معرفی سامسونگ s23 اولترا در یکی از مهمترین رویدادهای تکنولوژی دنیا

معرفی سامسونگ s23 اولترا در یکی از مهمترین رویدادهای تکنولوژی دنیا

معرفی سامسونگ s23 اولترا در یکی از مهمترین رویدادهای تکنولوژی دنیا


نخستین رویداد آنپکد کمپانی سامسونگ در سال جدید میلادی و یکی از بزرگ ترین رویداد های مهم دنیای فناوری و تکنولوژی سال ۲۰۲۳ برگذار شد .

در این مراسم شرکت سامسونگ از کالاهای جدید بسیار زیادی رونمایی کرد که میتوان گفت مهم ترین محصول در میان انها گلکسی s23 ultra میباشد.

این گوشی فوق العاده جذاب که هرساله لقب پرچمدار بهترین گوشی اندروید را کسب میکند ، امسال با ظاهری نه چندان متفاوت نسبت به نسخه قبلی معرفی شد .شما در نگاه اول به راحتی نمیتوانید تفاوت ان با نسخه قبلی را متوجه بشوید . از این رو میتوان حدس زد که سامسونگ هم رویه اپل را در پیش گرفته و نیازی نمیبیند هر ساله در ظاهر گوشی های پرچمدار تغییر ایجاد کند .

خبر دیگر معرفی این گوشی به همراه قلم S Pen میباشد . این نشان دهنده این است که گلکسی نوت همچنان پابرجاست .

بدون در نظر گرفتن ظاهر نه چندان متفاوت ،این تلفن همراه مجموعه کاملی از برترین های دنیای اندروید را در خود دارد.این مجموعه فوق العاده تجربه جدیدی از اندروید در اختیار شما قرار میدهد که در بقیه تلفن های هوشمند موجود در بازار به سختی پیدا میشود .

دوربین اصلی s23 اولترا ۲۰۰ مگاپیکسل و چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با طراحی اختصاصی از مهم ترین ویژگی های این گوشی هوشمند که به تازگی معرفی شده است میباشند .

در ادامه این مقاله با گلکسی s23  اولترا بیشتر اشنا خواهیم شد . با مجله همراه باشید .

طراحی پرچمدار جدید سامسونگ

 

Galaxy S23 Ultra

اگر قبلا تجربه استفاده از گلکسی s22  اولترا داشته اید به راحتی میتوانید پرچمدار جدید سامسونگ را در دستان خود تصور کنید. چراکه طراحی این گوشی با سری قبلی تفاوت چندانی ندارد .

این گوشی از نظر کیفیت ساخت دارای سطح بسیار بالایی میباشد. مثل بسیاری از دیگر پرچمداران این گوشی از دو پنل شیشه‌ای و فریم فلزی ساخته شده است .

این گوشی مجهز به نمایشگر ۶٫۸ اینچی میباشد، تنها تفاوت ان با نسل قبلی کمتر شدن حاشیه دور ان است. البته این تفاوت زیاد به چشم نمی اید و تغییری در تجربه کاربری شما به وجود نمی اورد.

با کمتر شدن حاشیه اطراف صفحه، نسبت نمایشگر به بدنه، افزایش یافته و به ۹۰٫۲درصد رسیده است و برای تجربه دیداری بهتر زمانی که شما مشغول فعالیت با این گوشی میباشید خمیدگی لبه نمایشگر کاهش یافته است .

این گوشی از نظر ابعاد فرق خاصی با سری قبلی ندارد اما وزن این گوشی ۲۳۴ گرم میباشد که نسبت به نسخه قبلی ۵ گرم افزایش داشته است با این وزن این گوشی از سنگین ترین گوشی های بازار به حساب می آید ولی با این حال هنوز از آیفون ۱۴ پرومکس ۲۴۰ گرمی سبک تر است .

شیشه روی نمایشگر و پنل پشتی که از پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ و فریم الومینیومی گوشی که مقداری تقویت شده است از قابلیت های حفاظتی این تلفن همراه میباشد که بهبود یافته اند .

این گوشی دارای گواهی  IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار میباشد .

تغییر بسیار کوچک دیگری که در پنل پشت این گوشی مشاهده میشود بزرگ تر شدن حفره دوربین های اصلی و فاصله بیشتر انها از یکدیگر میباشد، در این صورت نمیتوان از لوازم جانبی سری قبل در این نسخه استفاده کرد .

مورد دیگری که تغییر نداشته است حفره قلم S Pen میباشد که در مکان قبلی خود قرار گرفته است .

کل مواردی که ذکر شد تغییرات چشم گیری نیستند که در تجربه استفاده از این نسل جدید سامسونگ نسبت به نسل قبلی تفاوتی ایجاد کنند تنها تفاوات چشمگیر در گوشی نسل جدید سامسونگ رنگ بندی جدید ان میباشد. کمپانی سامسونگ قصد عرضه این گوشی در رنگ های کرمی، صورتی، سبز و مشکی را دارد .

مشخصات فنی s23 ultra

از ویژگی های پرچمداران سامسونگ ، مجهز بودن انها به بهترین صفحه نمایشگر ها میباشد، گوشی s23 ultra نیز مجهز به نمایشگر ۶.۸ اینچی با پنل داینامیک امولد ۲X که داری نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی میباشد . این نمایشگر دارای رزولوشن QHD و روشنایی  ۱۷۵۰ نیت میباشد .

با این حال بازهم نسبت به سری قبل تفواتی در مشخصات پایه دیده نمیشود .نزخ نمونه گیری لمسی ۲۴۰ هرتزی هم یکی دیگر از قابلیت هایی است تغییری نسبت به سری قبل نداشته و نسبت به بعضی رقیبان نیز در لول پایین تری قرار گرفته است .

در سال قبل سامسونگ برای بهتر کردن خوانایی  نمایشگر در فضاهای پر نور قابلیت  ویژن بوستر (Vision Booster) را معرفی کرد . در این سری این ویژگی در چهار سطح متفاوت کار میکند تا با توجه به شدت نور بتواند بهترین تصویر را برای شما به ارمغان بیاورد . این ویژگی جدید که برای اولین بار رونمایی شده است Enhanced Comfort نام دارد .

این قابلیت از دیدگاه عملکردی نسخه پیشرفته تر فناوری  محافظ چشم (Eye Comfort Shield) به حساب می اید .

از نظر سخت افزاری کمی تفاوت با نمونه قبلی مشاهده میشود . سامسونگ در اس ۲۳ اولترا از  چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده است .

این چیپ دارای یک هسته قدرتمند X3 با فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز، دو هسته قدرتمند کورتکس A715 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته قدرتمند کورتکس A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و نهایتا سه هسته کم‌مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز میباشد .

این چیپ برای بهترین کارایی ممکن با کمترین مصرف انرژی طراحی شده است .

تفاوت این چیپ نسبت به نمونه های مشابه در فرکانس هسته قدرتمند X3 میباشد . این فرکانس از ۳.۲ گیگاهرتز به ۳.۳۶ گیگاهرتز ارتقاء یافته است .

سامسونگ اعلام کرده است این گوشی درقسمت پردازنده اصلی تا ۳۰ درصد و در قسمت  پردازنده گرافیکی تا ۴۱ درصد بهتر از سری  قبل عمل خواهد کرد .

اما تا برسی تخصصی این گوشی برای اثبات این موضوع کمی باید صبر کنیم تا ببینیم تا چه اندازه در هنگام استفاده از این تلفن هوشمند میتوانیم ان را مشاهده کنیم .

این گوشی با ترکیب رو و حافظه به بازار عرضه میشود . در پایه ترین مدل این گوشی خبری از حافظه ۱۲۸ گیگابایتی نیست و به جای ان این گوشی با ترکیب ۸/۲۵۶ گیگابایتی به بازار می اید . در دیگر مدل ها ما شاهد ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی هستیم .

با توجه به نوع حافظه داخلی این گوشی که  UFS 4.0 میباشد میتوانیم شاهد عملکرد فوق العاده ای در حوضه بازی از این گوشی باشیم .

ویژگی قابل توجه دیگر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی میباشد . این دوربین میتواند عکاسی با موبایل را به لول بالا تری برساند .

سنسور این دورین از نظر ابعاد فرقی با سری قبل ندارد ولی با ضریب اف ۱.۷ و بهبودهای نرم‌افزاری نایتوگرافی، عکاسی در شب را به سطح بالایی میرساند .

اما در دوربین‌های دیگر از جمله دو دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی تفوات خاصی با نسل قبلی وجود ندارد .

دوربین سلفی اما از سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که به جای سنسور ۴۰ مگاپیکسلی سری قبل قرار گرفته است . این سنسور دارای قابلیت فوکوس خودکار و  پشتیبانی از Super HDR میباشد که میتواند دوربین سلفی را تا حد مطلوبی بهبود دهد .

از دیگر ویژگی های اس ۲۳ اولترا میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

-باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

-پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی

-پشتیبانی از وای‌فای ۶E سه‌بانده و بلوتوث ۵.۳

قیمت گوشی اس ۲۳ اولترا

سامسونگ در حال حاضر اطلاعاتی در باره زمان عرضه به بازار و قیمت نهایی ان منتشر نکرده است .

 

سخن پایانی

در این مقاله به برسی کامل پرچمدار جدید سامسونگ که به تازگی در یکی از بزرگ ترین رویداد های تکنولوژی دنیا در سال ۲۰۲۳ معرفی شد پرداختیم .

این گوشی با نسخه قبلی تفاوت چندانی در مشخصات ظاهری ندارد و میتوان گفت سامسونگ در این سری از گوشی تمرکز خود را در بهبود سخت افزار این گوشی هوشمند گذاشته است .

با توجه به مشخصات سخت افزاری s23 ultra  انتظار میرود این گوشی هوشمند تجربه جدیدی در تجربه کاربری گوشی های اندروید برای ما به وجود بیاورد . دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این تلفن نیز مورد دیگری است که میتواند تحولی بزرگ در عکاسی با گوشی در دنیا ایجاد کند.

با این حال تا مشخص شدن قیمت این پرچمدار جدید سامسونگ و عرضه ان به بازار باید کمی صبر کنیم . پس از برسی های تخصصی این تلفن همراه میتوانیم به قضاوت ان بپردازیم .

با مجله همراه باشید .

4.7/5 - (4 امتیاز)

تکنولوژیموبایل

سامسونگ s23 اولترامعرفی گوشی

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *