بهترین پماد برای جای جوش و سفیدی صورت

بهترین پماد برای جای جوش و سفیدی صورت

بهترین پماد برای جای جوش و سفیدی صورت


از جمله رایج ترین مشکلات بانوان ظاهر شدن جوش در زمان و مکان اشتباه است. به گونه ای که کلافگی و عصبانیت را ممکن است تحمل کنند. در این مطلب از آکادمی ایران اسکین کر در نظر داریم شما را با یکی دیگر از راه کار های از بین بردن جوش اشنا کنیم. با مجله آنلاین همراه باشید.

جوش چیست؟

هنگامی که باکتری های مضر  فولیکول مو را آلوده و ملتهب می کنند، یک برآمدگی دردناک پر از چرک می تواند زیر پوست شما ایجاد شود. این برآمدگی عفونی یک جوش است که به آن فورونکل نیز می‌گویند و تا زمانی که پاره شود و تخلیه شود، بزرگ‌تر و درد ناک‌تر خواهد شد.  فراموش نکنید که تخلیه جوش ها بایستی به صورت بهداشتی انجام گیرد ، چرا که در غیر این صورت با مشکل رد جوش روی صورت خود مواجهه خواهید شد.

اکثر جوش ها را می توان با یک روش جراحی جزئی که شامل باز کردن و تخلیه آن است، درمان کرد. گاهی اوقات ممکن است برای مقابله با عفونت زمینه ای به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید چرا که در غیر این صورت با عفونت پوستی همراه خواهید شد.

جوش چیست؟

جوش چیست؟

پماد برای جوش

اکثر جوش ها توسط باکتری استافیلوکوکوس اورئوس که به آن استاف نیز می گویند ایجاد می شود.  برای مبارزه با این عفونت، پزشک متخصص برای شما آنتی بیوتیک های خوراکی، موضعی یا داخل وریدی تجویز خواهد کرد. که از جمله این انتی بیوتیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آمیکاسین
  • آموکسی سیلین
  • آمپی سیلین
  • سفازولین
  • سفوتاکسیم
  • سفتریاکسون
  • سفالکسین
  • کلیندامایسین
  • داکسی سایکلین
  • اریترومایسین
  • جنتامایسین
  • لووفلوکساسین
  • موپیروسین
  • سولفامتوکسازول/ تری متوپریم
  • تتراسایکلین
  • بتامتازون

در لیست بالا به انواع پماد هایی که ممکن است هر پزشکی بر اساس نوع پوست شما برای شما تجویز کند آورده ایم. به خاطر داشته باشید که این پماد ها بر اساس نوع پوست شما (خشک ، معمولی ، چرب) تجویز خواهند شد و از استفاده خود سرانه این موارد اجتناب کنید. البته شما می توانید از پرسنل داروخانه در رابطه با این موضع نیز سؤال کنید.

بتامتازون

پماد بتامتازون نوعی پماد کاربردی برای درمان بیماری های پوستی آلرژيک و التهابی پوست مانند اگزما ، نیش حشرات، آفتاب سوختگی ، جوش های کوچک و ضعیف و… استفاده می شود. بتامتازون نیز همانند سایر پماد ها برای ایجاد نتیجه به نوع پوست بستگی دارد.

در رابطه با موضوع ، آیا بتامتازون برای از بین بردن جوش تاثیر دارد یا نه؟ بایستی بگوییم بله. بتامتازون نیز می تواند در برخی از پوست ها ، توجه کنید نه همه پوست ها بلکه تنها برای برخی از پوست ها مفید واقع باشد. همچنین از پماد بتامتازون برای جای جوش نیز استفاده می شود.

بتامتازون

بتامتازون

در چه جا هایی نباید از بتامتازون استفاده کرد؟

از مصرف بتامتازون در نواحی تناسلی و رکتوم و در چین و چروک های پوستی و زیر بغل خودداری.اگر از بتامتازون در ناحیه پوشک کودک استفاده می کنید، از پوشک تنگ یا شلوار پلاستیکی استفاده نکنید. چنین استفاده ای ممکن است عوارض جانبی را افزایش دهد و به پوست کودک آسیب رساند.

آیا بتامتازون برای عفونت پوست مفید است؟

بتامتازون نوعی دارویی است که به عنوان استروئید شناخته می شود (همچنین کورتیکواستروئید نامیده می شود). بهتر است بدانید گاهی اوقات بتامتازون با آنتی بیوتیکی به نام اسید فوزیدیک مخلوط می شود. این برای درمان عفونت های باکتریایی پوست استفاده می شود.

اسید فوزیدیک و بتامتازون به تنهایی تاثیر قوی ندارند. از این رو برای مشاهده تاثیر فوق‌العاده آن می توانید این دو پماد را با یکدیگر مخلوط کنید.

آیا بتامتازون برای عفونت پوست مفید است؟

آیا بتامتازون برای عفونت پوست مفید است؟

آیا بتامتازون ضد عفونی کننده است؟

همچنین آماده‌سازی های بتامتازون موجود است که حاوی یک عامل ضد باکتری (مانند کلیوکینول، نئومایسین یا اسید فوزیدیک)، یا یک عامل ضد قارچی (مانند کلوتریمازول) است. اگر پوست شما عفونی شده باشد، ممکن است یکی از این آماده‌سازی ها برای استفاده کوتاه مدت برای شما مناسب باشد.

بهترین آنتی بیوتیک برای جوش چیست؟

آنتی بیوتیکی که پزشک شما تجویز می کند بر اساس وضعیت خاص پوست شما خواهد بود به طوری که پزشک معالج پماد و آنتی بیوتیک های خاص را بر ساس نوع پوست شما تجویز می کند. بدین منظور ابتدا بایستی با یک پزشک و یا یک مشاور پوست در این باره صحبت کنید تا در با انتخاب درست ، مشکلات پوستی خود را بر طرف کنید.

قرار نیست هر آنتی بیوتیکی برای شما مفید باشد، زیرا برخی از انواع پوست به  بیش از ۳۰……..

منبع: https://iranskincare.com

امتیاز

رپورتاژ

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *