بچه‌های دنیا چگونه درس می‌خوانند؟آشنایی با شیوه تحصیلی خارجی ها

بچه‌های دنیا چگونه درس می‌خوانند؟آشنایی با شیوه تحصیلی خارجی ها

بچه‌های دنیا چگونه درس می‌خوانند؟آشنایی با شیوه تحصیلی خارجی ها


اصطلاح “مدارس بین المللی” در ابتدا به مدارسی اشاره داشت که اصولا برای دانش‌آموزان خارجی تأسیس شده بودند و معمولاً توسط کارشناسان متخصص اداره می‌شدند و برنامه‌های درسی مربوط به کشور مبدأ را تدریس می‌کردند. به عنوان مثال، یک مدرسه در سنگاپور که برای آموزش به کودکان انگلیسی تأسیس شده باشد، معمولاً اعضای هیئت مدرسه و کارکنان آن بلد به زبان انگلیسی هستند.

به گزارش منابع، در سال‌های اخیر، مدارس بین المللی گسترش یافته‌اند تا بتوانند بهترین تجربه بین المللی را برای دانش‌آموزان ارائه دهند. همه دانش‌آموزان، چه از کشور میزبان و چه از کشور خود، می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و با فرهنگ‌ها و اجتماعات مختلف آشنا شوند. این مدارس برنامه‌های درسی بین‌المللی را به زبان انگلیسی یا آمریکایی ارائه می‌دهند و معمولاً زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزش استفاده می‌شود و دانش‌آموزان را برای تحصیل در کشورهای پیشرفته آماده می‌کنند. با مجله انلاین همراه باشید .

معیارهای استاندارد برای این مدارس از بعضی کشورها به صورت خلاصه تعریف شده‌اند، این معیارها شامل:

اتریش

اتریش

اتریش

اغلب جمعیت اتریش دارای دوزبانه یا سه‌زبانه است و بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی ماهرند. این کشور فرصت‌های گسترده‌ای در زمینه آموزش فراهم کرده و با ایجاد یک محیط اجتماعی و اقتصادی امن، فضایی منحصر به فرد برای تمامی خانواده‌های بین‌المللی فراهم آورده است. یک فرهنگ منحصر به فرد و محیطی دوستانه و جذاب برای تمامی خانواده‌های بین المللی وجود دارد.

بسیاری از برنامه‌های آموزشی بین‌المللی برای دانش‌آموزان اتریش از مرحله مهد کودک شروع شده و تا مراحل پیشرفته ادامه می‌یابد. مدارس بین المللی در میان خانواده‌های اتباع خارجی و دارای دو ملیتی، از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند.

بیشتر مدارس بین المللی خصوصی اتریش در شهر وین واقع شده‌اند. این مدارس به منظور ارائه بهترین استانداردهای آموزش عالی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام داده‌اند، به همین دلیل ظرفیت محدودی دارند. لازم به ذکر است که این مدارس معمولاً با لیست انتظار طولانی روبرو هستند، بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود که در اسرع وقت درخواست خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید : ۱۰ عادت دانش آموزان بسیار موفق، دانش اموزان موفق چه رازی دارند ؟

برزیل

برزیل

برزیل

تعداد معدودی مدارس خصوصی و بین المللی در برزیل موجود است که اصولاً در شهرهای اصلی این کشور، به ویژه برازیلیا، سائو پائولو و ریو دو ژانیرو، واقع شده‌اند.

اغلب مدارس بین المللی برزیل از برنامه‌های آموزشی انگلیسی و آمریکایی استفاده می‌کنند و معلمان اغلب اهل کشورهای انگلیسی‌زبان هستند، در حالی که دانش‌آموزان ممکن است از اقوام و فرهنگ‌های مختلفی مانند فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها، ایتالیایی‌ها، اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها باشند. بسیاری از مدارس بین المللی این کشور دیپلم بین المللی و مدرک لیسانس نیز ارائه می‌دهند.

با توجه به استانداردهای بالای آموزشی موجود در مدارس بین المللی برزیل، بسیاری از مردم برزیلی فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام می‌کنند. بسیاری از این مدارس دارای ترکیبی از دانش‌آموزان محلی و بین‌المللی هستند.

مدارس بین المللی برزیل استانداردهای مشابه دیگر مدارس در سرتاسر جهان را ارائه می‌دهند و دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر اقدام کنند. این مدارس با کلاس‌های کوچک و امکانات عالی و فعالیت‌های منحصر به فردشان، شهرت زیادی دارند.

برونئی

برونئی، با وجود جمعیت کمی که دارد، دارای تعداد محدودی از مدارس بین المللی است که بیشتر در دو شهر اصلی این کشور، یعنی باندار سری بگاوان و باندار سری بگاوان، واقع شده‌اند. برنامه درسی این مدارس بین المللی معمولاً بر اساس برنامه‌های آموزشی کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، نیوزلند و فرانسه تدوین می‌شود. محبوبیت مدارس بین المللی برونئی به دلیل استانداردهای بالای آموزشی آنها شناخته شده است و این امر باعث شده تا اقبال بیشتری به تحصیل در این مدارس وجود داشته باشد.

چین

چین

چین

شهر‌های بزرگ مانند پکن، شانگ‌های و گوانگ‌ژو میزبان تعدادی از مدارس بین‌المللی هستند و مدارس معتبر بسیاری در سراسر شهرهای مختلف چین وجود دارند. برخی از این مدارس به صورت اختصاصی برای آموزش و پرورش ملیت‌های خاصی مانند ژاپنی و آلمانی در پکن فعالیت می‌کنند، در حالی که مدارس دیگر خدمات خود را به تمامی اقشار جامعه ارائه می‌دهند.

گزارش شده است که با افزایش تعداد مهاجران چینی، تقاضا برای ورود به این مدارس بین‌المللی افزایش یافته است. هزینه‌های تحصیل بین‌المللی در چین نسبت به سایر کشورها نسبتاً بالاست و والدین باید از این موضوع به‌طور دقیق آگاه باشند.

کرواسی

مدارس بین‌المللی کرواسی برای دانش‌آموزان اتباع خارجی فضایی عالی ایجاد کرده‌اند و این مدارس به ویژه در میان فرزندان دیپلمات‌ها، کارمندان غیردولتی و افراد دوملیتی محبوبیت دارند. ممکن است دانش‌آموزان محلی نیز در این مدارس حضور داشته باشند، اما مدارس به طور کلی برای دانش‌آموزان بین‌المللی تاسیس شده‌اند. برنامه درسی می‌تواند بر اساس برنامه‌های آموزشی آمریکا، انگلیس، فرانسه یا استرالیا/نیوزلند باشد. هرچند دستورالعمل اولیه ممکن است به زبان‌های مختلفی اعلام شود (عمدتاً چندین زبان آموزش داده می‌شود)، اما معمولاً آموزش به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی صورت می‌گیرد.

تقریباً اکثر مدارس بین‌المللی این کشور استانداردهای جهانی مشابه را فراهم کرده‌اند که امکان ادامه تحصیلات عالی در سطح جهان را برای دانش‌آموزان آسان‌تر می‌کند. مدارس اغلب مدارک

در این مدارس، آموزش می‌تواند به زبان‌های مختلفی ارائه شود و معلمان با استفاده از زبان‌هایی مانند انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، هلندی، آلمانی و ژاپنی، مواد درسی را تدریس می‌کنند. استانداردها برای دانش‌آموزان اروپایی و آسیایی نیز مشابه هم هستند.

هنگ کنگ

این شهر پویا دانش‌آموزان خود را در معرض هر دو فرهنگ شرقی و غربی قرار می‌دهد. هنگ کنگ به عنوان یک مرکز تجاری برجسته در آسیا و دروازه ورود به چین شناخته می‌شود و ارتباطات فراوانی با کشورهای دیگر دارد. چالش اصلی در اینجا لهجه کانتونی (که در مدارس محلی استفاده می‌شود) است و مدارس خصوصی نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند. در این منطقه حدوداً ۵۰ مدرسه بین‌المللی وجود دارد که برنامه‌های آموزشی متنوعی از جمله انگلیسی، آمریکایی، استرالیایی، کانادایی، ژاپنی، کره‌ای، آلمانی، فرانسوی، سنگاپوری و بین‌المللی را ارائه می‌دهند. این گزینه برای اتباع خارجی که می‌خواهند فرزندان خود را به روش آموزشی کشور خودشان تحصیل کنند، بسیار عالی است، به ویژه از نظر زبان. داشتن دانش زبان یکی از عوامل اصلی پذیرش در مدارس بین‌المللی است و در اکثر موارد، در زمان ثبت‌نام آزمون‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

مدارس بین‌المللی در هنگ کنگ شیوه‌های آموزش عالی و با کیفیتی را برای مراحل مختلف تحصیلی ارائه می‌دهند و برای خانواده‌های مهاجر که به دلایل مختلف در این منطقه زندگی می‌کنند، انتخاب مناسبی هستند. دانش‌آموزان این مدارس از ترکیبی از خانواده‌های محلی و مهاجر تشکیل شده‌اند و هر مدرسه ممکن است مقررات و روش‌های مختلفی در خصوص پذیرش و ثبت‌نام داشته باشد. برخی مدارس ممکن است برای ارزیابی اضافی هزینه‌هایی را از دانش‌آموزان دریافت کنند. برنامه‌های آموزشی معمولاً پس از موعد مشخص شده منتشر می‌شوند و متقاضیان خارج از کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند. همه هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام در مدارس بین‌المللی هنگ کنگ شفاف باید اعلام شود و در صورت عدم موفقیت، هزینه قابل استرداد نمی‌باشد.

هند

هند

هند

مدارس بین المللی آمریکایی و بریتانیایی در سراسر هند به آسانی دست‌یافتنی هستند و تعداد آن‌ها روز به روز در این کشور افزایش می‌یابد.

بیشتر دانش‌آموزان این مدارس ترکیبی از محلی و بین‌المللی هستند، زیرا جذابیت مهاجرت به کشور هند برای بسیاری از مهاجران افزایش یافته است. این مدارس معمولاً از برنامه درسی کشور مبدأ دانش‌آموزان پیروی می‌کنند و کلاس‌های آن‌ها به زبان انگلیسی و گاهی به زبان محلی برگزار می‌شود. این امر باعث افزایش شانس دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌شود. امتحانات نهایی معمولاً با سیستم‌هایی مانند A-Level بریتانیا همخوانی دارند. همچنین، برخی از مدارس دانش‌آموزان را برای آزمون‌های نهایی در هند آماده می‌کنند.

والدین قبل از ثبت‌نام در این مدارس باید اطمینان حاصل کنند که مدارس مجوز معتبری از مقامات بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

ایتالیا

در میلان و رم، یک مجموعه گسترده از مدارس بین‌المللی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در مراکز شهرها قرار دارند. برنامه‌های آموزشی این مدارس بر اساس سیستم‌های کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، انگلستان، فرانسه و غیره است.

رقابت برای ورود به این مدارس بسیار سخت است و بهتر است به زودی با تمامی جزئیات مربوطه آشنا شوید، زیرا بسیاری از این مدارس محدودیت‌هایی دارند. اکثر مدارس استانداردهای تعیین شده را رعایت می‌کنند و تنها در برخی موارد نیاز به حضور دانش‌آموز یا آزمون وجود دارد.

در ایتالیا، دانش‌آموزان بومی معمولاً اعضای اصلی این مدارس هستند، زیرا اکثر والدین تمایل دارند که فرزندانشان زبان دوم را به خوبی یاد بگیرند. این مدارس استانداردهای مشابه تحصیل در سراسر جهان را فراهم می‌آورند و دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند. تمامی مدارس این کشور الزامات سیستم آموزشی ایتالیا را رعایت می‌کنند.

ژاپن

ژاپن میزبان بسیاری از مدارس بین‌المللی است که آموزش‌های ابتدایی ارائه می‌دهد و برنامه‌های متنوعی دارد، برخی از دروس شامل دروس مذهبی می‌شود. مدارس بین‌المللی به دلیل دارا بودن برنامه‌های آموزشی ویژه مورد نیاز کودکان از محبوبیت ویژه‌ای در بین اتباع خارجی، خانواده‌های دو ملیتی و ژاپنی‌ها برخوردار است.

بیشتر مدارس بین‌المللی دوره‌های عمومی زبان انگلیسی را تدریس می‌کنند، اما مدارسی نیز وجود دارند که به طور انحصاری به مهاجران فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، چینی و کره‌ای و برخی دیگر ملیت‌ها خدمات می‌دهند.

اکثر مدارس، دانش‌آموزان مهد کودک‌ها، ابتدایی و متوسطه را پوشش می‌دهند. دبیرستان در ژاپن اختیاری است، اما چندین مدرسه وجود دارند که تا مقطع دوازدهم را آموزش می‌دهند.

الزامات پذیرش در مدارس بین‌المللی ژاپن به طور گسترده‌ای متفاوت است و البته به مدرسه انتخابی بستگی دارد. برخی از آن‌ها نیازمند سطح مشخصی از دانش زبان انگلیسی (اگر انگلیسی زبان مادری نباشد) هستند. بسیاری از دانش‌آموزان نیاز به اقامت در نزدیکی مدرسه دارند، زیرا تعداد اندکی از مدارس دارای امکانات شبانه‌روزی هستند.

بیشتر بخوانید : قبل از سفر به ژاپن این نکات را بدانید !آشنایی با فرهنگ ژاپن

کره

در کره جنوبی، تعدادی از مدارس بین‌المللی با استاندارد بالا وجود دارند، به ویژه در سئول. بسیاری از این مدارس از برنامه‌های آموزشی آمریکا پیروی می‌کنند یا بر نظام آموزشی بین‌المللی مانند (IB) تمرکز دارند. همچنین، مدارسی تحصیلی مختص فرانسه و بریتانیا نیز در این کشور وجود دارد.

مدارس بین‌المللی کره جایگزین مناسبی برای افرادی که به دنبال یک سیستم آموزشی هدفمند و بین‌المللی برای فرزندان خود هستند، می‌باشند. اکثر مدارس دانش‌آموزان محلی را نیز در میان خود جای داده اند، زیرا خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان چشم انداز و دیدگاه گسترده‌ای نسبت به فرهنگ و اجتماع‌های دیگر داشته باشند.

به طور کلی، مدارس بین‌المللی دارای یک استاندارد آموزشی با کیفیت بالا هستند و کلاس‌های کوچک و هزینه‌ها می‌توانند گواه مسئله و منعکس کننده نتیجه باشند. بعضی از مدارس بین‌المللی آزمون‌هایی را در مقاطع اول تا نهم جهت پذیرش برگزار می‌کنند. آزمون پذیرش شامل مصاحبه، خواندن، نوشتن و ریاضی می‌شود. برنامه‌های درسی مدارسی که پیرو نظام آموزشی بریتانیا، آمریکا و اروپا هستند متنوع می‌باشند، قبل از ثبت‌نام بهتر است قوانین و برنامه‌ها را به خوبی مطالعه کنید.

مالزی

مهاجرانی که تمایل به ثبت نام فرزندان خود در مدارس کشور مالزی دارند، باید حتماً به مدارس بین‌المللی توجه کنند. بیشتر مدارس بین‌المللی در مالزی و کوالالامپور واقع شده‌اند. مهم‌ترین مدارس در کوالالامپور به برنامه‌های آموزشی ایالات متحده، فرانسه و سایر کشورهای پیشرفته پیروی می‌کنند. دستورالعمل اولیه ممکن است به چندین زبان تدریس شود، اما به طور معمول انگلیسی استفاده می‌شود. همچنین، مدارس از مدارک بین‌المللی معتبری استفاده می‌کنند.

دریافت پذیرش در یک مدرسه بین‌المللی نسبت به یک مدرسه عمومی آسان‌تر است. این به این دلیل است که هزینه‌های مدارس بین‌المللی توسط دولت پوشش داده نمی‌شود و بدون هیچ دخالت بروکراتیک خارجی، این فرآیند به راحتی انجام می‌شود. همچنین، هزینه تحصیل در مدارس بین‌المللی در مالزی نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر است.

مکزیک

بیشتر مدارس بین‌المللی برای دانش‌آموزان چند ملیتی و مهاجر یک سیستم آموزشی استاندارد دارند. این مدارس در شهرهای بزرگ مکزیک مانند مکزیکوسیتی، مونتری و گوادالاخارا واقع شده‌اند. درس‌ها ممکن است به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ژاپنی تدریس شوند. دستورالعمل اولیه ممکن است به چندین زبان آموزش داده شود، اما به طور معمول انگلیسی به عنوان زبان اصلی استفاده می‌شود. هزینه تحصیلات هر مدرسه متفاوت است.

مدارس بین‌المللی مکزیک معمولاً دانش‌آموزان محلی و بین‌المللی را شامل می‌شوند که می‌تواند دیدگاه وسیعی از جهان را برای کودکان فراهم کند.

اسپانیا

اسپانیا

اسپانیا

اسپانیا به عنوان یک مقصد آموزش بین‌المللی تا به حال شناخته‌شده نیست. با ظهور مدارس خصوصی با امکانات بین‌المللی، این کشور شاهد تغییرات قابل توجهی در نظام آموزشی بوده است، به خصوص مدارسی که نظام آموزشی بین‌المللی (IB) را دنبال می‌کنند.

این مدارس دارای استانداردهای علمی بالایی هستند و مزیت قابل توجهی را دارند، همچنین هزینه تحصیلات نسبتاً کمتری نسبت به کشورهای دیگر دارند.

سوئد

مدارس بین‌المللی در سوئد شامل مدارس دولتی و خصوصی می‌باشند. مدارس خصوصی امکانات بیشتری نسبت به سیستم مدارس دولتی دارند و می‌توانند موضوعاتی که بیشتر مربوط به دانش‌آموزان بین‌المللی هستند را در برنامه آموزشی خود مد نظر قرار دهند. دانش‌آموزان سوئدی نیز در بسیاری از این مدارس تحصیل می‌کنند.

مدارس بین‌المللی معتبر در استکهلم، برنامه‌های آموزشی انگلیسی و بین‌المللی را پیگیری می‌کنند. تمامی درس‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و زبان سوئدی نیز به عنوان بخشی از برنامه آموزشی در نظر گرفته می‌شود. مدارس سوئدی دارای لیست‌های پذیرش طولانی هستند، بنابراین توصیه می‌شود والدین در اسرع وقت درخواست پذیرش را ارسال کنند.

سوئیس

بسیاری از افراد و خانواده‌های این کشور فرزندان خود را به مدارس بین‌المللی می‌فرستند. با وجود کیفیت مدارس دولتی، مدارس بین‌المللی در سوئیس جزو بهترین‌های جهان هستند. به طور معمول، دیپلم بین‌المللی مانند مدرک بین‌المللی بریتانیا اعطا می‌شود.

سیستم آموزشی این مدارس ترکیبی از برنامه‌های آموزشی آمریکا، فرانسه و سوئیس است. در شهرهای بزرگ سوئیس که شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در آن‌ها فعالیت می‌کنند، مدارس شبانه‌روزی نیز وجود دارد.

رقابت برای ورود به مدارس بین‌المللی در سوئیس بسیار شدید است، بنابراین والدین توصیه می‌شود تا درخواست پذیرش خود را به زودی ارسال کنند.

تایوان

مدارس بین‌المللی در تایوان از دوره‌های گذشته وجود داشته و مدارس آمریکایی و ژاپنی از قدیمی‌ترین آن‌ها هستند. با این حال، موسسات مذهبی اروپایی نیز در این منطقه مستقر می‌باشند و دانش‌آموزان از تنوع فرهنگی برخوردار هستند. این مدارس برنامه‌های آموزشی و محیط‌های یادگیری گوناگونی را برای تحصیل فراهم می‌کنند.

کیفیت و امکانات هر موسسه خصوصی ممکن است متفاوت باشد، بنابراین والدین می‌توانند برای ثبت‌نام فرزندانشان عوامل مختلفی را در نظر بگیرند، از جمله زبان تدریس و برنامه‌های درسی.

تایلند

تایلند

تایلند

تمامی مدارس بین‌المللی در تایلند عمدتاً دانش‌آموزان محلی را به خود جذب می‌کنند، این بدان معناست که استانداردهای آموزشی و معیارهای استخدام معلمان در سطح بالایی قرار دارد. بنابراین خانواده‌های تایلندی ترجیح می‌دهند فرزندان خود را به مدارس بین‌المللی بفرستند.

این مدارس نیز با دریافت هزینه‌هایی، سعی می‌کنند خدمات و امکانات بیشتری را ارائه دهند، از جمله کلاس‌های کوچک به همراه امکانات مدرن و فعالیت‌های غیردرسی گسترده.

مدارس بین‌المللی تایلند برنامه‌های آموزشی گوناگونی را ارائه می‌دهند. برخی از این مدارس دانش‌آموزان را برای آزمون‌های SAT، A-Level، IGCSE و IB آماده می‌کنند.

انگلستان

بریتانیا دارای طیف وسیعی از مدارس بین‌المللی است که برنامه‌های آموزشی آمریکا، فرانسوی، ژاپنی، کانادایی و استرالیایی را پیگیری می‌کنند. لندن بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین میزبان مدارس بین‌المللی است که تعداد قابل توجهی از آن‌ها در شهر‌های دیگر بریتانیا نیز وجود دارند. این مدارس در ساختمان‌های تاریخی واقع شده‌اند و می‌توانند مکان‌های جذابی برای تحصیل باشند.

این مدارس بین‌المللی شامل دانش‌آموزان چندملیتی با فرهنگ‌های متفاوت، مهاجران و محلی‌ها می‌شوند.

استانداردهای آموزشی معمولاً در سطح بالایی قرار دارند، گرچه هزینه‌ها نیز ممکن است به همان اندازه بالا باشند.

بیشتر بخوانید : ۱۸ سنت فرهنگی جالب در سراسر جهان

ویتنام

مدارس بین‌المللی ویتنام هنوز به عنوان موسسات نوپا و جدید در این کشور شناخته می‌شوند، زیرا تنها ۳۰ سال از بازگشایی اولین مدرسه بین‌المللی این کشور می‌گذرد.

اخیراً تعداد این مدارس در ویتنام افزایش یافته است و دلیل این افزایش تقاضای متزايد از سوی جمعیت مهاجر در این کشور است.

مدارس بین‌المللی ویتنام را به دو دسته می‌توان تقسیم کرد: اولین، مدارسی که درس‌های بین‌المللی را به زبان انگلیسی (و گاهاً فرانسوی) ارائه می‌دهند، و دوم، مدارسی که دروس ویتنامی را با استفاده از کلاس‌های انگلیسی پیشرفته ارائه می‌دهند.

منبع :فرادید

امتیاز

دانستنی ها

تحصیل در خارج از کشوردانش اموزان خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *