می‌توان آن را تا ۱۰۰۰ نیت افزایش داد که عملکرد فوق‌العاده‌ای حساب میشود. با این نمایشگر بدون هیچ مشکلی می‌توانید محتوا را در محیط‌های باز مشاهده کنید.

Redmi Note 12 Pro 4G از صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی با تکنولوژی AMOLED و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این نمایشگر با نسبت ۲۰ به ۹ و نرخ نوسانی ۱۲۰ هرتز، کیفیت بسیار خوبی دارد. اما قابل ذکر است که دقت رنگ این پنل کمی پایین‌تر از سامسونگ است. با این حال، در طول استفاده روزمره، شما به احتمال زیاد متوجه این اختلاف نخواهید شد.

باید توجه داشت که نمایشگر Redmi Note 12 Pro 4G از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و با پخش محتوای متناسب، کیفیت تصویر افزایش می‌یابد و رنگ‌ها تازگی و عمق بیشتری به خود می‌گیرند. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز این نمایشگر نیز باعث می‌شود تا محتوا بسیار روان و سریع در جلوی چشمان شما قرار بگیرد. اما هنگام مقایسه روشنایی، رقابت با Galaxy A34 کمی دشوار خواهد بود.

در حالت دستی، نمایشگر Redmi Note 12 Pro 4G حدوداً ۴۶۰ نیت روشنایی تولید می‌کند که اگر در محیط روشن و با روشنایی خودکار قرار بگیرد، می‌تواند تا ۷۰۰ نیت را نیز دست یابد. این مقدار روشنایی مناسب و قابل قبول است، اما در مقایسه با رقیب A34، در شرایط نور مستقیم خورشید، روشنایی و قابلیت خواندن بسیاری بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:بررسی جامع موبایل Galaxy A73 سامسونگ

بررسی نرم افزار و رابط کاربری

بررسی نرم افزار و رابط کاربری

بررسی نرم افزار و رابط کاربری

گلکسی A34 از One UI 5، نسخه نرم افزار جدیدی که بر پایه اندروید ۱۳ توسعه داده شده است، استفاده می‌کند. این گوشی از طراحی و بهینه‌سازی ‌های جدیدی در رابط کاربری One UI بهره‌مند است. از جمله ویژگی‌های برجسته این رابط کاربری، قابلیت انتخاب رنگ از طریق Colour Platte است که به طور یکپارچه با فضای دستگاه هماهنگ می‌شود. One UI 5 بسیار پخته شده است و بدون شک یکی از بهترین رابط کاربری‌های اندرویدی است. علاوه بر این، برای Galaxy A34 4 سال آپدیت نرم افزاری و تا ۵ سال آپدیت امنیتی قرار داده شده است، که این نکته بسیار مثبتی است و شما قادر خواهید بود تا اندروید ۱۷ را نیز با این گوشی تجربه کنید.

گوشی Redmi Note 12 Pro 4G با MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱ به عنوان نسخه نرم افزاری پیش‌فرض عرضه شده است. این موضوع ممکن است نقطه ضعفی در مورد این گوشی باشد، زیرا استفاده از اندروید ۱۱ در سال ۲۰۲۳ قابل قبول نیست و انتظار داشتیم که حداقل از اندروید ۱۲ استفاده کند.

در حال حاضر، MIUI 14 بر پایه اندروید ۱۲ برای این گوشی در دسترس است و احتمالاً به زودی آپدیت MIUI 15 بر پایه اندروید ۱۳ نیز منتشر می‌شود. شیائومی ادعا کرده که رابط کاربری MIUI 14 حتی تا ۶۰ درصد بهینه‌تر از منابع سخت افزاری استفاده می‌کند. ظاهراً در این نسخه، طراحی ویجت‌ها و کنترل سنتر، بیشتر به سمت شباهت با iOS پیش رفته و از شرکت های آمریکایی ایده گرفته است.

عملکرد سخت افزاری

شرکت سامسونگ برای محصولی در رده خود از یک تراشه با نام دیمنسیتی ۱۰۸۰ استفاده کرده است. این تراشه از شرکت مدیاتک و با تراشه ۶ نانومتری تولید شده است. دیمنسیتی ۱۰۸۰ دارای هشت هسته پردازنده مرکزی است که دو هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز را در بر می‌گیرد. همچنین این تراشه شامل یک پردازنده گرافیکی به نام Mali-G68 MC4 است.

از سوی دیگر، تراشه ایی که برای محصول ردمی نوت ۱۲ پرو فورجی استفاده شده است، تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۳۲G است. این تراشه قبلاً در مدل ردمی نوت ۱۰ پرو استفاده شده بود. تراشه ۷۳۲G شامل هشت هسته پردازنده است که دو هسته Kryo 470 Gold با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز را در بر می‌گیرد. همچنین این تراشه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 618 است.

در حالت کلی، دیمنسیتی ۱۰۸۰ از نظر پردازنده مرکزی حدود ۴۵ درصد قوی‌تر از اسنپدراگون ۷۳۲G است و این اختلاف در زمینه پردازش‌های گرافیکی به ۳۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.

مشخصات دوربین

مشخصات دوربین

مشخصات دوربین

دوربین اصلی گلکسی A34 از سنسوری با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل استفاده می‌کند. این سنسور مدل Sony IMX 582 است که با ابعاد ۱/۲٫۰ اینچ و اندازه پیکسل ۰٫۸ میکرونی در پشت دوربین قرار گرفته است. لنز این دوربین به طول ۲۶ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/1.8 است. همچنین، این دوربین از تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز پشتیبانی می‌کند. به صورت پیش فرض، این دوربین با استفاده از قابلیت Quad-Bayer، عکس‌هایی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند.

عکس‌هایی که با این دوربین گرفته می‌شوند، در نور روز کیفیت مناسبی دارند و دارای رنج دینامیکی قابل قبولی هستند. سطح شارپنس و کنتراست تصاویر نیز خوب است. با این حال، گوشی گلکسی A34 رنگ‌ها را کمی غلیظ‌تر از واقعیت به ثبت می‌رساند. این اتفاق به دلیل پردازش تصاویر در این گوشی اتفاق می‌افتد و به طرز مشخصی سامسونگ علاقه‌مند است که عکس‌هایی با رنگ‌های زنده و شاد تولید کند. به همین دلیل، دقت رنگ در این دوربین عالی نیست اما عکس‌های نهایی جذابیت بیشتری دارند. در صورت غیرفعال کردن قابلیت بهینه‌سازی صحنه (Scene Optimizer)، دقت رنگ کمی بهبود می‌یابد.

در کل، دوربین اصلی گلکسی A34 با استفاده از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و امکانات دیگر، عکس‌هایی با کیفیت و جذابیت بالا ثبت می‌کند.

مشخصات باتری

در دنیای گوشی‌های هوشمند، باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت به عنوان یک ظرفیت نرمال محسوب می‌شود و بسیاری از گوشی‌های مختلف از این مقدار باتری استفاده می‌کنند، از جمله دو مدل مورد بحث یعنی گلکسی A34 و ردمی نوت ۱۲ پرو ۴G.

در تست باتری، گلکسی A34 با یک شارژ کامل توانسته تا ۳۱٫۵ ساعت مکالمه ۳G، ۱۹ ساعت وبگردی و ۲۱٫۵ ساعت پخش مداوم ویدیو را نشان دهد. این اعداد نشان می‌دهد که به‌طور متوسط می‌توانید تا ۲ روز با استفاده نرمال از باتری گلکسی A34 استفاده کنید.

از سوی دیگر، ردمی نوت ۱۲ پرو ۴G همچنین دارای شارژدهی قابل قبولی است، اما مقداری کمتر از گلکسی A34 عمل می‌کند. این گوشی از شارژ یک باره می‌تواند با استفاده متوسط بین ۱ تا ۱٫۵ روز دوام بیاورد.

بنابراین، اگر باتری برای شما اهمیت زیادی دارد، گلکسی A34 در مقایسه با ردمی نوت ۱۲ پرو ۴G عملکرد بهتری دارد. اما لازم به ذکر است که این موضوع بستگی به نیازها و ترجیحات هر فرد دارد.

در این مقاله تلاش کردیم تا به بررسی گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی بپردازیم.امیدواریم شما عزیزان با استفاده از این مقاله بتوانید گوشی مورد نظر خود را پیدا کرده و خریداری کنید.لطفا نظر خود را برای ما کامنت کنید.

منبع:https://abtahishop.com/

3.2/5 - (62 امتیاز)

موبایل

مقایسه گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *