رشته های پولساز در کانادا ۲۰۲۴ کدامند؟ کسانی که میخواهند مهاجرت کنند بخوانند!

رشته های پولساز در کانادا 2024 کدامند؟ کسانی که میخواهند مهاجرت کنند بخوانند!

رشته های پولساز در کانادا 2024 کدامند؟ کسانی که میخواهند مهاجرت کنند بخوانند!


بر اساس گزارشی از آمار کانادا، در سال ۲۰۲۴، بخش‌های فنی و تخصصی در این کشور یکی از بزرگ‌ترین افزایشات درآمد را نشان می‌دهند. این افزایش نشان می‌دهد که تکنولوژی و مهارت‌های تخصصی در بازار کار کانادا بسیار اهمیت دارند. با توجه به نیاز روزافزون به متخصصان در زمینه‌هایی مانند پزشکی، مالی، جرم‌شناسی و معماری، رشته‌هایی که پولساز هستند، در کانادا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. این مقاله از مجله آنلاین به شما کمک می‌کند تا با درآمد و مسیرهای شغلی مرتبط با این رشته‌ها آشنا شوید و برای آینده خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

معرفی حوزه‌های پولساز در حوزه پزشکی در کانادا

معرفی حوزه‌های پولساز در حوزه پزشکی در کانادا

معرفی حوزه‌های پولساز در حوزه پزشکی در کانادا

مهندسان بهترین مشاغل در کانادا شامل حوزه پزشکی مانند جراح، پزشک عمومی، آسیب‌شناس و دندانپزشک است. در ادامه، به میانگین درآمد سالیانه حوزه‌های پولساز در این حوزه پرداخته شده است.

جراح: میانگین درآمد سالیانه جراحان در کانادا در سال ۲۰۲۴ برابر با ۳۲۵٬۷۳۲ دلار است. جراحان، پزشکانی هستند که در عمل جراحی برای درمان جراحات و بیماری‌ها یا انجام تغییرات ظاهری تخصص دارند.

پزشک عمومی: میانگین درآمد سالیانه یک پزشک عمومی در سال ۲۰۲۴ در کانادا ۲۸۶ دلار است. پزشکان عمومی افرادی هستند که مراجعات اولیه پزشکی را انجام می‌دهند، بیماری‌ها را درمان می‌کنند و به بیماران در مدیریت شرایط مزمن و حفظ سلامت عمومی آنها کمک می‌کنند.

پاتولوژیست: میانگین درآمد سالیانه یک پاتولوژیست در سال ۲۰۲۴ در کانادا ۲۵۰٬۰۱۲ دلار است. این افراد پزشکانی هستند که در حوزه تحقیقات تخصص دارند و بررسی و تشخیص بیماری‌ها و شرایط پزشکی را از طریق بافت‌ها و مایعات بدن انجام می‌دهند (به طور معمول بدون تماس مستقیم با بیمار).

روانشناس: میانگین درآمد سالیانه یک روانشناس در کانادا در سال ۲۰۲۴ ۲۰۱٬۳۶۷ دلار است. این افراد به مطالعه و تحلیل قابلیت‌های شناختی، رفتارها و احساسات بیماران می‌پردازند، تشخیص می‌دهند و درمان می‌کنند (بدون تجویز دارو).

برای ورود به حوزه‌های پزشکی و درمان، باید دوره‌های دانشگاهی را پشت سر بگذارید. پس از گذراندن مراحل ویزای تحصیلی کانادا، می‌توانید تحصیلات خود را در این زمینه‌ها شروع کنید تا مدرک مورد نیاز را به دست آورید.

بیشتر بخوانید : ۷ مورد از بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت

حسابداری و امور مالی از رشته های پولساز کانادا

حسابداری و امور مالی از رشته های پولساز کانادا

حسابداری و امور مالی از رشته های پولساز کانادا

حسابرسی و مالی از جمله حوزه‌های سودآور در کانادا است. متوسط درآمد سالیانه برای یک مدیر مالی در سال ۲۰۲۴، حدود ۱۲۰٬۵۱۵ دلار است. این افراد مسئول نظارت بر تمامی عملیات مالی یک شرکت هستند، که شامل حسابرسی، تحلیل مالی، گزارش‌دهی، تطبیق، برنامه‌ریزی استراتژیک و تعیین استانداردهای عملکرد می‌شود. این حرفه از جمله مشاغلی است که در لیست نیازهای بازار کار کانادا قرار دارد.

بیشتر پست‌های شغلی در این حوزه به مدرک کارشناسی در زمینه مالی، حسابداری یا مدیریت کسب و کار، به همراه تجربه کاری و گواهی مدیریت حسابداری (CPA) نیاز دارند. با این حال، اگر شما دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت کسب و کار هم باشید، ممکن است به درآمد بیشتری در کانادا دست یابید.

درآمد بالا در کانادا با تحصیل در حوزه جرم‌شناسی

متوسط درآمد سالیانه برای یک کارشناس جرم‌شناس ۱۱۷٬۲۱۴ دلار است. این افراد در سیستم قضایی، پرونده‌ها را بررسی و پیشگیری از جرم را تسهیل می‌کنند. وظایف آنها شامل جمع‌آوری شواهد، مصاحبه با مظنونین و شاهدان، و اعمال دستورات قضایی است.

بسیاری از کارشناسان جرم‌شناس کار خود را با شروع به عنوان دانشجو آغاز می‌کنند و از طریق تجربه حرفه‌ای به سمت پست‌های با سطح بالاتری مانند بازپرس جرمی پیش می‌روند. برخی از آن‌ها مدارک چهارساله لیسانس در زمینه علوم جنایی یا جرم‌شناسی را کسب می‌کنند تا مسیر حرفه‌ای خود را شروع کنند. به دیگر پیشه‌های مرتبط با حوزه قضایی که درآمد مناسبی دارند، می‌توان به فنی‌های حوزه جرم‌شناسی (سالیانه ۱۱۸٬۳۳۵ دلار) و کارشناسان جرم‌شناسی سایبری (سالیانه ۱۰۲٬۷۶۴ دلار) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : سفری به دنیای مردم کانادا ؛آشنایی با فرهنگ و رسوم این سرزمین

وکالت؛ در لیست رشته های پولساز کانادا

وکالت؛ در لیست رشته های پولساز کانادا

وکالت؛ در لیست رشته های پولساز کانادا

وکالت، یکی از حوزه‌های پردرآمد در کانادا، متوسط درآمد سالیانه برای وکلای حقوقی در سال ۲۰۲۴، به میزان ۱۱۶٬۴۸۰ دلار می‌رسد. این افراد دارای تخصص در زمینه‌های مختلف حقوقی مانند حقوق جزایی، حقوق خانواده، حقوق شرکتی و حقوق مالی هستند. وکلا وظایفی از قبیل مشاوره حقوقی، انجام تحقیقات، جمع‌آوری شواهد، تهیه اسناد حقوقی و حضور در دادگاه برای دفاع یا دفاع از موکلان را بر عهده دارند.

در برخی حوزه‌های حقوقی، می‌توان درآمد بیشتری نسبت به سایرین کسب کرد. به عنوان مثال، وکلای حوزه مالیاتی با میانگین درآمد سالیانه ۱۸۳٬۸۹۲ دلار، وکلای جنایی با درآمد متوسط ۱۱۶٬۰۰۲ دلار، وکلای شرکتی با درآمد متوسط ۱۱۰٬۶۶۷ دلار، و وکلای حوزه خانواده با درآمد متوسط ۱۱۰٬۰۰۱ دلار، به دستمزد بالاتری دست می‌یابند. لازم به ذکر است که قضات معمولاً بیشترین درآمد را در بین وکلا دارند، که به میزان ۳۶۵٬۵۵۱ دلار در سال است. این افراد مسئول تجزیه و تحلیل شواهد در دادگاه برای اطمینان از رعایت قوانین هستند و در دادگاه حکم صادر می‌کنند. در کانادا، برای این کار، قضات باید منصوب شوند و حداقل ۱۰ سال تجربه وکالت داشته باشند.

برای تبدیل شدن به یک وکیل، اولین قدم، کسب مدرک لیسانس در یک زمینه مرتبط با حقوق در یک دانشکده حقوق است. مدت زمان کسب مدرک حقوق در کانادا معمولاً چهار سال است که شامل سه سال تحصیل و یک سال کارآموزی می‌شود. سپس، برای دریافت مجوز وکالت، باید در آزمون وکالت شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذارید.

رشته دامپزشکی و آینده شغلی درخشان در کانادا

رشته دامپزشکی، یکی از رشته‌های با درآمد بالا در کانادا، متوسط حقوق سالانه یک پزشک دام به حدود ۱۱۵٫۶۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. این افراد مسئول درمان بیماری‌ها و آسیب‌های حیوانات هستند و خدمات پیشگیرانه نیز ارائه می‌دهند. برخی از دامپزشکان به تخصص در مراقبت از حیوانات خانگی مانند سگ، گربه و حیوانات کوچک دیگر مشغولند، در حالی که دیگران ممکن است به مزارع، باغ وحش‌ها یا حتی حیات وحش برای درمان حیوانات بیمار مراجعه کنند.

برای تبدیل شدن به دامپزشک در کانادا، افراد باید دارای مدرک دکترای دامپزشکی از یک دانشگاه معتبر باشند، که به طور معمول حدود هشت سال به طول می‌انجامد. بعد از اخذ مدرک لیسانس، باید مجوز لازم برای تمرین در استان مربوطه را دریافت کنند. تخصص‌های دامپزشکی معمولاً پس از گذراندن دوره‌های رزیدنسی یا کارآموزی تکمیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید : بچه‌های دنیا چگونه درس می‌خوانند؟آشنایی با شیوه تحصیلی خارجی ها

معماری در کانادا؛ پتانسیل درآمد بالا و مسیرهای آموزشی متنوع

معماری نیز یکی از حوزه‌های با درآمد بالا در کانادا محسوب می‌شود، با میانگین حقوق سالانه حدود ۹۹٬۰۳۵ دلار. معماران مسئول طراحی و نظارت بر ساختمان‌ها (معمولاً برای املاک تجاری یا دولتی و گاهی هم مسکونی) هستند و به مدیریت زیبایی‌شناسی و نقشه‌های ساختاری می‌پردازند.

برای تحصیل در رشته معماری در کانادا، افراد چندین گزینه دارند، از جمله تحصیلات پنج‌ساله بعد از دبیرستان برای کسب مدرک کارشناسی معماری، برنامه پنج‌ساله بعد از دبیرستان برای کسب مدرک کارشناسی ارشد در معماری، یا تحصیل شش ساله بعد از دبیرستان برای کسب مدرک کارشناسی و ارشد با حداقل سه سال مطالعه معماری. پس از فارغ‌التحصیلی، انجام دوره کارآموزی (معمولاً سه سال) قبل از دریافت مجوز الزامی است.

منبع : لتس گو یونی 

 

امتیاز

دانستنی هاسبک زندگی

فرهنگ و رسوم مردم کانادامهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *