۱۰ تا از بهترین سریال‌های جنایی کره‌ای که باید تماشا کنید

بهترین سریال‌های جنایی کره‌ای

بهترین سریال‌های جنایی کره‌ای


وقتی به دنیای جنایی سریال ‌های کره‌ای وارد می‌شوید، با داستان‌ های وحشتناکی از جنایات خونین، بازی‌ های ذهنی پیچیده و صحنه ‌هایی نفس‌گیر از قتل و تبهکاری مواجه می‌شوید. کره جنوبی سال‌ هاست که به ‌خاطر ساخت سریال‌ ها و فیلم ‌های جنایی با خشونت و تاریکی غنی شهرت و موفقیت بسزایی در عرصه‌ های جهانی دارد که در ادامه این مقاله از سایت مجله آنلاین به معرفی ۱۰ تا از بهترین سریال های جنایی کره ای میپردازیم.

۱۰ تا از بهترین سریال‌های جنایی کره‌ای

لیست زیر، ۱۰ از بهترین سریال ‌های جنایی کره‌ای است که مملو از بازی ‌های درجه‌ی یک و صحنه ‌های حیرت‌ انگیز هستند.با ما همراه باشید.

از میان تاریکی (Through The Darkness)

از میان تاریکی (Through The Darkness)

سال تولید: ۲۰۲۲

فصل‌ها: ۱

سازنده: پارک بو رام

بازیگران: کیم نام گیل، جین سون کیو، کیم سو جین

امتیازIMDb: ۸ از ۱۰

“از میان تاریکی” داستان یک پروفایلر جنایی به نام سونگ ها یونگ را با بازی برجسته‌ی کیم نام گیل، بازیگر مشهور و استعدادمند کره‌ای، روایت می‌کند. این مجموعه بر اساس کتابی غیرداستانی به نام “از میان تاریکی” اثر کوان ایل یونگ، اولین پروفایلر جنایی کره جنوبی و خبرنگاری به نام کو نا مو ساخته شده است. این کتاب تجربیات میدانی کوان ایل یونگ در برابر پرونده‌ های جنایی واقعی را بیان می‌کند.

داستان این سریال در دهه‌ی ۱۹۹۰ در شهر سئول رخ می‌دهد، زمانی که شهر با سری حملات وحشیانه‌ای مواجه می‌شود که زندگی افراد را بهم می‌ریزد و ترس را در دل همگانی می‌کند. شخصیت مرموزی به نام “Red Cap” بدون هدف مشخصی زنان جوان را مورد حمله قرار می‌دهد و به قتل می‌رساند.

در این شرایط، یک پروفایلر جنایی به نام سونگ ها یونگ به تیم تحلیل رفتار جنایی پلیس می‌پیوندد و سعی می‌کند با تعیین الگو های رفتاری قاتلان زنجیره‌ای، به حل پرونده و دستگیری قاتل کمک کند.

“از میان تاریکی” توانسته است بسیاری از بینندگان تلویزیونی را به خود جذب کند و در جشنواره ‌های هنری نیز موفقیت‌ های چشمگیری را کسب کند. این سریال در مجموع ۲۰ نامزدی را کسب کرده و ۷ جایزه را به خانه برده است. علاوه بر این، کیم نام گیل به دلیل بازی بی‌نقص و استادانه‌اش جایزه‌ی دسانگ (بزرگ) بهترین بازیگر مرد را در جشنواره‌ی جوایز “SBS Drama Awards” به دست آورده است. همچنین بازیگران جوان این سریال ری یون و گونگ سونگ ها جوایز بهترین بازیگران جدید را از همین جشنواره دریافت کردند.

کسی (Somebody)

کسی (Somebody)

سال تولید: ۲۰۲۲

فصل‌ ها: ۱

سازنده: جونگ جی وو

بازیگران: کانگ هه ریم، کیم یونگ کوانگ، کیم یونگ جی، او وو لی

امتیازIMDb :۶ از ۱۰

چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک قاتل زنجیره‌ای با یک نابغه مبتلا به سندرم آسپرگر، یک اختلال رشد عصبی از طیف اوتیسم که مشکلات قابل توجه در ارتباط بین فردی و ارتباط غیرکلامی را ایجاد می‌کند، ملاقات کند؟

سریال جنایی کره‌ای “کسی” داستانی هیجان ‌انگیز و مبهم را روایت می‌کند که دور از اتفاقات نگران‌کننده پس از راه ‌اندازی اپلیکیشن دوست ‌یابی به نام “سامبادی” می‌چرخد. کیم سوم (با بازی کانگ هه ریم)، مخترع این اپلیکیشن دوستیابی، یک برنامه ‌نویس نابغه و مبتلا به سندرم آسپرگر است که اگرچه دارای هوش بالایی است، اما در برقراری ارتباط با دیگران مشکلاتی دارد.

کیم سوم از طریق اپلیکیشن دوستیابی‌ اش با سونگ یون اوه (با بازی کیم یون کوانگ) آشنا می‌شود و در ادامه، در موقعیتی پیچیده قرار می‌گیرد و به تدریج اتفاقات عجیب و ترسناکی را متوجه می‌شود. با این حال، او متوجه می‌شود که روز به روز بیشتر به او فکر می‌کند، اما در موقعیت‌های نامرتب با او درگیر می‌شود. با وقوع یک جنایت وحشتناک، او و اپلیکیشن سامبادی درگیر این پرونده می‌شوند.

نارکوی مقدس (Nacro-Saints)

نارکوی مقدس (Nacro-Saints)

سال انتشار: ۲۰۲۲

تعداد فصل‌ها: ۱

نویسنده: یون جونگ بین

بازیگران: هوانگ جونگ مین، کیم یه اون، پارک هه سو، ها جونگ وو

امتیازIMDb :۷.۲ از ۱۰

“نارکوی مقدر” بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و داستان تاجر معمولی کانگ این گو را به تصویر می‌کشد، که با بازی ها جونگ وو به یک سفر مرگبار به سوی کشور سورینام در قاره آمریکای جنوبی می‌رود و جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهد. او توسط سرویس اطلاعات ملی کره به منظور دستگیری جون یو هوان مأمور شده است و هیچ گزینه ‌ای جز همکاری در این عملیات مخفی وجود ندارد.

جون یو هوان یک قاچاقچی بسیار خطرناک و تأثیرگذار است که نه تنها به عنوان سلطان مواد مخدر در کره جنوبی شناخته می‌شود، بلکه تجارت مواد مخدر کشور سورینام را نیز در دست دارد.

این سریال هیجان ‌انگیز “نارکوی مقدر” علاوه بر توجه مخاطبان عمومی، در چندین جشنواره هنری معتبر حضور یافته و نظر مثبت داوران را جلب کرده است. در کل، این سریال جنایی کره‌ای نامزد ۱۲ جایزه شده و موفق به کسب ۱۰ جایزه شده است. جوایزی همچون بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه از جشنواره “Director’s Cut Awards” و جایزه بزرگ بازیگری از جشنواره “Korea Drama Awards” از جوایز برجسته این فیلم هستند.

شرط ‌‌بندی بزرگ (Big Bet)

شرط ‌‌بندی بزرگ (Big Bet)

سال انتشار: ۲۰۲۲

تعداد فصل‌ها: ۲

نویسنده: کیم یونگ سونگ

بازیگران: سون سوک کو، چوی مین شیک، سون اون سو، لی دونگ هی

امتیازIMDb :۷.۱ از ۱۰

“شرط‌بندی بزرگ” داستان قمار باز حرفه‌ای به نام چا مو شیک را روایت می‌کند، که برای بازیابی جایگاهش در دنیای شرط ‌بندی، به شرط ‌بندی بزرگ و پرخطری می‌پردازد. در این سریال، بازیگر برجسته کره‌ای، چوی مین شیک، نقش اصلی چا مو شیک را بازی می‌کند. وی که پیش ‌تر در فیلم موفق “اولدبوی” به اجرای درخشانی پرداخته بود، در این سریال به نقش متفاوتی پرداخته است.

چا مو شیک یک قمارباز ماهر و با استعداد است که قبلاً به عنوان پادشاه کازینوی فیلیپین شناخته می‌شد، اما به طور مداوم توسط اداره مالیاتی نظارت و تحت فشار قرار می‌گیرد. تصمیم می‌گیرد از کشور فرار کند، اما ناگهان به جرمی که ارتکاب نکرده است متهم می‌شود و زندگی‌اش به فاجعه‌ای تبدیل می‌شود.

این سریال مهیج “شرط‌بندی بزرگ” یکی از برترین سریال‌ های جنایی کره‌ای اخیراً است و در چندین جشنواره هنری نامزد برنده شد. این مجموعه در مجموع ۱۴ بخش جشنواره نامزد شده و ۴ جایزه را به خود اختصاص داده است. جوایزی همچون بهترین سریال و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره “Blue Dragon Series Awards” به دست آورده است.

همچنین در جشنواره “Seoul International Drama Awards” برنده جایزه “Golden Bird Prize for Program” به عنوان بهترین محتوای تلویزیونی شده است و چوی مین شیک به دلیل بازی برجسته‌اش، جایزه “Golden Bird Prize for Individual” را از همین جشنواره دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:بهترین سریال ترکی ۲۰۲۴ | لیست سریال های مورد انتظار ترکیه در سال جدید

راننده تاکسی (Taxi Driver)

راننده تاکسی (Taxi Driver)

سال انتشار: ۲۰۲۱

تعداد فصل‌ها: ۲

نویسندگان: پارک جون وو، لی دان

بازیگران: لی جه هون، پیو یه جین، چوی هیون ووک، او سوم

امتیاز IMDb :۸ از ۱۰

“راننده تاکسی” از داستان ‌های جنایی وحشتناک واقعی که در کره جنوبی رخ داده الهام گرفته است و به خاطر بازیگران برجسته، فیلمنامه قوی و صحنه‌های تأثیرگذار مورد تحسین قرار گرفته است.

قسمت آخر فصل اول “راننده تاکسی” در تاریخ شبکه “SBS” جایگاه چهارم در بین پربیننده‌ترین سریال‌های شنبه‌ ها را کسب کرد. داستان این سریال بر روی داستان‌های “کیم دو گی” و “تاکسی رنگین کمان” تمرکز دارد که در زیرزمینی مخفیانه به عنوان یک مجموعه تاکسیرانی فعالیت می‌کنند و هدفشان انتقام گرفتن از آدم‌هایی است که به قربانیان آسیب رسانده‌اند.

در این سریال، لی جه هون بازیگری فوق‌العاده و استادانه کارآفرینی می‌کند، نقش یک فارغ‌التحصیل از آکادمی نظامی کره را بازی می‌کند که در گذشته شاهد قتل وحشتناک مادرش بوده است و اکنون به عنوان یک راننده تاکسی در شرکتی کار می‌کند که خدمات “انتقام‌گیری” را به مشتریان ارائه می‌دهد.

“راننده تاکسی” با موضوع اصلی انتقام، توجه بی‌سابقه‌ای را از سوی بینندگان جلب کرد و پس از پایان فصل اول، تمدید شد و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های دوران تبدیل شد. این سریال در جشنواره‌های معتبر هنری نیز حضوری درخشان داشته و توجه داوران و منتقدان را برانگیخته است. در کل، این سریال نامزد دریافت ۲۳ جایزه بوده و برنده‌ی ۱۶ جایزه، از جمله جایزه‌ی بهترین بازیگری برای لی جه هون در جشنواره‌ی “SBS Drama Awards” شده است.

موش (Mouse)

موش (Mouse)

سال انتشار: ۲۰۲۱

تعداد فصل‌ها: ۱

نویسندگان: چوی جون به، کانگ چول وو

بازیگران: لی سونگ گی، لی هی جون، پارک جو هیون، کیونگ سو جین، کیم یو هان

امتیاز IMDb :۸.۷ از ۱۰

سریال فوق‌العاده «موش» در دنیایی پر از ترس و هرج و مرج جنایات یک قاتل زنجیره‌ای مرموز قرار دارد و از ماجراجویی ‌ها و تأملات مهمی درباره ی شناسایی جنایتکاران روانی قبل از ارتکاب جرم‌های خشن پرده برمی‌دارد. این سریال با ایده‌ای نوآورانه‌، زمینه‌ای از تعقیب و گریز، و تأثیر اختلالات روحی بر سرنوشت انسان‌ها را به تصویر می‌کشد.

در «موش»، لی هی جون به عنوان کاراگاه پلیس و لی سونگ گی به عنوان یک پلیس تازه‌کار به دنبال ارتقای عدالت و گرفتن انتقام از جنایتکاران می‌گردند. این سریال با کاوش ‌های روانشناختی خود درباره ی جوانب تاریک انسانیت و تأثیر بیماری ‌های روانی بر زندگی انسان‌ ها، مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است.

«موش» با کارگردانی استادانه، فیلمنامه‌ی منحصر به ‌فرد، بازی ‌های قوی و سکانس‌ های پرتعلیق و غافلگیرکننده‌اش به یکی از محبوب ‌ترین سریال ‌های جنایی کره‌ای تبدیل شده و جوایز و تقدیر بسیاری را از سوی مخاطبان و دنیای هنر برده است. لی سونگ گی برای بازی در نقش جونگ با روم در این سریال جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره‌ی «Asia Artist Awards» دریافت کرده و لی هی جون نیز به عنوان نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره‌ی بکسانگ شناخته شده است.

بد و دیوانه (Bad And Crazy)

بد و دیوانه (Bad And Crazy)

سال پخش: ۲۰۲۱

تعداد فصل‌ها: ۱

سازنده: یو سون دونگ

بازیگران: لی دونگ ووک، وی ها جون، هان جی یون، چا هاک یون

امتیاز IMDb:۸ از ۱۰

سریال مهیج “بد و دیوانه”، به بازی هیجان‌انگیز و متفاوت با بازیگران برجسته‌ی کره‌ای، لی دونگ ووک و وی ها جون می‌پردازد. داستان این سریال درباره تضاد بین یک افسر پلیس موفق و جاه‌طلب به نام سو یول و یک شخصیت مرموز و دیوانه به نام کی است.

سو یول، افسر پلیسی است که برای رسیدن به درجات بالاتر، از هر کاری استفاده می‌کند و گاهاً از فساد موجود در سیستم عبور می‌کند. اما در مقابل او، کی صرفا به اجرای عدالت اهمیت می‌دهد، حتی اگر برای این کار بخواهد به روش‌های غیرمعمولی و دیوانه‌وار عمل کند.

تداعی داستان به اوج خود می‌رسد زمانی که این دو شخصیت با روحیات متفاوت خود به مواجهه می‌پردازند و کی با اقدامات دیوانه ‌وار خود، زندگی آرام سو یول را به خطر می‌اندازد.

“بد و دیوانه” با فیلمنامه‌ای قوی، بازیگران برجسته و سکانس‌های جذاب و همچنین طنز شیرین بین دو شخصیت اصلی، لحظاتی سرگرم‌کننده و پرماجرا را برای تماشاگران فراهم می‌کند.

پازل جنایت (Crime puzzle)

پازل جنایت (Crime puzzle)

سال پخش: ۲۰۲۱

تعداد فصل‌ها: ۱

سازنده: گو جه هیون

بازیگران: یون که سانگ، گو آه سونگ، سونگ سون می، یون کیونگ هو

امتیازIMDb: ۶.۶ از ۱۰

سریال کره‌ای جنایی “پازل جنایت” بر اساس وب‌تون کره‌ای با همین نام (کمیک دیجیتال) ساخته شده است و داستان آن درباره ی دو شخصیت یو هی و هان سونگ مین متمرکز است.

یو هی یک پروفایلر جنایی است که با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده از کارآگاهان، قربانیان و مجرمان، پروفایل‌ های روانی جنایاتکاران و تبهکاران را تهیه می‌کند تا به درک بهتری از انگیزه‌های آن‌ها برسد. به عنوان همکار، سونگ مین به عنوان یک پروفسور و روانشناس جنایی در این فرآیند نقش می‌بازد.

اما زندگی و شغل موفقیت‌آمیز سونگ مین پس از قتل پدر یو هی، که یک کاندیدای سیاسی بود، دچار تغییر می‌شود. یو هی، با اطمینان از بی‌گناهی سونگ مین، به نقش مظنون در این قتل معرفی می‌شود. این دو شخصیت که پیش‌تر رابطه ی عاطفی داشتند، اکنون دوباره با یکدیگر مواجه می‌شوند، اما این بار به عنوان یک پروفایلر و یک مظنون در پرونده ی جنایت.

فراتر از شیطان (Beyond Evil)

فراتر از شیطان (Beyond Evil)

سال پخش: ۲۰۲۱

تعداد فصل‌ها: ۱

سازنده: شیم نا یون

بازیگران: شین ها کیون، یو جین گو

امتیازIMDb:۷.۱ از ۱۰

داستان سریال “فراتر از شیطان” بر دو کارآگاه حرفه ‌ای با نام‌ های لی دونگ شیک و هان جو وون تمرکز دارد که توسط بازیگران شین ها کیون و یو جین گو بازی می‌شوند. این دو کارآگاه به دنبال حل پرونده‌ی جنایات یک قاتل زنجیره‌ای در شهر مانیانگ هستند.

با پیدا کردن شواهد و مدارک جدید، پرونده‌ی این قاتل زنجیره‌ای به پیچیدگی بیشتری رسیده و در حین تحقیقات، دو کارآگاه بارها در مواجهه با موقعیت‌هایی که مرز بین خیر و شر در آنها مبهم است، قرار می‌گیرند و حتی به شخصیت خودشان نیز شک می‌کنند.

این سریال جذاب و پرمخاطب در سال ۲۰۲۱ در شبکه‌ی “Jtbc” پخش شد و توانست مورد استقبال بسیاری از بینندگان قرار گیرد. همچنین در پنجاه و هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی جوایز هنری بکسانگ، به ۸ نامزدی دست یافت و در نهایت ۳ جایزه از آن به دست آورد. این جوایز شامل بهترین دراما، بهترین فیلمنامه تلویزیونی و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای شین ها کیون بود.

وینچنزو (Vincenzo)

وینچنزو (Vincenzo)

سال پخش: ۲۰۲۱

تعداد فصل‌ها: ۱

سازنده: کیم هی وون

بازیگران: سونگ جونگ کی، جون یو بین، اوک تک یون، کواک دونگ یون، کیم سونگ چول

امتیازIMDb: ۸.۴ از ۱۰

سریال “وینچنزو” یک مجموعه تلویزیونی هیجان‌انگیز و پرتعلیق است که توسط کارگردان کیم هی وون خلق شده است. این سریال با بازیگرانی همچون سونگ جونگ کی و جون یو بین، که در نقش اصلی آن حضور دارند، در سال ۲۰۲۱ پخش شده و توانست امتیاز ۸.۴ از ۱۰ را از سایت IMDb دریافت کند.

داستان “وینچنزو” به دنبال ماجراهای وینچنزو کاسانو، که توسط بازیگر سونگ جونگ کی بازی می‌شود، است. او که در کودکی به فرزندخواندگی خانواده‌ای ایتالیایی درآمده است، بزرگ شده و وارد مافیای ایتالیا شده است. او به عنوان وکیل و مشاور مافیا در زیر مجموعه‌ی خانواده‌ی مافیایی کاسانو فعالیت می‌کند.

با پیوستن به دنیای مافیایی، وینچنزو با شخصیت ‌های مختلف و پیچیده‌ی این دنیا روبرو می‌شود، از جمله پائولو، پسر دون فابیو که تلاش می‌کند تا او را بکشد. وینچنزو برای پنهان ماندن از او وارد کره جنوبی می‌شود و در آنجا با وکیلی به نام چا یانگ، با بازی جون یو بین، آشنا می‌شود.

هدف وینچنزو از ورود به کره جنوبی پیدا کردن ۱.۵ تن شمش طلایی است که در یک ساختمان مخفی شده است. اما این کار به دلیل دخالت یک شرکت املاک غیرقانونی که تحت نظر گروه بابل فعالیت می‌کند، بسیار دشوار است.

سریال “وینچنزو” با داستان جذاب و شخصیت‌های متنوع و پرکشش، توانست تعداد زیادی از بینندگان را جذب خود کند. این سریال هنگام پخش اولین قسمت، میانگین تعداد بینندگان ۷٫۷٪ را در سراسر کشور کره به دست آورد و به چهارمین درام با بالاترین رتبه‌بندی بینندگان در تاریخ تلویزیونی کره جنوبی تبدیل شد.

پایانی که “وینچنزو” به آن دست یافت، باعث شد تا این سریال به نهمین درام کره‌ای با بالاترین تعداد بینندگان در تاریخ تلویزیونی کره جنوبی تبدیل شود. این سریال همچنین ششمین درام با بالاترین رتبه‌بندی در تاریخ شبکه‌ی “tvn” است.

همچنین “وینچنزو” در جوایز هنری نیز موفق بوده و نامزد دریافت ۱۱ جایزه بوده است که در نهایت ۴ جایزه از آن را به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی

سپاسگذاریم که با ما همراه بودید. سریال های معرفی شده را با دوستان خانوادتان ببینید و از دیدن آنها لذت ببرید.اگر سریال جذاب دیگری را در نظر دارید برای ما به اشتراک بگذارید.

منبع:digikala

امتیاز

چهره ها

10 تا از بهترین سریال ‌های جنایی کره ‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *