بهترین خودرو چینی در  بازار ایران با ارزش خرید بالا و کیفیت بالا

بهترین خودرو چینی در  بازار ایران با ارزش خرید بالا و کیفیت بالا

بهترین خودرو چینی در  بازار ایران با ارزش خرید بالا و کیفیت بالا


تحریم‌های صنعت خودرو کشورمان در چند سال گذشته، باعث شده است که مدل‌ها و انواع مختلف خودروهای چینی وارد بازار ایران شوند و به دلیل محدودیت‌های فعلی، فروش خوبی داشته باشند. در این شرایط، برخی از خودروهای چینی مقایسه‌ای مثبت نسبت به بقیه رقبا دارند و مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند. از این منظر، تصمیم گرفتیم در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک، به بررسی بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران بپردازیم و ۱۰ مورد از محبوب‌ترین مدل‌هایی که در شرایط فعلی بازار، ارزش خرید مناسبی دارند، را معرفی کنیم.

بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران

بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران

بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران

در ادامه به تعریف بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران می‌پردازیم و تلاش داریم با در نظر گرفتن مشخصه‌های فنی، امکانات، پشتیبانی پس از فروش، نرخ سرباره و… برای ۱۰ مدل خودروی چینی که در شرایط کنونی بازار دارای ارزش خرید مناسبی هستند، یک معرفی کوتاه انجام دهیم.

لطفاً توجه داشته باشید که ما در این لیست ۱۰ تایی، به ترتیب خاصی ترتیب نمی‌دهیم و اعداد مقابل نام خودرو نشان دهنده رتبه آن در لیست نمی‌باشند.

بیشتر بخوانید : مقایسه قدرت موتور ماشین های ایرانی، قوی ترین ماشین داخلی چیست؟

۱ – جک S5

1 – جک S5

1 – جک S5

وقتی جک S5 در سال ۱۳۹۴ اولین بار وارد بازار کشور ما شد، خودروهای چینی هنوز جایگاهی معتبر در نظر گرفته نشده بودند و بسیاری از افراد به خرید یک اتومبیل چینی علاقه نداشتند. با این حال، جک S5 به لطف مشخصات موتور قوی، طراحی جذاب که نسبت به زمان خود جدید به نظر می‌رسید، و امکانات قابل قبول به سرعت توانست تعدادی طرفدار پیدا کند و تا حدی عقیده افراد نسبت به خودروهای چینی را تغییر دهد.

قیمت جک S5 در دوره‌های یک تا دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است و به محدوده‌ای از خودروهای جدیدتر و بهتر مجهز وارد شده است. با این حال، این مسئله تأثیر چندانی بر روی جذب مخاطبان نداشته و جک S5 همچنان به عنوان یکی از بهترین خودروهای چینی در بازار باقی مانده است.

۲ – چری آریزو ۵

سلیقه بازار ایران نیز مانند بازار جهانی به سمت خودروهای کراس‌اوور جلب توجه می‌کند و در عین حال، خودروهای سدان نیز جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. چری آریزو ۵ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سدان چینی در بازار ایران است که از سال ۱۳۹۵ با نام ام وی ام آریزو ۵ نیز شناخته می‌شود.

آریزو ۵ با ویژگی‌هایی مانند طراحی جذاب، مشخصات فنی معقول، آپشن‌های قابل قبول و خدمات پس از فروش گسترده، جایگاه خود را در لیست بهترین خودروهای چینی بازار ایران به دست آورده است.

۳ – فونیکس تیگو ۸ پرو / پرو مکس

3 – فونیکس تیگو 8 پرو / پرو مکس

3 – فونیکس تیگو ۸ پرو / پرو مکس

در این لیست به خودروی مجهز و البته گران‌ترین خودروهای چینی می‌پردازیم. چری تیگو ۸ پرو، که از سال ۱۴۰۰ با نام فونیکس تیگو ۸ پرو به بازار ایران عرضه شده است، از نظر مشخصات فنی و فضای داخلی باعث محبوبیت بالایی شده است. در این مدت، تیگو ۸ پرو مکس نیز با همین ویژگی‌ها به بازار آمد. به علاوه، ویژگی‌های فنی مانند موتور توربو ۲ لیتری با توان ۲۵۲ اسب بخار و سیستم دو دیفرانسیل، این مدل را به یکی از انتخاب‌های جذاب در دسته خود تبدیل کرده است.

با وجود قیمت بالایی که برای تیگو ۸ پرو و پرو مکس در نظر گرفته شده است، آپشن‌های بی‌نظیر و عملکرد منحصربه‌فرد آن‌ها باعث شده تا بهترین فروش را در بین خودروهای چینی لوکس داشته باشند.

۴ – KMC T8

در چندین سال گذشته، پیکاپ‌های چینی توانسته‌اند در بازار ایران سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهند و مدل‌های مختلفی از آن‌ها به صورت محلی تولید شوند. بنابراین، بهتر است در لیست بهترین خودروهای چینی بازار ایران به این نوع از خودروها نیز توجه کنیم.

KMC T8 که از آخرین ماه‌های سال ۱۳۹۹ وارد بازار شده است، به سرعت توانسته استجواب بسیاری از خریداران را جلب کند. در واقع، این مدل از خودرو توانسته است در آمار تولید خودروسازان داخلی در مدت ۹ ماه، به عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ با دو دیفرانسیل در کشور معرفی شود.

قیمت KMC T8 در محدوده‌ای قرار دارد که بیشتر افراد آن را برای مصارف کاری و حمل بار استفاده می‌کنند. این خودرو به دلایلی مانند طراحی جذاب در زمینه بدنه، اعتبار برند مادر (جک)، آپشن‌های قابل قبول و خدمات پس از فروش گسترده، ارزش خرید خوبی در بازار ایران دارد.

بیشتر بخوانید : ایرادهای پژو ۲۰۷

۵ – هایما S7

هرچند هایما S7 طراحی معمولی‌تر و کمی قدیمی‌تری نسبت به خودروهای دیگر در لیست دارد، اما با ویژگی‌های مانند مشخصات فنی مناسب، آپشن‌های قابل قبول، استهلاک معقول و خدمات پس از فروش گسترده، به یک خودروی چینی با ارزش خرید مناسب تبدیل شده است.

قیمت هایما S7 در محدوده نزدیک به جک S5 قرار دارد و این محصول ایران خودرو در مقابل رقبای کرمان موتور به مسابقه رقابتی می‌پردازد.

۶ – دیگنیتی

6 – دیگنیتی

6 – دیگنیتی

گروه بهمن با ورود دیگنیتی به بازار، به دلیل طراحی جذاب و منحصربه‌فرد خود، با استقبال خوبی مواجه شد و همچنان در بین محبوب‌ترین خودروهای چینی بازار ایران قرار دارد.

هرچند در نسخه پرایم، دیگنیتی مشخصات فنی بسیار متمایزی ندارد و از نظر آپشن‌ها نیز در کلاس خود بهترین عمل نمی‌کند، اما عواملی مانند طراحی جذاب، کیفیت مونتاژ مناسب و خدمات پس از فروش قوی، باعث می‌شود که دیگنیتی بهمن موتور همچنان در لیست بهترین خودروهای چینی بازار ایران جایگاه خود را حفظ کند.

قیمت دیگنیتی در بازار آزاد با کارخانه و بازار کالا تفاوت قابل توجهی دارد و تاکنون این خودرو یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی برای مشتریان خود بوده است.

۷ – فیدلیتی

همانند دیگنیتی، فیدلیتی نیز در فهرست بهترین خودروهای چینی بازار ایران قرار می‌گیرد. این خودرو با قیمتی رقابتی و مناسب و با درصد قابل توجهی از داخلی‌سازی توسط بهمن موتور به بازار معرفی شد. این موضوع نشان از اهمیت استراتژیک فیدلیتی برای این شرکت دارد.

فیدلیتی ترکیب مناسبی از طراحی ظاهری، مشخصات فنی و آپشن‌ها را ارائه می‌دهد و به عنوان یک خودروی کراس‌اوور خانوادگی، گزینه مناسبی است.

بهمن موتور از اواخر سال ۱۴۰۱، گیربکس دوکلاچه خشک فیدلیتی را با یک نمونه دوکلاچه تر (Wet DCT) جایگزین کرد و این تغییر تا حدی مهم‌ترین نقطه ضعف این خودرو را بهبود بخشید تا خریداران بتوانند به آسانی از میزان استهلاک خودروی خود مطمئن شوند.

۸ – فوتون تونلند G7

بعد از KMC T8 به دومین نماینده پیکاپ‌ها در فهرست بهترین خودروهای چینی بازار ایران، یعنی فوتون تونلند G7 می‌رسیم. گروه ایران خودرو دیزل پس از چندین سال ارائه نسخه‌های مختلف فوتون تونلند، از اواخر سال ۱۴۰۱ نسل جدید این خودرو را با نام فوتون تونلند G7 به بازار معرفی کرد که علاوه بر بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک، آپشن‌های بیش‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

اگرچه قیمت فوتون تونلند G7 در بازار آزاد بسیار بالاتر از سایر پیکاپ‌های چینی قرار دارد، اما این خودرو در مقایسه با رقبا، مشخصات فنی بهتر و آپشن‌های کامل‌تری دارد که به آن ارزش خرید مناسبی می‌بخشد.

۹ – لاماری ایما

9 – لاماری ایما

9 – لاماری ایما

گروه آرین موتور پس از سال‌ها ارائه خدمات پس از فروش برندهای میتسوبیشی و DS، با انتخاب هوشمندانه دانگ فنگ T5 EVO به نام لاماری ایما ورود به عرصه تولید خودرو سواری را آغاز کرد.

اگرچه لاماری ایما در زمینه آپشن‌ها بسیار گنگ به نظر می‌رسد، اما ظاهر جذاب در کنار مشخصات فنی مطلوب، آن را به یکی از خودروهای چینی با محبوبیت قابل توجه در بازار تبدیل کرده است.

قیمت لاماری ایما در بازار همچنان فاصله زیادی با کارخانه دارد، اما با گذشت زمان و فروکش کردن اشتیاق خریداران، این قیمت به تدریج تعدیل شده است. اگرچه اگر چهارچوب آپشن‌ها برای شما اهمیت چندانی ندارد، لاماری ایما همچنان گزینه ارزشمندی برای خرید خواهد بود.

۱۰ – دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس در اوایل ورود به بازار، به دلیل آپشن‌های مناسب و قیمت‌گذاری جذاب از سوی ایران خودرو، استقبال خوبی داشت. اما تشدید تحریم‌ها باعث شد که H30 کراس از خط تولید ایران خودرو خارج شود.

به عنوان برگ برنده اصلی، پیشرانه TU5 برای دانگ فنگ H30 کراس مهم بوده است. تولید داخلی این پیشرانه باعث شده تا مشکلات مربوط به تعمیر و تجهیزات پس از فروش برای خریداران این خودرو به حداقل برسد.

قیمت H30 کراس در بازار به واسطه شرایط پیچیده این روزها، به طور مناسبی تنظیم شده است. اگر ظاهر غیرمعمول این خودرو برای شما مشکلی نیست، می‌توانید به فکر خرید آن باشید.

کلام پایانی

صنعت خودرو چینی به سرعت پیشرفت کرده و اکنون محصولات با تکنولوژی روز و کیفیت خوبی تولید می‌شوند. بنابراین دغدغه‌ی کیفیت پایین در مورد خودروهای چینی به حداقل رسیده است. با این حال، مسائل مرتبط با خدمات پس از فروش و بازار خودروهای دست دوم هنوز وجود دارد.

با توجه به تنوع گسترده‌ای از خودروهای چینی در بازار ایران در محدوده قیمتی مختلف، مشاوره یک کارشناس خودرو می‌تواند در انتخاب یک گزینه با ارزش و مناسب برای خرید کمک کننده باشد.

 

امتیاز

خودرو

برسی خودروخودرو با کیفیتخودرو چینی جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *