سرزمین انس با طبیعت: کاوش در زیبایی‌ ها و اهمیت تالاب لنگور

سرزمین انس با طبیعت: کاوش در زیبایی‌ ها و اهمیت تالاب لنگور

سرزمین انس با طبیعت: کاوش در زیبایی‌ ها و اهمیت تالاب لنگور


تالاب لنگور در شهرستان بابل، استان مازندران واقع شده و در روستایی به همین نام قرار دارد. این تالاب به عنوان یکی از جاذبه‌ های طبیعی زیبا و معروف استان مازندران شناخته می‌شود. هر ساله گردشگران زیادی از ایران و حتی از کشور های دیگر برای تجربه زیبایی‌ های تالاب لنگور به این منطقه سفر می‌کنند. اگر تمایل دارید تا جزئیات بیشتری را از این تالاب زیبا از جمله موقعیت جغرافیایی، تنوع گیاهی، جانوران محلی و طبیعت آن را کاوش کنید، این مطلب از سایت مجله آنلاین را حتماً مطالعه کنید.

پوشش گیاهی تالاب لنگور

پوشش گیاهی تالاب لنگور

پوشش گیاهی تالاب لنگور یک متغیر مهم است که این مکان را جذاب تر می‌کند. در این تالاب، می‌توان انواع گیاهان زیبا مانند گوشاب، بارهنگ آبی، عدسک آبی، آزولا، سازیل، شال تسبیح، لاله مردابی، نیلوفر مردابی، لویی، اسپرغان، علف حصیر، تیرکمان آبی، زنبق مردابی و گیاهان دیگر مشاهده کرد. این گیاهان علاوه بر جلب توجه به زیبایی محل، نقش مهمی در حفظ تعادل اکولوژی تالاب دارند و به عنوان محل زندگی و تغذیه برخی از جانوران نقش اساسی دارند. زیبایی گیاهان، تنوع جانوری و اهمیت زیست‌ بوم این تالاب باعث شده تا این منطقه به یک مقصد پرطرفدار برای گردشگران تبدیل شود.

پوشش جانوری تالاب لنگور

جانوران تالاب لنگور

پوشش جانوری تالاب لنگور نیز متنوع و غنی است. این تالاب خانه بسیاری از پرندگان زیبا و کمیاب مانند قو، سرسبز، سر حنایی، اردک تاجدار، حواصیل خاکستری، چنگر نوک سرخ و اردک بلوطی است. همچنین در فصل مهاجرت، پرنده‌ های دیگری نیز به این تالاب می‌آیند. علاوه بر این پرندگان، جانورانی مانند حلزون، قورباغه، مار آبی و لاک پشت نیز در این تالاب زندگی می‌کنند. تالاب لنگور به لحاظ طبیعی می‌تواند به یک بهشت برای دوستداران پرندگان تبدیل شود.

بیشار بخوانید:در سفر به کیش اگر به این مکان ها نروید پشیمان میشوید ، معرفی بهترین پاساژ کیش

موقعیت مکانی

تالاب لنگور، با مساحت تقریبی ۷۰۰ هکتار، از بزرگ ‌ترین تالاب ‌های استان مازندران محسوب می‌شود. این تالاب دارای طول ۲۸۰ متر و عرض ۱۳۰ متر است و در ارتفاع -۹ متری از سطح دریا واقع شده است. برای بازدید از این منطقه طبیعی، می‌بایست به استان مازندران و شهرستان بابل سفر کرده و در جاده ایثار به روستای لنگور مراجعه نمود. امکان دسترسی به این روستا با وسایل نقلیه شخصی، اتوبوس، و یا تاکسی وجود دارد.

آدرس: ایران، استان مازندران، شهرستان بابل، جاده ایثار، روستای لنگور، تالاب لنگور

برترین زمان بازدید از تالاب لنگور

بازدید از این تالاب کاملاً رایگان است و تمام افراد می‌توانند در هر زمانی که تمایل دارند برای بازدید به این روستا سفر کنند. با این حال، بهترین زمان برای بازدید از تالاب لنگور در فصل ‌های بهار و پاییز می‌باشد. در این فصل‌ها، تعداد پرنده ‌های مهاجر افزایش می‌یابد، آب و هوای مازندران معتدل‌تر است، و طبیعت اطراف تالاب با رنگ ‌های زیبا و جذابی پر می‌شود. بسیاری از مردم محلی نیز به منظور شکار پرندگان وحشی به این تالاب مراجعه می‌کنند. اما به یاد داشته باشید که برای شکار حیوانات باید مجوز رسمی داشته باشید و هیچ‌گاه از شکار پرندگان کمیاب و تهدید شده خودداری کنید.

اقامتگاه ‌های نزدیک به تالاب لنگور

اقامتگاه ‌های نزدیک به تالاب لنگور

همانطور که در قسمت ‌های پیشین بیان شد، این تالاب در روستای لنگور شهرستان بابل واقع شده است. در این منطقه، امکان دسترسی به هتل ‌های لوکس محدود است؛ اما مهمان‌ خانه ‌ها، بوم‌گردی ‌ها و امکان اجاره خانه‌ های شخصی برای مسافران فراهم می‌شود. مسافران می‌ توانند پس از بازدید از تالاب و گردش در این منطقه، به راحتی به شهر بابل بازگردند و در یکی از هتل ‌های این شهر اقامت نمایند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به طور جامع به معرفی تالاب لنگور و پوشش گیاهی و جانواری و… آن بپردازیم. امیدواریم که مطالب برایتان مفید واقع شده باشد و شما با کمک از این مقاله این مکان جذاب را دیدن کنید و از آن لذت ببرید.

منبع:mrbilit.com

امتیاز

مسافرت

اقامتگاه ‌های نزدیک به تالاب لنگورپوشش جانوری تالاب لنگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *