۷ تا از رمانتیک ترین کتاب های آگاتا کریستی؛ عاشقانه هایی که از مرگ شکوفه می زنند

رمانتیک ترین کتاب های آگاتا کریستی؛ عاشقانه هایی که از مرگ شکوفه می زنند

رمانتیک ترین کتاب های آگاتا کریستی؛ عاشقانه هایی که از مرگ شکوفه می زنند


آگاتا کریستی، نامی برتر در دنیای ادبیات جنایی و عاشقانه است که با آثار خود، مخاطبان را به دنیایی از رمز و راز می‌ برد. او یکی از نویسندگان برجسته و مشهور انگلیسی می‌ باشد که با داستان‌ های پرفراز و نشیب و کشف اسرار مختلف، توانسته محبوبیت بسیاری در بین خوانندگان جهانی کسب کند.

در این مقاله از سایت مجله آنلاین، به معرفی و بررسی برخی از جذاب‌ ترین کتاب‌ های عاشقانه آگاتا کریستی میپردازیم. از کتاب‌ هایی که در این مقاله به آنها می پردازیم می‌ توان به “دشمن پنهان”،”مردی با لباس قهوه ایی “، “چرا از اوانس نپرسیدند” و … اشاره کرد. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا به دنیای جذاب و پرماجرا آثار آگاتا کریستی پی ببرید و با شگفتی‌ هایی که در هر صفحه از آثار او پنهان شده است، آشنا شوید.

۷ کتاب رمانتیک آگاتا کریستی

در ادامه این مقاله به معرفی ۷ تا از رمانتیک ترین کتاب های آگاتا کریستی میپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

دشمن پنهان (The Secret Adversary)

کتاب های آگاتا کریستی“دشمن پنهان” دومین رمانی است که آگاتا کریستی در دوران حرفه‌ای خود به عنوان نویسنده نگاشته است. این رمان در سال ۱۹۲۲ منتشر شد و داستان هیجان انگیز تامی و تاپنس برسفورد را روایت می‌ کند، که تأثیرگذاری بسیار زیادی بر حضور این دو کارآگاه در داستان‌ های بعدی کریستی داشته است.

داستان در لندن پس از جنگ جهانی اول رخ می‌ دهد، جایی که این دو دوست تصمیم می‌ گیرند دکان خود را تأسیس کنند و برای جذب مشتریان آغاز به کار تحقیقاتی می‌ کنند. آن‌ ها همچنین تنها با عنوان “ماجراجو” در روزنامه آگهی‌ های شغلی خود را منتشر می‌ کنند. اما اوّلین کارفرمای آن‌ ها مردی مرموز به نام ویتینگنون است، که از تاپنس خواسته است رد زنی به نام جین فین که در سال ۱۹۱۵ گم شده، پیدا کند؛ زیرا جین یک سند محرمانه حیاتی در اختیار دارد که امنیت ملی کشور را به خطر می‌ اندازد.

این کتاب ترکیبی از رمز و راز و در نهایت، عاشقانه است. اغلب خوانندگان کتاب‌ های آگاتا کریستی، علاوه بر داستان‌ های جنایی هرکول پوآرو، با ماجراهای رمانتیک این نویسنده آشنا نیستند که به ویژه در پایان این کتاب آشکار می‌ شود.

اگر به دنبال خواندن کتاب‌ های دیگر آگاتا کریستی هستید که به سبک داستان‌ های کارآگاهی معمولی نیستند و هرکول پوآرو در آنها حضور ندارد، “دشمن پنهان” با شخصیت‌ های جالب و داستان پر پیچ و خم و المان‌ های عاشقانه‌اش گزینه بسیار جذابی است. توصیفات شگفت‌ انگیز انگلستان دهه ۲۰ میلادی و درام جاسوسی غم‌ انگیز و کمی عاشقانه در این کتاب، آن را بسیار جذاب می‌ کند. اما باید توجه داشت که در “دشمن پنهان” طرح داستانی واقع‌ بینانه‌ای حضور ندارد.

اگر شما به خواندن درام‌ های جنایی مدرن و دارای خط داستانی پیچیده که شخصیت‌ ها به طرف های مختلف می‌ روند و اتفاقات جذابی رخ می‌ دهد تمایل دارید، «دشمن مخفی» شاید گزینه مناسبی برای شما نباشد. این کتاب یکی از اولین آثار آگاتا کریستی است که برای اقتباس به فیلم سینمایی منتقل شده است. فیلم «دشمن مخفی» یا «Die Abenteurer G.m.b.H.» یک فیلم صامت تولید ۱۹۲۹ میلادی است که در آلمان ساخته شده است.

این کتاب توسط آگاتا کریستی نوشته شده و از شخصیت‌ های جذاب برخوردار است. این کتاب یکی از اولین آثار کریستی است که به فیلم سینمایی تبدیل شده و نسخه‌ های مختلفی از آن برای تلویزیون نیز منتشر شده است. اگر دنبال یک کتاب هیجان‌ انگیز و دارای المان‌ های عاشقانه هستید، «دشمن مخفی» ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

مردی با لباس قهوه‌ ای (The Man in the Brown Suit)

کتاب های آگاتا کریستیاز خیابان‌ های پرجمعیت لندن به سواحل دور افتاده‌ی آفریقا، «مردی با لباس قهوه‌ای» ما را در معمایی هیجان‌ انگیز از یک مرگ مشکوک در ایستگاه قطار راهنمایی می‌ کند. داستان به تازگی با شخصیت جذاب و نیرومند آن بدینگفلد آشنا می‌ شود که از زندگی معمولی‌ اش خسته شده و دنبال هیجان می‌ گردد. او با مردی لباس قهوه‌ای برخورد می‌ کند که او را به سمت یک سفر آغازین به سواحل آفریقای جنوبی می‌ کشاند.

در این سفر، او با شخصیت‌ های مرموزی مواجه می‌ شود، از جمله سرهنگ ریس و سر یوستس پدلر و رازهای غم‌ انگیزی که روی‌ آورده است. با کشف نقشه‌ های پنهان و راز الماس‌ های دزدیده شده، یک قتل مرموز به روشنی کشیده می‌ شود. این معما و تحقیقاتش او را به سفری پرماجرا در آفریقای جنوبی هدایت می‌ کند، از بندر پرجمعیت کیپ تاون به منطقه‌ های وحشی و دورافتاده در رودخانه زامبزی. در این سفر، آن با کلنل ریس همسفر می‌ شود و با دشمنان پنهان، وضعیت‌ های خطرناک و خیانت‌ های جنگواری روبرو می‌ شود تا راز مردی با لباس قهوه‌ای را فاش کند.

چرا از اوانس نپرسیدند (Why Didn’t They Ask Evans)

کتاب های آگاتا کریستی«چرا از اوانس نپرسیدند؟» یکی از کتاب‌ های جذاب آگاتا کریستی است که دستاورد های کلاسیک ژانر جنایی و معمایی را با المان‌ های رمانتیک جذاب ترکیب کرده است. داستان از زاویه نگاه بابی جونز، شخصیت اصلی، روایت می‌ شود. بابی و دکتر توماس یک روز در یک اقامتگاه ساحلی ولزی، در حین بازی گلف، با یک مرد که رو به مرگ است روبرو می‌ شوند و این کلمات آخرین لحظات او به زبان می‌ آید: «چرا از اوانس نپرسیدند؟» بابی در جیب این مرد عکس زنی جوان را پیدا می‌ کند که توجه او را جلب می‌ کند.

مرد سراغ بابی می‌ آید و پیشنهاد می‌ دهد تا به جسد اطلاع دهد و بابی می‌ تواند به خانه برگردد. با آغاز تحقیقات، بابی تصمیم می‌ گیرد خود به دنبال راز این مرگ عجیب بگردد. او با کمک دوستش و بانو فرانسیس درونت (فرانکی)، در این مسیر جستجوی حقیقت و داستان پشت این کلمات مرموز را آغاز می‌ کند.

بیشتر بخوانید:بهترین کتاب‌های کلاسیک برای فصل بهار

آقای کوئین مرموز (The Mysterious Mr Quin)

کتاب های آگاتا کریستی«آقای کوئین مرموز» جلدی دیگر از داستان‌ های آگاتا کریستی است و با فرمت متفاوتی نسبت به داستان‌ های معمایی او به مخاطبان خدمت می‌ کند. در این داستان، آقای ساترثویت، مرد مسنی است که از ماجراهای دیگران و شنیدن داستان‌ های آن‌ ها لذت می‌ برد. اما زندگی آرام و معمولی او وقتی آقای کوئین مرموز، شخصیت مرموزی که ظاهرا با قدرت‌ های ماورایی و مرگ در ارتباط است تغییر می‌ کند، به وجود می‌ آید.

آقای ساترثویت، که قبلا به طرز انفعالی از اتفاقات پیرامونش سرباز بوده، حالا مجبور می‌ شود به تحقیق و بررسی اتفاقات واقعی درگیر شود. نقش واقعیت و ماورایی آقای کوئین مرموز در حل معمای عاشقانه‌ای که رخ می‌ دهد، مبهم می‌ ماند و ابهامات درباره او به طرز جذابیتی بر داستان افزوده است. این ترکیب از عناصر ماورایی، این داستان را به یکی از اشکال متمایز و جالب خلاقیت آگاتا کریستی تبدیل کرده است.

شبح مرگ بر فراز نیل (Death on the Nile)

کتاب های آگاتا کریستی«شبح مرگ بر فراز نیل» از مجموعه کتاب‌ های هرکول پوآرو آگاتا کریستی است که در سال ۱۹۳۷ میلادی منتشر شد و به واسطه شخصیت‌ های بدیع و جذابی که در آن دیده می‌ شوند، مورد توجه قرار گرفته است. در این داستان، هیچکس آنطور که به نظر می‌ رسد، نیست و تمام شخصیت‌ ها در کشتی درگیر معمایی پیچیده می‌ شوند که از قهرمان معمایی هرکول پوآرو برای حل آن استفاده می‌ شود.

کارآگاه برای تعطیلات و فرار از کار، بر روی یک کشتی پناه می‌ برد. اما وقتی جسد زنی جوان با نام لینت ریجوی در کشتی پیدا می‌ شود، پوآرو مجبور می‌ شود از تعطیلات خارج شود و به حل معمای قتل بپردازد. شخصیت‌ های جذاب و مختلفی در کشتی حضور دارند که هرکدام به نحوی به ماجرا مرتبط هستند. زنی حسود به نام ژاکلین، دوست لینت، ممکن است دلیل حرص و حسادت برای قتل باشد.

سایمون، نامزد لینت که مشکلات مالی دارد، نیز به موقعیت خاصی در معمای ایجاد شده دارد. پوآرو با هرکدام از این شخصیت‌ ها به طور جداگانه مصاحبه ‌می‌ کند و جزئیاتی از زندگی آن‌ ها را برای پیدا کردن راز قتل مورد بررسی قرار می‌ دهد. آخرین روزهای سفر دریایی، با نزدیک شدن به خاتمه، پوآرو تمام مظنونان را در یک نمای تمام شده جمع‌ می‌ کند و هویت قاتل را فاش می‌ کند.

سرو غمگین (Sad Cypress)

کتاب های آگاتا کریستیدر رمان «سرود غمگین» اثر آگاتا کریستی، زن جوانی به نام النور کارلایل به اتهام قتل رقیب عشقی‌اش، مری جرارد، متهم می‌ شود. شواهد قاطع برای محکومیت النور وجود دارد؛ انگیزه، فرصت و ابزارهای لازم برای مسموم کردن مری به دست او بوده‌اند، اما حقیقت‌ های مخفی و دروغینی پشت پرده‌ای از راز ها و روایت‌ های مبهم نهفته است.

هرکول پوآرو، با اطلاعاتی دقیق از گذشته و شخصیت‌ های مختلف، به محکومیت النور اعتقاد ندارد و به دنبال یافتن حقیقت‌ های پنهان و روشن کردن پس پرده ماجرا می‌ گردد. این تحقیق، بازوبنده‌ پیچیدگی‌ های زندگی شخصیت‌ ها شده و حقایق تاریکی از گذشته، آرزوهای مخفی و تنش‌ های سالها پنهان می‌ شوند که تلاش پوآرو برای رسیدن به حقیقت، نقاب از این اسرار را بر می‌دارد.

«سرو غمگین»، یکی از رمان‌ های جنایی و رمانتیک آگاتا کریستی است که تمرکز بر موضوعاتی چون عشق، هوس، حسادت و زیاده‌ خواهی دارد و خواننده را از یک معمای قتل، به عمق ذات انسانی شخصیت‌ها می‌برد. این داستان، اولین باری است که کریستی به فضای دادگاه و محیط قضایی وارد می‌ شود و شخصیت‌ ها را در این محیط نشان می‌ دهد.

در «سرو غمگین»، هرکول پوآرو به عنوان کارآگاه، نقشی متفاوت بازی می‌ کند؛ او بیشتر به عنوان یک نظاره‌گر در ماجرا حضور دارد و اندیشه‌ های خود را در انتهای داستان ارائه می‌ دهد، درحالی‌ که فعالانه در حل معمای قتل دخالت نمی‌ کند. این نکته متمایز در رویکرد کریستی به کاراگاه معروف خود، پوآرو، داستان را جذاب تر می‌ کند. این تناقض بین نقش پوآرو و پیچیدگی‌ های شخصیت‌ ها، داستان را به یک تجربه جذاب و تازه تبدیل کرده است و نشان از مهار و زیرکی نویسنده در توصیف ذات انسان دارد.

شب بی‌ پایان (Endless Night)

کتاب های آگاتا کریستیداستان «شب بی ‌پایان» اثر آگاتا کریستی، زندگی مرد جوانی به نام مایکل را از دیدگاه خود او بازگو می‌ کند. مایکل، جوانی فقیر و جاه‌ طلب است که بدون هدف مشخصی زندگی می‌ کند. تمام این ها زمانی که او الی، زن جوانی را ملاقات می‌ کند تغییر می‌ کند. مایکل و الی عاشق یکدیگر می‌ شوند و با وجود نداشتن منابع ثروتمندانه، با ارث‌ بری الی، می‌ توانند خانه‌ی رویایی خود را بر سر زمین بنا کنند.

اما زندگی آرامش‌ بخش آن‌ ها تحت تأثیر حوادث غیرمنتظره‌ای قرار می‌ گیرد و مایکل بی‌ قرار می‌ شود. همچنین رفتارهای عجیب الی باعث شک‌ ها و تردیدهای مداوم شوهرش می‌ شود که زندگی آن‌ها را به چالش کشیده و روابطشان را تهدید می‌ کند.

فیلم «شب بی‌پایان» به کارگردانی سیدنی گیلیات، اقتباس سینمایی از رمان آگاتا کریستی بود که در سال ۱۹۷۲ با حضور هیلی میلز، پر اسکارسون و بریت اکلند اکران شد. این فیلم به دلیل نقدهای منفی که دریافت کرد، حتی نتوانست به اکران در ایالات متحده برسد. در آغاز، آگاتا کریستی از حضور سیدنی گیلیات و انتخاب بازیگران تأیید داد؛ اما بعد از دیدن محصول نهایی، کریستی کاملاً ناامید شد و به ویژه از تغییراتی که در داستان ایجاد شده بود، انتقاد کرد.

در آخر ما در این مقاله به معرفی رمانتیک ترین کتاب های آگاتا کریستی پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجی کالا

امتیاز

داستان

معرفی رمانتیک ترین کتاب های آگاتا کریستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *