معرفی ۱۰ مجله برتر مد و فشن دنیا

معرفی 10 مجله برتر مد وفشن دنیا

معرفی 10 مجله برتر مد وفشن دنیا


در دورانی که با حملات رسانه‌های دیجیتالی مواجه هستیم، نقش مجلات کم‌رونقتر شده است. اگرچه برای تعمق در مطالب و دستیابی به دانش تخصصی در زمینه مد، نیاز به مطالعه مجلات وجود دارد. در مجلات، اطلاعات منظم‌تر، دسته‌بندی شده و قابل اطمینان‌تر ارائه می‌شوند.

بنابراین، به عنوان منبعی نیز می‌توان به برخی از آن‌ها اعتماد کرد. مجلات مد گسترده‌ای را شامل می‌شوند که نه تنها جامعه علاقمندان به دنیای مد و افراد تخصصی در حوزه فشن، بلکه محققان اجتماعی و حتی روان‌شناسان نیز به مطالعه آن‌ها نیاز دارند.

در ادامه به معرفی چندین نشریه مد و سبک زندگی مشهور می‌پردازیم. مجلاتی که برخی از آن‌ها تحت نظر شرکت‌های ناشر معتبری مانند کندۀ نست قرار دارند.

مجله Elle، نشریه مد ال

مجله Elle، نشریه مد ال

مجله Elle، نشریه مد ال

پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۴، زنان در فرانسه حق رأی خود را کسب کردند. تنها یک سال پس از این حادثه، هلن گردن به همراه همسرش پیر لازرف تصمیم گرفتند که یک مجله برای خانم‌ها در این سرزمین منتشر کنند.

این نشریه حتی در نام خود نیز جنسیت مخاطبین خود را مشخص می‌کرد؛ Elle به معنای سوم شخص مؤنث در زبان فرانسوی است. این مجله در تاریخ ۲۱ نوامبر ۱۹۴۵ اولین شماره خود را منتشر کرد. پس از سال‌ها، این نشریه نه تنها در پاریس بلکه در کشورهایی چون ژاپن، آمریکا، ایتالیا، روسیه و غیره طرفداران زیادی جذب کرد و به عنوان یک منبع معتبر در زمینه اطلاع‌رسانی فشن در مقیاس جهانی شناخته شد. اکنون این مجله مد و فشن به ۲۹ زبان مختلف دنیا ترجمه می‌شود.

این مجله به صورت هفته‌نامه در فرانسه و به عنوان ماهنامه در سرتاسر جهان منتشر می‌شود، و در چین هر ۴۰ روز یک بار توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید : صنعت مد و پوشاک و لباس ایرانی اسلامی چیست؟

Vogue نشریه مد و فشن ووگ

Vogue نشریه مد و فشن ووگ

Vogue نشریه مد و فشن ووگ

بدون شک، نشریه مد و فشن ووگ را می‌توان به عنوان پرفروش‌ترین مجله این حوزه معرفی کرد.

ووگ ابتدا در سال ۱۸۹۲ به رهبری تاجر آمریکایی به نام آرتور بالدوین ترنر به عنوان یک روزنامه هفتگی منتشر شد و تمرکز خود را بر روی سبک زندگی و تفریحات اقشار بالای جامعه آمریکا گذاشت.

در سال ۱۹۰۹، مجله ووگ توسط کاندۀ مونتروز نست خریداری شد و تمرکز مجله به سمت دنیای زنانه تغییر یافت. پس از گذشت دو سال، ووگ به یک منبع جهانی اعتبار پیدا کرد و در اروپا نیز شناخته شد.

در سال ۱۹۸۸، پس از دوره‌ای از کاهش محبوبیت، آنا وینتور به عنوان سردبیر مجله انتخاب شد و با راهبرد معرفی ترندهای روز جدید، انرژی جدیدی به مجله بخشید.

در حال حاضر، مجله ووگ به ۲۳ زبان جهان منتشر می‌شود و به صورت ماهنامه ارائه می‌شود؛ و نسخه ایتالیایی آن (Vogue Italia) به عنوان یکی از برترین مجلات مد جهان شناخته می‌شود.

Harper’s Bazaar نشریه مد هارپرز بازار

هارپرز بازار، اولین نشریه مد آمریکایی است که با مقالات جذاب و آموزنده، به خوانندگان طبقه متوسط و بالای جامعه آمریکا می‌پردازد.

هارپر و برادران نشریه مد Harper’s Bazaar را در سال ۱۸۶۷ معرفی کردند و در ابتدا به صورت هفته‌نامه منتشر می‌شد. اما در طول زمان، این نشریه به صورت ماهنامه منتشر می‌شود و نه تنها در ایالات متحده بلکه در ۳۲ کشور دیگر جهان نیز توزیع می‌شود.

بدون شک، مجله هارپرز بازار یکی از تأثیرگذارترین مجلات مد جهان است. این مجله نه تنها اطلاعات درباره ترندها و رویدادهای مد جهان را ارائه می‌دهد، بلکه تغییرات روند استایل لباس‌ها در دسته‌های کژوال و کوتور را نیز به خوانندگان منتقل می‌کند.

در ماه مه ۲۰۰۱، گلندا بیلی به عنوان سردبیر نسخه آمریکایی مجله هارپرز بازار منصوب شد. این مجله مد اکنون به صورت بلاگ و از طریق پلتفرم‌های دیجیتالی مثل شبکه‌های اجتماعی، به راحتی به دسترس عموم قرار دارد.

InStyle نشریه مد اینستایل

اینستایل نه تنها برای خانم‌ها، بلکه برای هر فردی که به سبک زندگی و مد علاقه دارد، یک مجله مفید و جذاب است. این نشریه یکی از تعداد کمی از مجلاتی است که به عنوان منبع و مرجع برای وبلاگ‌نویسان فشن و لایف‌استایل شناخته شده است.

آریل فاکسمن (Ariel Foxman)، که ۲۵ سال پیش به نشریه اینستایل پیوست، به عنوان سردبیر این مجله خدمت می‌کرد، تا اینکه در سال ۲۰۱۶ لورا براون (Laura Brown) این مسئولیت را به دست گرفت. براون، که سابقه مدیریت اجرایی در نشریه Harper’s Bazaar را داشت، تجربه‌های قبلی خود را به خدمت این نشریه آورد.

در سال ۲۰۱۸، InStyle به اولین مجله بزرگ مد تبدیل شد که عکاسی و تبلیغات مرتبط با چرم حیوانات را ممنوع اعلام کرد؛ این تصمیم باعث جذب حامیان حقوق حیوانات به این نشریه شد.

اینستایل نه تنها در ایالات متحده، بلکه در بیش از ۱۶ کشور از جمله استرالیا، آلمان، برزیل، یونان، کره جنوبی و اسپانیا منتشر می‌شود.

Cosmopolitan نشریه مد کازموپالیتن

Cosmopolitan نشریه مد کازموپالیتن

Cosmopolitan نشریه مد کازموپالیتن

نشریه کازموپالیتن که به اختصار Cosmo هم شناخته می‌شود، با ارائه مقالات متمرکز بر زنان در سراسر جهان، در حوزه مد و سبک زندگی پیروان بسیاری دارد. این مجله برای اولین بار در سال ۱۸۸۶ در ایالات متحده به عنوان یک نشریه خانوادگی منتشر و پخش شد.

بعدها به یک نشریه ادبی تغییر مسیر داد و از سال ۱۹۶۵ با رهبری هلن گورلی براون (Helen Gurley Brown) به یک نشریه مد و زنانه تبدیل شد. در واقع، چند سال قبل از ورود براون، نشریه کازموپالیتن به عنوان یک نشریه معمولی توسط منتقدین ارزیابی شده بود. اما گورلی براون با اصلاحات خود، زنان را به زندگی بی‌محدود و لذت‌بخش ترغیب کرد و این اقدام باعث یک تحول بزرگ در مسیر این نشریه شد.

در حال حاضر، این نشریه مد با تأکید بر دیدگاه‌های فمینیستی تحت نظر سردبیری جسیکا پلس (Jessica Pels)، در ۱۱۰ کشور با ۳۵ زبان منتشر می‌شود.

Grazia نشریه مد گرازیا

یکی از ارجمندترین و مشهورترین نشریه‌ها در حوزه مد و فشن، نشریه گرازیا ایتالیا است. این نشریه که از قلب یکی از مراکز مد بزرگ یعنی میلان منتشر می‌شود، متعلق به شرکت Arnoldo Mondadori Editore است. نخستین شماره این نشریه در اول اکتبر ۱۹۳۸ منتشر شد و اولین شماره بین‌المللی آن در سال ۲۰۰۴ در کشور بلغارستان معرفی شد.

این نشریه، در قالب یک هفته‌نامه، به علاوه اخبار مرتبط با مد و فشن، به مسائل جاری و اقتصاد روز نیز می‌پردازد. در اروپا، گرازیا به عنوان هم‌ترازی برای نشریه مد هارپر بازار مطرح است زیرا که به‌عنوان یک پلتفرم برای معرفی برندها و فعالیت‌های هنری در زمینه مد در ایتالیا عمل می‌کند.

W نشریه مد دبلیو

نشریه دبلیو یکی از پیشتازان در زمینه مد و زیبایی زنانه است که بهترین محتوا را در جدیدترین سبک‌ها ارائه می‌دهد. این نشریه آمریکایی در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد و به دلیل محتوای معتبر در زمینه فرهنگ، مد، اخبار افراد معروف، سبک زندگی و غیره شناخته شده است. ابعاد این نشریه نیز با نشریه‌های دیگر متفاوت بوده و با قطع رحلی بزرگ چاپ می‌شود. از مارس ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، Stefano Tronchi به عنوان سردبیر این نشریه خدمت می‌کرد و در ماه‌های اخیر، Sara Moonves به جای او پست سردبیری را برعهده گرفته است.

Numéro نشریه مد نومرو

نومرو توسط الیزابت جیان در سال ۱۹۹۸ در فرانسه راه‌اندازی شد و تا به امروز همچنان به عنوان سردبیر این نشریه فعالیت می‌کند. هدف اصلی از تأسیس این مجله، ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی به زنان در زمینه‌های هنر، موسیقی، طراحی، سبک زندگی و به ویژه مد بود. وقتی از او پرسیدند که اهدافش برای راه‌اندازی این نشریه چه بود، او پاسخ داد: از مجلاتی که اخبار سطحی و زننده به مخاطبان ارائه می‌کرد خسته شده بودم و نیاز به یک مجله برای زنان باهوش و مستعد داشتم که به موضوعات مد، هنر و موسیقی علاقه‌مند هستند. در حال حاضر، این نشریه در کشورهای مختلفی از جمله آلمان، چین، کره، ژاپن، تایلند و روسیه منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید : فشن بستری برای انتقال معنا با طراحی، Rick Owens

Vanity Fair نشریه مد ونیتی فر

Vanity Fair نشریه مد ونیتی فر

Vanity Fair نشریه مد ونیتی فر

یکی از مجلات مشهور و معروف که به عنوان یک نشریه در زمینه مد و سبک زندگی معرفی می‌شود، نشریه ونیتی فر است. این نشریه از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۳۶ دوره‌ی اولیه فعالیت خود را شروع کرد و پس از توقفی در سال ۱۹۸۳، تحت نظارت کمپانی Condé Nast دوباره به چاپ روزنامه‌های خود ادامه داد. سردبیر کنونی این نشریه رادیکا جونز است که توانسته با موفقیت جایگزین سردبیر پیشین (گری‌دن کارتر) این نشریه شود.

واقعیت این است که این نشریه مد با داشتن سردبیران موفقی چون این، استانداردهای بی‌نظیری در بخش تحریریه‌اش را تجربه کرده است. نشریه ونیتی فر هر سال میزبان مهمانی پس از مراسم اسکار است و اخبار داغ این مراسم تحت نظر این نشریه منتشر می‌شود.

Marie Claire نشریه مد ماری کلر

نشریه ماری کلر از نشریه‌های فرانسوی است که موضوعات خود را در حوزه‌های زنانه متمرکز کرده و به مسائلی از قبیل سلامتی، زیبایی، فشن و پوشاک می‌پردازد. این نشریه نه تنها به بحث درباره مد، ترندها، فرهنگ و هنر می‌پردازد بلکه در دوران‌های مختلف پس از جنگ جهانی دوم نیز به صدای زنان پاسخ می‌دهد.

این نشریه در سال ۱۹۳۷ توسط ژان پرووست Jean Prouvost تأسیس شد و در ابتدا به صورت هفتگی و در روز چهارشنبه منتشر می‌شد. نخستین نسخه بین‌المللی این ماهنامه در سال ۱۹۴۱ در انگلستان به چاپ رسید. در حال حاضر، نشریه ماری کلر در ۳۳ کشور و به ۱۷ زبان منتشر می‌شود و هر ماه ۱۵ میلیون خواننده در سراسر جهان دارد.

مخاطبان اصلی این ماهنامه، زنان جوان با سوابق تحصیلی بالا هستند که به موضوعات متنوعی از جمله مد، هنر و سبک زندگی علاقه‌مندند.

خرید نشریات مد

برای تهیه نشریات مد، به صورت قانونی دو روش زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

روش اول: خرید “نسخه‌ی چاپی” نشریات فشن؛ اگرچه این نشریات به‌صورت مستقیم در ایران عرضه نمی‌شوند، شما می‌توانید از طریق واسطه‌های اینترنتی محصولات از سایت‌های معتبر مانند آمازون و ای‌بی سفارش دهید. این واسطه‌ها نشریه مورد نظر را تا درب منزل شما ارسال می‌کنند. با این روش، هزینه نهایی برای داشتن نسخه‌ی چاپی کمی بیشتر از قیمت اصلی مجله ممکن است، اما لذت ورق زدن این نوع نشریات ارزش اضافی دارد.

روش دوم: خرید و اشتراک “نسخه‌ی دیجیتالی” نشریه‌های مد؛ برخی از نشریه‌های فشن نسخه‌های دیجیتالی خود را نیز ارائه می‌دهند. با خرید آنلاین، می‌توانید نسخه‌ی دیجیتالی این نشریه را به‌دست آورید. اگر به مجله‌ی خاصی علاقه دارید، توصیه می‌شود اشتراک ماهیانه یا سالیانه آن را تهیه کنید تا از مزایای عضویت در جامعه‌ی مشترکین نشریه نیز بهره‌برداری کنید. برای پرداخت هزینه‌ها، می‌توانید از شرکت‌های پرداخت آنلاین بین‌المللی استفاده کنید.

کلام آخر

نهایتاً، باید اشاره کنیم که در این زمینه، مجلات زیادی در سطح جهانی فعالیت می‌کنند که برخی از آنها به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر می‌شوند. امروزه با پیشرفت فناوری دیجیتال، بیشتر این مجلات همچنین در پلتفرم‌های آنلاین مانند اینستاگرام نیز فعالیت دارند تا با جذب تعداد بیشتری دنبال‌کننده، بازخورد وفاداری مخاطبان خود را افزایش دهند. مشتریانی که تمایل به اشتراک گذاری مجلات دارند و مزایای اشتراک را به خوبی درک می‌کنند، معمولاً به عنوان مخاطبان وفادار تلقی می‌شوند.

آیا شما تمایل دارید اشتراکی از کدام نشریه مد را تهیه کنید؟

5/5 - (1 امتیاز)

فشن

مد و استایلمد و فشن روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *