نکات طلایی داشتن پوست زیبا و مراقبت از پوست

نکات طلایی داشتن پوست زیبا و مراقبت از پوست

نکات طلایی داشتن پوست زیبا و مراقبت از پوست


پوست یکی از قسمت های اصلی بدن میباشد که نقش مهمی در زیبایی ظاهر انسان دارد . پوست همیشه در خطر اسیب های ناشی از هوای گرم وسرد ، آفتاب و … میباشد .
پوست یکی از نواحی لطیف و بسیار اسیب پذیر میباشد و مراقبت از آن و توجه به سلامت بهداشت پوست یکی از کار های مهمی است که هر فرد روزانه باید به آن بپردازد .
برای آنکه پوستی جوان و شاداب داشته باشید لازم است روزانه نکاتی را برای محافظت از پوست خود رعایت کنید .
در ادامه این مقاله به معرفی چند نکته طلایی برای داشتن پوستی جوان و شاداب خواهیم پرداخت .

قانون طلایی

همیشه قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید زیرا پوست نیاز به تنفس میباشد و مواد آرایشی مانع از تنفس پوست میشوند و دلیل بسته شدن منافذ پوست میباشند .
اگر دسترسی به پاک کننده آرایش ندارید تنها کافی است یک پد پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید تا مواد آرایشی و آلودگی های روی پوست شما را از بین ببرد .
نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که لایه برداری پوست را باید حداقل هفته ای یک یا دوبار انجام دهید . این کار باعث از بین رفتن لایه های پوست مرده میشود و پوست شما را سالم تر و روشن تر نگه میدارد .برای شفاف سازی پوستتان میتوانید از ماسک پودر گردو و ماست استفاده کنید .

رابطه خورشید و پوست

بهترین کار برای محافظت از پوست در برابر خورشید استفاده از کرم های ضد آفتاب میباشد . برای این کار پیشنهاد میشود از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵، که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می کند ، استفاده کنید .
هنگام استفاده از کرم های ضد افتاب به این نکته توجه داشه باشید که برچسب “noncomedogenic” یا “nonacnegenic” بر روی محصول مورد نظرتان وجود داشته باشد . وجود این برچسب نشانه این است که این کرم منافذ پوست شما را مسدود نمیکند .
در هر شرایط از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید . تنها هنگامی که به سمت مناطق اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ یا ساحل میروید از کرم ضد افتاب با SPF حداقل ۳۰ گرم استفاده نمایید .

مواد غذایی بر روی پوست شما تاثیر گذارند !

رژیم غذایی شما باید دارای میوه های تازه ، سبزیجات ، پروتئین کافی و انواع ویتامین باشد زیرا مواد غذایی مورد استفاده شما بر روی پوستان تاثیر گذار است .
رژیم غذایی که دارای ویتامین c و چربی کم و قند هست باعث پر رنگ شدن پوست میشود .
یک رژیم کم قند باعث پایین امدن سطح انسولین میشود به سلول ها اجازه تعادل سالم میشود .
از خوردن غذا های تند و تخمیر شده ، نمک ، مرکبات ، و غذای سرخ شده اجتناب کنید . به جای این مواد غذایی بهتراست از مواردی مثل برنج ، بلغور جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید .

عرق کردن

به صروت منظم ورزش کنید . فعالیت های بدنی همچون یوگا و دویدن باعث کردش خون بالا در بدن شما میشوند و این فعالیت ها باعث پاک سازی بدن شما میشود .بعد از ورزش شما متوجه شادابی پوستتان میشوید .
قبل و بعد تمرینات به باید مراقب پوستتان بپردازید . قبل از خروج از تونر برای کاهش تولید روغن استفاده کنید و بعد از ان پوستتان را پاک کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید .

خوب بخوابید

در شبانه روز حداقل ۸ ساعت بخوابید . استراحت به اندازه باعث شادابی پوست میشود .
قرار دادن عسل بر روی پوست ۲ یا ۳ بار در هفته باعث تسکین پوست شما میشود و آن را بهبود میبخشد .
قبل از رفتن به تخت خواب پوست خود را نشویید .
برای پوست های خشک بهتر است از پاک کننده های پوست خفیف بدون الکل استفاده کنید .
از مرطوب کننده به مقدار کافی استفاده کنید و از استفاده از اب گرم بپرهیزید چراکه پوست را خشک میکند .

آب درمانی

به بدن خود به میزان کافی آب برسانید .روزانه مقدار زیادی اب مصرف کنید . استفاده از حداقل ۸ لیوان آب در روز و مصرف میوه جات آبدار مثل هندوانه ، خیار ،پرتقال و… میتواند در داشتن پوست شاداب و جوان به شما کمک کند .
گلاب بنوشید !این کار باعث از بین رفتن پف چشم میشود و PH بدن را متعادل میکند .

خداحافظی با آکنه

پوست خود را به صورت مرتب با اب گرم شست وشو دهید .
از پاک کننده هایی استفاده کنید که حاوی الفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید میباشند . پس از پاک سازی ،پوستتان را کاملا خشک کنید و از لوسیون های حاوی پراکسید بنزوئیل که دارای اثر انتی باکتری میباشند استفاده کنید .
هرگز به جوش های روی پوستتان دست نزنید . این کار باعث تورم ، قرمزی و به وجود آمدن زخم بر روی پوست شما میشود .
اگر احساس میکنید زیر پوستتان جوش دارید آن ناحیه را با گلاب شست و شو دهید و یک کیسه چای سبز سرد را برای ده دقیقه روی همان ناحیه قرار دهید .
اگر از عینک استفاده میکنید به طور مرتب انها را تمیز کنید تا چربی ان مانع بسته شدن منافذ پوستتان نشود .

بیشتر بخوانید:شیک ترین دستبند طلا برای خانم‌ها

اسکراب های دوستدار پوست

اسکراب های آیوردا برای تغذیه پوست و بهبود آن و نفس کشیدن بهتر پوست مفید میباشند .
مواد مورد نیازبرای برای درست کردن یک اسکراپ خوب : ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود، ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کافور و چوب صندل با مقداری گلاب،شیر، آب

اسپای روزانه

 

یک برنامه منظم برای مراقبت از پوست داشته باشید .
اگر پوستتان خشک است توصیه میکینم از ماسک گیلاس قبل از خواب به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کنید .
پوست صورت خود را با روغن ماساژ دهید ؛این کار معجزه میکند .
بسته به نوع پوستتا ناز روغن هایی همچون خردل، نارگیل ،بادام یا کومکادی استفاده کنید . این روغن ها حاوی مواد مغذی بسیاری هستند که به سلامت پوست شما بسیار کمک میکنند .
در هنگام اسپای پوستان از موسیقی مورد علاقتان به عنوان تسکین دهنده گوش دهید ولذت ببرید .

عادت های سالم

وقت خود را تا حد ممکن آزاد کنید و از فشار های روزمره خود را آزاد کنید .مطمئنا تا به حال این حس را تجربه کرده اید که وقتی تحت تاثیر موضوعی قرار میگیرید دوست دارید سریعا از دست ان خلاص شوید ؛این به خاطر استرس میباشد . استرس زیاد باعث ترشح هرمون هایی مثل کورتیزول و … میشود که این هرمون ها باعث چرب شدن پوست میشوند .
برای مدیریت استرس خود تمریناتی مثل تمرینات تنفسی ، یوگا ، مدیتیشن و… را انجام دهید .
تمرینات صورت موجود در یوگا را استفاده کنید این کار باعث قوی تر شدن پوست شما میشود .
همیشه سعی کنید لبخند زیبا بر لب داشته باشید .این کار باعث عضلات صورت و بسیار مفید برای پوست میباشد .

کمتر مواد غذایی شیرین مصرف کنید

قند خون باعث کم شدن کلاژن و در نهایت باعث به وجود امدن چین و چروک روی پوست میشود .از دیگر مشکلاتی که ممکن است به هنگام بالا رفتن قند خونتان با ان مواجه شوید عفونت های قارچی پوست و بسورات پوستی در زیر سینه ها ، کشاله ران وگاهی در صورت میباشد .

جنس پوستتان را بشناسید

ممکن است با نداستن همین نکته بسیار ساده ولی مهم سلامت پوست خود را به خطر بیندازید . اگر پوست شما چرب است باید از لوسین های مخصوص پوست چرب استفاده کنید تا منافذ پوست شما بسته نشود و اگر پوست خشک دارید باید از لوسیون های چرب استفاده استفاده کنید .

سیگار نکشید

رادیکال های آزاد در افراد سیگاری باعث اسیب بافت های الاستیک پوست و کلاژن ها میشوند .در افراد سیگاری پوست نازک تر ، ضعیف تر و بیشتر مستعد چروک دار شدن میباشد .
مصرف دخانیات باعث آسیب جدی به پوست میشود و بافت های پوست را تا ۱۰ سال پیر تر میکند .

مراجعه به پزشک متخصص پوست

هر از چند گاهی و به خصوص در موارد نیاز به افراد متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید . این کار کمک میکند متوجه مشکلات پوست خود شوید ان را به موقع رفع کنید .

به تاریخ مصرف محصولات بهداشتی حتما توجه کنید !

 

اگر بعد از استفاده از محصولی دچار مشکلات پوستی شدید حتما آن را دور بریزید و دیگر از ان استفاده نکنید و اگر مشکل جدی شد به پزشک مراجعه کنید . از محصولات تاریخ مصرف گذشته به هیچ عنوان استفاده نکنید این کار ممکن است مشکلات جدی برای شما به وجود بیاورد .
بر اساس نظر متخصصان حداکثر نباید بیشتر از ۳ ماه از محصولات ارایشی بهداشتی استفاده کرد .

سخن پایانی

مراقبت از پوست یکی از نکات بسیاری مهمی است که هر فرد باید در برنامه روزانه خود زمانی به آن اختصاص دهد.پوست سالم و شاداب نقش بسیار اساسی در زیبایی هر فرد دارد و مراقبت از پوست میتواند میتواند باعث شاداب ماندن پوست در طولانی مدت باشد.
در این مقاله به معرفی نکات طلایی برای داشتن پوستی شداب و زیبا پرداختیم . شما با رعایت این نکات ساده میتوانید پوستی بسیار جوان داشته باشید .

5/5 - (2 امتیاز)

زیبایی

پوست زیباپوست شفاف

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *