بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰۲۳

بهترین گوشی های گیمینگ 2023

بهترین گوشی های گیمینگ 2023


گیمرها و طرفداران بازی‌های هیجان‌انگیز می‌دانند تا مدت‌ها پیش گوشی‌های گیمینگ چیزی جز رویا نبودند. امروزه شاهد علاقه و جذب کاربران به بازی‌ها هستیم. روش آسان دسترسی به بازی‌ها، بازی در موبایل است. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده در پی برطرف کردن نیاز کاربران دست به تولید زده‌اند. شاید در نگاه اول شنیدن عبارت گوشی گیمینگ ، تصوری از یک هزینه زیاد در ذهن شما ایجاد کند، اما نگران نباشید ما در این مقاله سعی می‌کنیم پیشنهاداتی با هر بودجه به شما بدهیم. پس پیش به سوی بهترین گوشی‌های گیمینگ برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی!

گوشی‌ گیمینگ چیست؟

گوشی‌ گیمینگ چیست؟

گوشی‌ گیمینگ چیست؟

گیمرها و طرفداران بازی‌های هیجان‌انگیز می‌دانند تا مدت‌ها پیش گوشی‌های گیمینگ چیزی جز رویا نبودند. امروزه شاهد علاقه و جذب کاربران به بازی‌ها هستیم. روش آسان دسترسی به بازی‌ها، بازی در موبایل است. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده در پی برطرف کردن نیاز کاربران دست به تولید زده‌اند. شاید در نگاه اول شنیدن عبارت گوشی گیمینگ ، تصوری از یک هزینه زیاد در ذهن شما ایجاد کند، اما نگران نباشید ما در این مقاله سعی می‌کنیم پیشنهاداتی با هر بودجه به شما بدهیم. پس پیش به سوی بهترین گوشی‌های گیمینگ برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی!

 

گوشی‌های گیمینگ مخصوص بازی هستند و می‌توانند با تبلت‌ها و حتی کنسول‌های قابل حمل مثل Nintendo switch یا حتی کامپیوتر‌ها رقابت کنند. شاید بگویید که کنسول‌های بازی از بسیاری جهات برتری دارند، اما خب واقعیت این است که آن‌ها در جیب شما جا نمی‌شوند. و نمی‌توانید هر کجا که می‌روید آن را با خود حمل کنید.

 

در درجه اول در انتخاب گوشی موبایل ، باید به صفحه نمایش بزرگ و با رزولوشن بالا، عمر باتری ایده‌آل و قدرت بالا که در میان بازی، تلفن نیاز به شارژ پیدا نکند توجه کنیم. در کل دو مدل (Samsung galaxy s21 ultra و ipone 13pro max) از این امکانات برخوردار هستند. اما گوشی‌های دیگری هستند با قیمت ارزان‌تر که صرفاً برای گیم طراحی شده‌اند. برندهای زیادی در زمینه‌ ساخت گوشی‌های گیمینگ فعالیت می‌کنند. همراه ما باشید تا بهترین ویژگی‌های گوشی‌های گیمینگ را بررسی کنیم.

شاخص‌ترین ویژگی‌های گوشی گیمینگ

اجرای بازی‌های سنگین و مستمر در گوشی‌های گیمینگ، نیاز به یک سری شرایط خاص دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم. بهترین گوشی گیمینگ، به گوشی گفته می‌شود که ظرفیت نصب و اجرای بازی‌های سنگین را داشته باشد. مانند : رم بالا، CPU قوی و حافظه کافی.

 

اهمیت باتری و شارژ

گوشی گیمینگ مد‌نظر شما باید از یک باتری حجیم به همراه قابلیت شارژ سریع بهره‌مند باشد. باتری این نوع گوشی‌ها معمولاً بزرگ است و ظرفیت بالایی دارد. ۵۰۰۰ یا ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند که زمان زیادی را در حالت performance روشن می‌مانند. ظرفیت باتری باید طوری باشد که بتواند چندین ساعت بازی پیاپی را ساپورت کند تا دقیقاً وسط لحظات حساس بازی پیام Low Battery را دریافت نکنید. هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد طبیعتاً به مدت طولانی‌تری می‌توانید بدون وقفه بازی کنید. اکثر مدل‌های مدرن از ظرفیت باتری بالایی برخوردار هستند.

 

صفحه نمایش بزرگ و قدرتمند

همانطور که تماشای یک فیلم در ال‌سی‌دی LCD بزرگ لذت بیشتری دارد، مسلماً بازی کردن در صفحه نمایشگر بزرگ و قدرتمند بسیار دلچسب‌تر از نوع کوچک آن است. معمولاً گیمرها برای تجربه بازی بهتر به حداقل اندازه صفحه نمایش ۶.۵ اینچی نیاز دارند. پاسخ سریع لمسی، صفحه حساس به فشار و پشتیبانی از HDR نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌شود در بهترین گوشی‌های گیمینگ برای بازی جست‌وجو کرد. بنابراین داشتن یک صفحه نمایشگر بزرگ که اجزای درون بازی و حرکات آن‌ها به راحتی قابل مشاهده و ردیابی باشد، مهم است.

گرافیک گوشی‌ گیمینگ

دقیقاً مثل کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که کارت گرافیک در آن‌ها عمل تعیین کننده برای بازی محسوب می‌شود. در گوشی‌های هوشمند نیز تراشه حرف اول برای اجرای بازی‌های موبایل می‌زند. CPU یک فاکتور مهم در بازی محسوب می‌شود. CPU می‌تواند صدها هسته معمولی داشته باشد تا بتواند گرافیک سریع و پیچیده را مدیریت کند. تعداد هسته‌های بیشتر به معنای یک بازی روان است. یک گوشی موبایل و پردازنده گرافیکی پرقدرت، می‌توان تمام بازی‌های سنگین و گرافیکی را اجرا کرد.

چیپست SoC در گوشی گیمینگ

چیپست مخفف SoC است. چیپست در اصل مغز گوشی است و سرعت گوشی را با عملکردهای عادی تعیین می‌کند. چیپست یک سیستم پردازشی کامل است که شامل چندین واحد پردازشی، حافظه، مودم و سایر قطعات است که روی یک برد لحاظ می‌گردد. تمامی بخش‌های مورد استفاده موبایل، از سیستم عامل گرفته تا خاموش و روشن کردن موبایل را تحت تأثیر مدیریت خود دارد.

 

قطعات درون یک چیپست شامل: پردازنده (CPU) واحد پردازش مرکزی، (GPU) واحد پردازش گرافیکی، واحد پردازش عصبی (کارهایی از قبیل تشخیص صدا و پردازش دیتا دوربین‌ها برعهده این قسمت است)، (DSP) پردازنده سیگنال دیجیتال، (ISP) واحد پردازش تصویر. پردازنده‌های گوشی‌ها به طور معمول ساختار ۸ هسته‌ای دارند. هسته‌های بزرگ‌تر برنامه‌های سنگین‌ را مدیریت و اجرا می‌کنند، و هسته‌های کوچک‌تر از نظر مصرف انرژی بهینه‌سازی شده‌اند، تا عمر باتری را به بیشترین مقدار ممکن برسانند. در حال حاضر بهترین گوشی‌های گیمینگ مجهز به تراشه Qualcomm Snapdragon 865 هستند. با این حال، Snapdragon 855 و بالاتر برای اکثر گیمرها کاملاً مناسب خواهد بود.

 

حافظه RAM گوشی گیمینگ

یکی دیگر از فاکتورهای مهم گوشی گیمینگ RAM است. RAM بیشتر کمک می‌کند تا بازی‌های سنگین بدون مشکل و کُندی اجرا شوند و همچنین در مدیریت برنامه‌های باز در پس‌زمینه هنگام بازی کردن نقش اساسی را ایفا می‌کند. اگر چندین برنامه درحال اجرا باشند، به RAM بیشتری نیاز دارید. معمولاً ۶ تا ۸ گیگابایت RAM برای بازی مناسب خواهد بود.

 

سیستم خنک‌ کننده Cooling

اضافه شدن سیستم خنک‌کننده به گوشی‌های گیمینگ شاید برای شما عجیب باشد، اما عملکرد این گوشی‌ها را تا حد زیادی بالا برده است. گوشی‌های گیمینگ فن‌های هوشمندی دارند که فقط در مواقع نیاز روشن می‌شود و صدای خیلی کمی دارد.

 

نرخ تازه‌سازی (Refresh rate)

نرخ تازه‌سازی یا Refresh rate تعداد دفعاتی است که فریم‌های گرافیکی با تجدید صفحه نمایش داده می‌شوند. پس هرچه مقدار بالاتر باشد، بهتر است. این عمل نمایی روان از گرافیک، به ویژه هنگام تماشای فیلم و ویدئو، به شما نشان داده می‌شود. گیمرهای حرفه‌ای Refresh rate بالای ۱۲۰ هرتز را انتخاب می‌کنند، که به این معنی است که گرافیک‌های صفحه نمایش ۱۲۰ بار در ثانیه به روز می‌شوند. ما حداقل نرخ تازه‌سازی بازی برای گوشی‌های گیمینگ ۹۰ هرتز پیشنهاد می‌کنیم. نرخ ۱۴۴ هرتزی را نیز به راحتی در بازار می‌توانید پیدا کنید.

 

خب تا اینجا با همه چیز در مورد یک سخت‌افزار لازم برای گیم و بازی در موبایل آشنا شدیم. حالا نوبت بقیه موارد است.

 

با همه تفاسیر گوشی گیمینگ، از ظاهر آن غافل نشوید.

علاوه بر اهمیت ویژگی‌ها و مشخصات اصلی ذکر شده در بالا، تعدادی ویژگی دیگر هم وجود دارد که در گوشی‌های گیمینگ برای انجام بازی مفید هستند. ویژگی‌هایی نظیر دکمه‌ها یا ماشه‌هایی مخصوص بازی کردن نیز بیشتر در گوشی‌های گیمینگ یافت می‌شود، این عناصر به همراه اسپیکرهای استریو و نمایشگر آمولد می‌تواند تجربه گیمینگ را به شما بسیار بهبود بخشد. صفحه نمایش و بلندگوهای با کیفیت از دیگر ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند هیجان بازی‌های گوشی گیمینگ را افزایش دهند.

 

با توجه به همه این تفاسیر، گوشی‌های گیمینگ می‌توانند به عنوان یک گوشی معمولی برای کاربر عمل کنند، و خیلی راحت در جیب‌تان قرار دهید و کارهای روزمره مثل عکسبرداری و وب‌گردی هم انجام دهید. پخش موزیک هم با این گوشی‌ها لذت‌بخش‌تر است چون اسپیکرهای قوی دارند.

 

قلمروی شما در گوشی گیمینگ؛ نرم‌افزار

بهتر است هنگام خرید گوشی گیمینگ علاوه‌ بر سخت‌افزار قوی و خوب به نرم‌افزار هم توجه کنید. شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های گیمینگ در سال‌های اخیر علاوه‌ بر ساخت بهترین سخت‌افزار ممکن، بر روی نرم‌افزار هم توجه دارند. به این خاطر گوشی‌های هوشمند با گیم‌لانچرهای اختصاصی مخصوص هر شرکت عرضه می‌شوند. این دقیقاً مثل یک نوع اصلحه مخفی هر شرکت است و به تجربه هرچه بهتر کاربر هنگام بازی کردن کمک می‌کنند.

 

برنامه Game Launcher همچنین این قابلیت را دارد که اطلاعات جامع و کاملی را از بازی‌هایی که بر روی دستگاه کاربران به اجرا در آمده است تهیه و به نمایش بگذارد. این اطلاعات را می‌توانید در هر زمان با لمس آیکون نمایش داده شده با شکل پروفایل یا بدن انسان که در بالا و سمت راست منوی اصلی برنامه Game Launcher قرار دارد مشاهده کنید.

 

گیم‌لانچرها علاوه‌بر بهینه‌سازی دستگاه برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها، امکانات ویژه‌ی دیگری هم به‌ همراه دارند که شامل مواردی از جمله میانبر برای گرفتن اسکرین شات، ضبط ویدئو از صفحه بازی، بستن اعلانات و جلوگیری از لمس ناخواسته‌ صفحه می‌شود. گیم‌لانچر قابلیت کاهش یا افزایش وضوح و نرخ فریم بازی‌ها را دارد.

 

راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ در سال ۲۰۲۳

برندهای تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند هر ساله مدل‌های مختلفی از گوشی را به بازار عرضه می‌کنند. در میان گوشی‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۳ مدل‌های مختلفی از گوشی‌های گیمینگ وجود داشته که مجهز به سخت‌ افزار قدرتمندی جهت اجرای بازی‌های سنگین هستند. از جمله گوشی‌های گیمینگ سال ۲۰۲۳ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra

گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra

گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra

از جمله گوشی‌های گیمینگ سال ۲۰۲۳ می‌توان به گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra از سری گوشی‌های گیمینگ برند سامسونگ اشاره کرد. این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی بوده که در ساخت آن از یک پنل Dynamic AMOLED 2X استفاده شده است. این نمایشگر دارای دقت تصویر ۳۰۸۰×۱۴۴۰ پیکسل بوده و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز برآورد شده است. این نرخ نوسازی بالا سبب می‌شود تا نمایشگر گوشی هیچ‌گونه تاخیری در حین به نمایش درآوردن گرافیک بالای بازی‌ها و جزئیات زیاد آن‌ها نداشته باشد. روشنایی این نمایشگر ۱۷۵۰ نیت برآورد شده و به واسطه‌اینکه این نمایشگر از +HDR10 پشتیبانی می‌کند، از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردار است.

 

تراشه به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra یک تراشه‌ اسپندراگون ۸ نسل ۱ بوده که دارای لیتوگرافی ۴ نانومتری می‌باشد. این تراشه قدرت کافی را به پردازنده‌ مرکزی این گوشی می‌بخشد تا به سهولت از پس اجرای بازی‌های سنگین برآید.

 

در کنار این پردازنده‌ مرکزی، یک پردازنده‌ گرافیکی Adreno 730 نیز تعبیه شده که به سهولت به پردازش داده‌های تصویری بازی‌ها می‌پردازد. گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra در انواع مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که از لحاظ میزان حافظه‌ داخلی و نوع رم با یک‌دیگر متفاوت هستند. برای گوشی دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از رم ۸ گیگابایتی و برای گوشی مجهز به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی از رم ۱۲ گیگابایتی استفاده شده است. همچنین گوشی مجهز به حافظه داخلی ۱ ترابایتی دارای رم ۱۲ گیگابایتی می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra می‌توان به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع، اسپیکرهای استریو باکیفیت و پشتیبانی آن از قلم استایلوس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : معرفی پرچمدار ۲۰۲۳ سامسونگ 

گوشی اپل Iphone 13

گوشی اپل Iphone 13

گوشی اپل Iphone 13

نرم‌افزار بسیار پرقدرت و هم‌چنین طراحی جدید از قیمت بسیار بالا برخوردار است. بنابراین، اگر تمایل دارید برای بازی‌های ویدیویی از گوشی‌های آیفون استفاده کنید، می‌توانید به سراغ آیفون ۱۳ رفته و آن را با بودجه کمتر از آیفون ۱۴ پرومکس تهیه کنید و همچنان از همان قدرت و کیفیت بالا بهره‌مند شوید.

 

گوشی اپل آیفون ۱۳ دارای یک تراشه اختصاصی با نام Apple A15 Bionic است که به راحتی بازی‌های سنگین مانند Call Of Duty یا PUBG را اجرا می‌کند. این گوشی دارای یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی است که از پنل Super Retina XDR OLED استفاده می‌کند. دقت تصویر این نمایشگر ۲۵۳۲×۱۱۷۰ پیکسل است و میزان روشنایی آن ۱۲۰۰ نیت است. پشتیبانی از فناوری Dolby Vision و HDR10+ باعث افزایش چشمگیر کیفیت تصویر نمایشگر این گوشی می‌شود و کاربران تجربه بسیار خوبی در حین بازی خواهند داشت.

 

باتری استفاده‌شده در آیفون ۱۳ یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۲۴۰ میلی‌آمپر‌ساعت است که دارای قابلیت شارژ سریع نیز می‌باشد. گوشی آیفون ۱۳ در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود که در ارتقاء حافظه داخلی با یکدیگر متفاوت هستند. حافظه داخلی این گوشی‌ها شامل حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی می‌شود و همچنین از رم ۴ گیگابایتی استفاده شده است. از جمله ویژگی‌های دیگر این گوشی می‌توان به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو با کیفیت و قابلیت فیلم‌برداری ۴K آن اشاره کرد.

گوشی شیائومی مدل بلک شارک ۵ Pro

گوشی شیائومی مدل بلک شارک 5 Pro

گوشی شیائومی مدل بلک شارک ۵ Pro

 

برند شیائومی بسیاری از گوشی‌های اختصاصی برای گیمینگ خود را در سری بلک شارک به بازار عرضه کرده است. از جمله باکیفیت‌ترین و جدیدترین گوشی‌های گیمینگ موجود در این سری می‌توان به گوشی شیائومی بلک شارک ۵ Pro اشاره کرد که به دلیل کیفیت بالای نمایشگر و قدرت سخت‌افزاری بالا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای بازی‌های سنگین مختلف می‌باشد.

 

گوشی شیائومی مدل بلک شارک ۵ Pro دارای یک نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی است که از پنل OLED استفاده می‌کند. رزولوشن تصویر در این نمایشگر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل برآورد شده و با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، نمایشگر هیچ‌گونه تاخیری در هنگام نمایش گرافیک بالا و جزئیات زیاد بازی‌ها ندارد. این گوشی مجهز به یک پردازنده‌ داخلی اسپندراگون ۸ نسل ۱ است که همین امر قدرت بالای آن در حین پردازش بازی‌ها را تضمین می‌کند.

 

گوشی شیائومی مدل بلک شارک ۵ Pro در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شده که از لحاظ میزان حافظه‌ داخلی و نوع رم با یک‌دیگر تفاوت دارند. رم به کار رفته در مدل‌های مختلف این گوشی دارای ظرفیت‌های ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت است و مدل‌های مختلف از حافظه‌ داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برند. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد گوشی شیائومی مدل بلک شارک ۵ Pro که آن را به یک گوشی تخصصی برای گیمینگ تبدیل می‌کند، طراحی مجموعه‌ای از تریگرهای فیزیکی پاپ‌آپ برای این گوشی است که سبب افزایش سرعت و بهبود عملکرد کاربر در حین بازی می‌شود.

 

دوربین‌های این گوشی نیز سه‌گانه بوده و دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی می‌باشد. باتری این گوشی نیز با ظرفیت ۴۶۵۰ میلی‌آمپر ساعت عمل می‌کند. اما لازم به ذکر است که باتری این گوشی در استفاده‌های طولانی مدت ممکن است داغ شود که شاید بتوان این امر را یکی از معایب گوشی شیائومی مدل بلک شارک ۵ Pro دانست.

گوشی ایسوس ROG Phone 6D Ultimate

گوشی ایسوس ROG Phone 6D Ultimateگوشی ایسوس ROG Phone 6D Ultimate

گوشی ایسوس ROG Phone 6D Ultimate

برند ایسوس به همان اندازه که در زمینه‌ تولید انواع لپ‌تاپ‌های باکیفیت و قدرتمند عملکرد خوبی داشته است، در زمینه‌ تولید مدل‌های مختلفی از گوشی‌های هوشمند نیز فعال بوده است. از جمله گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط برند ایسوس که یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمینگ به شمار می‌آید می‌توان به گوشی ایسوس ROG Phone 6D Ultimate اشاره کرد.

 

اگر قدری با دنیای دیجیتال آشنا باشید می‌دانید که برند ایسوس لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود را در سری ROG به بازار عرضه کرده است. بنابراین قرار دادن عبارت ROG در نام این گوشی می‌تواند مهر تاییدی بر کاربری گیمینگ و کیفیت بالای این گوشی در حین اجرای بازی‌های مختلف باشد.

 

گوشی ایسوس ROG Phone 6D Ultimate مجهز به یک نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی است که در ساخت آن از پنل AMOLED استفاده شده است. رزولوشن تصویر در این نمایشگر ۱۰۸۰×۲۴۴۸ پیکسل بوده و نرخ نوسازی آن ۱۶۵ هرتز برآورد شده است. این نرخ نوسازی بالا سبب می‌شود تا نمایشگر گوشی هیچ‌گونه تاخیری در حین اجرای گرافیک بالا و جزئیات زیاد بازی‌ها نداشته باشد. به این ترتیب کاربر از بیشترین میزان سرعت و قدرت در حین بازی بهره می‌برد. پردازنده‌ به کار رفته در این گوشی که اجرای بازی‌های مختلف را بر روی آن ممکن می‌کند، یک پردازنده‌ مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس بوده که از قدرت و کیفیت بالایی جهت پردازش بازی‌ها برخوردار است.

 

از جمله ویژگی‌های مهم گوشی ایسوس ROG Phone 6D Ultimate می‌توان به سیستم خنک‌کننده‌ فوق‌العاده‌ تعبیه شده در آن اشاره کرد که از داغ شدن گوشی حتی در هنگام استفاده‌ طولانی مدت نیز جلوگیری می‌کند. گوشی ایسوس ROG Phone 6D Ultimate مجهز به رم ۱۶ گیگابایتی بوده و از حافظه‌ داخلی ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد. این گوشی دارای یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بوده که می‌تواند در حین بازی از شارژدهی مطلوبی برخوردار باشد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی نیز می‌توان به دوربین سه‌گانه‌ آن با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد. تنها عیبی که می‌توان به این گوشی وارد کرد طراحی ضخیم و بزرگ آن و وزن ۲۴۷ گرمی آن بوده که ممکن است در اثر استفاده‌ طولانی مدت سبب خستگی دست شود.

 

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳

 

بعد از آشنایی با امکانات اولیه بهترین گوشی گیمینگ، بهتر است چند نمونه هم به شما معرفی کنیم تا با خیال راحت‌تر دست به انتخاب بزنید. پس اگر قصد خرید گوشی گیمینگ دارید، ادامه متن را از دست ندهید.

 

گوشی POCO X3

گوشی POCO X3

گوشی POCO X3

POCO X3 گوشی میان‌رده‌ای با قیمت مناسب است. با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حساسیت لمسی ۲۴۰ هرتز به کاربران نمایشگر بزرگی با بازدهی عالی ارائه می‌دهد، اما در هنگام اسکرول روی نمایشگر، مقدار بسیار کمی Ghosting دیده می‌شود. تراشه میان‌رده‌ی اسنپ‌ دراگون ۷۳۲ توانایی اجرای بازی‌های سنگین را بدون هیچ مشکلی دارد.

 

پوکو X3 در سه نسخه با ظرفیت‌های مختلف به بازار عرضه شده است. این نسخه‌ها شامل نسخه‌های ۶ گیگابایت رم با حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و نسخه ۸ گیگابایت رم با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی می‌باشد. همچنین گوشی پوکو ایکس ۳ از کارت حافظه‌ی microSD پشتیبانی می‌کند.

 

از نقاط مثبت گوشی POCO X3 ظرفیت باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است و همچنین شارژدهی عالی این گوشی به‌ویژه در زمان اجرای بازی‌ها دارد. POCO X3 قادر است تا بسیاری از بازی‌ها را روی تنظیمات متوسط اجرا کند.

 

گوشی سامسونگ M62

با توجه به جدیدتر بودن، توانسته جای M51 را تصاحب کند. M62 با باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپری یک غول بی‌نظیر است. سخت‌افزار میان‌رده‌های زیر ده میلیون تومان مثل M62 تقریباً عملکرد مشابهی دارند. اما یکی از تفاوت‌های M62 نسبت به سری A سامسونگ، که به نظرم خیلی هم کاربردی است، قرار دادن سنسور اثر انگشت روی لبه‌ی سمت راست است که خیلی راحت انگشت شست روی آن قرار می‌گیرد.

 

گوشی سامسونگ M62 دارای شارژر ۲۵ واتی است و به نسبت ظرفیت ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری، عدد کمی است. اما اگر ۲ ساعت به این گوشی زمان بدهید تا شارژ شود، می‌توانید خودتان را تا ۲ روز از شارژر بی‌نیاز کنید. دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی، سلفی ۳۲ و نمایشگر سوپر آمولد پلاس از دیگر ویژگی‌های این گوشی ۱۰ میلیونی است.

 

گوشی سامسونگ S20 FE

این گوشی سامسونگ مجهز به یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی Super AMOLED است. این نمایشگر بیش از ۸۴٫۸ درصد از قاب جلویی را پوشش داده است. رزولوشن این نمایشگر کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد که ۴۰۷ پیکسل بر هر اینچ تراکم پیکسلی آن است. از ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توان به HDR10 و نرخ تازه سازی ۱۲۰Hz اشاره کرد.

 

سامسونگ از دو پردازنده Snapdragon 865 و Exynos 990 در این گوشی استفاده کرده است. نسخه Fan Edition با یکی از سه تنظیمات حافظه ۶/۱۲۸ گیگابایتی، ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۸/۲۵۶ گیگابایتی ارائه می‌شود و نسخه پایه‌ای آن با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی موجود است. انرژی مورد نظر گلکسی S20 FE توسط یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که دقیقاً همان ظرفیتی است که در S20+ و Note20 Ultra وجود داشت.

 

سامسونگ Galaxy S20 Fan Edition با سیستم دوربین متفاوتی نسبت به S20 و S20 Plus ارائه می‌شود. یعنی از هر سه ماژول دو تا متفاوت است، واحد اصلی دوربین بدون تغییر مانده است که از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۸ میکرومتر و دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند. لرزشگیر و فوکوس خودکار پیکسل‌دوگانه نیز در لیست ویژگی‌ها هستند.

 

برای خرید هر یک از این گوشی‌ها و مدل‌های دیگر کافی‌ست سری به این لینک در سایت دیدنگار بزنید و با انواع گوشی‌ها و قابلیت‌ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید : بازی هایی که داستان آنها نادیده گرفته شد !

شما خرید کدام گوشی گیمینگ را پیشنهاد می‌دهید؟

 

با همه‌ این تفاسیر به این نتیجه رسیدیم که در گوشی‌های گیمینگ هیچگونه حد و مرزی وجود ندارد و قدرت حرف اول را می‌زند. گوشی‌های گیمینگ ویژگی‌های خوب و رده بالایی دارند که برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند معمولی ممکن است محدودیت به شمار بیاید. امروزه گوشی‌های گیمینگ با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند و مورد توجه خیلی از شرکت‌های بازی‌سازی قرار گرفته‌اند. بهترین گوشی‌های گیمینگ می‌توانند همه‌ بازی‌های روز دنیا را روی بالاترین کیفیت اجرا کنند.

 

شما برای بازی از چه گوشی استفاده می‌کنید؟ به نظرتان کدام ویژگی مهم‌ترین عامل تعیین کننده یک گوشی مناسب برای بازی است؟ آیا طرفدار برند خاصی برای فعالیت در این زمینه هستید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را برای ما بنویسید و اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع دیجیاتو

امتیاز

موبایل

برای گیمینگ گوشی چی بخرم ؟معرفی گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *